Θελω να προσθεσω / τονισω καποια πραγματα σε αυτα που πολυ σωστα ειπε ο φιλτατος
Other_Reality.
Το Neo Geo δεν προωθηθηκε για αρκετα χρονια, ως μια κοινη λυση για τους περισσοτερους. Δημιουργηθηκε και κυκλοφορησε απο την SNK ως η επιλογη οχι απλα για τους λιγους, αλλα για τους
ελαχιστους. Απο την αρχικη τιμη πωλησης του, το επιπεδο διαφημισης και πρωθησης του, οι επιλογες στη βιβλιοθηκη του, ολα στοχευαν σε
πολυ συγκεκριμενο αγοραστικο κοινο. Οπου δυστηχως απο την μια πλευρα, δεν ημουν ουτε εγω, ουτε και παρα πολυς κοσμος.
Η SNK επισης, δεν στοχευε ποτε στη πραγματικοτητα να αποκτησει μερος του κοινου οπου ειχαν Sega/Nintendo/Nec, στο πλεον μακρυνο 199
0, μιας και αυτο ηταν
αδυνατο, λογω της πανακριβης τεχνολογιας και ισχυς οπου ειχε το μηχανημα. Και οπως διαρκως σωστα τονιζεται, δεν αγοραζες απλα μια παιχνιδομηχανη, αλλα ενα
100% ηλεκτρονικο μεσα στο σπιτι σου!
Αν το μηχανημα και οι τιτλοι ελαχιστα χρονια μετα, ειδαν γενναια πτωση τιμων, και παλι δεν θα μπορουσε να γινει προσιτο σε ολους. Εξαλλου, το πειραμα τους με το Neo Geo CD δεν θα μπορουσε ποτε να αντικαταστησει τις MVS/AES εκδοσεις, λογω των πολυ αργων χρονων οπου ειχε ανεκαθεν η τεχνολογια cdrom, οπου και στη τελικη η ολη φαση ηταν εναντια στην ιδεολογια της εταιριας για την απολυτη εμπειρια των ηλεκτρονικων στο σπιτι.
Περι τιμολογιακης πολιτικης, το μηχανημα ναι μεν πρωτοκυκλοφορησε προς 700$, και μια πληθωρα τιτλων του κοντα στα 200$ αν οχι παραπανω, αλλα οπως ειπαμε δεν ηταν για ολους, αλλα και η SNK σου πουλουσε
ακριβως την εκδοση του ηλεκτρονικου. Οχι πιστη μεταφορα, ουτε παραπλησιο παιχνιδι. Πληρωνες και επαιρνες την οικιακη εκδοση του παιχνιδιου που επαιζες στα ηλεκτρονικα. Γιαυτο λοιπον πιστευω, πως τα 200$ σε οσους τα ειχαν και τα επενδυσαν, ηταν πολυ καλυτερα απο τα 50-70$ οπου κοστιζε μια κοινως αποδεκτη κατωτερη/χειροτερη εκδοση οπου ειχαν οι υπολοιποι ανταγωνιστες. Δειτε πχ το Fatal Fury / Samurai Shodown στα snes/mega drive και το αντιστοιχο στο Neo Geo. Καμια σχεση. Να πουμε και μετεπειτες προσπαθειες; Art of fighting /Metal slug; Οπου κυκλοφορησαν σε saturn/playstation; Ουτε με σφαιρες δεν συγκρινοντε. Και φτανουμε στο 2000 με τα dreamcast/gamecube/ps2 οπου τα παιχνιδια ειναι πολυ κοντα αλλα και παλι οχι τοσο καλα!
Και ναι, μιλαμε για δεκα χρονια και βαλε μετα!
Η SNK χωρια απο ολα τα αλλα, σου προσφερε
υποστηριξη. Απο το 1990 εως το 2004 κυκλοφορουσαν
επισημως τιτλοι, με τον τελευταιο να ειναι το Samurai Shodown V Special, και μεχρι το προσφατο 2007 υποστηριζε η εταιρια το ιδιο το μηχανημα για επισκευη και συντηριση!
Υποστηριξη σε λογισμικο και υλικο οπου δεν υπηρξε μεχρι στιγμης απο
ΚΑΜΙΑ αλλη εταιρια στο κοσμο!
Πως μπορουμε λοιπον να χαρακτηρισουμε ως αποτυχια ενα μηχανημα οπου υποστηριζοταν για
δεκατεσσερα χρονια στο εμποριο;
Περι της μοναδικης ταυτοτητας του μηχανηματος, δεν εζησε ποτε "αποτυχιες" οπως επιπλεον αχρηστα για αυτο περιφερειακα, ανουσιες αναβαθμισεις η καταναλωτικες παγιδες. Το Neo Geo δεν συνδεθηκε ποτε στο διαδυκτιο ωστε να σταματησει η υποστηριξη του λιγα χρονια επειτα, δεν ειχε συνδεση με τριτα ασχετα περιφερειακα, δεν εκβιαζε τον παικτη να αναβαθμισει το μηχανημα του με επιπλεον υλικο, ουτε ειχε παιχνιδια οπου απαιτουσαν κατι απο ολα αυτα για να παιξουν!
Αν και τα παιχνιδια του υποστηριζαν αποθηκευση σε καρτες, αυτες ειναι τυπου PCMCIA, οπου υπηρχαν διαθεσιμες στο εμποριο ως κοινο μεσο αποθηκευσης, και δεν υοθετησε καποιο αποκλειστικο δικο του, οπως εκαναν τα μηχανηματα μεχρι την προτελευταια γενια!
Αυτοι και ειναι μερικοι απο τους λογους οπου αγαπηθηκε και δεθηκε απο τοσο φανατικα πιστο κοινο. Αγαπητο απο πολλους, προσβασιμο απο ελαχιστους. Αλλα αυτοι οι ελαχιστοι δεν εμειναν ξεκρεμαστοι απο το μηχανημα και απο την εταιρια ποτε.