Ultimate Play The Game

Ace

RetroAdept
Joined
29 Απρ 2007
Μηνύματα
1.373
Αντιδράσεις
926


Τι πρόλογο να γράψει κανείς -και στην προκειμένη περίπτωση, ο πτωχός υποφαινόμενος- για την εταιρία θρύλο, του 8bit Home Computer gaming, Ultimate... Το software house, που έθεσε τις βάσεις, για μια νέα γενιά παιχνιδιών του Spectrum, δημιουργώντας 100% πρωτότυπα προγράμματα και προσεγγίζοντας το hardware του μηχανήματος, με κώδικα μηχανής τέτοιου επιπέδου, που έκανε τα ανταγωνιστικά software houses της εποχής, να φαντάζουν ανεπαρκή...

Η Ashby Computers & Graphics Ltd. (ACG), που ήταν και το νομικό όνομα της εταιρίας, ιδρύθηκε το 1982, στην πόλη Ashby de la Zouch, της επαρχίας Leicestershire της Αγγλίας, από τους αδελφούς Chris και Tim Stamper, δύο πρώην εργαζόμενους προγραμματιστές, στην βιομηχανία του arcade gaming, που αποφάσισαν να αναζητήσουν την τύχη τους, μέσω της δικής τους εταιρίας ανάπτυξης ψυχαγωγικού λογισμικού. Ο Tim παρείχε τον σχεδιασμό των γραφικών, ενώ ο Chris τον κώδικα, που μαζί με τους συνιδρυτές της εταιρίας, John Lathbury, για τον κώδικα και Carol Ward, για τα γραφικά, ήταν οι δημιουργοί, του συνόλου των παιχνιδιών της Ultimate, μέχρι και το Gunfright, που εκδόθηκε το 1985.

Η Επανάσταση!

Το πρώτο παιχνίδι, που εξέδωσε η Ultimate για τον Spectrum, παράλληλα με τις εκδόσεις για τον BBC και τον Commodore VIC 20, είναι το Jetpac, το οποίο έγινε αμέσως τεράστια επιτυχία και πούλησε 300.000 αντίτυπα σε μία αγορά 1.000.000 μονάδων, εγκατεστημένης βάσης χρηστών, του μηχανήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι έτρεχε στην 16Κ έκδοση του Spectrum, όπως και οι επόμενες τρεις κυκλοφορίες της, Pssst!, Tranz Am και Cookie, πριν η εταιρία, μεταπηδήσει στην, πιο δημοφιλή πλέον, 48K έκδοση του μηχανήματος. Επιπλέον, τα τέσσερα αυτά παιχνίδια, συγκαταλέγονται μεταξύ των μοναδικών δέκα παιχνιδιών, που εκδόθηκαν σε μορφή cartridge, για χρήση μέσω του περιφερειακού ZX Interface 2, το οποίο μεταξύ των άλλων, παρείχε και υποστήριξη σε λογισμικό τέτοιας μορφής.



Το Pssst! Αν είχε κυκλοφορήσει


τότε σε Arcade, το Bubble Bobble,



δεν θα είχε σήμερα, το ίδιο βάρος.


Προσωπική εκτίμηση, είναι ότι τα πρώτα αυτά δείγματα γραφής της Ultimate, απλά σε σύλληψη και άρτια ως υλοποίηση, θα μπορούσαν κάλλιστα, να φιλοξενηθούν σε ένα κερματοφάγο, αφού παρείχαν κολλητικό gameplay, άψογα γραφικά και ήχο και προπαντός τεχνικά άρτιο collision detection, που σε συνδυασμό με την πραγματικά γρήγορη δράση, πληρούσαν τις απαιτήσεις σε ποιότητα, που έθετε η βιομηχανία coin operated machines της εποχής.



Το περιβόητο Jetpac.

Παράλληλα με τις πρώτες δραστηριότητες της, στον τομέα του home computer gaming, η Ultimate, εισήλθε από το ξεκίνημά της κιόλας, το 1983, στην βιομηχανία του arcade gaming, παρουσιάζοντας κάτω από τη νομική ονομασία της εταιρίας Ashby Computers & Graphics Ltd. (ACG), το Dingo, ένα maze game, με ήρωα ένα κοάλα, που σκοπό είχε, να μαζέψει όλα τα φρούτα, που υπήρχαν διάσπαρτα στον λαβύρινθο. Στην προσπάθειά του αυτή, εναντιώνονταν κάποια ροζ dingo, κυνηγώντας ανελέητα, το φτωχό κοάλα... Ευτυχώς για τον παίκτη, το κοάλα του, μπορούσε να αμυνθεί, χρησιμοποιώντας τα φρούτα που μάζευε, αφού μπορούσε να τα εκτοξεύσει, εναντίον των εχθρών του.



Το Dingo, υπό τη σκέπη της A.C.G. και τα Blue Print και Saturn της Zilec Electronics.

Το Dingo, χρησιμοποιούσε τον Z80, ως κεντρικό επεξεργαστή, ένα AY8910 για τον ήχο και έβγαζε στον αέρα 98 χρώματα, σε ανάλυση 224 x 256 pixels. Η δε γραμματοσειρά του, ήταν η ίδια, με αυτή που χρησιμοποιήθηκε στο Atic Atac, του Spectrum και εάν επιπλέον, παρατηρήσουμε το Copyright σύμβολο (©), που χρησιμοποιήθηκε στο Dingo, θα διαπιστώσουμε ότι είναι το ίδιο με αυτό, που χρησιμοποιεί ο Spectrum, στον ενσωματωμένο πίνακα χαρακτήρων του!

Επιπλέον δείγματα δουλειάς, των πολυγραφότατων αδελφών Stamper, όσον αφορά στην βιομηχανία παραγωγής arcade, συναντάμε στους τίτλους Blue Print και Saturn, οι οποίοι εκδόθηκαν το 1982 και 1983 αντίστοιχα, υπό την αιγίδα της Zilec Electronics, ως παραγωγού εταιρίας και των Jaleco και Midway, ως υπεύθυνων διανομής. Χρησιμοποιούσαν, επίσης, τον Z80, ως κεντρικό επεξεργαστή, το AY8910 για τον ήχο και υποστήριζαν ανάλυση 224 x 256 pixels, με παλέτα 16 χρωμάτων.

Η Συνέπεια!

Το 1983, λοιπόν, ήταν το έτος, που συστήθηκε η Ultimate, στον κόσμο του gaming και κατέστησε σαφή, την δική της άποψη, περί πρωτότυπου software, αποδεικνύοντας παράλληλα τη δυναμική της, όσον αφορά τη διαδικασία υλοποίησης του. Το πολύ εντυπωσιακό ντεμπούτο της, εκείνη την χρονιά, επισφράγισε με την κυκλοφορία του Atic Atac και του Lunar Jetman, το οποίο ήταν η συνέχεια του πρώτου παιχνιδιού, που η εταιρία κυκλοφόρησε, του Jetpac. Ήταν το 1984 όμως, με ένα μπαράζ νέων κυκλοφοριών, που την καθιέρωσε ως το No 1 Software House της εποχής. Εκείνη την χρονιά, λοιπόν, κυκλοφόρησε τα Sabre Wulf, Underwurlde και Knight Lore -δημιουργώντας τον ήρωα Sabreman, κοινό παρονομαστή, στις παραπάνω περιπέτειες, που έμελλε ως τριλογία, να εμπλουτιστεί περαιτέρω, με νέες κυκλοφορίες. Η δημιουργία δε, της μηχανής γραφικών Filmation, το έτος 1984 και αργότερα, το 1985, της Filmation II, παρότι δεν ήταν το πρώτο software house, που παρουσίασε ισομετρικά 3D γραφικά, την καθιέρωσε στη συνείδηση του κόσμου, ως καθοδηγητή των εξελίξεων του gaming. Παιχνίδια όπως το Knight Lore, το Alien 8, το Gunfright και το Nightshade, έχουν μείνει πια, βαθιά χαραγμένα, στην μνήμη όλων μας... Το δε Knight Lore, άμεσα ανακηρύχθηκε από τον τύπο της εποχής και ακόμα θεωρείται, το πιο ριζοσπαστικό δείγμα ψυχαγωγικού λογισμικού, που εκδόθηκε ποτέ για τον Spectrum.



Knight Lore - Επιβλητικό!

Το πρώτο παιχνίδι της Ultimate, για τον Spectrum 48K, λοιπόν, δεν ήταν άλλο, από το Lunar Jetman, το οποίο και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, από κριτικούς και gamers, κυρίως χάρη στην πολύ εποικοδομητική αξιοποίηση, της επιπλέον παρεχόμενης μνήμης. Το τρίπτυχο που θα μπορούσε πλέον, να χαρακτηρίσει απόλυτα τους στόχους της Ultimate, εκείνη την εποχή, είναι το "πιο πολύ, πιο ωραίο, πιο πρωτότυπο..."

Στη συνέχεια, η Ultimate παρουσίασε το Atic Atac, με το οποίο η εταιρία, μπήκε στην λογική του συγκερασμού, μεταξύ δύο τύπων παιχνιδιού, των Arcades και των Adventures, δημιουργώντας ένα από τα πρώτα υβρίδια του, πολύ γνωστού μας μετέπειτα, είδους, Arcade Adventure. Γραφικά, πολύ μπροστά από την εποχή τους -προσέξτε τον καρτουνίστικο σχεδιασμό του κάθε ήρωα- σωστός ήχος, φρενήρης δράση, πολλά δωμάτια, με αστραπιαίο σχεδιασμό κατά την εναλλαγή τους, μεγάλη ποικιλία κακών και αντικειμένων, το Atic Atac τα είχε όλα... ακόμα και δυνατότητα επιλογής ήρωα, μεταξύ ενός πολεμιστή, ενός μάγου και ενός δουλοπάροικου, οι οποίοι εκτός από διαφορετικό σχεδιασμό, διαφορετικό οπλισμό που χρησιμοποιούσαν και διαφορετική διαδρομή μέσα στον λαβύρινθο, που μπορούσαν να ακολουθήσουν, είχαν και διαφορετική -προσέξτε την αδράνεια, που παρατηρείται, κατά το βάδισμα του Serf- ρουτίνα κίνησης! Επιπλέον, σε όλα αυτά, το Atic Atac, μπορούσε, όπως και το Lunar Jetman, να αναγνωρίσει την παρουσία και να κάνει χρήση του πρόσθετου hardware, Currah MicroSpeech, ώστε να βγάλει στον αέρα ήχους, που μιμούνταν την ανθρώπινη φωνή!



Atic Atac

Με την κυκλοφορία του Sabre Wulf, η Ultimate, συνέχισε την ιδέα των Arcade Adventure games, παρουσιάζοντας, παράλληλα, για πρώτη φορά, εν έτει 1984, τον Sabreman, τον ήρωα, που θα πρωταγωνιστούσε σε μία μακροσκελή σειρά παιχνιδιών της και θα έμελλε να επιβιώσει, μέχρι και το 2004 τουλάχιστον, είκοσι ολόκληρα χρόνια μετά, όπου παρατηρείται και η πιο πρόσφατη εμφάνισή του, σε παιχνίδι!

Η χρήση του χρώματος, ήταν σκανδαλωδώς εκτεταμένη, για τα δεδομένα της μέχρι τότε, Spectrum εποχής, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο στον τομέα αυτό. Μέσα σε ένα flip-screen περιβάλλον, αποτελούμενο από 256 οθόνες, που προσομοίωνε μια πυκνή ζούγκλα, με στενά μονοπάτια αλλά και ανοικτά ξέφωτα, ο Sabreman, αναζητούσε τα διασκορπισμένα κομμάτια ενός φυλακτού, στην προσπάθειά του να απαλλάξει τους κατοίκους, από την κατάρα ενός λυκανθρώπου, που μαινόταν την περιοχή. Την καθιερωμένη πλέον, μεγάλη ποικιλία, σε εχθρούς και power ups, ήρθε να συμπληρώσει και ένας κατάλογος από αντικείμενα, που προκαλούσαν δυσάρεστες παρενέργειες, στον ήρωα του παιχνιδιού -κάτι σαν power downs, δηλαδή- και που, για παράδειγμα, μπορούσαν να προκαλέσουν παράλυση στον Sabreman, για σύντομο χρονικό διάστημα ή να επιφέρουν την ψευδαίσθηση του αποπροσανατολισμού, αντιστρέφοντας τις κατευθύνσεις του χειρισμού. Προσωπική πεποίθηση είναι, ότι το Sabre Wulf, είναι ένα από τα πρώτα, αν όχι το πρώτο, παιχνίδι, που παρουσίασε την ιδέα αυτή! (Σε αναζήτηση της αλήθειας, αντίθετες απόψεις πάνω στο θέμα, είναι άκρως ευπρόσδεκτες.)



Επιπλέον, οι οδηγίες του παιχνιδιού, ξεφεύγοντας τελείως από τα μέχρι τότε δεδομένα, αποκτώντας την μορφή νουβέλας και παρέχοντας φειδωλά, κρυπτογραφημένες πληροφορίες για το παιχνίδι, ενίσχυαν την αίσθηση του μυστικισμού, που απέπνεε το Sabre Wulf.

THE HAPPENING 


Down and down I plunged, through Rocky Glades, Steep Ravines and



Shady Hollows ... No grip, no footholds, slipping, tumbling,



spinning, darker and darker, deeper and deeper.


 


Glinting eyes, clutching hands, clasping claws, clawing my all,



as I swiftly twist and tumble onwards.


 


Darker and darker, deeper and deeper. It is the end that I fear,



of this untroden voyage ... to where I do not know ... AARRRGGGG



... THUDDD ...


 


Fall and end meet on soft mossy soil ... with weapons drawn and



senses full I move quickly and quietly around the mounded clearing



... All safe except a message ... An ancient warning etched deep



into the lifeless stone.


 


THE WARNING

 


THY PATH IS LONG SO TREAD WITH CARE



BEWARE THE WULF AND PASS HIS LAIR



DANGER THREATENS ALL AROUND



SO TAKE YE FROM THIS HIDDEN MOUND



TO FREE THEE FROM THIS SUNKEN GATE



BY WAY OF CAVE OR MEET THY FATE



AN AMULET TO SEEK THY WILL



'TWAS SPLIT BY QUAD AND HIDDEN STILL



PASS THE KEEPER WROUGHT WITH HATE



TO GAIN AN ENTRANCE TO THE GATE



THE PIECES LOST MUST THEE AMAS



FOR IF NO CHARM THEN NON SHALL PASS


 


THE EXPLORATION

 


I edge through the shady mounded clearing and on through the



dense thickets of hot house rain forest undergrowth, of sorts I



cannot tell, and wait...and listen...Distant rumblings of heavy



feet crashing, large animals leap from the damp green stubble,



to fight and kill.


 


I stay hidden ... The rumblings grow louder and louder, as a huge



Goliath animal crashes past, horns swiping and tail lashing,



still I hide as its thunderous noise dies away.


 


All was clear as I leapt over the clumps and onto the well



trodden pathway, its deep ruts and prints reveal the multitude



of life forms inhabiting this hollow. Danger threatens so I



should move quickly ... But Where???


 


THE EXPEDITION

 


Wide eyed, I stare, as the dense surroundings reveal their hidden



secrets ... Strange food orchids suddenly bloom, their staining



toxins, strong on the air, then, in an instant, are gone.



Hunters, killers, vampire bats and huge beasts spring forth from



the very ground, swimming, slithering, diving and crawling ... I



must hide ... Stay safe ... With weapon strong and cunning nature,



I will survive ...
Το Sabre Wulf, σύντομα, κυκλοφόρησε και σε άλλες εκδόσεις, που συμπεριλάμβαναν, αυτή του BBC και για πρώτη φορά, αυτές, των Commodore 64 και Amstrad CPC. Η κυριαρχία της Ultimate, μόλις είχε αρχίσει να επεκτείνεται...

Το επόμενο βήμα, για τους αδελφούς Stamper, υλοποιήθηκε με τη μορφή του Underwurlde, που κυκλοφόρησε για τους Spectrum και Commodore 64, ως sequel του Sabre Wulf. Πρόκειται για ένα Platform Arcade Adventure, ίσως και το πρώτο του είδους, με το θρυλικό Jet Set Willy, να έρχεται δεύτερο και χρονολογικά, αλλά και όσον αφορά στον τεχνικό τομέα. Ενώ λοιπόν, τα υπόλοιπα software houses της εποχής, αγωνίζονταν για να προσφέρουν αξιοπρεπή παιχνίδια, με αμφίβολα, τις περισσότερες φορές, αποτελέσματα, η Ultimate, φαινόταν να κατείχε πολύ καλά, τα μυστικά του κώδικα μηχανής του Z80 και βρισκόταν πάντα, ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές της, προσφέροντας πλούσια δράση, μεγάλη ταχύτητα, υψηλή λεπτομέρεια σχεδιασμού, πολλά χρώματα και γεμάτο ήχο.



Underwurlde - Η λεπτομέρεια, κάνει τη διαφορά!

Τη νέα περιπέτεια του Sabreman πλαισίωναν, μεταξύ άλλων, ένα δαιδαλώδες σπήλαιο, που το συνέθεταν 256, flip screen, οθόνες, ένα πλήθος αντίπαλων sprites, μία συλλογή από έξι διαφορετικά όπλα -με δυνατότητα επιλογής και με διαφορετικά αποτελέσματα, όσον αφορά στην δράση τους, εναντίον των εχθρών του Sabreman, πρωτοποριακό χαρακτηριστικό και αυτό- και τρεις διαφορετικές εξόδους, από τον υπόγειο κόσμο του Underwurlde, που η κάθε μία τους, οδηγούσε τον δαιμόνιο εξερευνητή και σε μία ξεχωριστή περιπέτεια: το Knight Lore, το Pentagram και το αδικοχαμένο Mire Mare!

Η εμμονή πλέον της Ultimate, στις αφαιρετικές και κρυπτογραφημένες οδηγίες χρήσης, που συνόδευαν τα παιχνίδια της, επεκτάθηκε και σε μία γενικότερη στάση, απέναντι στον ειδικό τύπο της εποχής, σύμφωνα με την οποία, απέφευγαν να δώσουν, οποιουδήποτε είδους πληροφορία, για τις μελλοντικές τους κυκλοφορίες, αινιγματικές διαφημιστικές καταχωρήσεις των οποίων, κατέκλυζαν τα έντυπα μέσα, μήνες πριν την επίσημη παρουσίασή τους. Απέφευγαν οποιουδήποτε είδους συνέντευξη και προτιμούσαν να μιλούν, μόνο μέσω της δουλειάς τους. Τακτική marketing ή έλλειψη χρόνου -οι ίδιοι οι Stampers, ισχυρίζονταν το δεύτερο- η μυστικοπαθής αυτή στάση, σε συνδυασμό με την ποιότητα της δουλειάς τους, εκτόξευσε το μύθο της εταιρίας στα ύψη και εάν, κάποιος συντάκτης, στεκόταν τυχερός και κατόρθωνε να αποσπάσει κάποια δήλωση ή κάποια υποτυπώδη συνέντευξή τους, τότε το υλικό παρουσιαζόταν, μετά βαΐων και κλάδων, ως το γεγονός του μήνα!
 
Ελπιζω καποτε να δουμε εστω ενα κομματι κωδικα,συνθεσεις σε κατριγιε απο το παιχνιδι στο avatar σου...
 
...το PSSST είναι μέσα στα πρώτα τρία παιχνίδια που έπαιξα σε spectrum (και σε home computer γενικότερα). :)

(να και ένα ενδιαφέρον thread για το Dingo, αλλά και για τα Blueprint & Saturn)

Wally είπε:
Ελπιζω καποτε να δουμε εστω ενα κομματι κωδικα,συνθεσεις σε κατριγιε απο το παιχνιδι στο avatar σου...
...έχει κάψει καρδιές αυτό το Mire Mare !!

(για σκέψου όμως να κυκλοφορούσε και να ήταν καμία "φόλα"... :D )
 
Το Pssst και το jetpac μαζί με τα manic miner-space raiders-jumping jack και pacman της atarisoft αποτέλεσαν την πρώτη κασέτα μου στο σπεκτρουμάκι. Όλα τα έχω λιώσει ως πιτσιρικάς και μου χάρισαν αναμνήσεις που θα θυμάμαι για πάντα. Απλοϊκά γραφικά αλλά εθιστικά. Φχαριστιόμουν παιχνίδι μόνος και με τους φίλους μου...τρομερές εποχές...τι μου θυμίσατε πάλι με τα review σας ρε γαμώτο!!!
 
To Jetpack μαζί με το SPace Raiders και το Chuckie Egg ήταν τα πρώτα παιχνίδια που έπαιξα στις 14 Ιουνίου 1984, τη μέρα που πήρα το πρώτο μου SPectrumάκι.

Αυτό τα λέει όλα.
 
"Γηράσκω αεί διδασκόμενος..."

Μολις ανακαλυψα οτι το "Jetpack" ειχε και sequel,το ξερατε η μονο εγω κοιμομουν τοσα χρονια.

Tιποτα αλλο που να εχω χασει, κανα "saboteur 3" μηπως; :D

"Lunar Jetman"

Jetting out of alien trouble



The Moon's a bit bumpy for the rover



Maybe Jetman can teleport out of danger?



Jetman reaches the elusive base



Lunar Jetman loading screen
 
...για "Saboteur 3" δεν γνωρίζω :D ...αλλά ναί, το Lunar Jetman είναι πολύ γνωστό !! (επίσης δες και το Solar Jetman)
 
Ultimate Play The Game

Το επόμενο βήμα, για τους αδελφούς Stamper, υλοποιήθηκε με τη μορφή του Underwurlde, που κυκλοφόρησε για τους Spectrum και Commodore 64, ως sequel του Sabre Wulf. Πρόκειται για ένα Platform Arcade Adventure, ίσως και το πρώτο του είδους, με το θρυλικό Jet Set Willy, να έρχεται δεύτερο και χρονολογικά, αλλά και όσον αφορά στον τεχνικό τομέα. Ενώ λοιπόν, τα υπόλοιπα software houses της εποχής, αγωνίζονταν για να προσφέρουν αξιοπρεπή παιχνίδια, με αμφίβολα, τις περισσότερες φορές, αποτελέσματα, η Ultimate, φαινόταν να κατείχε πολύ καλά, τα μυστικά του κώδικα μηχανής του Z80 και βρισκόταν πάντα, ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές της, προσφέροντας πλούσια δράση, μεγάλη ταχύτητα, υψηλή λεπτομέρεια σχεδιασμού, πολλά χρώματα και γεμάτο ήχο.



Τη νέα περιπέτεια του Sabreman πλαισίωναν, μεταξύ άλλων, ένα δαιδαλώδες σπήλαιο, που το συνέθεταν 256, flip screen, οθόνες, ένα πλήθος αντίπαλων sprites, μία συλλογή από έξι διαφορετικά όπλα -με δυνατότητα επιλογής και με διαφορετικά αποτελέσματα, όσον αφορά στην δράση τους, εναντίον των εχθρών του Sabreman, πρωτοποριακό χαρακτηριστικό και αυτό- και τρεις διαφορετικές εξόδους, από τον υπόγειο κόσμο του Underwurlde, που η κάθε μία τους, οδηγούσε τον δαιμόνιο εξερευνητή και σε μία ξεχωριστή περιπέτεια: το Knight Lore, το Pentagram και το αδικοχαμένο Mire Mare!

Η εμμονή πλέον της Ultimate, στις αφαιρετικές και κρυπτογραφημένες οδηγίες χρήσης, που συνόδευαν τα παιχνίδια της, επεκτάθηκε και σε μία γενικότερη στάση, απέναντι στον ειδικό τύπο της εποχής, σύμφωνα με την οποία, απέφευγαν να δώσουν, οποιουδήποτε είδους πληροφορία, για τις μελλοντικές τους κυκλοφορίες, αινιγματικές διαφημιστικές καταχωρήσεις των οποίων, κατέκλυζαν τα έντυπα μέσα, μήνες πριν την επίσημη παρουσίασή τους. Απέφευγαν οποιουδήποτε είδους συνέντευξη και προτιμούσαν να μιλούν, μόνο μέσω της δουλειάς τους. Τακτική marketing ή έλλειψη χρόνου -οι ίδιοι οι Stampers, ισχυρίζονταν το δεύτερο- η μυστικοπαθής αυτή στάση, σε συνδυασμό με την ποιότητα της δουλειάς τους, εκτόξευσε το μύθο της εταιρίας στα ύψη και εάν, κάποιος συντάκτης, στεκόταν τυχερός και κατόρθωνε να αποσπάσει κάποια δήλωση ή κάποια υποτυπώδη συνέντευξή τους, τότε το υλικό παρουσιαζόταν, μετά βαΐων και κλάδων, ως το γεγονός του μήνα!
 
To Gunfright το είχα πραγματικά λιώσει στον CPC6128 μου. Το είχα φτάσει πολύ μακριά αλλά δυστυχώς δεν το είχα τελειώσει. Έχετε υπόψιν σας ότι εδώ και καιρό ετοιμάζεται ένα remake του Knight Lore αλλά δυστυχώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα.

Πληροφορίες, αλλά και remake του Alien8, μπορείτε να βρείτε στο Retrospec.
 
Wally είπε:
Ελπιζω καποτε να δουμε εστω ενα κομματι κωδικα,συνθεσεις σε κατριγιε απο το παιχνιδι στο avatar σου...
Mαλλον πρεπει να το παρουμε αποφαση οτι δεν υπαρχει το Mire Mare...

I've mentioned on these boards a few times that I had an old friend who was rumoured to have joined Rare in the early 90's but I've never been able to get in touch with him. That is until a couple of days ago when I found him on bookface and as you can imagine one of the first things I asked him was if he had ever spoken to anyone about the elusive Mire Mare. Well, I'll leave him to do the talking:
"Regarding Mire Mare, there is a conversation with Tim (Stamper) which I had shortly after joining Rare, which may answer your question. Tim was the artist and joint owner of Ultimate, and we were talking about "projects that never made it", and Mire Mare came up. Basically, the title screen/advert was done (I am sure it was advertised in Crash at some point), but in terms of the actual game, it never got past a few ideas on paper. I "believe" this was because the Stamper brothers were in talks with US Gold around that time, who they eventually sold the Ultimate *brand* to. After that, US Gold churned out the substandard "Bubbler" and "Martionoids", before shelving the brand. The actual staff of Ultimate were kept on by the Stampers and became the first members of Rare, so none of the actual talent went to US Gold."

So it appears there is no code stored in Rare's/Ultimate's safes that may magically appear one day, sadly. He also mentions a conversation he had with Tim and Chris Stamper about the Lunar Jetman trailer (which I believed to have been solved) but he didn't go any further. When I get it out of him, I'll post it up!
Πηγη
 
Κρίμα για το Mire Mare. Γκρεμίζει έναν από τους παλιότερους θρύλους του gaming. Το ερώτημα "Υπάρχει το Mire Mare;" ήταν τουλάχιστον της ίδιας βαρύτητας με το "Ζει ο Βασιλιάς Αλέξανδρος;" :)

He also mentions a conversation he had with Tim and Chris Stamper about the Lunar Jetman trailer (which I believed to have been solved) but he didn't go any further. When I get it out of him, I'll post it up!
Για αυτό τουλάχιστον δεν χρειάζεται να περιμένουμε. Έχει όντως λυθεί. Το trailer δεν υπάρχει πουθενά μέσα στον κώδικα του παιχνιδιού που έχει αναλυθεί πλήρως. Οπότε παραμένει μόνο στην loading screen και σε εκείνο το fake screenshot που κυκλοφόρησε. Καλή φάρσα πάντως...
 
Happy New Year 2010.

Όντως υπάρχουν τίτλοι της Ultimate στο Διαδίκτυο, αλλά η ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει απαγορεύσει την διακίνησή τους.

Δυστυχώς, υπάρχουν πολλά παλιά παιχνίδια που είναι απαγορευμένα.

Αν πας στο World of Spectrum και ψάξεις να βρείς ένα παιχνίδι της Ultimate, θα διαπιστώσεις ότι το αρχείο δεν είναι προσβάσιμο και δεν επιτρέπεται η διανομή και η λήψη του (distribution denied). Άλλα παιχνίδια είναι δυσεύρετα (missing in action).
 
Δεν συμφωνώ με αυτή τη λογική κάποιον εταιριών... Βέβαια δικαιωμά τους είναι, δική τους πνευματική ιδιοκτησία είναι αυτα τα παιχνίδια, άλλα βρε αδερφέ, κοντα 30 χρόνια μετά, νομίζω πως είναι απαράδεκτο ακόμα να ζητάνε χρήματα για αυτά...
 
Το κακό δεν θα ήταν να ζητούσαν χρήματα (δικαίωμά τους), το κακό είναι ότι δεν τα διαθέτουν με κανέναν απολύτως τρόπο, ούτε καν επί πληρωμή.
 
Και εγω τσαντιζομαι με την Ultimate!

Mαλιστα στο αρθρακι μου στο τελευταιο Phoenix για τα 16Κ games του Spectrum δεν τα συμπεριελαβα...

Και το τρελο ειναι οτι ως Rare (πλεον) εχει τοσα ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΑ IPs...
 
Και το τρελο ειναι οτι ως Rare (πλεον) εχει τοσα ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΑ IPs...
Ανεκμεταλευτα που τα θυμουνται μονο οι 35σαρανταφευγα δηλαδη ενα 10-20% του gaming Πληθυσμου.

"Θειο τι ειναι το Τζετπακ;"
 
Στα παιχνίδια δύο διαστάσεων καλά τα πήγαιναν.

Στα ισομετρικά δεν κατάφερα ποτέ να πάω τον ήρωα εκεί που ήθελα. Μπέρδεμα.
 
Και μιας και δεν θα δουμε ποτε το original Mire Mare ο Luca Bordoni μαζι με τον BinMan απο το WOS φτιαξανε ενα ωραιο tribute game με τη βοηθεια του AGD.

Κατεβαστε το με πληρες με manual, casstete inlay και 3 εκδοσεις αναλογα με το control schema που επιθυμειτε (QAOP για το λαο, WASDM για τους νεους και QWERT για τουε Ultimate Olay The Game purists)

Walkthrough - περιεχει spoilers!!

 
Ακολουθώντας το troll thread της ημέρας, είπα να ανεβάσω το troll post με αυτό το εύρημα από το νησί:

Το καπέλο του SabreMan!

BTW, λίγο αργά το θυμήθηκα, αλλά το Mire Mare Tribute, που αναφέρθηκε παραπάνω, διατηρεί την ατμόσφαιρα Ultimate, στο ακέραιο. Άξιο!

IMG_20160824_172351small.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα