Rick Dangerous

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Rick Dangerous (1989)





attachment.php




Long time no see… που λένε και οι φίλοι μας οι Άγγλοι, ε;

Πως τα περνάτε με τα παιχνίδια σας αυτόν τον καιρό; Ελπίζω καλά. Φαντάζομαι εξάλλου πως αν οι υποχρεώσεις σας το επιτρέπουν, θα έχετε ήδη μπλέξει με κάποιο αυτές τις ημέρες και ίσως να χρειάζεστε και κάποιο γρήγορο διάλειμμα. Προσωπικά, χρειάζομαι ένα μεγάλο.

Το Rick Dangerous της Core Design το θυμάστε υποθέτω. Μια παραλλαγή του Indiana Jones σε platform game με εκείνες τις ψείρες για sprites (και πιο μικρά ακόμη).

Τι περίεργο πάντως. Εν έτει 1989, τότε που όλοι επιχειρούσαν να εντυπωσιάσουν με αληθοφανή γραφικά και τεράστια sprites και βγαίνουν παιχνίδια με μικροσκοπικούς χαρακτήρες.

Κάτι καλό είχε αυτό το παιχνίδια για να το θυμόμαστε ακόμη. Τι άλλο; Σωστά υποθέσατε, το gameplay του.

attachment.php




Armed and Dangerous.

Αναφέραμε παραπάνω την σειρά ταινιών Indiana Jones. Αν λοιπόν διαθέτετε την κατάλληλη ηλικία (για να μην πω και τα… ενδιαφέροντα και παρεξηγηθούμε :) ), θα θυμάστε το 1ο μέρος της σειράς “Raiders of the Lost Ark”, στην οποία ο αρχαιολόγος Indiana Jones (Harrison Ford) περιπλανιέται σε αρχαίες στοές και ναούς, με σκοπό να σταματήσει τους ναζί από το να αποκτήσουν την κιβωτό της Διαθήκης.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση ζούμε στο 1945 όπου αναλαμβάνουμε το ρόλο του βρετανού πράκτορα Rick αναζητώντας στοιχεία για τη χαμένη φυλή του Αμαζονίου “Goolu”, ο οποίος πραγματοποιεί αναγκαστική προσγείωση κάπου στη Νότια Αμερική, κοντά στο ναό της αντίπαλης φυλής και η περιπέτειά μας αρχίζει.

Στην πρώτη πίστα βρισκόμαστε εντός του ναού και καλούμαστε να επιβιώσουμε πλήθους παγίδων, εφοδιασμένοι με περιορισμένο αριθμό από σφαίρες, δυναμίτες και ένα μπαστούνι με το οποίο μπορούμε να ακινητοποιούμε για μικρό χρονικό διάστημα τους αντιπάλους μας.

Ανεβοκατεβαίνουμε σκάλες και επίπεδα σε ένα platform περιβάλλον στο οποίο άλλοτε υπάρχει scrolling και άλλοτε αποτελείται από στατικές εικόνες.

Ο χαρακτήρας μας είναι ταχύτατος, διαθέτει εντυπωσιακό άλμα και μπορεί να πραγματοποιεί αλλαγές κατεύθυνσης στον αέρα κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν θέλουμε να αποφεύγουμε τις παγίδες. Χαρτογραφώντας όλες τις τελευταίες (θα μας χρειαστεί) και φθάνοντας στο τέλος της πρώτης πίστας, θα μετακινήσουμε τον κατάλληλο μοχλό ώστε ένα κινητό επίπεδο να μας οδηγήσει στην έξοδο του ναού.

attachment.php
Δεν αρχίσαμε καλά…





Στη 2η αποστολή μας μεταφερόμαστε στην Αίγυπτο όπου θα πρέπει να ανακτήσουμε το σύμβολο Ankhel από τα χέρια φανατικών οι οποίοι ζητούν λύτρα για να μην το καταστρέψουν.

Νέες παγίδες και εχθροί μας περιμένουν ενώ ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει κατακόρυφα. Καθώς η πίστα είναι μεγαλύτερη από την πρώτη, η χαρτογράφησή της μαζί με τις παγίδες είναι απαραίτητη για ακόμη μια φορά. Ιδίως οι αντίπαλοι που μοιάζουν με τρελοί επιστήμονες είναι οι πιο επικίνδυνοι και συμπεριφέρονται σαν καμικάζι. Ευτυχώς πέφτουν και οι ίδιοι σχετικά εύκολα στις παγίδες.

Αλλάζουμε ήπειρο και βρισκόμαστε πλέον στην Ευρώπη (…την ίδια… εβδομάδα). Λαμβάνουμε την αποστολή μας από το γραφείο της βρετανικής υπηρεσίας πληροφοριών η οποία μας ανακοινώνει πως σύμμαχοί μας βρίσκονται αιχμάλωτοι στο γερμανικό στρατόπεδο - κάστρο Schwarzendumpf.

Τι έχουμε εδώ; Νέοι εχθροί (κάποιοι μάλιστα τετράποδοι), στρατιώτες με πολυβόλα, αξιωματικοί ταχύτεροι από τις προηγούμενες πίστες. Ευτυχώς, οι παγίδες είναι λιγότερες.

Ετοιμότητα, αποφασιστικές κινήσεις, γρήγορα αντανακλαστικά και προχωράμε.

attachment.php
Ποτέ δεν είπαμε πως το σκαρφάλωμα στον τοίχο είναι εύκολη υπόθεση.





Τέταρτη και τελευταία αποστολή ενώ ο Rick ενημερώνεται από τους αιχμαλώτους πως ο εχθρός (ο οποίος δεν κατονομάζεται σε καμία πίστα αλλά ποιος να είναι άραγε εκείνη την εποχή;;;!!!), είναι έτοιμος να εξαπολύσει βομβιστική επίθεση στο Λονδίνο από μία μυστική βάση πυραύλων. Η τοποθεσία είναι γνωστή οπότε καλούμαστε να την ματαιώσουμε και να σώσουμε τους πολίτες.

Απίστευτη δυσκολία. Ρουκέτες εκτοξεύονται εναντίον μας με το ξεκίνημα της πίστας, φλόγες ξεπετάγονται από σωλήνες και στρατιώτες τρέχουν σαν τρελοί κατά πάνω μας.

Αν ξεμείνουμε από πυρομαχικά, θα πρέπει να εκμεταλλευθούμε κάποιους πυραύλους οι οποίοι εκτοξεύονται κάθετα προς το πάνω μέρος της οθόνης και μπορούν να χτυπήσουν τους αντιπάλους που βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα.

Μεγάλη προσοχή όμως γιατί θα πρέπει να τους ενεργοποιούμε σε στάση έρπειν διαφορετικά θα χτυπήσουν κι εμάς. Αν τελικά κατορθώσουμε και περάσουμε όλα τα εμπόδια φθάνουμε στην κεντρική κονσόλα του στρατηγείου την οποία πρέπει να καταστρέψουμε τοποθετώντας σε αυτήν ένα δυναμίτη.

Λίγο αργότερα μαθαίνουμε πως αν και νικητές στο πλευρό των συμμάχων, ένα εξωγήινο σκάφος της αυτοκρατορίας των Barfian είναι έτοιμο να επιτεθεί στη Γη.

Στο επόμενο επεισόδιο…

attachment.php
Προλαβαίνουμε ή όχι να αποφύγουμε το ταβάνι που κατεβαίνει στο κεφάλι μας;;;!!!

attachment.php


Αν χτυπήσουμε με τη σφαίρα το κιβώτιο με τα πυρομαχικά, θα ανατιναχθούν και θα μείνουμε με το… μπαστούνι.





Μπορούμε να χρησιμοποιούμε τις παγίδες προς όφελός μας κατευθύνοντας τους εχθρούς προς αυτές ή ενεργοποιώντας τις όταν αυτοί βρίσκονται στο κατάλληλο σημείο. Αν μάλιστα ξεμείνουμε από πυρομαχικά ο παραπάνω τρόπος είναι μονόδρομος για να προχωρήσουμε στην πίστα. Χρειάζεται βέβαια ιδιαίτερα επιδέξιες κινήσεις καθώς ο χαρακτήρας μας ακόμη και σε απόσταση μερικών εκατοστών να βρεθεί από τον αντίπαλο ή κάποια παγίδα θα απολέσει μία από τις 6 ζωές με τις οποίες ξεκινούμε το παιχνίδι.

Βρίσκοντας τα κατάλληλα κιβώτια μπορούμε να ανεφοδιαζόμαστε με σφαίρες και δυναμίτες, τα οποία πάντα πρέπει να χρησιμοποιούμε με προσοχή καθώς είναι σχεδόν πάντα πολύ λιγότερα από τους εχθρούς που εμφανίζονται στην οθόνη μας.

Για να δούμε και τον τεχνικό τομέα.

Μάλλον όχι, θα αρχίσω από τη δυσκολία του παιχνιδιού.

Αρκετά δύσκολο, πολύ δύσκολο, εκνευριστικά δύσκολο, απίστευτα δύσκολο. Με αυτή τη σειρά με την οποία συναντάμε τις τέσσερις πίστες του παιχνιδιού, μπορούμε να χαρακτηρίσουμε και τα επίπεδα δυσκολίας τους. Αν δε μάθουμε απʼ έξω τις παγίδες και τα σημεία που πρέπει να σταθούμε αλλά και τη στιγμή που πρέπει να κινηθούμε δεν πρόκειται να πάμε μακριά. Κι αυτά όπως καταλαβαίνετε απαιτούν ώρες εξάσκησης. Κυριολεκτώ :)

Οι εισαγωγές κάθε level παρουσιάζονται εν είδει κινηματογραφικών ταινιών εξιστορώντας την υπόθεση της κάθε αποστολής, ενώ ένα διαφορετικό κλασσικό μουσικό θέμα ακούγεται κάθε φορά στο background. Δυστυχώς δεν υπάρχει μουσικό θέμα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού παρά μόνο ελάχιστα ηχητικά εφέ τα οποία δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο.

Τα γραφικά είναι αξιοπρεπή, ενώ τα χρώματα βοηθούν αρκετά και είναι ανάλογα του περιβάλλοντος των διαφόρων πιστών.

Τα sprites είναι ιδιαίτερα μικρά αλλά βοηθούν στην χιουμοριστική ατμόσφαιρα του παιχνιδιού και προσδίδουν και στο gameplay. Και το gameplay όπως αναφέρθηκε και στην αρχή είναι αυτό που κάνει το παιχνίδι να ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα platform games της εποχής. Jump, run and shoot με ένα φρενήρη ρυθμό, το οποίο θυμίζει άλλοτε Bomb Jack και άλλοτε Underworld με καλύτερα γραφικά και scrolling.

Συνολικά; Ένα από τα καλύτερα platform games της δεκαετίας του 1980.

attachment.php




Υ.Γ. Πρόσφατα έμαθα πως η εταιρεία που δημιούργησε το Rick Dangerous, έφτιαξε και το Tomb Raider. Αναρωτιέμαι αν θα είχε ποτέ δημιουργηθεί το τελευταίο αν δεν είχε προηγηθεί το πρώτο.

Ή μάλλον… δεν αναρωτιέμαι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Μπαμπας της Λαρας ως γνωστο ηταν ο Rick,ειδα στο πρωτο gifακι μια ωραια τσαχπινια που εκανε το sprite μολις εχασε απο τον βραχο,η εκδοση του 6128 δεν το εκανε αυτο.


Πολυ καλο review ,εμεις θελουμε και για το 2 μερος και το παιχνιδι θελει επειγοντως HD remake.
 
Απολαυστικό review! :)

Δεν το ήξερα να είμαι ειλικρινής για την εταιρεία.... Ναι, κι εγώ είμαι σίγουρη ότι δε θα είχε προηγηθεί η Λάρα, αν δεν ήταν αυτό το παιχνίδι.... Στοιχεία αρχαιολογίας all over the story! :)
 
Δυστυχώς οι υποχρεώσεις δε μας αφήνουν σε ησυχία.

Εγώ προσωπικά έχω πάρα πολυ καιρό να ασχοληθώ με κάποιο παιχνίδι...

Τεσπα...

Δε με χάλαγε που το έπαιζα, αλλά τα trial and error παιχνίδια, μου τη δίνουν...

Thumbs up για άλλο ένα πολύ ωραίο review! :thumbup:

@Mυρμηγκοφάγος: Μήπως το gifaki κολλάει στο τέλος; Γιατί ούτε εμένα στον ST μου έκανε αυτή την παύση ( γι'αυτό δε λες; )...

(Δεν έχασε από το βράχο, αλλά από τον ιθαγενή) :fafoutis:
 
Δεν είμαι ο Aardvark, αλλά δεν πειράζει...

DINO είπε:
@Mυρμηγκοφάγος: Μήπως το gifaki κολλάει στο τέλος; Γιατί ούτε εμένα στον ST μου έκανε αυτή την παύση ( γι'αυτό δε λες; )...(Δεν έχασε από το βράχο, αλλά από τον ιθαγενή) :fafoutis:
...θα σου πω εγώ που κατάλαβα! :p

Εννοεί το scaling που κάνει το sprite του Rick όταν πετάγεται στον αέρα και καθώς "πλησιάζει" την κάμερα, αυτό δεν έκανε η έκδοση του Amstrad...
 
Ναι αυτο που λεει ο Ace εννοω το πεταγμα του Sprite στην οθονη.


Εντυπωσιακο!
 
Πράγματι... Ούτε στον ST, το έκανε αυτό...
 
Το Spelunky μοιάζει αρκετά με το Rick σε πολλούς τομείς θα έλεγα οτι ο Rick είναι πρόγονος του Spelunky
 
Ωραια παρουσιαση οπως παντα Ηλια!

Δεν ειχε το scaling εφε ουτε στο Spectrum, ουτε στην Amiga.

Θεωρω καλυτερη 8bit εκδοση αυτη του Spectrum, χειροτερη 8bit εκδοση αυτη του Amstrad.

Καλυτερη εκδοση γενικα αυτη της Amiga.

Μερικα ενδιαφεροντα πραγματα για το παιχνιδι μπορειτε να μαθετε εδω, εξειδικευμενο site εδω και να το παιξετε σε HTML5 εδω

Μην ξεχναμε και το xRick που εχει κυκλοφορησει για παρα πολλες πλατφορμες

Ψηνεται και η εκδοση για Atari 8bit απο κατι Πολωνους coders (πληροφοριες)

Εχει κανεις τα αρχεια απο το Amstrad review του StanfromGreece (εδω) διοτι καποια τα διεγραψε το imageshack?

Rick vs Lara :)
 
Πλάκα κάνεις, έτσι;

Wally είπε:
Θεωρω καλυτερη 8bit εκδοση αυτη του Spectrum, χειροτερη 8bit εκδοση αυτη του Amstrad.
Δικαιολόγησε την άποψή σου! (Αν μπορείς...)

Εκτός αν σου αρέσουν οι μοβ σκάλες, οπότε πάω πάσο... :p
 
Wally είπε:
Θεωρω καλυτερη 8bit εκδοση αυτη του Spectrum, χειροτερη 8bit εκδοση αυτη του Amstrad.
Καλα αυτο ειναι απλα απο τα καλητερα ανεκδοτα που εχω ακουσει και να μην ξερει καποιος το παιχνιδι μια ματια μονο να ριξει στης δυο εκδοσεις στο youtube φτανει για να καταλαβει ποια ειναι η καλητερη.

 
Ενα ακομα review δυναμιτης απο τον AluC=ard :) .

επιτρεψτε μου ενα οfftopic

Wally είπε:
Εχει κανεις τα αρχεια απο το Amstrad review του StanfromGreece (εδω) διοτι καποια τα διεγραψε το imageshack?
Mηπως πρεπει να υπαρξει μια προνοια -(κι ας ειναι και για CPC :p ) -για εκεινες τις παλιοτερες review ,που ειναι ανεβασμενες ενσωματωνενες σε imageshack (και παρεμφερη ) site οπως το Rick dangerous 2 ( StanfromGreece )

http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?5381-Rick-Dangerous-2

ή το Navy moves (StanfromGreece )

http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?5467-Navy-Moves

,οσο ακομα ειναι οι review-εικονες up ???????
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Lol εδω τα περισσοτερα παιχνιδια στον Amstrad ειναι καλυτερα απο τις εκδοσεις τους στον C64....ηταν ποτε δυνατον να ειναι στον μουσταρδα;

Ακυρο τωρα που ειδα το βιντεακι που εβαλε ο Μπιλη ειναι προφανες οτι η καλυτερη εκδοση ειναι στον μουσταρδα!Προσεξτε τι στιγμη που ο Ρικ αλλα και οι αλλοι χαρακτηρες αλλαζουν χρωμα μολις περνανε απο τη σκαλα!!!Απιστευτο τεχνολογικο επιτευγμα για την εποχη που κυκλοφορησε το παιγνιον!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τοσα χρονια μετα και μερικοι ακομα τσιμπατε απο τα τυρακια του Wally,χουμοριζει βεβαιως ο φιλτατος admin ,το μονο προτερημα ηταν στην εκδοση του 128K Spectrum η μουσικη και οι ηχοι που δεν ειχε καμμια σχεση με αυτη του 48αρη και ηταν εφαμιλλη του ST.
 
Nemo είπε:
(....)
επιτρεψτε μου ενα οfftopic

Mηπως πρεπει να υπαρξει μια προνοια -(κι ας ειναι και για CPC :p ) -για εκεινες τις παλιοτερες review ,που ειναι ανεβασμενες ενσωματωνενες σε imageshack (και παρεμφερη ) site οπως το Rick dangerous 2 ( StanfromGreece )

http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?5381-Rick-Dangerous-2

ή το Navy moves (StanfromGreece )

http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?5467-Navy-Moves

,οσο ακομα ειναι οι review-εικονες up ???????
Αχ, καλέ μου Νέμο.... Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να το λέμε "μη βάζετε φωτός από imageshack ή / και άλλους εξωτερικούς servers, γιατί χάνονται".....

Εμείς τα λέμε, εμείς τ' ακούμε.

Στο ποστ που ανέφερε ο Πάνος, έκανα recover ό,τι μπορούσα.

Τα άλλα που λες εσύ, θα τα κάνω τώρα.

Παρακαλώ όλα τα παιδιά, όταν πέφτετε σε ποστ με εικόνες από εξωτερικούς servers (μιλάω για παλιά θέματα, γιατί τα καινούρια τα φροντίζουμε), στείλτε ένα πμ σε μένα ή στην Kambia να τα φτιάχνουμε ή κάντε ένα reported post να τα βλέπουμε! :)

Ευχαριστώ προκαταβολικά! :)
 
Welcome back φίλτατε Alucard !! :)

Μπράβο για το ωραίο review, και περιμένουμε σύντομα παρουσίαση και για το 2ο μέρος, όπου πλέον ο Rick παύει να μιμείται τον Indy, και το "γυρίζει" σε... Φλας Γκόρντον !!

Πραγματικά, τι άλλο να πούμε για το Rick Dangerous ?

Εξαιρετικό παιχνιδάκι (συνοδευόταν και απο ένα πολύ όμορφο κόμικ). Απο τη στιγμή που ο παίκτης θα μπεί στο "κλίμα", το να καταφέρει να "μυριστεί" τις παγίδες είναι μέρος της μαγείας του παιχνιδιού.

Επειδή όμως συνήθως ο παίκτης πέφτει στις (καλοστημένες) παγίδες, το καλύτερο όπλο του είναι τελικά η μνήμη του. (να μπορεί να θυμάται δηλαδή που βρίσκεται η κάθε παγίδα, και με τι τρόπο θα την αποφύγει).

Να σημειώσουμε ότι το παιχνιδάκι στα οκτάμπιτα μηχανήματα είχε λιγότερες πίστες ανά level, με αποτέλεσμα να ολοκληρώνεται πιό εύκολα. H έκδοση του amstrad (όπου το είχα παίξει περισσότερο) είχε υπέροχα χρώματα, ενώ στην Αmiga ήταν απολαυστικά και τα διάφορα εφφέ (κραυγές, το "σφύριγμα" της σφαίρας καθώς πυροβολούμε, κλπ). Βλέπω ότι στον CBM (μαζί με το scaling που εύστοχα αναφέρθηκε) έχουμε και hi-res sprite του Rick, για μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Πάντως το gameplay παραμένει το ίδιο καλό σε όλες τις εκδόσεις.

Aardvark είπε:
το μονο προτερημα ηταν στην εκδοση του 128K Spectrum η μουσικη και οι ηχοι που δεν ειχε καμμια σχεση με αυτη του 48αρη
Σωστή παρατήρηση, και ευτυχώς που κυκλοφόρησε πριν κάποιο καιρό εκείνη η 128+ έκδοση για amstrad, διότι ποιός αντέχει να ακούει τον Wally (και τον κάθε σπεκτρουμά, εδώ που τα λέμε) να κομπάζει;

Ηδη "μας έστειλε" ομαδικώς για άλλη μία φορά με την εκτίμησή του περί... "χειρότερης" 8-bit έκδοσης όσον αφορά τον cpc, αλλά ως γνωστόν οι ληγμένες μουστάρδες θολώνουν το μυαλό και την κρίση του ανθρώπου και ο εν λόγω admin είναι μόνιμα θολωμένος διότι όπως ίσως γνωρίζετε, μικρός είχε πέσει (ως άλλος Οβελίξ) μέσα σε μία "μαρμίτα" με μουστάρδα, οπότε τα αποτελέσματα πάνω του είναι μόνιμα... :p :p :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Χαχαχα,ωραιος ο Billy γιατι δεν ηξερα για την 128 plus εκδοση του Amstrad και κανενα απο τα πολυ ενδιαφεροντα λινκ του Γουαλη που εβαλε παραπανω δεν το αναφερουν.
 
Οπότε, αντιπαρέρχομαι την σπεκτρουμική προπαγάνδα, και παραθέτω link εδώ και τώρα !! :supergrin:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολυ το χαρηκα αυτο θρεντακι σημερα για πολλους λογους.
 
Hellraiser είπε:
Lol εδω τα περισσοτερα παιχνιδια στον Amstrad ειναι καλυτερα απο τις εκδοσεις τους στον C64....ηταν ποτε δυνατον να ειναι στον μουσταρδα;

Φιλε Hellraiser ,τζαμπα ματαιοπονεις .

Οσα τετοια αστεια και να επιμενεις να συνεχισεις να λες ,η κολαση ΔΕΝ προκειται ποτε να "δροσισει" .

(και ΟΧΙ , το γεγονος οτι εχει ενεργα ηφαιστεια στην Ισλανδια

δεν σημαινει επουδενι οτι και το αναποδο ειναι εφικτο).hellraiser2.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα