Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.344
- Αντιδράσεις
- 582
Robocop (1988)
Η αλήθεια είναι πως αρχικά δεν υπήρχε πρόθεση να γράψω review για τούτο το παιχνίδι.
Δοκιμάζοντάς το όμως ξανά μετά από χρόνια μήπως και καταφέρω και περάσω ένα διαολεμένο σημείο που με είχε παιδέψει πολύ τότε, αποφάσισα να το συνεχίσω μέχρι τέλους για να έχω μια ολοκληρωμένη εικόνα για το παιχνίδι. Την εικόνα αυτή θα προσπαθήσω να παρουσιάσω παρακάτω...
Το παιχνίδι βασίζεται στην μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία του 1987 “Robocop”. Η έκδοση για τον Commodore 64 κυκλοφόρησε από την Ocean το 1988.
Ο παίχτης αναλαμβάνει το ρόλο του Alex J. Murphy, ενός πρώην αστυνομικού ο οποίος σκοτώθηκε στο καθήκον και οι επιστήμονες της εταιρείας Omni Consumer Products (O.C.P.) αποφασίζουν να περισώσουν ό,τι έμεινε από το σώμα του και να συνθέσουν ένα robot-αστυνομικό του οποίου η αποστολή θα είναι να περιφρουρεί τους δρόμους του Detroit.

Όχι και η καλύτερη συνοικία για .... περιπολίες.
Το παιχνίδι αποτελείται από 9 συνολικά πίστες οι περισσότερες από τις οποίες είναι side-scrolling. Στις υπόλοιπες το παιχνίδι γίνεται first person shooting (όπως στη δεύτερη όπου προσπαθείς να πετύχεις ένα κακοποιό που κρατά κάποιον όμηρο) αλλά και “puzzle-game” (στις πίστες bonus) όπου επιχειρείς να δημιουργήσεις την εικόνα ενός εγκληματία βλέποντας δίπλα ένα πρότυπο σκίτσο. Οι πίστες κατά σειρά είναι οι εξής:
Level 1: Welcome to Old Detroit
Level 2: 451 in Progress
Level 3: Mean Streets
Level 4: Precinct Headquarters
Level 5: The Warehouse
Level 6: O.C.P. Headquarters
Level 7&8: The Steelworks
Level 9: The Boardroom.

Μήπως η συγκεκριμένη πίστα θυμίζει κάτι από Batman The Movie;;;;
Στη διάθεση του Robocop αρχικά βρίσκεται ένα αυτόματο πιστόλι (Αuto-9) το οποίο μπορεί να αναβαθμισθεί, από διάφορα power-ups που εμφανίζονται όταν σκοτώνει τους αντιπάλους. Έτσι μπορεί να βρει διατρητικές σφαίρες που σκοτώνουν άμεσα τον αντίπαλο, ή πιστόλι το οποίο βάλει σε 3 κατευθύνσεις. Εξαιρετικά χρήσιμα αλλά και σπάνια είναι τα μπουκαλάκια τα οποία ανεβάζουν την ενέργεια.
Ο Robocop έχει ορισμένη ενέργεια (power) και μόλις αυτή μηδενιστεί από σφαίρες ή από επαφή ( ; ) με τον αντίπαλο, ο χαρακτήρας πεθαίνει. Οι αντίπαλοι συνήθως επιτίθενται οπλισμένοι με πιστόλια άλλοτε πυροβολώντας από παράθυρα, άλλοτε πεζοί και άλλοτε οδηγώντας μηχανές. Στην έκτη πίστα ο Alex Murphy αντιμετωπίζει άοπλος!!! το Ed-209 (ανταγωνιστικό μοντέλο του Robocop).

Άοπλος εναντίων του Ed-209
Το παιχνίδι διακρίνεται για την εξαιρετική του δυσκολία αλλά κι από ένα δυστυχώς σοβαρότατο bug, στην πίστα “The Warehouse”. Ο χρόνος που έχει στη διάθεσή του ο παίχτης (3 λεπτά) δε φθάνει ούτε στον καλύτερο gamer για να την τελειώσει. Προσπαθώντας ξανά και ξανά η αγανάκτηση θυμάμαι με έκανε να το παρατήσω, ενώ προσπαθώντας και πάλι πρόσφατα στην ίδια πίστα για 4-5 δευτερόλεπτα ακόμη, ίσως να κατάφερνα να την τελειώσω. Κι αυτό μη χάνοντας δευτερόλεπτο μέχρι να φθάσω λίγο πριν το τελικό σημείο.
Και πάλι όμως ο χρόνος δεν επαρκεί. Κάνοντας και πάλι μια περιήγηση στο internet διάβασα πως πρόκειται για bug του παιχνιδιού το οποίο μπορεί να «λυθεί» χρησιμοποιώντας ένα άλλο bug (;;;!!!) στο οποίο περνάς μέσα από ένα τοίχο πυροβολώντας τον μανιασμένα και κινώντας πάνω κάτω το μοχλό. Τι άλλο θα βλέπαμε... ή μάλλον θα έπρεπε να κάνουμε

Η προτελευταία πίστα του παιχνιδιού.

Ο Robocop έχει την ικανότητα να βάλει υπό γωνία τον αντίπαλο από διαφορετικό επίπεδο.
Τα γραφικά του παιχνιδιού δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο, ιδίως για την έκδοση του Commodore. Η κίνηση των sprites είναι λίγο αφύσικη αφού δεν συγχρονίζονται τα βήματα με τις κινήσεις τους, αλλά η μουσική (Jon Dunn) μπορώ να πως είναι όλα τα λεφτά. Αυτό που πραγματικά αξίζει στο συγκεκριμένο παιχνίδι.
Ιδίως η μουσική στην αρχή-τίτλους του παιχνιδιού είναι απίστευτα νοσταλγική και ίσως συγκινητική (ιδίως αν διαβάσει κανείς και τα ονόματα στα ήδη περασμένα highscores του παιχνιδιού
). Ίσως άσχετο αλλά εξίσου όμορφη ήταν και η μουσική του κινηματογραφικού έργου από τον «δικό μας» Basil Poledouris.
Τέλος το Robocop είναι ένα από τα παιχνίδια στα οποία το sid του Commodore 64 επιχείρησε να εξομοιώσει την ανθρώπινη φωνή καθώς κατά την έναρξη του παιχνιδιού ακούγεται η λέξη "Robocop" και στην τελευταία πίστα η πρόταση "Protect the innocent".
1. Serve the public trust, 2. Uphold the law, 3. Protect the innocent.
Προσωπικά δε θα έλεγα όχι στη δημιουργία τέτοιων αστυνομικών robot.
Well Done Murphy, but the fight against crime must continue….
Η αλήθεια είναι πως αρχικά δεν υπήρχε πρόθεση να γράψω review για τούτο το παιχνίδι.
Δοκιμάζοντάς το όμως ξανά μετά από χρόνια μήπως και καταφέρω και περάσω ένα διαολεμένο σημείο που με είχε παιδέψει πολύ τότε, αποφάσισα να το συνεχίσω μέχρι τέλους για να έχω μια ολοκληρωμένη εικόνα για το παιχνίδι. Την εικόνα αυτή θα προσπαθήσω να παρουσιάσω παρακάτω...
Το παιχνίδι βασίζεται στην μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία του 1987 “Robocop”. Η έκδοση για τον Commodore 64 κυκλοφόρησε από την Ocean το 1988.
Ο παίχτης αναλαμβάνει το ρόλο του Alex J. Murphy, ενός πρώην αστυνομικού ο οποίος σκοτώθηκε στο καθήκον και οι επιστήμονες της εταιρείας Omni Consumer Products (O.C.P.) αποφασίζουν να περισώσουν ό,τι έμεινε από το σώμα του και να συνθέσουν ένα robot-αστυνομικό του οποίου η αποστολή θα είναι να περιφρουρεί τους δρόμους του Detroit.

Όχι και η καλύτερη συνοικία για .... περιπολίες.
Το παιχνίδι αποτελείται από 9 συνολικά πίστες οι περισσότερες από τις οποίες είναι side-scrolling. Στις υπόλοιπες το παιχνίδι γίνεται first person shooting (όπως στη δεύτερη όπου προσπαθείς να πετύχεις ένα κακοποιό που κρατά κάποιον όμηρο) αλλά και “puzzle-game” (στις πίστες bonus) όπου επιχειρείς να δημιουργήσεις την εικόνα ενός εγκληματία βλέποντας δίπλα ένα πρότυπο σκίτσο. Οι πίστες κατά σειρά είναι οι εξής:
Level 1: Welcome to Old Detroit
Level 2: 451 in Progress
Level 3: Mean Streets
Level 4: Precinct Headquarters
Level 5: The Warehouse
Level 6: O.C.P. Headquarters
Level 7&8: The Steelworks
Level 9: The Boardroom.

Μήπως η συγκεκριμένη πίστα θυμίζει κάτι από Batman The Movie;;;;
Στη διάθεση του Robocop αρχικά βρίσκεται ένα αυτόματο πιστόλι (Αuto-9) το οποίο μπορεί να αναβαθμισθεί, από διάφορα power-ups που εμφανίζονται όταν σκοτώνει τους αντιπάλους. Έτσι μπορεί να βρει διατρητικές σφαίρες που σκοτώνουν άμεσα τον αντίπαλο, ή πιστόλι το οποίο βάλει σε 3 κατευθύνσεις. Εξαιρετικά χρήσιμα αλλά και σπάνια είναι τα μπουκαλάκια τα οποία ανεβάζουν την ενέργεια.
Ο Robocop έχει ορισμένη ενέργεια (power) και μόλις αυτή μηδενιστεί από σφαίρες ή από επαφή ( ; ) με τον αντίπαλο, ο χαρακτήρας πεθαίνει. Οι αντίπαλοι συνήθως επιτίθενται οπλισμένοι με πιστόλια άλλοτε πυροβολώντας από παράθυρα, άλλοτε πεζοί και άλλοτε οδηγώντας μηχανές. Στην έκτη πίστα ο Alex Murphy αντιμετωπίζει άοπλος!!! το Ed-209 (ανταγωνιστικό μοντέλο του Robocop).

Άοπλος εναντίων του Ed-209
Το παιχνίδι διακρίνεται για την εξαιρετική του δυσκολία αλλά κι από ένα δυστυχώς σοβαρότατο bug, στην πίστα “The Warehouse”. Ο χρόνος που έχει στη διάθεσή του ο παίχτης (3 λεπτά) δε φθάνει ούτε στον καλύτερο gamer για να την τελειώσει. Προσπαθώντας ξανά και ξανά η αγανάκτηση θυμάμαι με έκανε να το παρατήσω, ενώ προσπαθώντας και πάλι πρόσφατα στην ίδια πίστα για 4-5 δευτερόλεπτα ακόμη, ίσως να κατάφερνα να την τελειώσω. Κι αυτό μη χάνοντας δευτερόλεπτο μέχρι να φθάσω λίγο πριν το τελικό σημείο.
Και πάλι όμως ο χρόνος δεν επαρκεί. Κάνοντας και πάλι μια περιήγηση στο internet διάβασα πως πρόκειται για bug του παιχνιδιού το οποίο μπορεί να «λυθεί» χρησιμοποιώντας ένα άλλο bug (;;;!!!) στο οποίο περνάς μέσα από ένα τοίχο πυροβολώντας τον μανιασμένα και κινώντας πάνω κάτω το μοχλό. Τι άλλο θα βλέπαμε... ή μάλλον θα έπρεπε να κάνουμε


Η προτελευταία πίστα του παιχνιδιού.

Ο Robocop έχει την ικανότητα να βάλει υπό γωνία τον αντίπαλο από διαφορετικό επίπεδο.
Τα γραφικά του παιχνιδιού δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο, ιδίως για την έκδοση του Commodore. Η κίνηση των sprites είναι λίγο αφύσικη αφού δεν συγχρονίζονται τα βήματα με τις κινήσεις τους, αλλά η μουσική (Jon Dunn) μπορώ να πως είναι όλα τα λεφτά. Αυτό που πραγματικά αξίζει στο συγκεκριμένο παιχνίδι.
Ιδίως η μουσική στην αρχή-τίτλους του παιχνιδιού είναι απίστευτα νοσταλγική και ίσως συγκινητική (ιδίως αν διαβάσει κανείς και τα ονόματα στα ήδη περασμένα highscores του παιχνιδιού

Τέλος το Robocop είναι ένα από τα παιχνίδια στα οποία το sid του Commodore 64 επιχείρησε να εξομοιώσει την ανθρώπινη φωνή καθώς κατά την έναρξη του παιχνιδιού ακούγεται η λέξη "Robocop" και στην τελευταία πίστα η πρόταση "Protect the innocent".
1. Serve the public trust, 2. Uphold the law, 3. Protect the innocent.
Προσωπικά δε θα έλεγα όχι στη δημιουργία τέτοιων αστυνομικών robot.
Well Done Murphy, but the fight against crime must continue….
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: