STOS Games

ChrisTOS

RetroJunkie™
Joined
5 Ιουλ 2007
Μηνύματα
2.213
Αντιδράσεις
66
Η STOS BASIC είναι μια γλώσσα προγραμματισμού για ST (και που μετέπειτα μεταφέρθηκε για Amiga ως AMOS) εξειδικευμένη στη δημιουργία παιχνιδιών. Αν και κάνει τη συγγραφή παιχνιδιών εύκολη υπόθεση, δυστυχώς η απόδοση είναι πολύ κακή. Το θετικό σε αυτό είναι ότι εισάγει περιορισμούς στο τι μπορείς να κάνεις, οπότε πρέπει να δουλέψεις αρκετά στο design του gameplay.

Το πρώτο παιχνίδι STOS που μου άρεσε είναι το Island Strike της STOSSER software. Το παιχνίδι βγήκε το 1996 όταν τα * Strike ήταν της μόδας. Σκοπός του παιχνιδιού είναι η διάδοση ομήρων από ένα εχθρικό νησί το οποίο κυβερνά ένας παρανοϊκός δικτάτορας. Για το σκοπό επιστρατεύεται ένα ελικόπτερο το οποίο αναλαμβάνει να κάνει το γύρο του νησιού σε αναζήτηση των ομήρων, αποφεύγοντας τους διαφόρους εχθρούς, κυρίως αντιαεροπορικά πυροβόλα.

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού είναι:

  • Scrolling 8 κατευθύνσεων
  • Χιουμοριστικά γραφικά
  • Ηχητικά εφέ


Το παιχνίδι είναι πολύ καλό και εγώ το είχα πάρει από δισκέτα του STFORMAT. Στο βίντεο παίρνουμε μια εικόνα αλλά δεν γίνεται κάτι πραγματικά ενδιαφέρον.

 
Φαίνεται αρκετά καλό, ειδικά αν σκεφτούμε ότι πρόκειται για "ερασιτεχνική" παραγωγή. Oντως έχει στοιχεία απο "xxxx Strike" αν και η προοπτική θυμίζει κάπως το πολύ γνωστό Raid on Bungeling Bay επειδή δεν είναι 100% ψευδοτρισδιάστατη.

Θυμάμαι διάφορα άρθρα σχετικά με STOS & AMOS (ειδικά σε Sprite & Pixel), αλλά δεν είχα ασχοληθεί τόσο με παιχνίδια φτιαγμένα με αυτά. (παρ' όλα αυτά είχα διαβάσει πριν κάποια χρόνια ότι το γνωστό & δημοφιλές adventure Flight of the Amazon Queen είχε αρχικά δημιουργηθεί σε AMOS).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θυμάμαι στα νέα, στο PIXEL, έγραφαν:

"Τι είχε ο ST και δεν είχε η Amiga" (STOS - AMOS)

"Τι είχε η Amiga και δεν είχε ο ST" (Δε θυμάμαι αυτή τη στιγμή, ίσως το DPAINT)...

Γενικά τα παιχνίδια σε STOS ήταν κακά έως μέτρια (όπως και τα demos), αλλά υπήρξαν και εξαιρέσεις...

Θα επανέλθω μόλις θυμηθώ κάποιες... :fafoutis:
 
Eπόμενο παιχνίδι. Ένα JRPG. Ο λόγος που στα 8 και 16-bit τα JRPG είχαν τόση επιτυχία ήταν ότι ήταν από τα λίγα είδη παιχνιδιών που προσέφεραν σημαντικές δυνατότητες αφήγησης. Ας δούμε πως γίνεται αυτό με το STOS...

Fate Master από Animalsoft.

Το Fate Master είναι ένα Sci Fi JRPG με top down view, πολλαπλών οθονών. Αυτό αρχικά δεν φαίνεται ενδιαφέρον, αλλά θα δούμε γιατί αυτό είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχουν γραφτεί ποτέ σε STOS και ένα πραγματικά εξαιρετικό παιχνίδι ανεξαρτήτως γλώσσας προγραμματισμού.

grab0005.jpg

Ιστορία: Όλες οι μυθολογίες αναφέρονται στην μάχη μεταξύ του καλού και του κακού. Δύο φυλές εξωγήινων λατρεύουν δυο διαφορετικούς θεούς, αντίθετους μεταξύ τους. Οι κακοί της υπόθεσης είναι οι Swocki και οι αμυνόμενοι είναι οι Galluck. Το παιχνίδι αρχίζει με μια προειδοποίηση: "Μην έρθετε σε βοήθεια μας. Εγκαταλείψτε το Γαλαξία".

grab0002.jpg

Ο ρόλος του παίχτη είναι ενός θρυλικού πλωτάρχη που αναλαμβάνει να διερευνήσει την απειλή, και αν είναι δυνατόν να την εξαλείψει χωρίς να απαιτηθεί στρατιωτική παρέμβαση.

Γραφικά: Τα γραφικά είναι πολύ καλοσχεδιασμένα, καρτουνίστικα, και πολύ όμορφα. Η κίνηση των sprite είναι ομαλότατη αν και σπάνια θα δούμε περισσότερα από 3 sprite στην οθόνη.

grab0003.jpg

Ήχος: Εδώ είναι το μόνο κομμάτι του παιχνιδιού που απογοητεύει. Δυστυχώς δεν υπάρχει μουσική, παρά μόνο μερικά samples που παίζουν κατά τη διάρκεια των μαχών κυρίως. Το παιχνίδι θα βελτιωνόταν αρκετά με μερικά μουσικά θέματα.

Game Mechanics: Η οθόνη του παιχνιδιού χωρίζεται σε δύο χώρους. Επάνω είναι η play area όπου γίνεται η δράση του παιχνιδιού. Ο παίκτης κινείται στην οθόνη προσπαθώντας να συναντήσει ή να αποφύγει εχθρούς χρησιμοποιώντας και "πρωτόγονη stealth action" όπου χρειάζεται μιας και οι εχθροί έχουν περιορισμένο οπτικό πεδίο. Κάτω βρίσκεται το inventory, αλλά και τα action που μπορούν να γίνουν. Το πεδίο αυτό καλείται με πάτημα του fire. Οι μάχες είναι turn based και γίνονται με επιλογή όπλου από τον παίκτη. Υπάρχει experience based levelling system αλλά και συλλογή χρημάτων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αγορά διαφόρων ειδών.

grab0004.jpg

Συμπέρασμα: Το παιχνίδι είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένο, επηρεασμένο από παιχνίδια όπως το legend of Zelda, και μετατρέπει τις αδυναμίες του STOS σε δύναμη για το παιχνίδι. Είναι ένα εξαιρετικό δείγμα σχεδιασμού παιχνιδιού που δίνει πολύ όμορφα την αφήγηση του. Μόνο αρνητικό στοιχείο είναι η έλλειψη μουσικής. Κάτι που θα φτιαχνόταν πιστεύω εύκολα αν είχαμε πρόσβαση στον κώδικα.
 
Never heard of...

Φαίνεται αρκετά καλό...

Δείτε εδώ, άλλο ένα STOS game: Grandad Series
 
Δεν έχω παίξει το παιχνίδι με τον "παππού" του Dino, ούτε και το Fate Master. (το μόνο "σε στυλ" j-rpg που θυμάμαι να είχα κάποτε δοκιμάσει μέσω εξομοίωσης, είναι το γνωστό σε όλους τους Αmiga users, Speris Legacy - το οποίο αν και εμπορικό παιχνίδι, κατά τη γνώμη μου δεν ήταν... "εφάμιλλο των καλυτέρων Ιαπωνικών" :D )

Anyway, θα προσπαθήσω στο μέλλον να δοκιμάσω τα παιχνιδάκια που αναφέρθηκαν.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα