Imgema
Alien RetroDatabase
- Joined
- 4 Ιουν 2009
- Μηνύματα
- 5.390
- Αντιδράσεις
- 1.439
***To παρον post περιέχει spoilers***
Πίσω στο 1995, τα Saturn/Playstation (καινούρια τότε), ξεπερνούσαν τα PCs ως "next Gen Platforms" ή ως "graphics powerhouses". Ακόμα και τότε όμως, ενα είδος παιχνιδιών το οποιο εξακολουθούσε να είναι πιο μπροστά στα PCs σε σχέση και με αυτες τις πανίσχυρες κονσόλες (εκτός απο τα strategy ή τα adventures που χρειάζονταν πληκτρολόγιο ή mouse) ήταν τα First Person Shooters (FPS).
To Doom, για παράδειγμα, ήταν ένα παιχνίδι που βγήκε το 1993, όταν ακόμα οι κονσολάδες παίζαμε με το Super Nintendo και μόνο η έκδοση του Playstation, αρκετά χρόνια αργότερα, άγγιξε την ποιότητα της PC έκδοσης (η έκδοση του N64 βγήκε πολύ αργότερα). Κι όμως, σε ένα 486 PC, το Doom ήταν ακόμα καλύτερο και πιο γρήγορο. Παρόλο λοιπον που στο Playstation υπήρχαν παιχνίδια τα οποια ακόμα και σε έναν πανάκριβο Pentium πάσχιζαν να τρέξουν, στα PCs ειχαμε τα Doom, Duke Nukem και Quake τα οποια οι κονσόλες έβλεπαν από μακριά. Επρεπε οι κατασκευαστές να πασχίσουν πολύ για να μεταφέρουν αυτους τους τίτλους στις, κατα τα άλλα, υσχηρότερες κονσόλες. Υπήρχαν καποιοι exclusive FPS τίτλοι και στις κονσόλες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έφταναν το Quake τεχνολογικά.
Η παράδοση αυτή έλαβε τέλος όταν κυκλοφόρησε το Turok Dinosaur Hunter στο Ν64, στις αρχές του 1997. Τότε, το πιο εξελιγμένο FPS στα PCs ήταν το Quake (το Quake 2 βγήκε πολύ αργότερα) και η Iguana κατάφερε να κατασκευάσει ένα FPS που για πρώτη φορά έμοιαζε ακόμα πιο εξελιγμένο τεχνολογικά από το αριστούργημα της ID.
Όπως και στην περίπτωση του Quake, η μηχανή γραφικών του Turok, ήταν Fully 3D. Σε ποίoτητα γραφικών έφτανε την GL έδοση του Quake η οποια ήταν ακόμα φρέσκια και για να την απολαυσεις έπρεπε να έχεις μία πανάκριβη Voodoo. Ακόμα και τότε όμως το Turok είχε πολλά εφφέ και γραφικές λεπτομέριες που ήταν πιο εντυπωσιακά. Τα 3D models, πχ, των εχθρών και των αρχηγών ήταν πολύ πιο μεγάλα και λεπτομερή στο Τurok με ομαλότερο και περισσότερο animation (το οποιο μάλιστα ήταν motion captured για τους human εχθρούς) από οτι σε οποιοδήποτε άλλο FPS, ακόμα και από του Quake 2 που βγήκε αρκετά αργότερα μαζί με το port του Τurok για τα PCs. Ρίξτε μία ματιά στον T-Rex και θα καταλάβετε τι εννοώ.
Ο χειρισμός ήταν πολύ καλός, το D-Pad ή τα C-buttons χρησιμοποιούνταν για την κίνηση του χαρακτήρα ενώ το analog stick χρησιμοποιούταν για την διεύθυνση (κάμερα), ακριβώς όπως με το πληκτρολόγιο και το mouse αλλά με τους όποιους περιορισμους ακρίβειας και ταχύτητας των console pads φυσικά. Επειδή ήταν από τα πρώτα console FPS που είχαν αυτό το χειρισμό (μάλλον το πρώτο, αλλά δεν είμαι 100% σίγουρος), ήθελε χρόνο να το συνηθίσεις αλλά μετα γινόταν δεύτερη φύση. Εξάλλου και σήμερα τα console FPS έχουν παρόμοιο χειρισμό με το Turok. Ένα αρνητικό στοιχείο ήταν ότι το άλμα ήταν αναγκαίο σε πολλές περιπτώσεις. Μαλιστα υπήρχαν περιοχές που έπρεπε να πηδάς σε μικρές πλατφόρμες ενώ από κατω υπηρχε το χάος. Λογω του ότι το να πηδάς με ακρίβεια από εδώ και από εκεί δεν ήταν και το ευκολότερο πράγμα σε Fist Person οπτική γωνία (μόνο στο Jumping Flash και το Metroid Prime ειναι ευκολο) το αποτέλεσμα ήταν αρκετοί θάνατοι και αρκετά νεύρα σε εκείνα τα σημεία.
Τέλος, αντίθετα με τα ψυχρά, ρεαλιστικά modern shooters, το Τurok είχε αυτό που λέμε μουσική υπόκουση. Δεν ξέρω αν το θυμάστε, ξέρετε, αυτό με τα μουσικά όργανα που ακουγεται στο background, χωρίς να σταματάει ή να παίζει μόνο σε συγκεκριμένα σημεία για να δώσει "ένταση"..... Ελα μωρέ, που κάθε πίστα είχε και το δικο της, ξεχωριστό κομμάτι... τέλος πάντον αυτό. Η μουσική του λοιπόν ήταν πολύ καλή και προσεγμένη, αλλά δυστηχώς είχε υποστεί καποιο compression λόγω την μικρής χωριτηκότητας των first generation cartridges. Οσοι θέλετε να ακούσετε τα original compositions με την κανονική τους ποιότητα, ακούστε τα από το CD της PC έκδοσης. Βεβαια μεχρι να βγει το PC port δεν είχα ιδέα για αυτό το θέμα, οπότε δεν με πείραζε...
Το Τurok Dinosaur Hunter ήταν το καλύτερο και πιο εξελιγμένο console FPS παιχνίδι για αρκετό καιρό, μέχρι που το Goldeneye άλλαξε τελείως τα δεδομένα των FPS γενικότερα (και αργότερα το Half-Life στα PC). Λόγω αυτού αλλά και των πολλών μετριων sequels μετά από το Turok 2, το original Turok Dinosaur Hunter έχει ξεχαστεί κάπως. Και αυτό είναι κρίμα για το πρώτο console FPS παιχνίδι που κατάφερε να πατήσει τα αντίστοιχα των PCs τουλαχιστον όσον αφορά τα single player games (μην ξανακουσω για το Xάλιο, γιατί θα τα σπάσω όλα εδώ μέσα).
Πίσω στο 1995, τα Saturn/Playstation (καινούρια τότε), ξεπερνούσαν τα PCs ως "next Gen Platforms" ή ως "graphics powerhouses". Ακόμα και τότε όμως, ενα είδος παιχνιδιών το οποιο εξακολουθούσε να είναι πιο μπροστά στα PCs σε σχέση και με αυτες τις πανίσχυρες κονσόλες (εκτός απο τα strategy ή τα adventures που χρειάζονταν πληκτρολόγιο ή mouse) ήταν τα First Person Shooters (FPS).
To Doom, για παράδειγμα, ήταν ένα παιχνίδι που βγήκε το 1993, όταν ακόμα οι κονσολάδες παίζαμε με το Super Nintendo και μόνο η έκδοση του Playstation, αρκετά χρόνια αργότερα, άγγιξε την ποιότητα της PC έκδοσης (η έκδοση του N64 βγήκε πολύ αργότερα). Κι όμως, σε ένα 486 PC, το Doom ήταν ακόμα καλύτερο και πιο γρήγορο. Παρόλο λοιπον που στο Playstation υπήρχαν παιχνίδια τα οποια ακόμα και σε έναν πανάκριβο Pentium πάσχιζαν να τρέξουν, στα PCs ειχαμε τα Doom, Duke Nukem και Quake τα οποια οι κονσόλες έβλεπαν από μακριά. Επρεπε οι κατασκευαστές να πασχίσουν πολύ για να μεταφέρουν αυτους τους τίτλους στις, κατα τα άλλα, υσχηρότερες κονσόλες. Υπήρχαν καποιοι exclusive FPS τίτλοι και στις κονσόλες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έφταναν το Quake τεχνολογικά.
Η παράδοση αυτή έλαβε τέλος όταν κυκλοφόρησε το Turok Dinosaur Hunter στο Ν64, στις αρχές του 1997. Τότε, το πιο εξελιγμένο FPS στα PCs ήταν το Quake (το Quake 2 βγήκε πολύ αργότερα) και η Iguana κατάφερε να κατασκευάσει ένα FPS που για πρώτη φορά έμοιαζε ακόμα πιο εξελιγμένο τεχνολογικά από το αριστούργημα της ID.
Όπως και στην περίπτωση του Quake, η μηχανή γραφικών του Turok, ήταν Fully 3D. Σε ποίoτητα γραφικών έφτανε την GL έδοση του Quake η οποια ήταν ακόμα φρέσκια και για να την απολαυσεις έπρεπε να έχεις μία πανάκριβη Voodoo. Ακόμα και τότε όμως το Turok είχε πολλά εφφέ και γραφικές λεπτομέριες που ήταν πιο εντυπωσιακά. Τα 3D models, πχ, των εχθρών και των αρχηγών ήταν πολύ πιο μεγάλα και λεπτομερή στο Τurok με ομαλότερο και περισσότερο animation (το οποιο μάλιστα ήταν motion captured για τους human εχθρούς) από οτι σε οποιοδήποτε άλλο FPS, ακόμα και από του Quake 2 που βγήκε αρκετά αργότερα μαζί με το port του Τurok για τα PCs. Ρίξτε μία ματιά στον T-Rex και θα καταλάβετε τι εννοώ.
Ο χειρισμός ήταν πολύ καλός, το D-Pad ή τα C-buttons χρησιμοποιούνταν για την κίνηση του χαρακτήρα ενώ το analog stick χρησιμοποιούταν για την διεύθυνση (κάμερα), ακριβώς όπως με το πληκτρολόγιο και το mouse αλλά με τους όποιους περιορισμους ακρίβειας και ταχύτητας των console pads φυσικά. Επειδή ήταν από τα πρώτα console FPS που είχαν αυτό το χειρισμό (μάλλον το πρώτο, αλλά δεν είμαι 100% σίγουρος), ήθελε χρόνο να το συνηθίσεις αλλά μετα γινόταν δεύτερη φύση. Εξάλλου και σήμερα τα console FPS έχουν παρόμοιο χειρισμό με το Turok. Ένα αρνητικό στοιχείο ήταν ότι το άλμα ήταν αναγκαίο σε πολλές περιπτώσεις. Μαλιστα υπήρχαν περιοχές που έπρεπε να πηδάς σε μικρές πλατφόρμες ενώ από κατω υπηρχε το χάος. Λογω του ότι το να πηδάς με ακρίβεια από εδώ και από εκεί δεν ήταν και το ευκολότερο πράγμα σε Fist Person οπτική γωνία (μόνο στο Jumping Flash και το Metroid Prime ειναι ευκολο) το αποτέλεσμα ήταν αρκετοί θάνατοι και αρκετά νεύρα σε εκείνα τα σημεία.
Τέλος, αντίθετα με τα ψυχρά, ρεαλιστικά modern shooters, το Τurok είχε αυτό που λέμε μουσική υπόκουση. Δεν ξέρω αν το θυμάστε, ξέρετε, αυτό με τα μουσικά όργανα που ακουγεται στο background, χωρίς να σταματάει ή να παίζει μόνο σε συγκεκριμένα σημεία για να δώσει "ένταση"..... Ελα μωρέ, που κάθε πίστα είχε και το δικο της, ξεχωριστό κομμάτι... τέλος πάντον αυτό. Η μουσική του λοιπόν ήταν πολύ καλή και προσεγμένη, αλλά δυστηχώς είχε υποστεί καποιο compression λόγω την μικρής χωριτηκότητας των first generation cartridges. Οσοι θέλετε να ακούσετε τα original compositions με την κανονική τους ποιότητα, ακούστε τα από το CD της PC έκδοσης. Βεβαια μεχρι να βγει το PC port δεν είχα ιδέα για αυτό το θέμα, οπότε δεν με πείραζε...
Το Τurok Dinosaur Hunter ήταν το καλύτερο και πιο εξελιγμένο console FPS παιχνίδι για αρκετό καιρό, μέχρι που το Goldeneye άλλαξε τελείως τα δεδομένα των FPS γενικότερα (και αργότερα το Half-Life στα PC). Λόγω αυτού αλλά και των πολλών μετριων sequels μετά από το Turok 2, το original Turok Dinosaur Hunter έχει ξεχαστεί κάπως. Και αυτό είναι κρίμα για το πρώτο console FPS παιχνίδι που κατάφερε να πατήσει τα αντίστοιχα των PCs τουλαχιστον όσον αφορά τα single player games (μην ξανακουσω για το Xάλιο, γιατί θα τα σπάσω όλα εδώ μέσα).
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: