Robocop

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.315
Αντιδράσεις
485
Robocop (1988)

robocop.jpg



Η αλήθεια είναι πως αρχικά δεν υπήρχε πρόθεση να γράψω review για τούτο το παιχνίδι.

Δοκιμάζοντάς το όμως ξανά μετά από χρόνια μήπως και καταφέρω και περάσω ένα διαολεμένο σημείο που με είχε παιδέψει πολύ τότε, αποφάσισα να το συνεχίσω μέχρι τέλους για να έχω μια ολοκληρωμένη εικόνα για το παιχνίδι. Την εικόνα αυτή θα προσπαθήσω να παρουσιάσω παρακάτω...

Το παιχνίδι βασίζεται στην μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία του 1987 “Robocop”. Η έκδοση για τον Commodore 64 κυκλοφόρησε από την Ocean το 1988.

Ο παίχτης αναλαμβάνει το ρόλο του Alex J. Murphy, ενός πρώην αστυνομικού ο οποίος σκοτώθηκε στο καθήκον και οι επιστήμονες της εταιρείας Omni Consumer Products (O.C.P.) αποφασίζουν να περισώσουν ό,τι έμεινε από το σώμα του και να συνθέσουν ένα robot-αστυνομικό του οποίου η αποστολή θα είναι να περιφρουρεί τους δρόμους του Detroit.

ccs0-1.jpg

Όχι και η καλύτερη συνοικία για .... περιπολίες.

Το παιχνίδι αποτελείται από 9 συνολικά πίστες οι περισσότερες από τις οποίες είναι side-scrolling. Στις υπόλοιπες το παιχνίδι γίνεται first person shooting (όπως στη δεύτερη όπου προσπαθείς να πετύχεις ένα κακοποιό που κρατά κάποιον όμηρο) αλλά και “puzzle-game” (στις πίστες bonus) όπου επιχειρείς να δημιουργήσεις την εικόνα ενός εγκληματία βλέποντας δίπλα ένα πρότυπο σκίτσο. Οι πίστες κατά σειρά είναι οι εξής:

Level 1: Welcome to Old Detroit

Level 2: 451 in Progress

Level 3: Mean Streets

Level 4: Precinct Headquarters

Level 5: The Warehouse

Level 6: O.C.P. Headquarters

Level 7&8: The Steelworks

Level 9: The Boardroom.

ccs3-1.jpg

Μήπως η συγκεκριμένη πίστα θυμίζει κάτι από Batman The Movie;;;;

Στη διάθεση του Robocop αρχικά βρίσκεται ένα αυτόματο πιστόλι (Αuto-9) το οποίο μπορεί να αναβαθμισθεί, από διάφορα power-ups που εμφανίζονται όταν σκοτώνει τους αντιπάλους. Έτσι μπορεί να βρει διατρητικές σφαίρες που σκοτώνουν άμεσα τον αντίπαλο, ή πιστόλι το οποίο βάλει σε 3 κατευθύνσεις. Εξαιρετικά χρήσιμα αλλά και σπάνια είναι τα μπουκαλάκια τα οποία ανεβάζουν την ενέργεια.

Ο Robocop έχει ορισμένη ενέργεια (power) και μόλις αυτή μηδενιστεί από σφαίρες ή από επαφή ( ; ) με τον αντίπαλο, ο χαρακτήρας πεθαίνει. Οι αντίπαλοι συνήθως επιτίθενται οπλισμένοι με πιστόλια άλλοτε πυροβολώντας από παράθυρα, άλλοτε πεζοί και άλλοτε οδηγώντας μηχανές. Στην έκτη πίστα ο Alex Murphy αντιμετωπίζει άοπλος!!! το Ed-209 (ανταγωνιστικό μοντέλο του Robocop).

ccs4-1.jpg

Άοπλος εναντίων του Ed-209

Το παιχνίδι διακρίνεται για την εξαιρετική του δυσκολία αλλά κι από ένα δυστυχώς σοβαρότατο bug, στην πίστα “The Warehouse”. Ο χρόνος που έχει στη διάθεσή του ο παίχτης (3 λεπτά) δε φθάνει ούτε στον καλύτερο gamer για να την τελειώσει. Προσπαθώντας ξανά και ξανά η αγανάκτηση θυμάμαι με έκανε να το παρατήσω, ενώ προσπαθώντας και πάλι πρόσφατα στην ίδια πίστα για 4-5 δευτερόλεπτα ακόμη, ίσως να κατάφερνα να την τελειώσω. Κι αυτό μη χάνοντας δευτερόλεπτο μέχρι να φθάσω λίγο πριν το τελικό σημείο.

Και πάλι όμως ο χρόνος δεν επαρκεί. Κάνοντας και πάλι μια περιήγηση στο internet διάβασα πως πρόκειται για bug του παιχνιδιού το οποίο μπορεί να «λυθεί» χρησιμοποιώντας ένα άλλο bug (;;;!!!) στο οποίο περνάς μέσα από ένα τοίχο πυροβολώντας τον μανιασμένα και κινώντας πάνω κάτω το μοχλό. Τι άλλο θα βλέπαμε... ή μάλλον θα έπρεπε να κάνουμε :)

0.jpg

Η προτελευταία πίστα του παιχνιδιού.

2.jpg

Ο Robocop έχει την ικανότητα να βάλει υπό γωνία τον αντίπαλο από διαφορετικό επίπεδο.

Τα γραφικά του παιχνιδιού δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο, ιδίως για την έκδοση του Commodore. Η κίνηση των sprites είναι λίγο αφύσικη αφού δεν συγχρονίζονται τα βήματα με τις κινήσεις τους, αλλά η μουσική (Jon Dunn) μπορώ να πως είναι όλα τα λεφτά. Αυτό που πραγματικά αξίζει στο συγκεκριμένο παιχνίδι.

Ιδίως η μουσική στην αρχή-τίτλους του παιχνιδιού είναι απίστευτα νοσταλγική και ίσως συγκινητική (ιδίως αν διαβάσει κανείς και τα ονόματα στα ήδη περασμένα highscores του παιχνιδιού ;) ). Ίσως άσχετο αλλά εξίσου όμορφη ήταν και η μουσική του κινηματογραφικού έργου από τον «δικό μας» Basil Poledouris.

Τέλος το Robocop είναι ένα από τα παιχνίδια στα οποία το sid του Commodore 64 επιχείρησε να εξομοιώσει την ανθρώπινη φωνή καθώς κατά την έναρξη του παιχνιδιού ακούγεται η λέξη "Robocop" και στην τελευταία πίστα η πρόταση "Protect the innocent".

1. Serve the public trust, 2. Uphold the law, 3. Protect the innocent.

Προσωπικά δε θα έλεγα όχι στη δημιουργία τέτοιων αστυνομικών robot. :thumbup:

Well Done Murphy, but the fight against crime must continue….
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για άλλη μια φορά, ΑΨΟΓΟΣ !
 
Εύγε Alucard!

Το παιχνίδι το θυμάμαι στον ST μου για 2 εντυπωσιακούς λόγους!Την καταπληκτική digitized φωτογραφία του Robocop και την άψογη φωνή που και εσύ ανέφερες! :)
 
Alucard, μετρησε!

Robocop... δε πρεπει να λειπει απο κανενα retroσπιτι (σε οποιοδηποτε format)
 
...Αlucard, συνεχίζεις να "χτυπάς στο ψαχνό" με σούπερ-νοσταλγικές παρουσιάσεις !! Μπράβο και πάλι :)

Διαβάζοντας το review, στέκομαι σε μερικά σημεία:

- Τα "πεσσιμιστικά" high-scores στην έκδοση του commodore τα οποία πολύ σωστά παρατήρησε το γερακίσιο μάτι του Alucard, αλλά και το ωραίο speech. (θα μου μείνει αξέχαστη η φωνή του Robo στον amstrad, να διαβάζει ένα-ένα τα directives). :)

Επίσης είμαι 100% σύμφωνος για την μουσική: Αν και δεν είναι τόσο "ξεσηκωτική" όσο ήταν το κλασσικό "Πολειδουρίστικο" θέμα της ταινίας (χιουμοριστική διασκευή του οποίου ακούσαμε αργότερα στο Robocod), είναι πολύ, μά πάρα πολύ καλή.

- Το gameplay του παιχνιδιού: (αν και το review αφορά την cbm έκδοση, δεν γίνεται να μην το ρίξω και λίγο στις συγκρίσεις :D ).

Δεν έχω παίξει σε βάθος την έκδοση του commodore, αλλά η άκδοση του amstrad σίγουρα τελειώνει χωρίς κάποιο bug.

Θυμάμαι επίσης ότι στο Pixel είχαν αναφέρει πως η έκδοση του commodore είχε μόνο μία ζωή (!) αλλά ο Robo είχε την ικανότητα για άλμα και άπειρες σφαίρες (τουλάχιστον στην βασική έκδοση του όπλου), ενώ στον amstrad είχαμε τρείς ζωές αλλά όχι άλμα - και φυσικά οι σφαίρες ήταν μετρημένες.

Προσωπικά δεν ξέρω σε τι ακριβώς εξυπηρετεί η κίνηση αυτή του άλματος στο παιχνίδι. Μήπως υπάρχει κάποια χρησιμότητα στα παρακάτω επίπεδα...;

Οπως και να' χει πάντως, το παιχνίδι είναι καταπληκτικό σε όλες τις εκδόσεις του.
 
Αιντε ο Alucard έχει πάρει φόρα και δεν τον σταματάει τίποτις!!!!Για μια ακόμη φορά με το υπέροχο review σου μας ταξίδεψες στο όμορφο παρελθόν!!!!Σου αξίζουν 100 points rewards!!!
 
Άψογος Alucard!!!Το συγκεκριμένο παιχνίδι το θυμάμαι και εγώ.Όντως ήταν αρκετά δύσκολο στο χειρισμό του,καθότι το όπλο (και διορθώστε με αν κάνω λάθος) χτυπούσε και σε γωνία 45 μοιρών πέρα από τις κλασικές και ήθελε γρήγορα αντανακλαστικά για να προλάβεις να αντικρούσεις τους εχθρούς που χτυπούσαν από παντού.Πολύ καλή μεταφορά!!! :thumbup:
 
Αν ειναι και Amstrad 6128 ακομα καλυτερα.

Και μετα καπακι target renegade

Αυστηρα σε πρασινη οθονη
 
Billy με κάλυψες. Ακόμα μου κάνει εντύπωση η digitised φωνή του robocop με τα prime directives στον 6128. Και όπως πολύ σωστά ανέφερες η έκδοση του 6128 δεν είχε καθόλου bugs - τουλάχιστο από όσο θυμάμαι. Το είχα τερματίσει άπειρες φορές. Το μονοδικό πράγμα που δεν μου άρεσε σε αυτό το παιχνίδι (κάπου αλλού πρέπει να το έχω γράψει ξανά αυτό) ήταν που το ed209 και στα δύο επίπεδα ήταν παντελώς ακίνητο. Eιδικά την πρώτη φορά περίμενα κάτι πιο εντυπωσιακό.

Shadowdancer Πράσινη οθόνη! Σωστοοοοος!

Alucard Tα σέβη μου μία ακόμη φορά για το review σου. Επιβάλλεται να το δω και στον commodore! Πολύ σωστή η παρατήρηση σου για την ομοιότητα του παιχνιδιού με το Batman. Την ίδια παρατήρηση είχα κάνει και εγώ στο review του Batman για την Amiga. Keep up the good work!
 
ευγε !μου θυμησες τις ωρες που προσπαθουσα να περασω στην 3η πιστα .εμενα ρε τελονιο μου φαινοταν για πακετο..!οντως κλασικο 80ς παιχνιδακι. αν και εγχρωμο μονιτορ τοτε παντα ζηλευα το πρασινο γιατι θυμιζε το σχημα του μονιτορ και οχι tv!!!!! :)
 
simonkey είπε:
ευγε !μου θυμησες τις ωρες που προσπαθουσα να περασω στην 3η πιστα .εμενα ρε τελονιο μου φαινοταν για πακετο..!οντως κλασικο 80ς παιχνιδακι. αν και εγχρωμο μονιτορ τοτε παντα ζηλευα το πρασινο γιατι θυμιζε το σχημα του μονιτορ και οχι tv!!!!! :)
Παραδίδω μαθήματα! :D
 
...ωραίο το telonio !! :thumbup:

Οσο για την ομοιότητα Batman the movie & Robocop, αρκεί να πούμε ότι φτιάχτηκαν απο την ίδια προγραμματιστική ομάδα.

(Τακτικό φαινόμενο της εποχής: Οποιος είχε τελειώσει το ένα παιχνίδι, συνήθως τελείωνε και το άλλο !! :D )
 
Σας ευχαριστώ για ακόμη μια φορά όλους για τα πολύ καλά σας λόγια.

billy είπε:
Θυμάμαι επίσης ότι στο Pixel είχαν αναφέρει πως η έκδοση του commodore είχε μόνο μία ζωή (!) αλλά ο Robo είχε την ικανότητα για άλμα και άπειρες σφαίρες (τουλάχιστον στην βασική έκδοση του όπλου), ενώ στον amstrad είχαμε τρείς ζωές αλλά όχι άλμα - και φυσικά οι σφαίρες ήταν μετρημένες.

Προσωπικά δεν ξέρω σε τι ακριβώς εξυπηρετεί η κίνηση αυτή του άλματος στο παιχνίδι. Μήπως υπάρχει κάποια χρησιμότητα στα παρακάτω επίπεδα...;
Αγαπητέ billy η δυνατότητα του Robocp να κάνει άλματα δεν εξυπηρετεί πουθενά :) , πέρα από το ότι μπορείς να παίρνεις τα power ups σε επίπεδα που βρίσκονταν ψηλότερα από το δικό σου (αφού έχεις σκοτώσει τον εχθρό πρώτα).

candy είπε:
Άψογος Alucard!!!Το συγκεκριμένο παιχνίδι το θυμάμαι και εγώ.Όντως ήταν αρκετά δύσκολο στο χειρισμό του,καθότι το όπλο (και διορθώστε με αν κάνω λάθος) χτυπούσε και σε γωνία 45 μοιρών πέρα από τις κλασικές και ήθελε γρήγορα αντανακλαστικά για να προλάβεις να αντικρούσεις τους εχθρούς που χτυπούσαν από παντού.Πολύ καλή μεταφορά!!!
Σωστά candy, o Robocop είχε τη δυνατότητα να βάλει από 8 διαφορετικές κατευθύνσεις (τουλάχιστον στον C64). Δες και την τελευταία εικόνα στο αρχικό thread. :)
 
Τα εύσημα και από εμένα!

Πολύ καλή επιλογή το Robocop!

Μπορώ να πω πως πορώθηκα και σίγουρα θα αφιερώσω καμιά ωρίτσα σήμερα στο παιχνιδάκι!

Επίσης, με την ευκαιρία, δε μπορώ να μην αναφερθώ και στο πρωτοποριακό, για την εποχή του, Robocop III από την Digital Image Design!

Μοναδικό "πάντρεμα" bitmap και vector graphics και η ποικιλία στο gameplay, έκαναν το παιχνίδι απόλαυση...

(Όλα αυτά βέβαια, στον Atari και στην Amiga...)

Και πάλι μπράβο! :)
 
Dino, το έχω και εγώ ακόμα !! ...θυμάσαι το haspάκι; :D

Alucard είπε:
Αγαπητέ billy η δυνατότητα του Robocp να κάνει άλματα δεν εξυπηρετεί πουθενά , πέρα από το ότι μπορείς να παίρνεις τα power ups σε επίπεδα που βρίσκονταν ψηλότερα από το δικό σου (αφού έχεις σκοτώσει τον εχθρό πρώτα).
Χμμμ !! αυτό με τα powerups σε ψηλότερα επίπεδα ομολογώ πως δεν το σκέφτηκα !! (ίσως επειδή στον amstrad όλα τα powerups βρίσκονται στο έδαφος - δεν μένουν στον αέρα).

Θα φροντίσω να παίξω την cbm έκδοση, για να το εφαρμόσω !! :D
 
billy είπε:
Χμμμ !! αυτό με τα powerups σε ψηλότερα επίπεδα ομολογώ πως δεν το σκέφτηκα !! (ίσως επειδή στον amstrad όλα τα powerups βρίσκονται στο έδαφος - δεν μένουν στον αέρα).Θα φροντίσω να παίξω την cbm έκδοση, για να το εφαρμόσω !! :D
billy συγνώμη δεν έγινα αρκετά σαφής. Τα αντικείμενα και στον cbm μένουν στο έδαφος, αλλά στις πίστες με τα επίπεδα, πηδώντας μπορείς να φθάσεις το power-up του παραπάνω.... ορόφου :)
 
Alucard είπε:
billy συγνώμη δεν έγινα αρκετά σαφής. Τα αντικείμενα και στον cbm μένουν στο έδαφος, αλλά στις πίστες με τα επίπεδα, πηδώντας μπορείς να φθάσεις το power-up του παραπάνω.... ορόφου :)
...ωωωπ !! Δικό μου το φταίξιμο φίλε Alucard, κατάλαβα λάθος !! :fafoutis:

Μου είχε φανεί αρκετά χαμηλό το άλμα - δεν πίστευα ότι μπορούσε να ακουμπήσει στον "πάνω όροφο" !!

Το βράδυ θα παίξω λιγάκι commodore για να το εμπεδώσω... :D

Dino:

Υπήρχε ένα hasp που το κότσαρες σε ένα ελεύθερο joystick port, για να μπορέσεις να παίξεις...
 
Γκουχ γκουχ πειργκουχ ατιγκουχ κο το είχαγκουχ !!! Καταραμένε βήχα (πιστεύω να κατάλαβες) :D
 
Πίσω
Μπλουζα