Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.336
- Αντιδράσεις
- 555
Underwurlde (1984)
Να στοιχηματίσω τώρα πως μάλλον κανείς δε γνωρίζει το συγκεκριμένο παιχνίδι;
Θα πέσω πολύ έξω άραγε; Μάλλον όχι.
Πρόσφατα έμαθα πως το Underwurlde ήταν το 2ο μέρος του παιχνιδιού Sabre Wulf (το οποίο δεν είχα την τύχη να δοκιμάσω) και το prequel 3 ακόμη παιχνιδιών.
Λοιπόν, όλοι έχουμε κάποιες ιδιαίτερες αναμνήσεις από αντικείμενα, παιχνίδια, ήχους, εικόνες και άλλα, τα οποία αποθηκεύονται σε συγκεκριμένο σημείο του εγκεφάλου και μας δημιουργούν ένα σωρό περίεργα κι έντονα συναισθήματα κάθε φορά που τα επαναφέρουμε στη μνήμη μας. Δεν μπορώ να θυμηθώ γιατί, αλλά το Underwurlde της Firebird (το θυμόμουν να γράφεται Underworld - βρε τι μαθαίνει κανείς χρόνια μετά), είναι ένα παιχνίδι με το οποίο ασχολιόμουν ώρες ολόκληρες χωρίς να καταφέρνω να το προχωρήσω ιδιαίτερα ή να καταλάβω ποιος ήταν ο σκοπός του.
Ήταν το gameplay του τόσο εθιστικό; Ακόμη δεν είμαι σίγουρος.
Ας προσπαθήσω να εξηγήσω.
Their region is warm like a blanket, but narrow as a coffin. Αn UNDERWORLD.
Μια εισαγωγική μουσική από το “In the Hall of the Mountain King” του Edvard Grieg μας καλωσορίζει στο μενού του παιχνιδιού όπου μας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουμε αν θα παίξουμε με το joystick ή τα πλήκτρα.
Πατάμε F7 και ξεκινάμε.
Βρισκόμαστε σ' ένα δωμάτιο σπιτιού αναλαμβάνοντας το ρόλο ενός εξερευνητή με το όνομα Sabreman ο οποίος θα προσπαθήσει να βρει την έξοδο από την περιοχή προς την επιφάνεια. Το σπίτι στο οποίο βρισκόμαστε επικοινωνεί με υπόγειες στοές και κατακόμβες όπου κατοικούν δαίμονες και τρομακτικά όντα. Όταν αντιληφθούν την παρουσία μας τα όντα αυτά δε θα μας αφήσουν εύκολα να βρούμε το δρόμο προς την επιφάνεια αλλά αντίθετα θα μας αποτρέψουν με όποιο τρόπο μπορούν.
Το κυριότερο όπλο μας είναι τα άλματα τα οποία μας βοηθούν να αναρριχόμαστε σε υψηλότερα επίπεδα και πάνω σε έπιπλα (τα οποία μοιάζουν τεράστια σε σχέση με το μέγεθός μας) μέχρι να βρούμε την τελική έξοδο. Πρόκειται όπως καταλαβαίνετε για ένα platform game το οποίο αποτελείται από πολλές (μα πάρα πολλές) στατικές οθόνες.
Στο 15ο επίπεδο κάτω από την επιφάνεια και τα πράγματα δείχνουν να σκουραίνουν πάλι.
Το να σκαρφαλώνουμε όσο ψηλότερα γίνεται δεν είναι πάντα η λύση μιας και ο χώρος στον οποίο βρισκόμαστε μοιάζει με λαβύρινθο ο οποίος αποτελείται από πολλά αδιέξοδα. Έτσι σύντομα θα καταλάβουμε πως ο δρόμος για την ελευθερία περνά μέσα από υπόγειες διαδρομές κάτω από τη γη στις οποίες θα πρέπει να αντιμετωπίσομε τα διαβολικά τέρατα που μας ακολουθούν σε κάθε χώρο αλλά και κάποια άλλα τα οποία μας φράζουν το δρόμο και απαιτούν ιδιαίτερα όπλα για να εξοντωθούν.
Μιας και μιλήσαμε για εχθρούς λοιπόν ας πούμε και τα εξής. Τα τέρατα τα οποία μας ακολουθούν αν και δεν μπορούν να μας βλάψουν με κάποιο απευθείας χτύπημα, μπορούν να μας ανατρέψουν από τη θέση μας με αποτέλεσμα συχνά να καταλήγουμε στο κενό και να χάνουμε μια ζωή. Μπορούμε να τα εξοντώσουμε αφού πρώτα έχουμε εφοδιαστεί με όπλα ή να τ' αποφύγουμε πηδώντας πάνω από αυτά.
Ο τελικός «μεγάλος» κακός.
Τέτοιο άλμα δεν θα συναντήσετε σε κανένα παιχνίδι.
Η πτώση από μεγάλα ύψη όπως αναφέραμε συνήθως μας κοστίζει μια από τις 6 ζωές που ξεκινούμε το παιχνίδι. Ευτυχώς στη διαδρομή θα συναντήσουμε έξτρα ζωές αλλά και κάποιους πολύτιμους λίθους τους οποίους συλλέγοντάς τους θα μας καταστήσουν άτρωτους στις πτώσεις για κάποια μικρό χρονικό διάστημα. Θα καταλάβουμε πότε έληξε η επήρειά τους όταν σταματήσουμε να είμαστε… μπλε.
Για το σκοπό αυτό και καθώς περιπλανιόμαστε στους χώρους του παιχνιδιού, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στα άλματά μας αλλά και στις επαφές με τα αντίπαλα όντα. Οι τελευταίες μάλιστα μπορούν να γίνουν πολύ εκνευριστικές όταν ο χαρακτήρας μας θα μοιάζει με μπαλάκι του τένις αφού οι εχθροί μας περικυκλώσουν.
Χρήσιμο είναι επίσης να εξοικειωθούμε με τις κινήσεις και με τα άλματα καθώς θα χρειαστεί να υπερπηδήσουμε διαφορετικές αποστάσεις κι εμπόδια προχωρώντας στους διάφορους χώρους του παιχνιδιού. Όσο βρισκόμαστε στον κάτω κόσμο και για να ανέβουμε σε ψηλότερα επίπεδα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σχοινιά αλλά ακόμη και φυσαλίδες που αναδύονται από κρατήρες του εδάφους.
Για να φθάσουμε τέλος στην έξοδο θα πρέπει πρώτα να αντιμετωπίσουμε τρεις φρουρούς του κάτω κόσμου οι οποίοι μας φράσσουν το δρόμο κάτω από τεράστιους σταλακτίτες κι εξουδετερώνονται με ισάριθμα συγκεκριμένα όπλα τα οποία θα βρούμε και θα συλλέξουμε σε συγκεκριμένα σημεία του παιχνιδιού. Τα όπλα αυτά είναι ένας δαυλός, ένα τόξο κι ένα μαχαίρι. Μία σφεντόνα που θα συναντήσουμε στην αρχή του παιχνιδιού δε φαίνεται να εξοντώνει κάποιο μεγάλο εχθρό.
Για να πάρουμε τα παραπάνω όπλα όταν τα συναντήσουμε πρέπει να πατήσουμε ταυτόχρονα (άκουσον-άκουσον ή… διάβασον-διάβασον καλύτερα) τα πλήκτρα p, [ και return. Δε μου κάνει εντύπωση που δεν είχα προχωρήσει ιδιαίτερα το παιχνίδι εκείνη την εποχή...
Στο πάνω μέρος της οθόνης μας δίνονται πληροφορίες για τα όπλα που έχουμε στο inventory (μέχρι 3), για το σκορ μας, το χρόνο που έχουμε στη διάθεσή μας μέχρι να περάσει η επήρεια των πολύτιμων λίθων, τον αριθμό των ζωών μας αλλά και για το επίπεδο που βρισκόμαστε κάτω από την επιφάνεια.
Στον τεχνικό τομέα, το Underwurlde μοιάζει κάτι το ιδιαίτερα απλό (είναι αρκετά παλιό εξάλλου). Τα χρώματα ελάχιστα, απουσιάζει το scrolling και τα ηχητικά εφέ λίγα. Τα γραφικά μάλλον μέτρια ενώ το animation γενικά καλό.
Τι με έκανε να κολλήσω τότε με εκείνο το παιχνίδι;
Ίσως το μουσικό θέμα του The Hall of the Mountain King στην εισαγωγική οθόνη. Ίσως η κλειστοφοβική και μελαγχολική ατμόσφαιρα του λαβύρινθου με τα αντικείμενα να μοιάζουν τεράστια.
Ναι, αυτό είναι, η ατμόσφαιρα έμοιαζε μελγαχολική.
Αυτό όμως είναι κάτι που αρέσει σε πολλούς στα παιχνίδια. Έτσι δεν είναι;

Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: