STAR CHANNEL

skalok

RetroWannaBe
Joined
4 Σεπ 2018
Μηνύματα
88
Αντιδράσεις
27
Πάντως έχουμε ελπίδα,να δούμε Κωστόπουλο και Μαστοράκη.To STAR ανεβάζει στο αρχείο του στο youtube παλιές εκπομπές,και ξέρω ότι θα ανεβάσει σύντομα και άλλα επεισόδια της εκπομπής "Πες το στη Σεμίνα",απλά χρειάζονται ψηφιοποίηση και επεξεργασία,η οποία παίρνει πολύ χρόνο.
εκπομπες πες το στη σεμινα
https://www.youtube.com/playlist?list=PLCg0cLoEdHTxnw57buHf0TAkG1LoefByp
 

paulochelao24

Retro Member
Joined
16 Οκτ 2014
Μηνύματα
625
Αντιδράσεις
328
θυμάμαι που το star πρόβαλλε ταινιες πολύ καινούργιες που μπορει να είχαν κανα χρόνο που κατέβηκαν απ τις αιθουσες (βλ Pulp Fiction) και μου ειχε κάνει εντύπωση θετική τότε
 

katerinak

Expert
Joined
26 Ιολ 2010
Μηνύματα
19.182
Αντιδράσεις
1.768
Αναδρομή στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του σταθμού


"ξεκίνησε να εκπέμπει στις 4 Δεκεμβρίου 1993 στις 7 το απόγευμα. Ήδη, μια μέρα νωρίτερα, στη συχνότητα όπου επρόκειτο να εκπέμψει το Star είχε αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση μέχρι τη μεγάλη πρεμιέρα, η οποία είχε μια πρωτοτυπία: μπορούσε κάποιος να την παρακολουθήσει τρισδιάστατη φορώντας τα ειδικά 3D γυαλιά.



Το πρόγραμμα του σταθμού την πρώτη μέρα (ή μάλλον βράδυ) εκπομπής του είχε ως εξής:
19.00΄ Πρεμιέρα 
20.00΄ Ειδήσεις
20.45΄ Πρεμιέρα (συνέχεια)
21.00΄ Η απονομή των τηλεοπτικών βραβείων ΕΜΜΥ
22.30΄ Πρεμιέρα (συνέχεια)
24.00΄ Ειδήσεις
00.05΄ STAR Live από το Mercedes
03.00΄ Ξένη Ταινία: "Ανήθικα Παιχνίδια" (αστυνομική περιπέτεια, 1992)
04.30΄ Ξένη Ταινία: "Μαχητής της λεωφόρου" (θρίλερ, 1990)
06.00΄ Ξένη Ταινία: "Το παζλ" (θρίλερ)
 
 


Πρώτος διευθυντής του Star Channel ήταν ο Νίκος Μαστοράκης, ο οποίος φιλοδοξούσε να στήσει ένα "εναλλακτικό κανάλι" στα αμερικάνικα πρότυπα, ένα εγχείρημα που όμως δεν είχε ανταπόκριση από το κοινό. Το πρόγραμμα του στηριζόταν σχεδόν εξ ολοκλήρου σε ξένα σίριαλ παλαιότερων δεκαετιών, όπως "Ντάλας", "Πέιτον Πλέις", "Μπονάνζα", "Λάσι", "Οι άγγελοι του Τσάρλι", "Ο φυγάς", "Χαβάη 5-0" κλπ. Εκτός από τα δελτία ειδήσεων, υπήρχαν ελάχιστες ελληνικές εκπομπές και κυρίως τοκ σόου, όπως "Ο Πέτρος και ο λύκος" με τον Πέτρο Κωστόπουλο και "Αργά" με το Νίκο Μαστοράκη, μια εκπομπή που αποτελούσε αντικείμενο συζητήσεων για την "προκλητική" - για τα δεδομένα της εποχής - θεματολογία της. 
Για παράδειγμα, αίσθηση είχε προκαλέσει η τραγουδίστρια Σοφία Βόσσου, η οποία ως πρώτη καλεσμένη της εκπομπής αναφέρθηκε σε πολύ προσωπικά θέματα, όπως η ερωτική της ζωή, κάτι που ξένισε τους τηλεκριτικούς της εποχής. Φυσικά, τέτοια θέματα αποτελούν σήμερα τον κανόνα στις συνεντεύξεις των σελέμπριτις (τόσο σ' εφημερίδες όσο και σε περιοδικά), όμως τότε αποτελούσαν κάτι το πρωτόγνωρο.
Κοινά στοιχεία στο πρόγραμμα του καναλιού τότε και σήμερα είναι το πλούσιο παιδικό πρόγραμμα του σαββατοκύριακου (που βέβαια τότε αποτελούσε τον κανόνα σ' όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς) και η ξένη ταινία στις 9 το βράδυ μετά από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού, με τη διαφορά ότι ενδιάμεσα προβαλλόταν μια σειρά καρτούν. Πρωτότυπο ήταν το δελτίο καιρού, που το παρουσίαζε ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Τζούμας και ήταν διανθισμένο με αστεία, ενώ πολύ καλές κριτικές είχε δεχτεί το δελτίο ειδήσεων του Star με παρουσιαστή το Μανόλη Καψή. 
Είναι χαρακτηριστική η κριτική της Πόπης Διαμαντάκου, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στις 12 Δεκεμβρίου. Ενώ αξιολογούσε το πρόγραμμα του σταθμού ως "αμερικάνικη σαλάτα" με "πακέτο προγραμμάτων αγορασμένων από τα αζήτητα... (που) δεν έχει στόχο ούτε να αναπτύξει πνευματικές λειτουργίες ούτε να προωθήσει νέες ιδέες", στη συνέχεια εκθείαζε το κεντρικό του δελτίο ειδήσεων, το οποίο διέφερε από την υπόλοιπη λογική του καναλιού. "Ήρεμος, με θαυμάσια εκφορά λόγου και με ωραία φωνή ο Μανόλης Καψής ως κεντρικός παρουσιαστής, γίνεται ο ιδανικός εκφραστής μιας νέας άποψης δελτίου, που δεν θέλει τον τηλεθεατή καθηλωμένο από τον τρόμο, αλλά ενημερωμένο με ακρίβεια και συνέπεια για την επικαιρότητα", έγραφε τότε η Πόπη Διαμαντάκου.
Τον πρώτο χρόνο, οι τηλεθεάσεις κυμαίνονταν σε χαμηλά επίπεδα με το Star να βρίσκεται, συνήθως, στην έκτη θέση - πίσω ακόμη και από την τότε ΕΤ-2. Για παράδειγμα, την εβδομάδα μεταξύ 22 και 28 Αυγούστου 1994, σχεδόν εννιά μήνες μετά την πρεμιέρα του, το εβδομαδιαίο μερίδιο του Star ήταν μόλις 3.93% σύμφωνα με την AGB. Για την ιστορία, ν' αναφέρουμε ότι εκείνη την εβδομάδα πρώτο ήταν το MEGA με 30.09%, ακολουθούσε ο ΑΝΤ1 με 23.88%, ο τότε ΣΚΑΪ με 11.04%, η ΕΤ-2 συγκέντρωνε το 4,76% και η ΕΤ-1 το 4.3%.
Σε μια προσπάθεια τόνωσης του προφίλ του, το Star, από το οποίο είχε ήδη αποχωρήσει ο Μαστοράκης, εμπλούτισε το πρόγραμμα του με λιγότερο ρετρό ξένες σειρές ("Οικογενειακά πάθη", "Ζήσε για το αύριο", "Γυμνάσιο Ντεγκράσι"), περισσότερα τοκ σόου ("Αντιστάρ" με τη Νατάσα Ράγιου, "Νύχτα" με τη Ρίκα Βαγιάννη), αλλά και με ελληνικά σίριαλ, που έκαναν την πρεμιέρα τους την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου του 1994. Να σημειωθεί ότι η σαιζόν 1994-'95 ήταν η πιο παραγωγική από πλευράς ελληνικών σίριαλ, καθώς γυρίζονταν σειρές για όλα τα μεγάλα κανάλια της εποχής: MEGA, ANT1, ΣΚΑΪ, ΕΡΤ και το μικρότερο Star Channel.
Τα πρώτα ελληνικά σίριαλ του Star, τα οποία δεν διακρίθηκαν στους πίνακες τηλεθέασης και κόπηκαν ύστερα από μικρό αριθμό επεισοδίων, ήταν: "Δρ. Τζούλια και Μις Χάιδω" (πρεμιέρα στις 4/10/94), "Η γενιά των σαράντα" (πρεμιέρα στις 5/10/94), "Σερσέ λα φαμ" του Νίκου Ζερβού με γνωστούς ηθοποιούς, όπως η Ελένη Φιλίνη, η Ρίκα Διαλυνά, ο Δημήτρης Πιατάς και ο Παύλος Ευαγγελόπουλος (πρεμιέρα στις 6/10/94) και "Οι δικηγόροι της Αθήνας" με πρωταγωνιστή τον Αλέκο Αλεξανδράκη (πρεμιέρα στις 7/10/94), η μοναδική κοινωνική/δικαστική σειρά - οι άλλες τρεις ήταν κωμωδίες. Οι σειρές ενδεχομένως να έπεσαν θύμα και του κακού προγραμματισμού του καναλιού, καθώς προβάλλονταν μετά τις 11 το βράδυ - κι ενώ οι τηλεθεατές είχαν ήδη πήξει από τα πολλά σίριαλ των υπόλοιπων καναλιών. (Ορισμένα από αυτά τα σίριαλ μπορείτε να τα δείτε στο λογαριασμό του Star Channel στο youtube)
Το Νοέμβριο του 1994, οι χαμηλές πτήσεις του σταθμού οδήγησαν σε παραίτηση τον τότε διευθυντή προγράμματος. Σταδιακά το πρόγραμμα εμπλουτίστηκε με ελληνικές ταινίες τα μεσημέρια, με περισσότερο σύγχρονα και δημοφιλή ξένα σίριαλ ("Τόλμη και γοητεία", "Αϊμέ, αγάπη μου", η αισθησιακή σειρά "Τα κόκκινα παπούτσια", "Φιλαράκια" κλπ) και περισσότερες ελληνικές εκπομπές αποκτώντας ένα πιο νεανικό προφίλ, εκμεταλλευόμενο παράλληλα τα οικονομικά προβλήματα του τότε ΣΚΑΪ, που έβλεπε παρουσιαστές και τηλεθεατές να φυλλορροούν.
Το Πάσχα του 1995, για πρώτη φορά κάποιο πρόγραμμα του Star Channel περιλαμβανόταν μεταξύ των δημοφιλέστερων εκπομπών της εβδομάδας - δύο επεισόδια της μίνι σειράς "Ιησούς ο Ναζωραίος". Πλέον, το κανάλι είχε συνεχή ανοδική πορεία και από την έκτη βρέθηκε στην τρίτη θέση του πίνακα τηλεθέασης. Για παράδειγμα, την εβδομάδα μεταξύ 17 και 23 Ιουλίου 1995, τα μερίδια των καναλιών είχαν ως εξής: MEGA 22.16%, ΑΝΤ1 22.09%, STAR 12.58%, ΣΚΑΪ 10.34%, ΕΤ-1 9.98% (λόγω Μουντομπάσκετ) και ΕΤ-2 4,26%.
Πλέον, η πορεία ήταν ανοδική και σιγά-σιγά το Star έκανε μια στροφή στο ελληνικό, ενημερωτικό και ψυχαγωγικό πρόγραμμα (από το "Ρεπορτάζ στην ομίχλη" και τον "Αυτόπτη Μάρτυρα" μέχρι το "Χρυσό Κουφέτο", το "Star cafe" και τους "Διαπλεκόμενους"), ενώ το 1999 ασχολήθηκε και πάλι με την ελληνική μυθοπλασία προβάλλοντας τη σειρά "Το κλειδί" με τον Πέτρο Φιλιππίδη. Το συγκεκριμένο σίριαλ σημείωσε σχετική επιτυχία και άνοιξε το δρόμο για περισσότερα ελληνικά σίριαλ την επόμενη τριετία, χωρίς όμως εκείνα να έχουν αντίστοιχη ανταπόκριση από το τηλεοπτικό κοινό. Την ίδια περίοδο, το Star άρχισε να γίνεται συνώνυμο με τις μεταγλωτισμένες λατινοαμερικάνικες τηλενουβέλες, που κατέκλυζαν το πρόγραμμα του, ενώ λίγα χρόνια μετά, ξεκίνησε να κινείται στο ρυθμό του gossip και του life-style".
 
πηγη
 
Μπλουζα