Turok 2: Seeds of Evil (Review, Magazines Scans and more)

Στην έκδοση του N64 λείπουν όντως μερικά σημεία από τις μουσικές. Από ότι θυμάμαι το πιο χαρακτηριστικό πετσοκόψιμο είχε γίνει στη μουσική από το Lair of the Blind Ones, το τέλος του κομματιού είναι αρκετά διαφορετικό.
 
Κάθησα και έψαξα λιγάκι με αφορμή αυτό που έγραψε ο Diddy το οποίο θεώρησα σίγουρα λάθος.

Και για να απαντήσω κατά κάποιο τρόπο Imgema στο θέμα..

Το soundtrack είναι τεράστιο.. μπορώ να ακούσω τα κομμάτια από τα options του Turok 2 στο Ν64 και αυτά του pc στο youtube και να συγκρίνω με αυτά του original soundtrack.. βέβαια αυτό είναι αρκετά χρονοβόρο..

Οπότε παίρνω σαν παράδειγμα το Lair of the Blind Ones που ανέφερε ο Diddy..

Το κομμάτι στην original soundtrack μορφή του είναι γύρω στα 7:30 λεπτά..

Σε αυτό που έγραψε ο Diddy έχει δίκιο για πετσόκομα του κομματιού αλλά δεν είναι στο N64 το πετσόκομα..αλλά στο pc!

Στο pc διαρκεί 5:45 και λείπει και ένα επικό μέρος του κομματιού.. στο N64 δεν λείπει κάτι..

Δηλαδή ενώ η ποιότητα της μουσικής στο pc είναι ανώτερη, τα κομμάτια είναι μικρότερα και κομμένα χωρίς να περιλαμβάνουν όλα τα σημεία.. άγνωστο φυσικά το γιατί!

Με λίγο ακόμα πρόχειρο ψάξιμο είδα ότι το Death Marshes στο pc είναι γύρω στα 5 λεπτά ενώ στο soundtrack 10!

Και από το Hive of the Mantids λείπουν αρκετά λεπτά..
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αφού λοιπόν το έψαξες και βρήκες αυτό το αποτέλεσμα τότε έτσι θα είναι. Και το σκέφτηκα λιγάκι και η εξήγηση είναι απλή. Στο PC το soundtrack είναι από το CD, δηλαδή redbook audio. Αυτό σημαίνει ότι όσο και να χτυπιέται κανείς δεν μπορεί να γράψει παραπάνω από 70 κάτι λεπτά μουσικής. Βάλε και το χώρο που πιάνει το παιχνίδι, οπότε έχεις το πολύ 50 λεπτά μουσικής.

Αυτό είναι το κακό με το redbook audio. Μπορείς να ηχογραφήσεις ότι θες, ότι μουσικό όργανο θες σε φοβερή ποιότητα ή και ολόκληρη ορχήστρα. Ομως ο χώρος που πιάνει στο CD πάει με την ώρα και όχι με τα MB τα οποία είναι σταθερά για κάθε δευτερόλεπτο στο redbook audio. Στην κασέτα όμως δεν πάει έτσι. Εκεί έχεις τα samples αποθηκευμένα στην κασέτα και απλά μετά το κάθε κομμάτι είναι απλά πληροφορίες ή οδηγίες για το πως θα παιχτούν αυτά τα samples (δεν ξέρω αν είναι έτσι 100% στο N64, αν κάποιος θέλει ας με διορθώσει). Σε αυτήν την περίπτωση μπορείς να έχεις τεράστιο σε διάρκεια και με πολλά κομμάτια soundrack αφού οι οδηγίες δεν πιάνουν πολύ χώρο (μόλις λίγα ΚΒ το κάθε τραγούδι!). Το κακό με αυτήν την τεχνική όμως είναι ότι η ποιότητα των samples δεν είναι πάντα η καλύτερη και στην περίπτωση του N64 έπρεπε να συμπιεστούν πολύ για να χωρέσουν.

Σύμφωνα με το USF rip, το library του Turok 2 πιάνει σχεδόν 4MB και έχει 19 USF files, τα τραγούδια δηλαδή (φαντάσου ότι μόνο ένα κομμάτι από το CD του PC μπορεί να πιάνει 40-60MB ανάλογα την διάρκεια!). Και για να δείτε και μία σύγκριση, το Goemon's Adventure είναι ένα από τα μεγαλύτερα soundracks που έχω συναντήσει, όχι μόνο στο N64 αλλά γενικότερα. Εχει 70 (!) μουσικά κομμάτια και πολλά από αυτά έχουν 2 ή 3 διαφορετικές εκδόσεις. Συνολικά μιλάμε για 175 διαφορετικά USF αρχεία (!!!) H διάρκεια όλων αυτών των κομματιών (χωρίς loops) ξεπερνάει και τις 5 ώρες.... Και όμως, το αρχείο του library είναι μόλις 3MB δηλαδή 1ΜΒ μικρότερο από του Turok 2. Μάλιστα ακόμα και η ποιότητα είναι καλύτερη στο Goemon αφού τα κομμάτια είναι στα 44Khz (όπως σε ένα CD) ενώ του Turok είναι στα 22Khz. Και αυτό γιατί το Turok 2 έχει πιο πολλά samples από πραγματική ηχογράφηση (λογικά) ενώ του Goemon έχει πιο πολύ synth και midi τα οποία πιάνουν πιο λίγο χώρο.

Έχοντας λοιπόν όλα αυτά υπόψιν τότε δεν είναι καθόλου παράξενο αν όντως τα κομμάτια του PC είναι κομμένα. Με απλά λόγια, στο CD έχεις περιορισμό διάρκειας ενώ στην κασέτα (και σε όλα τα soundtracks που δεν είναι redbook, δεν είναι όλα τα CD games με redbook audio) έχεις περιορισμό ποιότητας και πιστότητας.

Αρα λοιπόν γράψε λάθος στο αρχικό μου ποστ όσον αφορά την διάρκεια των κομματιών. Μένουμε μόνο στην ποιότητα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εντυπωσιακή ανάλυση Imgema και αρκετά χρήσιμες πληροφορίες!

Thank u! :D

Αν καθόμουν τώρα πχ να παίξω Turok 2 στο pc, θα άκουγα φυσικά καλύτερη μουσική από την Ν64 έκδοση, αλλά από την άλλη πλευρά δεν θα άκουγα κάποια χαρακτηριστικά σημεία στα κομμάτια και αυτό θα με ξενέρωνε αρκετά..

Μιας και πήραμε σαν παράδειγμα νωρίτερα το Lair of the Blind Ones ας ποστάρω και τα σχετικά βιντεάκια..

Εδώ το original soundtrack

[video=youtube;H2jAnuNt-QM]

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τελικά είχα δίκιο για το Lair of the Blind Ones... μόνο που ίσχυε το αντίθετο!!!! :eek:

Imgema, δεν νομίζω να έχεις δίκιο για την χωρητικότητα του ήχου του cd. Το παιχνίδι δεν είναι γραμμένο σε audio cd για να έχει τον περιορισμό των 74 λεπτών, το πιο πιθανό είναι να είναι τα αρχεία μουσικής σε κάποια άλλη μορφή πχ. mp3. Γενικά τα παιχνίδια σε cd είχαν συμπιεσμένα αρχεία ήχου και γενικά έκαναν loop, άλλαζαν κατά τη διάρκεια του gameplay κτλ, όπως δηλαδή τα cartidges, απλά με τον κατάλληλο προγραμματισμό.

Από όσο γνωρίζω το παιχνίδι για PC είχε πολλά θέματα με τη μουσική, στους περισσότερους δεν ακουγόταν η μουσική καθόλου, αν και τα ηχητικά εφέ και το παιχνίδι έπαιζαν κανονικά.

Ψάχνω να βρω σε τι μορφή ήταν αποθηκευμένα τα μουσικά κομμάτια του Turok 2 για PC αλλά εις μάτην. Αν βρει κάποιος κάποιο link θα είχε ενδιαφέρον.
 
Diddy Kong είπε:
Imgema, δεν νομίζω να έχεις δίκιο για την χωρητικότητα του ήχου του cd. Το παιχνίδι δεν είναι γραμμένο σε audio cd για να έχει τον περιορισμό των 74 λεπτών, το πιο πιθανό είναι να είναι τα αρχεία μουσικής σε κάποια άλλη μορφή πχ. mp3. Γενικά τα παιχνίδια σε cd είχαν συμπιεσμένα αρχεία ήχου και γενικά έκαναν loop, άλλαζαν κατά τη διάρκεια του gameplay κτλ, όπως δηλαδή τα cartidges, απλά με τον κατάλληλο προγραμματισμό.
Δεν έχεις δίκιο φίλε μου Diddy, δεν είναι MP3 ή κάτι άλλο. Είναι audio CD/redbook audio. Eχω ένα CD του Turok 2 και είναι ακριβώς έτσι. Που σημαίνει ότι υπάρχει ο περιορισμός των 74 λεπτών. Και ναι, λειτουργεί ΑΚΡΙΒΩΣ όπως ένα κοινό audio CD μουσικής απλά το πρώτο track είναι το παιχνίδι και ακούς μόνο παράσιτα. Από το 2ο και μετά είναι τα τραγούδια και μπορείς να τα ακούσεις και σε κοινό CD player. Ολα τα παιχνίδια με redbook audio που έχω δει λειτουργούν έτσι. Οπως και τα περισσότερα παιχνίδια του Mega CD για παράδειγμα. Θυμάμαι που έβαζα το Spiderman και το Final Fight στο φορητό CD player Και άκουγα την μουσική. To ίδιο γίνεται και με το Turok 2 του PC.

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα παιχνίδια σε CD είναι έτσι όμως. Δεν έχουν όλα CD audio/redbook. Πολλά CD games έχουν απλά την μουσική αποθηκευμένη μέσα σε άλλες μορφές, όπως και οι κασσέτες. Εκει ναι δεν ισχύει ο περιορισμός των 74 λεπτών, ισχύει όμως ο περιορισμός στην ποιότητα (δεν μπορείς να ηχογραφήσεις ότι θες όπως στο CD audio). Στα παιχνίδια με redbook/CD audio, δηλαδή αυτά που τα βάζεις σε CD player και μπορείς να ακούσεις το soundtrack, ισχύει ο περιορισμός των 74 λεπτών. Το Turok 2 στο PC ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.

Πάντως τα περισσότερα CD παιχνίδια με redbook audio είναι από το 98-99 και πριν. Το σύστημα αυτό είναι απαρχαιωμένο μιας και αργότερα μπορούσαν να χρησιμοποιούν MP3, ogg και άλλα πρότυπα συμπίεσης χωρίς μεγάλη διαφορά στην ποιότητα.

Diddy Kong είπε:
Ψάχνω να βρω σε τι μορφή ήταν αποθηκευμένα τα μουσικά κομμάτια του Turok 2 για PC αλλά εις μάτην. Αν βρει κάποιος κάποιο link θα είχε ενδιαφέρον.
Και ο λόγος που δεν έχεις βρει κάτι ακόμα είναι απλά γιατί είναι audio CD. Οτι soundtracks υπάρχουν στο δίκτυο να κατεβάσεις είναι απλώς MP3 ή FLAC rips από το CD του παιχνιδιού.

Diddy Kong είπε:
Από όσο γνωρίζω το παιχνίδι για PC είχε πολλά θέματα με τη μουσική, στους περισσότερους δεν ακουγόταν η μουσική καθόλου, αν και τα ηχητικά εφέ και το παιχνίδι έπαιζαν κανονικά.
Εγώ από ότι θυμάμαι η λύση ήταν ότι έπρεπε να είχες το παιχνίδι στο πρώτο CD drive. Για παράδειγμα αν είχες 2 CD drives (D: και E: ) αν το έβαζες στο E: δεν άκουγες την μουσική. Έπρεπε να το βάλεις στο D:. Πολύς κόσμος φόρτωνε το παιχνίδι από virtual drive το οποίο τις περισσότερες φορές είχε κάποιο μετέπειτα γράμμα της αλφαβήτου και έτσι δεν έπαιζε η μουσική.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Την τελευταία εβδομάδα ξεσκόνισα το Ν64 μου και ξεκίνησα να παίζω πάλι το Turok 2, μετά από 17 χρόνια!

Βλέποντας το παιχνίδι πάλι, βλέπω ότι στέκεται πολύ καλά σήμερα. Ναι, τα προβλήματα υπάρχουν (κυρίως το framerate και η χαμηλή ορατότητα), αλλά η ατμόσφαιρα είναι πάρα πολύ καλή, η μουσική όπως πάντα εκπληκτική, ενώ ακόμα και τα γραφικά στέκουν καλά, κυρίως λόγω art direction. Το γεγονός ότι είχα τερματίσει το παιχνίδι μόνο 2-3 φορές όταν είχε πρωτοβγεί έκανε την εμπειρία ακόμα καλύτερη, καθώς είχα ξεχάσει αρκετά τις πίστες και τις αποστολές.

Αυτό που δεν περίμενα όμως είναι ότι το Goldeneye που έπαιξα πάλι δείχνει εξαιρετικά παλιό στο μονό, οι πίστες πολύ μικρές και απλές, ενώ τα "ρεαλιστικά" γραφικά του 1997 δεν στέκουν και πολύ καλά σήμερα.

Τι να πω!!!? Και τα δύο παιχνιδάρες, αλλά εν έτει 2016 το Turok 2 είναι πιο playable για μένα από το Goldeneye.
 
Και το Doom 64 σήμερα τα ξεπερνάει και τα δύο! Παρόλο που τότε είχε πάρει πιο χαμηλές βαθμολογίες και από τα δύο :p
 
Imgema είπε:
Δεν έχεις δίκιο φίλε μου Diddy, δεν είναι MP3 ή κάτι άλλο. Είναι audio CD/redbook audio. Eχω ένα CD του Turok 2 και είναι ακριβώς έτσι. Που σημαίνει ότι υπάρχει ο περιορισμός των 74 λεπτών. Και ναι, λειτουργεί ΑΚΡΙΒΩΣ όπως ένα κοινό audio CD μουσικής απλά το πρώτο track είναι το παιχνίδι και ακούς μόνο παράσιτα. Από το 2ο και μετά είναι τα τραγούδια και μπορείς να τα ακούσεις και σε κοινό CD player. Ολα τα παιχνίδια με redbook audio που έχω δει λειτουργούν έτσι. Οπως και τα περισσότερα παιχνίδια του Mega CD για παράδειγμα. Θυμάμαι που έβαζα το Spiderman και το Final Fight στο φορητό CD player Και άκουγα την μουσική. To ίδιο γίνεται και με το Turok 2 του PC.

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα παιχνίδια σε CD είναι έτσι όμως. Δεν έχουν όλα CD audio/redbook. Πολλά CD games έχουν απλά την μουσική αποθηκευμένη μέσα σε άλλες μορφές, όπως και οι κασσέτες. Εκει ναι δεν ισχύει ο περιορισμός των 74 λεπτών, ισχύει όμως ο περιορισμός στην ποιότητα (δεν μπορείς να ηχογραφήσεις ότι θες όπως στο CD audio). Στα παιχνίδια με redbook/CD audio, δηλαδή αυτά που τα βάζεις σε CD player και μπορείς να ακούσεις το soundtrack, ισχύει ο περιορισμός των 74 λεπτών. Το Turok 2 στο PC ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.

Πάντως τα περισσότερα CD παιχνίδια με redbook audio είναι από το 98-99 και πριν. Το σύστημα αυτό είναι απαρχαιωμένο μιας και αργότερα μπορούσαν να χρησιμοποιούν MP3, ogg και άλλα πρότυπα συμπίεσης χωρίς μεγάλη διαφορά στην ποιότητα.

Και ο λόγος που δεν έχεις βρει κάτι ακόμα είναι απλά γιατί είναι audio CD. Οτι soundtracks υπάρχουν στο δίκτυο να κατεβάσεις είναι απλώς MP3 ή FLAC rips από το CD του παιχνιδιού.

Εγώ από ότι θυμάμαι η λύση ήταν ότι έπρεπε να είχες το παιχνίδι στο πρώτο CD drive. Για παράδειγμα αν είχες 2 CD drives (D: και E: ) αν το έβαζες στο E: δεν άκουγες την μουσική. Έπρεπε να το βάλεις στο D:. Πολύς κόσμος φόρτωνε το παιχνίδι από virtual drive το οποίο τις περισσότερες φορές είχε κάποιο μετέπειτα γράμμα της αλφαβήτου και έτσι δεν έπαιζε η μουσική.
το πρόβλημα ήταν ότι το cd-rom drive (ή cd r/w drive) είχε ένα ειδικό καλώδιο που το συνέδεε απευθείας με τη μητρική και ήταν για να περνά ο ήχος cdaudio από το drive στην μητρική.Δηλ. το drive έπαιζε σαν cd player για να μην "φορτώνει" την κάρτα ήχου και τον επεξεργαστή των τότε σχετικά αδύναμων υπολογιστών. Τώρα φυσικά οι σύγχρονοι υπολογιστές έχουν άφθονη επεξεργαστική ισχύ ή/και πολλούς πυρήνες.
 
Uskoke είπε:
το πρόβλημα ήταν ότι το cd-rom drive (ή cd r/w drive) είχε ένα ειδικό καλώδιο που το συνέδεε απευθείας με τη μητρική και ήταν για να περνά ο ήχος cdaudio από το drive στην μητρική.Δηλ. το drive έπαιζε σαν cd player για να μην "φορτώνει" την κάρτα ήχου και τον επεξεργαστή των τότε σχετικά αδύναμων υπολογιστών. Τώρα φυσικά οι σύγχρονοι υπολογιστές έχουν άφθονη επεξεργαστική ισχύ ή/και πολλούς πυρήνες.
Πάντως αμα τρέξεις το παιχνίδι μέσω ISO σε virtual drive δεν έχεις πρόβλημα. Τα τραγούδια θα τα παίζει αφού το virtual drive κάνει emulate και την ανάγνωση μουσικών CD κανονικότατα. Και όπως λες, σε ένα σύγχρονο σύστημα δεν υπάρχει θέμα ταχύτητας πλέον. Απλώς υπάρχει αυτό το bug με το συγκεκριμένο παιχνίδι, θέλει να είναι στο πρώτο DVDROM/Virtual Drive αν έχεις πάνω από ένα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα