Tehkan World Cup (Review)

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.393
Αντιδράσεις
2.762
Κατι τετοιο παιζει.

Ισως θα πρεπει να ρολαρεις συνεχως ΟΜΩΣ το arcade trackball θα εχει καμια τρελη αδρανεια οποτε του τραβαγες μια και ρολαρε αβερτα.

Εγκαταλειπω μεχρι να βρω καποιον που να το εχει παιξει...
 

Imgema

Alien RetroDatabase
Joined
4 Ιουν 2009
Μηνύματα
4.853
Αντιδράσεις
849
Έκατσα και ασχολήθηκα λίγο με το παιχνίδι και έβγαλα μια άκρη με τον χειρισμό. Όπως είπα χρησιμοποιεί trackball οπότε είναι λίγο περίεργο να το φέρεις καλά με αναλογικό. Είναι και ανάλογα την έκδοση Μame που έχεις. Άλλες εκδόσεις δεν λειτουργούν καθόλου καλά, Άλλες καλύτερα.

Εγώ κατέληξα να τρέχω το παιχνίδι με  ένα Mame 2015 core που ειχα όπου ήταν η μόνη έκδοση που το trackball μεταφερθηκε σωστα στους μοχλους χωρίς bugs οπως να κάνουν teleport οι παίκτες πχ. Πρώτη φορά έπαιξα το παιχνίδι με την δυνατότητα να τρέχει ο παίκτης γρήγορα η αργά, ανάλογα με το ποσό θα σπρώξω τον αναλογικό, καλή φάση είναι αλλά στο τέλος χρησιμοποίησα πάλι τα dpad.
 

dkssprs

RetroActive
Joined
16 Δεκ 2008
Μηνύματα
470
Αντιδράσεις
157
Αυτό το παιχνίδι μου κάνει κάτι κουλό. 

Η είσοδος του zerodelay που έχω δηλώσει για κέρμα κ η οποία είναι κοινή για όλα τα παιχνίδια δεν λειτουργεί σε αυτό το παιχνίδι. 

Δεν μπορώ να καταλάβω τι φταίει. 
 

RoscoPColtrane

RetroWannaBe
Joined
23 Ιουν 2020
Μηνύματα
41
Αντιδράσεις
37
Κάτσε γιατί πολλοί νουμπάδες (πλην Herco) βρέθηκαν εδώ που νομίζουν ότι ξέρανε ποδοσφαιράκι και πρέπει να δώσουμε φως! :)
1.Το παιχνίδι παιζόταν σωστά ΜΟΝΟ στην οριζόντια οθόνη.(για να είμαι ειλικρινής ούτε το χω δει σε "κάθετη", ούτε μπορω να σκεφτώ τέτοια διαστροφη)
2.Το μονό το έπαιζες όταν βαριόσουν, ήταν πιασμένα τα άλλα ηλεκτρονικά και ήθελες να σκοτώσεις ώρα. Αν δυο άτομα συζητάνε σήμερα και λένε ησουν καλός σ'εκείνο το Tehkan World Cup? εννοούν το διπλό.
3. Υπήρχαν ΔΥΟ εκδόσεις:
α. Στην 1η έκδοση :
1.Τα σουτ ήταν λίγο πιό δυνατά.
2.Όταν προσπαθούσες να πας τον παίκτη διαγώνια δεξιά, αυτός ΔΕΝ πήγαινε σε γωνία 45° (αριστερά διαγώνια πήγαινε) αλλά σε μια γωνία περίπου 10°. Το ίδιο συνέβαινε και αν έκανες σουτ.
3.Αν έκανες ψηλοκρεμαστό σουτ ("στιγμιαίο" πάτημα του κουμπιού), η μπάλα πήγαινε τέρμα πάνω ψηλά, διέσχιζε όλο το γήπεδο (απ'όπου ήσουν δλδ) και πέρναγε πάνω απ'το τέρμα (και φυσικά έβγαινε άουτ). Αλλά:αν έκανες αυτό το πράγμα από τη δική σου γραμμή του άουτ, η μπάλα διέσχιζε όλο το γήπεφο πεφτοντας στο τέρμα του άλλου οριακά και ή χτυπούσε οριζόντιο δοκάρι ή πολύ σπάνια έμπαινε και γκολ.
Αυτό φυσικά έπρεπε ή να το κάνεις από τη δική σου γραμμή τέρματος (πολύ ρίσκο καθώς μπορούσες ή να μπεις με τη μπάλλα στο τέρμα σου ή να σε πάρει μαζί του αντίπσλος με τάκλιν μέσα στην εστία) ή από αριστερά από το τέρμα στην τελική γραμμη με το μοχλό διαγώνια δεξιά (οι 10° που λέγαμε).
Στη 2η έκδοση, τα σουτ ήταν ένα κλικ λιγότερο δυνατά, ο παίκτης πήγαινε "κανονικά" και 45° διαγώνια δεξιά, ενώ αν πατούσες στιγμιαία το κουμπί του σουτ, έκανε ένα ανέβασμα της μπάλλας περίπου στα 2/5 του γηπέδου.
ΚΑΙ στις 2 εκδόσεις, υπήρχαν 2 γκολ που δεν μπορούσαν να αποφευχθούν:το προσπέρασμα του τερματζή σου από αντίπαλο (καλό) παίκτη και αυτό στο οποίο υπήρχε συμπαίκτης σου λίγο μπροστά από το αριστερό (όπως βλέπει ο επιτιθέμενος) δοκάρι, κι εσύ έκανες σουτ από διαγώνια δεξιά, η μπάλλα χτυπούσε σ'αυτόν και έμπαινε γκολ.(αυτός ο παίκτης μάλιστα έπεφτε χαρακτηριστικά μπρούμυτα). Εμείς αυτά τα γκολ δεν τα μετράγαμε,(κι αν κάποιος έβαζε τέτοιο ήταν κατά λάθος) αλλά με τη σέντρα έδινες τη μπάλλα στον αντίπαλο.
Στην 1η έκδοση (σ'αυτήν έκανα τη διδακτορική διατριβή μου - τη δεύτερη την έπαιξα σε άλλο ουφάδικο για λιγότερο καιρό), αν ο τερματοφύλακας απέκρουε και η μπάλλα έβγαινε με μικρή ταχύτητα κόρνερ, αυτό θα εκτελούνταν με φάλτσα. Πολλοί αρχάριοι έτρωγαν γκολ απ'ευθείας, οι πάλιουρες όχι. (Το απλό κόλπο ήταν να αφήσεις ακίνητο τον τερματοφύκακά σου κάπου κοντά στο εγγύς δοκάρι)
Ο χάρτης έπαιζε ρόλο μια χαρά...
Θα μπορούσα να γραψω για συστήματα με 2-4 πάσες απ τα κόρνερ αλλα μη βαρύνουμε την εξεταστέα ύλη...
Ελπίζω να μαθατε μπαλίτσα απ'τον άρχοντα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

telonio

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
19 Ιουλ 2006
Μηνύματα
3.843
Αντιδράσεις
853
Αν έπαιζες το παιχνίδι όπως κανονικά ήταν με trackball, τότε είσαι πραγματικά άρχοντας.
 

RoscoPColtrane

RetroWannaBe
Joined
23 Ιουν 2020
Μηνύματα
41
Αντιδράσεις
37
Αν έπαιζες το παιχνίδι όπως κανονικά ήταν με trackball, τότε είσαι πραγματικά άρχοντας.
Όχι, σε μοχλό ήταν αλλά νομίζω κ ήταν καλύτερο έτσι... Με ΤΒ θα ήταν φαντάζομαι πιο δύσκολο. Μόνο μια φορά αποπειράθηκα νσ παίξω ένα παιχνίδι με ΤΒ , ένα αρχαίο μπασκετ και έχασα το τόπι...
Δεν βλέπω όμως τι σχέση μπορεί να έχει, μια που οι κινήσεις ήταν οι ίδιες... Αν λ.χ. στο μαγαζι είχε φέρει έκδοση με ΤΒ, αυτό θα είχαμε μάθει.
Το εχεις παίξει?
Άλλαζε καθόλου το gameplay?
 

telonio

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
19 Ιουλ 2006
Μηνύματα
3.843
Αντιδράσεις
853
Φυσικά και άλλαζε, το γνήσιο arcade του παιχνιδιού είχε trackball που δυσκόλευε αρκετά το gameplay. Mε το joystick είναι τρομερά εύκολο το παιχνίδι και τα γκολ μπαίνουν αέρα. Με joystick ήταν καθαρά ελληνική πατέντα, όπως και το ίδιο το μαύρο κάσωμα που καμία σχέση δεν είχε με το γνήσιο. Το ίδο βέβαια και με το Cabal, που εμείς το γνωρίσαμε και το μάθαμε με joystick, ενώ η γνήσια καμπίνα είχε trackball.
 

RoscoPColtrane

RetroWannaBe
Joined
23 Ιουν 2020
Μηνύματα
41
Αντιδράσεις
37
Σορρυ αλλά έχω μπόλικες ενστάσεις:
1.Ελληνική πατέντα δε νομίζω-σ'όλο τον πλανήτη παιζόταν το παιχνίδι,μόνο στην Ελλάδα λες να το σκέφτηκαν αυτό?
2.Οι ΤΒs μου ακούγονται ψιλοευαίσθητες κατασκευές-ποιός μ...ς μαγαζάτορας θα έπαιρνε το παιχνίδι με τέτοιες ξέροντας τι τραβούσαν τα μηχανήματα?
Εδώ με τους μοχλούς θυμάμαι ένα συμμαθητή που καμιά φορά έστρεφε το μοχλό με τόση δύναμη, που μετακινούσε οχι μόνο τον παίκτη αλλά και 3-4 εκατοστά... όλο το μηχάνημα! :) (ακουγόταν απ'όλο το μαγαζί το "ώπαααα")
3.Σε άλλο θέμα για το παιχνίδι (δεν τα είχα δει νωρίτερα) χρήστες διαφωνούν απόλυτα μαζί σου για το αν άλλαζε το gameplay.
4.Δηλαδή επειδή έπαιζες το cabal με μοχλό και όχι ΤΒ σημαίνει ότι δεν ήσουν τόσο καλός?
Είναι σα να μου λες επειδή ο ένας έπαιζε σε spectrum jet pac με interface και joystick και ο άλλος με qaop, δεν ήταν το ίδιο.
Μια φάση που άλλαζε το gp ήταν έπαιζες arkanoid ας πούμε με ρόδα η μοχλό ή πλήκτρα. Εκεί θα άλλαζε.
 
Τελευταία επεξεργασία:

telonio

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
19 Ιουλ 2006
Μηνύματα
3.843
Αντιδράσεις
853
Για να γνωρίζεις φίλε μου, αυτές οι μάυρες (και άσπρες, κόκκινες κλπ) καμπίνες, τα λεγόμενα νανάκια ήταν καθαρά ελληνικής κατασκευής. Πρόχειρες κατασκευές συνήθως από μελαμίνη ή κόντρα πλακέ θαλλάσης και σχεδόν πάντα είχαν μέσα bootleg pcb. Δηλαδή αντίγραφα pcb που τα αγόραζαν συνήθως από Κίνα και Κορέα. Καμία σχέση με τις γνήσιες καμπίνες.

Για παράδειγμα δες εδώ πως ήταν το γνήσιο παιχνίδι. Που προφανώς ήταν φτιαγμένο από mdf και όχι μελαμίνη. Έτσι ο φίλος σου δεν θα μπορούσε να το σηκώσει.

429811289.jpg


Όσο αφορά το συγκεκριμένο παιχνίδι, το gameplay εννοείτε δεν είναι το ίδιο με trackball και joystick. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως το trackball κάνει κάποιο παίχτη "κακό" στο gameplay, αλλά χρειάζεται να συνηθίσεις διαφορετικά τον χειρισμό.

Εν κατακλείδι, δεν λέω πως το παιχνίδι είναι χειρότερο με την χρήση joystick, απλά είναι πιο εύκολο, αφού έτσι έχεις πολύ καλύτερο έλεγχο του χειρισμού. Aπλά πράγματα.
 

Συνημμένα

  • 429811289.jpg
    429811289.jpg
    32,8 KB · Προβολές: 1
Μπλουζα