Retro ΗΣΑΠ

tv1988

RetroWannaBe
Joined
5 Mαϊ 2015
Μηνύματα
101
Αντιδράσεις
121
Εδώ θα μιλήσουμε για αναμνήσεις απ΄τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο.

Όταν ήμουν 6 χρονών το 1994,πήγαινα απ΄τον Ταύρο στον Πειραιά και στην Ομόνοια.Ο σταθμός του Ταύρου μου φαινόταν απ΄τους πιο σύγχρονους σταθμούς τότε γιατί ξεχώριζε η αρχιτεκτονική του.Οι σταθμοί του ΗΣΑΠ τότε ήταν με τσιμέντο.Όποιος είχε σπίτι δίπλα στις γραμμές του ΗΣΑΠ,άκουγε κάθε λεπτό το θόρυβο των τρένων.Επίσης μου άρεσαν οι καναπέδες των μεταλλικών συρμών,ήταν μπλέ σκούρο και θύμιζε τους καναπέδες από εστιατόρια της Αμερικής.Οι μεταλλικοί συρμοί είχαν 3 παράθυρα στην καμπίνα του μηχανοδηγού.O ήχος των μεταλλικών τρένων του ΗΣΑΠ ήταν εντυπωσιακός.

1993

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θυμάμαι πολύ νοσταλγικά τις φορές που έμπαινα στα τρένα του ΗΣΑΠ, και επειδή γενικά το τρένο ήταν πάντα το αγαπημένο μου μέσο, και επειδή αρκετές φορές όταν το παίρναμε από Πειραιά ο προορισμός ήταν το αγαπημένο μου Λούνα Παρκ Φαλήρου. Όλα μου άρεσαν, η διαδρομή, οι σταθμοί, ειδικά του Πειραιά που τον θεωρούσα πάντα τον πιο όμορφο, τα ίδια τα τρένα. Τέτοιες σύντομες διαδρομές θυμάμαι πάντα, άντε και μέχρι το Μοσχάτο κάποιες φορές. Μία φορά πρέπει να πήγα μέχρι την Κηφισιά, και μιάς και ήταν ολόκληρη η διαδρομή από αφετηρία εώς τέρμα, μου είχε φανεί ατελείωτη, αλλά και πάλι μου άρεσε εφ'όσον λάτρευα τα τρένα.
 
Θυμαμαι με νοσταλγια τους "ξυλινους" συρμους . Πιο μεγαλος, λιγο πριν αποσυρθουν, ειχα παρατηρησει οτι το πρωτο βαγονι εχει μια πορτα προς το "πιλοτηριο" με τζαμι. Οποιος θελει βλεπει τον οδηγο απο κει, και τη διaδρομη, που ηταν μεγαλο "χασιμο" :D

Καπου το 2002 χρησιμοποιουσαμε το τρενο με ενα συμαθητη μου και προσπαθουσαμε να πετυχουμε τετοιο τρενο και να μπουμε στο πρωτο βαγονι. Εκεινη την εποχη περιπουπρεπει να ειχαν αποσυρθει
 
Θυμάμαι τα ξύλινα καθίσματα και τους ξύλινους πάγκους (έβλεπαν στο εσωτερικό του βαγονιού) στα βαγόνια στις αρχές των '70ς.....
 
Rakeesh είπε:
Θυμαμαι με νοσταλγια τους "ξυλινους" συρμους . Πιο μεγαλος, λιγο πριν αποσυρθουν, ειχα παρατηρησει οτι το πρωτο βαγονι εχει μια πορτα προς το "πιλοτηριο" με τζαμι. Οποιος θελει βλεπει τον οδηγο απο κει, και τη διaδρομη, που ηταν μεγαλο "χασιμο" :D
Υπήρχε όμως κι ένα κουρτινάκι στο μεσαίο παράθυρο (ο οδηγός καθόταν κι έβλεπε από αριστερά). Πολλοί οδηγοί, άμα σε έβλεπαν πολύ λιγούρη, τράβαγαν το κουρτινάκι, και τέρμα η παράσταση... :sweat:

Πάντως σήμερα η ίδια "απόλαυση" υπάρχει στα βαγόνια του Προαστιακού, που μάλιστα έχει και πολύ ωραία ταχύτητα, σε συνδυασμό με τη μειωμένη τριβή κύλισης, συν το...φυμέ τζάμι !
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όταν είχα πάει πρώτη φορά στην Κηφισιά το 1995,με το που κατέβηκα απ΄το τρένο είδα πολύ πράσινο και μου φάνηκε σαν ήμουν σε μικρό χωριό,καθαρά σταθμός εξοχής ο σταθμός της Κηφισιάς.
 
  • Like
Reactions: PT8
Την παρακατω φωτο,την βρηκα καρφιτσωμενη στον πινακα ανακοινωσεων του σχολειου που πηγαινω! :)

Οποτε δεν εχασα την ευκαιρια,κινητο και ΚΛΑΤΣ....ετοιμη!!!
p0708.gif


fetch
 
[edit] Δεν χρειαζεται η παραθεση! [edit]

στον πινακα ανακοινωσεων του σχολειου που πηγαινεις ή που πήγαινες; :flower:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οτι γραφω Χριστινακι! :)
 
τώρα μετά την αναβάθμιση των γραμμών ο ηλεκτρικός τρέχει πάρα πολύ σε σχέση με παλιά, εκτός από την γραμμή Φάληρο-Πειραιάς που δεν την φτιάξανε. Αυτό το καταλαβαίνεις από το τακ-τουκ που κάνει το τραίνο. έχω ρωτήσει σιδηροδρομικούς στην Μακεδονία και μου είπαν ότι η γραμμή "χτυπάει" δηλ. επειδή δεν είχε χαλίκι κάτω απ' τους στρωτήρες η γραμμή με το βάρος του τραίνου χοροπηδάει πάνω στο χώμα. Επίσης χρειάζεται ένα μηχάνημα που λέγεται μπουραδιέρα και σηκώνει ολόκληρη τη γραμμή ψηλά και την ισιώνει, άμα στραβώσει.
 
Η γραμμή "χτυπάει" γιατί υπάρχουν αρμοί (διάκενα) κάθε κάποια μέτρα ράγας, όπως υπήρχαν και μέχρι την Κηφισιά άλλωστε. Αλλά στο υπόλοιπο τμήμα, με νέα τεχνολογία, έγινε επανασυγκόλληση των γραμμών και ενοποίηση. Φυσικά, πράγματι έγινε και επανακατασκευή της υποδομής (βάσης), η οποία για κάποιους λόγους στο τελευταίο τμήμα, μπορεί να μην είναι υλοποιήσιμη.
 
Μπα? Βρε τι μαθαίνει κανείς στο RMX! Και πώς βολεύεται η διαστολή/συστολή της ράγιας χωρίς τα διάκενα?
 
Στο τελευταίο ερώτημα του ελέφαντα θα ήθελα και εγώ μία απάντηση...
 
elephadas είπε:
Μπα? Βρε τι μαθαίνει κανείς στο RMX! Και πώς βολεύεται η διαστολή/συστολή της ράγιας χωρίς τα διάκενα?
Για την περίπτωση συγκόλλησης (χωρίς διάκενα):

"Στην τελευταία περίπτωση όμως, για να αποφευχθούν στρεβλώσεις από τις διαστολές, πριν από την συγκόλληση οι ράγες είτε προθερμαίνονται είτε εφελκύονται, ώστε όταν θερμανθούν από το περιβάλλον να μειωθεί ή και να μηδενιστεί ο εφελκυσμός τους. Φυσικά σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, οι ράγες βρίσκονται σε εφελκυσμό, αλλά αυτό δεν μπορεί να τις στραβώσει καθώς μάλιστα οι συγκολλημένες ράγες συνήθως συνδυάζονται με τις πολύ ισχυρότερες τραβέρσες από μπετόν."

Πηγή: http://sidirodromikanea.blogspot.gr/2016/08/blog-post_796.html
 
εγώ εννοώ ΦΖΠ το υπόστρωμα δηλ. τα χαλίκια ή το μπετόν δηλ. το υπόστρωμα πάνω στο οποίο είναι ακουμπισμένοι οι στρωτήρες. Στις παλιές γραμμές του ηλεκτρικού δεν υπήρχε καθόλου υπόστρωμα, δηλ. οι στρωτήρες (και οι ράγες!) πατούσαν κατ ευθείαν στο χώμα και έτσι όταν περνούσε το τραίνο "αναπηδούσαν" κάνοντας το χαρακτηριστικό τουκ-τουκ. Λόγω (και) αυτού πήγαινε το τραίνο πολύ σιγά (κίνδυνος εκτροχιασμού φαντάζομαι). Το ίδιο πρόβλημα είχαν και τα υπεραστικά τραίνα, και Πελοποννήσου και Λαρίσης. Τώρα μάλιστα που είναι και ηλεκτρικά, οι ράγες είναι (και) γειωμένες. Το άλλο που ανέφερες δεν το ήξερα!
 
Εγώ δε θα ξεχάσω το φοβερό "DARKTHRONE"που δέσποζε στο σταθμό Πευκάκια,για αρκετό καιρό,προτού γίνουνε οι ανακατασκευές...Άλλες εποχές."A Blaze In The Peykakia Sky" ;)
 
Όποιος γνωρίζει βιντεοταινίες και ταινίες της δεκαετίας του 80 που γυρίστηκαν στον Ηλεκτρικό να το δημοσιεύσει στο forum.
 
Οι παλιοί θα θυμούνται κάποιες χαρακτηριστικές μόνιμες διαφημίσεις μέσα στα βαγόνια του ΗΣΑΠ : Κάποιον ("Βασίλη"; )με ηλεκτρονικά, στην οδό Άστιγγος 3 στο Μοναστηράκι, τα χρώματα Βιτέξ ("αρχίζοντας το πρωί με Artex, το βράδι έτοιμο !"), την ταβέρνα Μπόκαρη ("Πού πάει το τρένο; Στην Κηφισιά. Στον Μπόκαρη, την ταβέρνα των καλοφαγάδων"), και κανα-δυο άλλες, που δε θυμάμαι.
 
  • Like
Reactions: PT8
Πίσω
Μπλουζα