The Evolution of FPS

Aardvark

Retromaniax Co-Founder
Joined
26 Σεπ 2006
Μηνύματα
14.879
Αντιδράσεις
3.849
Lol και so true.

BITmX.jpg


http://www.reddit.com/r/gaming/comments/e2ies/fps_map_design_then_and_now/
 
Πράγματι κάπως έτσι έχει συμβεί. Γραμμικότατα τμήματα παιχνιδιού και τσαφ το cutscene.

Βέβαια απο την άλλη οι πίστες του doom2, ήταν σκέτος λαβύρινθος. Κάτι ενδιάμεσο δεν μπορεί να υπάρξει!!!
 
Γι'αυτό τα παλιά κλασσικά FPS είναι πιό απολαυστικά. Εξάλλου μία απο τις ομορφιές του FPS είναι και το "χάσιμο" μέσα στο περιβάλλον, τώρα είναι πλέον αδύνατο να χαθείς αφού ο δρόμος είναι..."στρωμένος" ! Επίσης, σχεδόν όλα τα νέα FPS διαρκούν ελάχιστα στο single player, και άν βάλεις και τα cutscenes ο πραγματικός χρόνος gameplay έχει ελαχιστοποιηθεί. Ίσως είναι και σημάδι της εποχής μας όμως, εκτός φυσικά απο την αρπακολλιτζίδικη φιλοσοφία των devs, το να έχεις ξεκούραστα, ξένοιαστα και γρήγορα παιχνίδια. Ο νέος gamer βλέπω πως βαριέται γρήγορα, θέλει να παίζει λίγο, να τελειώνει και να πιάνει το επόμενο παιχνίδι.
 
λογικό είναι...που να βρεις χρονο και διάθεση να κολλήσεις με κάτι συγκεκριμένα για καιρό!
 
νομίζω επειδή το κοινό έχει διευρυνθεί πολύ, η πλειοψηφία πλέον δεν γουστάρει να ψάχνει την έξοδο, ή το κρυμμένο κουμπί για μια ώρα και να μην το βρίσκει έτσι ώστε να συνεχίσει το παιχνίδι. ο πολύς κόσμος προτιμάει αυτη τη γραμμικότητα και τον υπόλοιπο χρόνο θα τον αφιερώσει στα online...
 
Εγω παλι θα ελεγα, οτι καθε χρονο το κοστος της αναπτυξης τιτλων ανεβαινει εκθετικα οποτε πλεον παμε σε:

ομογενοποιημενο look (90% των σημερινων FPS χρησιμοποιουν UT3.0),

μικρη διαρκεια (οικονομια - δεν υπαρχει μια και το χαπι χρυσωνεται με achievements και cutscenes),

χαζογριφους και linear πλοκη-δομη (μιας και υπαρχουν "νεοφερμενοι" ξενοι προς το αντικειμενο και δεν πρεπει να δυσαρεστηθουν),

αντιγραφη πετυχημενων συνταγων (δυστυχως αναμασημα - τσιτα στα κακεκτυπα),

κακες επιλογες δυσκολιας και "φτηνοι θανατοι" (μηπως και φτασουν σε 8ωρη διαρκεια).

Φετος το μονο FPS που ευχαριστηθηκα ηταν το Reach. Kαλουτσικα και τα Singularity και Metro 2033 αλλα δεν αποφυγαν πολλες απο τις λουμπες.
 
Ίσως οφείλεται και στο γεγονός ότι πλέον το βασικό mode είναι το multiplayer και η κύρια διάρκεια ζωής του τίτλου κρύβεται εκεί. Το Campaign είναι πλέον σαν ταινία, κάτι που υπάρχει για να το δούν όλοι. Δυστυχώς ούτε το φετινό Halo κατάφερε να προσφερει κάτι σαν το Silent Cartographer του πρώτου τίτλου.
 
Μπορει να ειναι και αυτος ο λογος για τον οποιο ξεχωρισε το Half Life... Για την εξελιξη του σεναριου χωρις cutscenes...
 
Metroid Prime *samus appearence fanfare* ΟΚ δεν είναι ακριβώς fps, αλλά οι χάρτες του είναι οτι πιο περίπλοκο έχει βγεί σε first person παιχνίδι...
 
divined είπε:
Πράγματι κάπως έτσι έχει συμβεί. Γραμμικότατα τμήματα παιχνιδιού και τσαφ το cutscene.
Βέβαια απο την άλλη οι πίστες του doom2, ήταν σκέτος λαβύρινθος. Κάτι ενδιάμεσο δεν μπορεί να υπάρξει!!!

Το ενδιαμεσο υπηρξε. Απο το half-life και για τα επομενα χρονια, μεχρι τις αρχες της δεκαετιας. Δυστυχως ομως ξεπεραστηκε.

Θυμαμαι το πρωτο halflife που ειχε μεν σεναριο αλλα ανετα χανοσουν. Ειχα χαθει ουκ ολιγες φορες.

Ενα αλλο κορυφαιο κατα τη γνωμη μου του ειδους ειναι το AvP 2 του 2001. Ειδα το τελευταιο προσφατα και συνειδητοποιησα ποσο διαφερουν πλεον τα FPS. Οσο αρτιο και να ηταν τεχνικα ειχα ηδη βαρεθει απο την πρωτη μερα.
 
δεν ξέρω τί λέτε εμένα το "χάσιμο" μου άρεσε... και όντως σε αυτό που λέει ο bspus έχει δίκιο - τα 3DFPS παιχνίδια ανάμεσα στο Quake2 ως το ~2002 ήταν απολαυστικότατα, ποιός μπορεί να ξεχάσει τα Blood2, Undying, Unreals, HalfLife, KISS Psycho Circus κτλ.... :D
 
1996-2001 η χρυση εποχη του PC gaming με τα μαγικα FPS...
 
Ο όρος "open world" χάλασε τα FPS.
 
Εισαι κοριντορ-ακιας εσυ ε? :)
 
Wally είπε:
Εισαι κοριντορ-ακιας εσυ ε? :)
Αν είναι καλό το σενάριο (λέμε τώρα) δεν με χαλάει αλλά να τρέχω στο διάδρομο και να μην βγάζει και νόημα στο τέλος πάει πολύ.
 
Wally είπε:
1996-2001 η χρυση εποχη του PC gaming με τα μαγικα FPS...
Δεν ξέρω αν ήταν χρυσή εποχή αλλά σαν φοιτητές είχαμε χρόνο για κάψιμο τουλάχιστον στην θεωρία...
 
Eμένα ακόμα και το Reach πάντως linear μου φάνηκε. Ειδικά σε σχέση με κάτι Hexen, Heretic, Doom, Duke Nukem... η αγορά έχει αλλάξει (με τα δικά τους κριτήρια έχει "ωριμάσει"). Κοινώς έχουν πάρει μυρωδιά οι εταιρείες ότι τους συμφέρει οικονομικά:

  • να απευθύνονται στο μέγιστο δυνατό κοινό που είναι στην συντριπτική πλειοψηφία του casual gamers [δηλαδή επένδυση στην εντυπωσιακότητα παρά στο βάθος του gameplay].
  • να βγάλουν 2-3 παραγωγές στον ίδιο χρόνο που θα ξόδευαν κανονικά για να ολοκληρώσουν μια πιο πολύπλοκη.

Δεν περιμένω να αλλάξει κάτι δραστικά εφεξής στα FPS. Θα έχουμε μόνο λίγες εξαιρέσεις κυρίως από μεγάλες εταιρείες, που θα τις παίρνει να ρισκάρουν λίγο, οι οποίες θα επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αλήθεια, έχει παίξει κανένας σας το Borderlands; Είναι η επιτομή του open world FPS και είναι και πρόσφατο... Απλά κουράστηκε το genre... αυτό έχω να πώ...
 
Το Goldeneye στο Ν64 ειχε και αυτό πολύ καλό level design. Ειχα διαβασει πως οι developers πρωτα σχεδιασαν τις πίστες και βάση αυτών σχεδίασαν τα objectives. Ετσι έχουμε καλά σχεδιασμένες πίστες (για την εποχή) και καθολου "γραμμικό" gameplay αφου εξερευνουσες από εδώ και από εκεί ψαχνοντας "στοιχεια" για να κάνεις τις αποστολές και μάλιστα πολλές φορές η σειρά με την οποια τις κάνεις δεν ειναι standard. Και φυσικά στα δυσκολότερα επίπεδα υπήρχαν περισσότερα objectives.

Το Goldeneye στο Wii, ακολουθεί τα σημερινά δεδομένα (πιο γραμμικό level design) αλλά δεν ειναι τόσο χάλια. Από οσο εχω παιξει, μπορεις να εξερευνήσεις τις πίστες και να κανεις backtracking ωστε να κανεις τις αποστολές για τα πιο ανεβασμένα επίπεδα δυσκολίας. Αν δεν τα κάνεις, το παιχνίδι σε βάζει στην πρώτη δυσκολία οπου ειναι τελειως γραμμικό. Οπότε αν θες να συνεχήσεις να παιζεις τις πιο δυσκολες αποστολές, πρεπει να επαναλαβεις την προηγουμενη πίστα και να τελιωσεις όλες τις αποστολές.

Καθολου ασχημο design, ετσι οι casuals μπορουν απλά να αγνοήσουν τις δυσκολες αποστολές και να τελιώσουν απλά το παιχνίδι ενώ οι πιο έμπειροι μπορουν να εξερευνήσουν και να ξεκλειδώσουν όλες τις αποστολές.
 
Πίσω
Μπλουζα