BUBBLE BOBBLE - ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ
BUBBLE BOBBLE - ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥ
Ενώ όπως ανέφερα ήδη τα πράγματα δείχνουν να είναι απλά, τελικά όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνεις και ασχολείσαι με αυτό το παιχνίδι, παρατηρείς ότι υπάρχει ένα μοτίβο.
ΒΑΘΜΟΙ
Τα γνωστά σε όλους μας έχουν να κάνουν με τους βαθμούς που παίρνεις ανάλογα με το τί κάνεις μέσα στην κάθε πίστα. Η λίστα σύντομη και απλή: όταν σκάς μία φούσκα ή πηδάς επάνω της: 10 βαθμοί, όταν σκοτώνεις ένα τερατάκι: 1.000 βαθμοί ενώ το σκοτωμένο τερακάκι μετατρέπεται σε μπανάνα των 500 βαθμών. Για κάθε επιπλέον τέρας που σκοτώνεις μαζί - ομαδικά το νούμερο διπλασιάζεται (1=1.000 / 2=2.000 / 3=4.000 / 4=8.000 / 5=16.000 / 6=32.000 / 7=64.000), έτσι προσπαθούσαμε πάντα να τα μαζεύουμε όλα μαζί για να κάνουμε 32.000 ή 64.000 που είχε ως άμεση επίπτωση στο να βγαίνουν φρουτάκια με μεγαλύτερη αξία όπως καρπούζια - σταφύλια κλπ. Υπόψη σε καμία πίστα ΔΕΝ υπάρχουν πάνω από 7 εχθροί, λιγότεροι από 7 ναι - περισσότεροι ποτέ.
Όταν οι εναπομείναντες φούσκες στο τέλος μίας πίστας και αφού εξουδετερωθούν όλοι οι εχθροί γίνουν φρουτάκια, τότε η αξία τους είναι 700 βαθμοί. Ενώ κάποιες πίστες έχουν από μόνες τους την παραπάνω ιδιότητα (π.χ.: 1 και όσες τελειώνουν σε 5 ή 0 μέχρι την 50), είναι στο χέρι σας σε όλες τις πίστες να το επιτύχετε αυτό. Εάν σκάσετε φούσκες στον τοίχο ή πηδώντας επάνω τους και μαζέψετε βαθμούς όπου τα τρία τελευταία ψηφία έχουν κάποιο μοτίβο του στυλ: 000, 110, 220... 990, κλπ, τότε όταν σκάσετε τις φούσκες με τους τελευταίους εχθρούς εάν διατηρηθεί το μοτίβο αυτό, ΟΛΕΣ οι εναπομείναντες φούσκες γίνονται φρουτάκια ή παγωτά κλπ (ανάλογα με τα νούμερα και το αντίστοιχο θέμα). ΟΚ, όλα αυτά που σας είπα ήδη τα ξέρατε... ήμουν σίγουρος. Για να δούμε τα παρακάτω τα ξέρατε;
ΔΩΡΑ
Το παιχνίδι όσο και εάν δεν του φαίνεται, έχει κάποια εσωτερικά συστήματα καταμέτρησης του τί ακριβώς κάνετε στην πίστα και τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο.
Να ξεκινήσουμε από τα δωράκια; Καραμέλες και παπουτσάκι λοιπόν... Οι καραμέλες (κίτρινη/μπλε/μωβ) εμφανίζονται ανάλογα με το τί κάνετε με τις φούσκες σας. Χρειάζονται να πηδήξετε 51 φορές ή να φυσήξετε 51 φορές ή να σκάσετε 51 φούσκες για να βγουν αντιστοίχως οι γλυκές καραμέλες. Όμως που θα βρούμε το παπουτσάκια; Πρέπει να γράψετε χιλιόμετρα στις πίστες για να εμφανιστούν, για αυτό μην μένετε ακίνητοι - τρέξτε. Ωπ, δεν είστε τόσο καλοί παίχτες όσο νομίζατε; Δεν πειράζει... υπάρχει και το EXTEND για να πάρετε επιπλέον ζωές. Εάν σκοτώνετε τους εχθρούς σας, σπάζοντας ομαδικά τις φούσκες που τους κρατάνε φυλακισμένους, τόσο πιο πολλά και πιο συχνά γράμματα θα βγούν. Τί και εάν κάποια βγαίνουν πολλές φορές; Εάν τα μαζέψετε όλα, για κάθε τρία του ίδιου γράμματος θα βγει ένα δωράκι που όταν το πάρετε στο τέλος της πίστας, αφενός θα μετατραπούν οι φούσκες σε δώρα αφετέρου πέσει ένα πελώριο δώρο από τον ουρανό.
ΠΥΛΕΣ
Τελειώσαμε; Ακόμα δεν αρχίσαμε να λέτε. Τις πύλες που βγαίνουν σε συγκεκριμένες πίστες (20 - 30 - 40) και σας οδηγούν σε ένα μυστικό δωμάτιο γεμάτο διαμάντια το ξέρετε. Φυσικά γνωρίζετε ότι για να εμφανιστούν δεν πρέπει να έχετε χάσει. Αλλά στο ομαδικό παιχνίδι μόνο ο ένας να μείνει ζωντανός ήταν αρκετός, έτσι λοιπόν στο διπλό, πάντα ο ένας θυσιαζόταν ώστε να προφυλάξει τον άλλο για να εμφανιστούν οι πύλες αυτές. Το ότι τα ιερογλυφικά κρύβουν κρυφά μηνύματα δεν το ξέρατε; Εάν τα μεταφράσετε σας δίνουν οδηγίες ότι μόνο εάν ολοκληρώσετε το παιχνίδι σε διπλό θα εμφανιστεί το πραγματικό τέλος, αφού σε κάθε άλλη περίπτωση ακόμα και εάν νικήσετε τον τελευταίο αρχηγό, σας ξαναστέλνει σε μία πίστα τυχαία από την 70 και μετά. Επίσης, εάν τα καταφέρετε να φτάσετε στην 50η πίστα χωρίς να χάσετε, τότε η πύλη που θα πάρετε θα σας μεταφέρει κατά 20 πίστες, απευθείας στην 70 γλιτώνοντας όλες τις υπόλοιπες
ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ
Είπαμε ήδη το τί συμβαίνει εάν τερματίσετε το παιχνίδι σε μονό, ή εάν ο ένας εκ των δύο σκοτωθεί την ώρα που πεθαίνει και ο αρχηγός της τελευταίας πίστας (εάν θυμάμαι καλά). Τί γίνεται όμως εάν το τερματίσετε στο διπλό; Τότε σκάνε οι δύο φούσκες που βρίσκονται ψηλά και απελευθερώνονται τα κορίτσια σας, ενώ και οι δράκοι μεταμορφώνονται σε παιδιά και ζήσαν αυτή καλά και εμείς καλύτερα... καλύτερα; Μπα, υπάρχει και καλύτερα... Σε αυτό το τέλος εμφανίζεται και άλλη μία πλάκα με ιερογλυφικά που εάν την αποκρυπτογραφήσετε μαθαίνετε και άλλο ένα μυστικό: Εάν πατήσετε τον ακόλουθο συνδυασμό στην οθόνη που δείχνει το λογότυπο, Start - Πήδημα - Φούσκα - Αριστερά - Δεξιά - Πήδημα - Start - Δεξιά, τότε ξεκλειδώνει το εναλλακτικό - πιο δύσκολο - παιχνίδι με τους διαφορετικούς εχθρούς και χρώματα στις πίστες (Super Bubble Bobble) με το πραγματικό τέλος όπου μαζί με τα παιδιά, εμφανίζονται και οι γονείς τους που ήταν μαγεμένοι. Στα ελληνικά arcades ο τελευταίος αρχηγός για κάποιον λόγο εμφανιζόταν σαν ένα τετράγωνο που άλλαζε χρώματα, μάλλον ήταν "πειραγμένες" οι πλακέτες. Επίσης, να σημειώσουμε ότι το ΒΒ είναι από τα πρώτα παιχνίδια που εφάρμοσαν την τακτική των πολλών - διαφορετικών τερματισμών.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΡΙΚΣ
Στο διπλό, όταν αργούν οι παίχτες να τελειώσουν την πίστα, εμφανίζονται δύο άσπροι καρχαρίες (ρούληδες). Εάν ο ένας παίχτης χάσει από τον ένα, όταν επανεμφανίζεται στην πίστα και είναι ακόμα άυλος, μπορεί να σκοτώσει τον δεύτερο πέφτοντας επάνω του χωρίς να χάσει άλλη ζωή.
Στην κεντρική οθόνη πατάς Αριστερά, Πήδημα, Αριστερά, 1P, Αριστερά, Φούσκα, Αριστερά, 1P, ένα κόκκινο
POWER UP! εμφανίζεται στην κάτω δεξιά γωνία και πλέον έχεις αποκτήσει τα παπουτσάκια και την κίτρινη καραμέλα για πάντα.
Στην κεντρική οθόνη πατάς Φούσκα, Πήδημα, Φούσκα, Πήδημα, Φούσκα, Πήδημα, Δεξιά, 1P, θα γράψει στο ίδιο σημείο
ORIGINAL GAME θα έχετε τις πύλες με διαμάντια ο κόσμος να χαλάσει.
Στην κεντρική οθόνη πατάς Φούσκα, Πήδημα, Φούσκα, Πήδημα, Φούσκα, Πήδημα, Δεξιά, 2P, θα γράψει στο ίδιο σημείο
SUPER και θα παίξετε το παιχνίδι στην Super έκδοση του.
Στον τερματισμό του παιχνιδιού εμφανίζονται πολλοί παραγωγοί με τρεις χαρακτήρες. Κάποιες από αυτές τις τριάδες εάν δοθούν στο High Score Table, δίνουν στο επόμενο παιχνίδι κάποια extras.
SEX - δεν επιτρέπει την εισαγωγή του και το μετατρέπει αυτόματα σε H.! αλλά στην πρώτη πίστα, με το που ξεκινήσει το παιχνίδι αρχίζουν να πέφτουν διάφορα φρούτα και κέικ που σκοτώνουν τους εχθρούς μετατρέποντας τους σε διαμαντάκια των 6.000 βαθμών.
TAK - Εμφανίζεται ένα χταπόδι που όταν το πάρεις όλες οι φούσκες στο τέλος της πίστας μετατρέπονται σε Χ.
... - το ίδιο με το SEX ενώ παρόμοια αποτελέσματα έχουν και τα:
STR - KTT - I.F - MTJ - NSO - KIM - YSH
Τελειώσαμε; Ουφ δεν βαρεθήκατε ακόμα; Εμπρός λοιπόν, ταΐστε με δεκάρικα το ηλεκτρονικό και δώστε και μερικά "φιλάκια" στους εχθρούς σας από μέρους μου. Επίσης μην ξεχάσετε... Όλες οι πίστες του Bubble - Bobble και οι εικόνες των ειδικών δωματίων αλλά και των τερματισμών είναι διαθέσιμες σε screenshots
ΕΔΩ.
Αφιέρωμα στην έκδοση για Amiga θα βρείτε ΕΔΩ
Αφιέρωμα στην έκδοση για Amstrad θα βρείτε ΕΔΩ