SNK Neo Geo

Να διευκρινισω και να το σενιαρω λιγο γιατι θα δω τον Segata στον υπνο μου,με το Neo Geo ειδαν πραγματικα arcades αυτοι που τους αντεχε η τσεπη,τα ιδια ακριβως που παιζαν και στα μπλιμπλικια και οχι υποβαθμισμενες κατι τις, κατα τα αλλα αξιολογοτατες εκδοσεις σαν του Sega Mega Drive.
 
Ναι ρε Aard σε καταλαβαινω! Και εγω ημουνα διαθετειμενος να αγορασω NEO GEO λογω της ακριβης μεταφορας των παιχνιδιων απο τα arcade στην κονσολα, αλλα οταν ακουσα την τιμη απλα ζαλιστηκα. Εαν κυκλοφορουσε απο την αρχη την κονσολα με CD πιστευω θα ηταν σε καλυτερη μοιρα, αλλα ποιος θα αντεχε τα τεραστια loadings... (αν βεβαια βγαινανε ανα διαστηματα κονσολες με καλυτερη ταχυτητα στο drive)
 
Other_Reality είπε:
Έχω παρκάρει το τεύχος του Pixel με την παρουσίαση του Neo Geo δίπλα στο AES μου ! "To όνειρο κάθε gamer", λεζάντα που συνόδευε και την διαφήμιση του Ανερούση, εκτός από το εξώφυλλο του τεύχους. Η διαφήμιση ήταν για μένα μόνο η αρχή, αφού μόλις πήγα να το δώ από κοντά, μου πέσανε τα σαγόνια με το Art Of Fighting ! To είχε φέρει τότε το Console Club στην Καλλιθέα, και εγώ είχα πάει για να νοικιάσω κανα παιχνιδάκι για το Snes. Φυσικά δεν υπήρχε περίπτωση να το πάρω τότε, αφού οι τιμές τις κονσόλας αλλά και των παιχνιδιών ήταν διαστημικές. Ήταν σίγουρα το μεγαλύτερο gaming απωθημένο μου, και ακόμα είναι δηλαδή, αφού για να πάρω όλα τα παιχνίδια που θα ήθελα θα χρειαστώ μερικά χρονάκια ακόμη ! Σίγουρα υπάρχουν και φθηνότερες λύσεις, όπως το MVS ή ακόμη και το Neo Geo CD, αλλά το AES και τα πελώρια cartridges με κέρδισαν απο την πρώτη στιγμή που τα είδα !
Ετσι ακριβως οπως τα λες Other_Reality. Ημουν θαμωνας του console club Καλλιθεας και τα εχω δει αυτα πολλες φορες. Το Neo Geo ητανε απλα πολυ μπροστα απο την εποχη του. Δεν ειναι τυχαιο οπου μαλλον ειναι το μοναδικο οικιακο συστημα με παιχνιδι που ακουμπαει κοντα στο 100% των δυνατοτηων του μηχανηματος ( the king of fighters 2003 ).

Μονο και μονο που επιανες το υπεροχο και τεραστιο arcade stick του, καταλαβαινες που δεν ηταν ενα απλο συστημα. Κριμα που για να αποκτησει κανεις αρκετα απο τα καλα του παιχνιδια, ηθελε παραπλησιο ποσο για να αγορασει κανεις ενα σπιτι !!! σε εκεινη την εποχη.

Λυπαμαι μονο που δεν το επαιξε η snk καλυτερα με τριτους κατασκευαστες, θα μπορουσαμε να ειχαμε απολαυσει τοσα περισσοτερα καλα παιχνιδια απο αλλες εταιριες..
 
Καλα ολα αυτα αλλα δεν θα κανουμε τωρα και το neo geo την απολυτη διαγαλαξιακη και υπερφανταστικη κονσολα για τον καθε πορωμενο οπαδο των arcades.Δεν νομιζω να υπαρχουν πολλοι εδω μεσα που να εχουν εστω την ιδια τρελα με μενα για τα arcades και παρα την τεραστια αυτη καψουρα που εχω για το συγκεκριμενο ειδος το neo geo εμενα δεν με καλυπτε ουτε στο ελαχιστο.Εγω γουσταρα και ηθελα να παιζω pacman,shinobi,golden axe,wonder boy,wonder boy in monsterland,wonder boy III Monsters lair,cabal,Cadillacs and dinosaurs,the punisher,Bubble Booble,rainbow island,sunset riders,altered beast,Asterix,xain'd sleena,black tiger,cadash,blood bross,bad dudes vs dragonninja,ghost's n goblins,ghoul's n ghost,Double dragon,street fighter,mortal kombat,raiden,pang οπως και δεκαδες για να μην πω εκατονταδες αλλα και οχι να παιζω 10 the king of fighters,4 fatal fury και 2 real bout fatal fury,3 art of fighting,6 samurai shodown,4 world heroes,6 metal slug και καποια αλλα λιγα αξιολογα.Σχεδον τιποτα απο αυτα που γουσταρα να παιζω εγω κατα πρωτο λογο και καταδευτερο οι κολητοι μου δεν υπηρχε στο neo geo ωστε να το αγορασει καποιος που ειχε τα λεφτα να το κανει δεν ημασταν ολοι μπαντακια.Ναι τεχνικα ηταν ολα τα λεφτα,ναι μπορουσες να παιξεις τα συγκεκριμενα arcades ακριβως οπως τα ηλεκτρονικα,ναι η ποιοτητα του ηταν εξαιρετικη αλλα δεν ηταν σε καμια περιπτωση ιδανικο ουτε στο ελαχιστο για τον hardcore φανατικο οπαδο των arcades που ξημεροβραδαζιοταν εκει μεσα και φυσικα σαν κονσολα και σαν παιχνιδια κυριως δεν συγκρινοταν με τιποτα με της παιχνιδαρες που εχουμε δει σε snes και megadrive.Απευθυνοταν στους οπαδους των fighting παιχνιδιων,των metal slug και μερικων αλλων και οχι στον φανατικο οπαδο των arcades γενικοτερα.
 
Ετσι ειναι η ζωη των κονσολων και των παιχνιδιων: οτι τοτε ηταν αποτυχημενο και δεν πουλαγε τιποτα, τωρα ειναι ακριβο, γιατι δεν ειχαν πουληθει πολλα κομματια. Παιχνιδια ειχε, καλη κατασκευη ηταν (ειδικα το χειριστηριο), αλλα οι τιμες ηταν απαραδεκτες. Το hardware του ηταν μετριο. Καλυτερο απο τις 16bit κονσολες τις εποχης (snes, MD) αλλα σαφως χειροτερο απο τις 32bit κονσολες και ειδικα το ps1 που επαιζε εκεινη την εποχη. Φυσικα η παραπληροφορηση πηγαινε συννεφο αφου σε μια διαφημιση στο τευχος pixel 103 αναφερεται ακριβως μετα την παρουσιαση της κονσολας συγκεκριμενα "ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ κάθε gamer στα 32 bit. " Mε τον 68000 που ειχε και το sega megadrive, πως εγινε 32bit, ειναι θαυμα που μονο το μαρκετινγ μπορει κανει. Τα παιχνιδια ηταν πολυ καλα για το hardware της κονσολας (σχεδον ιδια με τα αντιστοιχα arcade) και παντα στην νοοτροπια των coin-op (δεν ειχε adventure και τετοια!). Τωρα ποιος λογικος ανθρωπος θα επερνε μια κονσολα με παιχνιδια που κοστιζουν οσο ολοκληρη μια αλλη κονσολα, ειναι αυτο που θα επρεπε να σκεφτει η εταιρια. Εκτος εαν εισαι εκατομυριουχος και θελεις να παιζεις arcade σπιτι σου. Και εαν παλι εισαι εκατομυριουχος γιατι να μην παρεις μια SNES και 500 παιχνιδια ή να αγορασεις την αιθουσα με τα arcade? Και εαν πραγματι ηθελε η SNK να πουλησει μονο σε αυτους που δεν τους ενοιζε το χρημα, γιατι εβγαλε μετα το neo-geo CD για τον λαο? Και τελικα εαν ενας νορμαλ ανθρωπος το αγοραζε (το AES), ποσα παιχνιδια θα μπορουσε να αγορασει μετα? ενα? δυο? Για αυτο επερνες μια Α500 και αργοτερα ενα ps1, για να παιζεις πολυ περισσοτερες ωρες με τοσα παιχνιδια που δεν θα ηξερες τι να πρωτοπαιξεις. Αποτυχιες και παλι αποτυχιες, παω να παιξω με το SNES μου.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμφωνοι, το Neo Geo δεν ειχε σε καμια περιπτωση την πληθωρα των επιλογων απο τα περισσοτερα αλλα μηχανηματα, ωστοσο ομως, οταν εχεις τιτλους σαν το art of fighting και το last blade, οπως και το metal slug με το aero fighters, δεν πας ποτε ξανα πισω στα street fighter / mortal kombat, και r-type. Ηξερες τι επερνες και η SNK το τιμησε αυτο για πανω απο δεκα χρονια, οσο κανενας αλλος. Γιαυτο ειναι τοσοι πολλοι που αποθεωνουν το Neo Geo και το επιπεδο παιχνιδιων του. Δεν ειδε ποτε ενα Zelda η ενα Shining Force, αλλα σχεδον οτιδηποτε κυκλοφορησε και κατατοπιαστηκε το συστημα απλα δεν ειχε αντιπαλο.. Και στις περισσοτερες περιπτωσεις, δεν εχει ακομα.

Γιαυτο και εμενε ως επιλογη για τους ελαχιστους. Οσο σε τιμη οσο και στη ποικοιλια της βιβλιοθηκης του.

Ειναι κατι σαν εκεινη την ψαγμενη και χωμενη ταβερνα στο βαθος του πουθενα. Εχει μολις πεντε τραπεζια με δεκα καρεκλες, εφτα πιατα, αλλα κανει τις καλυτερες τηγανιτες πατατες με τριμενο τυρι και εχει τα καλυτερα μπιφτεκια που μπορεις να φας.
 
Getta Robo είπε:
Ειναι κατι σαν εκεινη την ψαγμενη και χωμενη ταβερνα στο βαθος του πουθενα. Εχει μολις πεντε τραπεζια με δεκα καρεκλες, εφτα πιατα, αλλα κανει τις καλυτερες τηγανιτες πατατες με τριμενο τυρι και εχει τα καλυτερα μπιφτεκια που μπορεις να φας.
Που ειναι αυτη ρε φιλε; Την ψαχνω καιρο! :p
 
Getta Robo είπε:
Ειναι κατι σαν εκεινη την ψαγμενη και χωμενη ταβερνα στο βαθος του πουθενα. Εχει μολις πεντε τραπεζια με δεκα καρεκλες, εφτα πιατα, αλλα κανει τις καλυτερες τηγανιτες πατατες με τριμενο τυρι και εχει τα καλυτερα μπιφτεκια που μπορεις να φας.
Tετοια λες και μας ανοιγεις την ορεξη! Πιασε δυο μπιφτεκια και μια πατατες και για επιδορπιο ενα neo-geo.
 
Κοιτα να δεις τι ζημια εκανε μια μινιατουρα....:augenrollen:

:diablotin:
 
mike είπε:
Tετοια λες και μας ανοιγεις την ορεξη! Πιασε δυο μπιφτεκια και μια πατατες και για επιδορπιο ενα neo-geo.
Έτσι-έτσι !!!

Έχει δίκιο ο Getta πάντως. Δεν αδικώ τον metalcandyman, αλλά όταν μιλάμε για αυτούσια arcade μεταφορά, μόνο το Neo Geo το έκανε πραγματικότητα. Σίγουρα είχε σε ποσοστό 90% ξυλίκια, άλλα αν είσαι κολλημένος με το άθλημα (του ξύλου εννοώ), το Neo Geo είναι ότι χρειάζεσαι, ever. Και δεν μιλάω καν για το KOF 2003, επειδή είναι μεταγενέστερο, όμως. όταν έπαιζες Samurai Shodown 2, Art Of Fighting 2 και Super Sidekicks 2 (ναι ξέρω, όλα στο δύο !) , απλά δεν υπήρχε αντίπαλο δέος, έτρωγαν όλα την περίσσια σκόνη της SNK. Χρυσόσκονη βέβαια, αλλα ακόμα και αυτό το χαρακτηριστικό το κάνει πιο ελιτίστικο, πιο ιδιαίτερο. (Ακόμα και οι μούφες περί 32bit στην διαφήμιση, που ήταν όντως και υπογραμμισμένο). Η δύναμη του ήταν στο κομμάτι γραφικών, με δυνατότητα για πολύ περισσότερα χρώματα, πολύ περισσότερα sprites, και φυσικά όλα αυτά τα κινούσε για πλάκα λόγω των τεράστιων, άμεσα διαθέσιμων στην CPU πληροφοριών που είχαν τα cartridges. Oπως είχαμε πει και σε μια κουβέντα που είχαμε σπίτι μου mike, το "κανονικό" Neo Geo είναι το AES. Ούτε καν το MVS, αφού το AES είναι η μοναδική κανονική κονσόλα, με κανονικά cartridges που έχουν κουτί και μάνουαλ. Το CD είναι η φθηνή λύση, με τα χίλια προβλήματα και φυσικά με ημερομηνία λήξης ! Kαι για τα δισκάκια, αλλά φυσικά και για το lazer της κονσόλας, ενώ φυσικά κανένα παιχνίδι Neo Geo δεν σχεδιάστηκε να τρέχει από το cd, με αποτέλεσμα να έχεις μια εμπειρία που καμία απολύτως σχέση δεν είχε με τα arcades.

Τέλοσπάντων, οκ, είχε περιορισμένο library κλπ-κλπ. Είναι όμως η Rolls Royce, ότι και να λέμε, σου βγάζει ένα δέος, μια αίσθηση που δεν συγκρίνεται εύκολα με τις άλλες κονσόλες τις εποχής του.
 
Other_Reality είπε:
Έτσι-έτσι !!!
Έχει δίκιο ο Getta πάντως. Δεν αδικώ τον metalcandyman, αλλά όταν μιλάμε για αυτούσια arcade μεταφορά, μόνο το Neo Geo το έκανε πραγματικότητα. Σίγουρα είχε σε ποσοστό 90% ξυλίκια, άλλα αν είσαι κολλημένος με το άθλημα (του ξύλου εννοώ), το Neo Geo είναι ότι χρειάζεσαι, ever. Και δεν μιλάω καν για το KOF 2003, επειδή είναι μεταγενέστερο, όμως. όταν έπαιζες Samurai Shodown 2, Art Of Fighting 2 και Super Sidekicks 2 (ναι ξέρω, όλα στο δύο !) , απλά δεν υπήρχε αντίπαλο δέος, έτρωγαν όλα την περίσσια σκόνη της SNK. Χρυσόσκονη βέβαια, αλλα ακόμα και αυτό το χαρακτηριστικό το κάνει πιο ελιτίστικο, πιο ιδιαίτερο. (Ακόμα και οι μούφες περί 32bit στην διαφήμιση, που ήταν όντως και υπογραμμισμένο). Η δύναμη του ήταν στο κομμάτι γραφικών, με δυνατότητα για πολύ περισσότερα χρώματα, πολύ περισσότερα sprites, και φυσικά όλα αυτά τα κινούσε για πλάκα λόγω των τεράστιων, άμεσα διαθέσιμων στην CPU πληροφοριών που είχαν τα cartridges. Oπως είχαμε πει και σε μια κουβέντα που είχαμε σπίτι μου mike, το "κανονικό" Neo Geo είναι το AES. Ούτε καν το MVS, αφού το AES είναι η μοναδική κανονική κονσόλα, με κανονικά cartridges που έχουν κουτί και μάνουαλ. Το CD είναι η φθηνή λύση, με τα χίλια προβλήματα και φυσικά με ημερομηνία λήξης ! Kαι για τα δισκάκια, αλλά φυσικά και για το lazer της κονσόλας, ενώ φυσικά κανένα παιχνίδι Neo Geo δεν σχεδιάστηκε να τρέχει από το cd, με αποτέλεσμα να έχεις μια εμπειρία που καμία απολύτως σχέση δεν είχε με τα arcades.

Τέλοσπάντων, οκ, είχε περιορισμένο library κλπ-κλπ. Είναι όμως η Rolls Royce, ότι και να λέμε, σου βγάζει ένα δέος, μια αίσθηση που δεν συγκρίνεται εύκολα με τις άλλες κονσόλες τις εποχής του.
Εγω οπως ειπα και παραπανω διαφωνω καθετα με ολα αυτα και συμφωνω με ελαχιστα.Συμφωνω οτι ηταν οτι πιο κοντα στα arcades κλπ αλλα αποκλειστικα γιαυτους που γουσταρουν τα fiighting games και ορισμενα αλλα καλα παιχνιδια που ειχε.Ειναι για τους λιγους και οχι για καποιους οπως εγω που λατρευουν τα arcades και τον περισσοτερο gaming χρονο τους τον τρωνε μαυτα.Ναι ειναι Rolls Royce αλλα προτιμω χιλιες φορες και με τα μπουνια να εχω ενα fiat punto να πηγαινω παντου και να βγαζω τα γουστα μου παρα να εχω μια Rolls Royce και να την βγαζω βολτα μεχρι το διπλανο χωριο γιατι δεν μπορω παραπανω και μονο και μονο για να περνουν ματι τι εχω.Δεν ειναι για τον φανατικο των arcades γιαυτον που γουσταρει με ολα τα παιχνιδια που ανεφερα παραπανω και με εκατονταδες αλλα ειναι για τους λιγους.
 
Θελω να προσθεσω / τονισω καποια πραγματα σε αυτα που πολυ σωστα ειπε ο φιλτατος Other_Reality.

Το Neo Geo δεν προωθηθηκε για αρκετα χρονια, ως μια κοινη λυση για τους περισσοτερους. Δημιουργηθηκε και κυκλοφορησε απο την SNK ως η επιλογη οχι απλα για τους λιγους, αλλα για τους ελαχιστους. Απο την αρχικη τιμη πωλησης του, το επιπεδο διαφημισης και πρωθησης του, οι επιλογες στη βιβλιοθηκη του, ολα στοχευαν σε πολυ συγκεκριμενο αγοραστικο κοινο. Οπου δυστηχως απο την μια πλευρα, δεν ημουν ουτε εγω, ουτε και παρα πολυς κοσμος.

Η SNK επισης, δεν στοχευε ποτε στη πραγματικοτητα να αποκτησει μερος του κοινου οπου ειχαν Sega/Nintendo/Nec, στο πλεον μακρυνο 1990, μιας και αυτο ηταν αδυνατο, λογω της πανακριβης τεχνολογιας και ισχυς οπου ειχε το μηχανημα. Και οπως διαρκως σωστα τονιζεται, δεν αγοραζες απλα μια παιχνιδομηχανη, αλλα ενα 100% ηλεκτρονικο μεσα στο σπιτι σου!

Αν το μηχανημα και οι τιτλοι ελαχιστα χρονια μετα, ειδαν γενναια πτωση τιμων, και παλι δεν θα μπορουσε να γινει προσιτο σε ολους. Εξαλλου, το πειραμα τους με το Neo Geo CD δεν θα μπορουσε ποτε να αντικαταστησει τις MVS/AES εκδοσεις, λογω των πολυ αργων χρονων οπου ειχε ανεκαθεν η τεχνολογια cdrom, οπου και στη τελικη η ολη φαση ηταν εναντια στην ιδεολογια της εταιριας για την απολυτη εμπειρια των ηλεκτρονικων στο σπιτι.

Περι τιμολογιακης πολιτικης, το μηχανημα ναι μεν πρωτοκυκλοφορησε προς 700$, και μια πληθωρα τιτλων του κοντα στα 200$ αν οχι παραπανω, αλλα οπως ειπαμε δεν ηταν για ολους, αλλα και η SNK σου πουλουσε ακριβως την εκδοση του ηλεκτρονικου. Οχι πιστη μεταφορα, ουτε παραπλησιο παιχνιδι. Πληρωνες και επαιρνες την οικιακη εκδοση του παιχνιδιου που επαιζες στα ηλεκτρονικα. Γιαυτο λοιπον πιστευω, πως τα 200$ σε οσους τα ειχαν και τα επενδυσαν, ηταν πολυ καλυτερα απο τα 50-70$ οπου κοστιζε μια κοινως αποδεκτη κατωτερη/χειροτερη εκδοση οπου ειχαν οι υπολοιποι ανταγωνιστες. Δειτε πχ το Fatal Fury / Samurai Shodown στα snes/mega drive και το αντιστοιχο στο Neo Geo. Καμια σχεση. Να πουμε και μετεπειτες προσπαθειες; Art of fighting /Metal slug; Οπου κυκλοφορησαν σε saturn/playstation; Ουτε με σφαιρες δεν συγκρινοντε. Και φτανουμε στο 2000 με τα dreamcast/gamecube/ps2 οπου τα παιχνιδια ειναι πολυ κοντα αλλα και παλι οχι τοσο καλα!

Και ναι, μιλαμε για δεκα χρονια και βαλε μετα!

Η SNK χωρια απο ολα τα αλλα, σου προσφερε υποστηριξη. Απο το 1990 εως το 2004 κυκλοφορουσαν επισημως τιτλοι, με τον τελευταιο να ειναι το Samurai Shodown V Special, και μεχρι το προσφατο 2007 υποστηριζε η εταιρια το ιδιο το μηχανημα για επισκευη και συντηριση!

Υποστηριξη σε λογισμικο και υλικο οπου δεν υπηρξε μεχρι στιγμης απο ΚΑΜΙΑ αλλη εταιρια στο κοσμο!

Πως μπορουμε λοιπον να χαρακτηρισουμε ως αποτυχια ενα μηχανημα οπου υποστηριζοταν για δεκατεσσερα χρονια στο εμποριο;

Περι της μοναδικης ταυτοτητας του μηχανηματος, δεν εζησε ποτε "αποτυχιες" οπως επιπλεον αχρηστα για αυτο περιφερειακα, ανουσιες αναβαθμισεις η καταναλωτικες παγιδες. Το Neo Geo δεν συνδεθηκε ποτε στο διαδυκτιο ωστε να σταματησει η υποστηριξη του λιγα χρονια επειτα, δεν ειχε συνδεση με τριτα ασχετα περιφερειακα, δεν εκβιαζε τον παικτη να αναβαθμισει το μηχανημα του με επιπλεον υλικο, ουτε ειχε παιχνιδια οπου απαιτουσαν κατι απο ολα αυτα για να παιξουν!

Αν και τα παιχνιδια του υποστηριζαν αποθηκευση σε καρτες, αυτες ειναι τυπου PCMCIA, οπου υπηρχαν διαθεσιμες στο εμποριο ως κοινο μεσο αποθηκευσης, και δεν υοθετησε καποιο αποκλειστικο δικο του, οπως εκαναν τα μηχανηματα μεχρι την προτελευταια γενια!

Αυτοι και ειναι μερικοι απο τους λογους οπου αγαπηθηκε και δεθηκε απο τοσο φανατικα πιστο κοινο. Αγαπητο απο πολλους, προσβασιμο απο ελαχιστους. Αλλα αυτοι οι ελαχιστοι δεν εμειναν ξεκρεμαστοι απο το μηχανημα και απο την εταιρια ποτε.
 
Θα συμφωνήσω κι εγώ με τη σειρά μου. Απλά μία παρατήρηση για το Neo-Geo CD. Παρά τα δεδομένα προβληματάκια του με το loading (μικρή ταχύτητα ανάγνωσης ),απέτυχε κυρίως λόγω κακού timing στην κυκλοφορία του. Το 1994-95 πολύ απαιτητική χρονιά που ζητούσε κάτι περισσότερο από ένα Neo-Geo με υποδοχή CD. Κατά τα άλλα η SNK όχι μόνο πέτυχε το στόχο της με το AES αλλά παράλληλα κατάφερε με το πέρασμα των ετών να έχει απ'τα πιο σκληροπυρηνικά fan-bases.
 
Δηλαδη ποιος ηταν ο σκοπος της SNK? να πουλησει ελαχιστα κομματια σε ελαχιστους ανθρωπους? εγω προτιμουσα αλλα και τωρα προτιμω το SNES/megadrive της εποχης, που και να μην επαιζες 10 κορυφαια -ακριβη αντιγραφα arcade- παιχνιδια, με τα ιδια χρηματα επαιζες 500 αλλα παιχνιδια, τα αντιστοιχα της sega και της νιντεντο, οπως zelda, metroid κτλ. Για να μην μιλησω για το ps1, που μπορουσες να παιζεις περισσοτερα παιχνιδια απο οτι αντεχες.
 
Απευθυνοταν σε αυτους που ηταν ετοιμοι να βαλουν το χερι βαθια στην τσεπη και αποκτησουν ενα μηχανημα-θηριο σε σχεση με τον ανταγωνισμο. Δεν ειναι τυχαιο η ακριβη τιμη οσο του υλικου, οσο και του λογισμου του, ολα ηταν κατασκευασμενα απο την τοτε προσφατη υψηλη τεχνολογια και σε αριστη ποιοτητα. Για ποσα χαλασμενα μηχανηματα Neo Geo εχεις ακουσει; Τα προβληματα τους ειναι πραγματικα ελαχιστα, λογω των πολυ υψηλων προδιαγραφων του.

Επειτα, οταν μιλαμε για απο 7mb παιχνιδια το 1990, οι τιμες ηταν στα ουρανια για την παρασκευη και προγραμματισμο τους, δεν φανταζει τοσο παραλλογη η τιμολογιακη πολιτικη τους.

Και εγω ειχα snes/mega drive εκεινη την εποχη, αλλα οπως και να το κανουμε, οταν εβλεπες τι εβγαζε το Neo Geo, και τι περναμε εμεις στα συστηματα μας, χρυσωναμε το χαπι και συνεχιζαμε. Και στις μερες μας απλα θυμομαστε, κακες σε πολλες περιπτωσεις μεταφορες, ενω το Neo Geo τα ειχε αυτουσια.

Οι "ψυχροι" αριθμοι εδω δεν ειναι σωστοι. Δεν ηταν ζητημα ποσοτητας, αλλα ποιοτητας. Και τολμω να πω, πιθανοτατα το Neo Geo ισως και να μην ειχε τα καλυτερα παιχνιδια του κοσμου στη βιβλιοθηκη του, ειχε σαφως την μεγαλυτερη αναλογια απο καλα παιχνιδια, οσα και λιγα ηταν αυτα συγκριτικα.

Υγ. Επειδη μου διεφυγει σε παλαιοτερη απαντηση, το μηχανημα και οι τιτλοι του, δεν ειναι ακριβοι επειδη παραχθηκαν λιγα κομματια. Με εξαιρεση ελαχιστους τιτλους, με περιεργη ιστορια στο υποβαθρο τους, ειχαν κανονικη, εμπορικα διαθεσιμη παραγωγη προς ολους. Ο λογος που το Neo Geo εχει πολυ ακριβους τιτλους, ειναι επειδη εχει το πιο αφοσιωμενο σκληροπυρηνικα πιστο κοινο στο γαλαξια. Σε σχεση με οποιοδηποτε μηχανημα, ποτε.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σιγουρα η αναλογια καλα/κακα παιχνιδια ειναι απο τις καλυτερες στο neo-geo. Αλλωστε εαν εδινες και τετοια ποσα, θα ηταν παραλογο να μην ειναι κατι καλο. Αλλα σε καμια εποχη δεν ηταν καλη επιλογη η αγορα neo-geo (εκτος απο σημερα που ειναι ρετροσυλλεκτικο) σε σχεση με τα χρηματα που ηθελε. Το πρωτο μισο της δεκαετιας του '90 ηταν πανακριβο, με τιμες παιχνιδιων 200 δολλαρια, αλλα ουτε και το δευτερο μισο της δεκαετιας του '90, οταν επεσαν οι τιμες και κυκλοφορησε το υποκαταστατο neogeoCD, γιατι ειχε μεινει πισω τεχνολογικα απο το ps1. Γενικα το neogeo παντα σε σχεση με την τιμη, πρεπει να ειναι απο τις χειροτερες και πιο αποτυχημενες κονσολες της εποχης της (Οκ, εξαιρειται το PIPPIN !!!).
 
Ενα απο τα καλα του συστηματος ηταν πως τα περισσοτερα παιχνιδια ειχαν γενναια πτωση τιμων επειτα απο καποιο διαστημα, ειδικα συνεχειες στα παιχνιδια ξυλου, δηλαδη το μεγαλυτερο μερος της βιβλιοθηκης του. Θυμαμαι πχ fatal fury και samurai shodown σε καταστηματα του εξωτερικου, σε τιμες 50$ περιπου. Δεν γινοταν αυτο στα παιχνιδια των υπολοιπων μηχανηματων, εκτος απο προσφορες καταστηματων και πολυ συγκεκριμενες επανακυκλοφοριες. Ειδικα στους ΑΑΑ, οι τιμες μεναν οπως ειχαν για παντα.

Να τονισουμε εδω, πως η αναλογια των τιμων δεν ηταν συγκριτικη με του εξωτερικου. Επειδη τριτοι εισαγωγεις και επιτηδειοι πουλουσαν παιχνιδια εδω προς 200.000δρχ (586.941?!!!), δεν ηταν ετσι και η κατασταση παγκοσμιος.

Επιμενω να αναφερω πως το μηχανημα και τα παιχνιδια του, δεν θα πρεπει να τα συγχεουμε ως υπερκοστολογημενα, μιας και οντως χρησιμοποιουσαν πολυ ακριβα υλικα και τεχνολογια για την δημιουργια και αναπτυξη τους, αλλα ως λιγοτερο προσιτα στο μεσο ορο λογω των προηγουμενων.

Αν και στα χαρτια αναμφισβητητα ειναι κατα πολυ τεχνολογικα πισω απο τον ανταγωνισμο, το Neo Geo ειναι πιθανοτητα και εδω το μοναδικο συστημα οπου απεδειξε πληρως πως τα παιχνιδια κανουν το μηχανημα. Και μιλοντας με παραδειγματα, δες το metal slug του saturn. Το παιχνιδι απαιτει 1mb ram για να παιξει. Και ειναι κατα πολυ κατωτερο του Neo Geo. Του ps1.. Λυπηρη ιστορια, δεν παιζεις παιχνιδι με διαλειματα για να φορτωσει, παιζεις κατι που φορτωνει και καμια φορα παιζει. King of fighters 95; Στο saturn απαιτει την rom για να παιξει. Και παλι, εμφανως κατωτερο του Neo Geo. Επιγραματικα θα αναφερω πως τα Samurai Shodown χανουν στα δυο μηχανηματα, και ειδικα στο playstation 1 με τα 2000 παιχνιδια βιβλιοθηκη, τοσο πολλα frames οπου σε κουραζει μονο και μονο να το βλεπεις. Και μιλαμε για τεσσερα χρονια επειτα μηχανηματα τωρα ετσι;

Ε λοιπον, οταν βγαζει το μηχανημα εν ετη 2000 παιχνιδαρες οπως last blade, metal slug 2-3-4-5, snk vs capcom, και πανω απο ολα, το υπεροχο the king of fighters 2003, τοτε ξερεις σιγουρα πως η SNK εκανε παρα πολλα πραγματα σχεδον τελεια. Κατι που καλα καλα δεν ειδε ο ανταγωνισμος τρεις γεννιες μετα, το Neo Geo ως ταπεινο μηχανημα του 1990 τα ειχε προσφερει και ειχε προσκυνηθει γιαυτο.

Μεγα σφαλμα μου που σε τοσες γραμμες εκθιασμου για το τεχνολογικο και μοναδικο αριστουργημα, το King of fighters 2003 δεν παρεθεσα το παρακατω βιντεο, ωστε να εκτιμηθει και αποθεωθει απο περισσοτερο κοσμο, οπως και του αξιζει.

[video=youtube;d-EGhEh61JA]

 
mike είπε:
Δηλαδη ποιος ηταν ο σκοπος της SNK? να πουλησει ελαχιστα κομματια σε ελαχιστους ανθρωπους? εγω προτιμουσα αλλα και τωρα προτιμω το SNES/megadrive της εποχης, που και να μην επαιζες 10 κορυφαια -ακριβη αντιγραφα arcade- παιχνιδια, με τα ιδια χρηματα επαιζες 500 αλλα παιχνιδια, τα αντιστοιχα της sega και της νιντεντο, οπως zelda, metroid κτλ. Για να μην μιλησω για το ps1, που μπορουσες να παιζεις περισσοτερα παιχνιδια απο οτι αντεχες.
Θα συμφωνήσω και πάλι με Getta_Robbo.

Η SNK στόχευσε σε συγκεκριμένο κοινό, πιο απαιτητικό που ήταν κι αυτό τελικά που την στήριξε μέχρι και το τέλος της πορείας του. Ας μη γελιόμαστε όμως, άλλα κόστη κυκλοφορίας/παραγωγής σε ποσότητες είχε το Neo-Geo κι άλλα οι πολύ δημοφιλείς κονσόλες. Η εταιρεία δεν έβγαζε πάντα σε μαζική παραγωγή τις κυκλοφορίες της.

Οι πανάκριβες τιμές στην Ελλάδα είχαν να κάνουν και με το δασμό εισαγωγής κάτι που τείνει να εξαφανιστεί στις μέρες μιας κι έχει "παγκοσμιοποιηθεί" πολύ η αγορά μας. Και το Final Fantasy VI για SNES που έχω αναφέρει εκατοντάδες φορές, 100.000+ δρχ κόστιζε (US έκδοση, όπως και κάθε άλλο εισαγόμενο).

Πάντως οι υψηλές τιμές του NEO-GEO, εν μέρη, ήταν δικαιολογημένες κι έχει εξηγηθεί πιο πίσω το γιατί.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα