Leon είπε:
Τα έχω ξαναπεί: Ήταν κακή ιδέα την δεκαετία του '90 και φυσικά απέτυχε και 20 χρόνια μετά παραμένει κακή και φυσικά θα αποτύχει πάλι. Απλά δείτε πόσο γελοίος δείχνει ο τύπος στο μετρό στο παραπάνω βίντεο. Αλλά πολύ καλύτερα τα λέει το επεισόδιο 2 της 6ης σεζόν του Community. Σε περίπτωση που δεν έχετε δει Community, ξεκινήστε το οπωσδήποτε.
https://www.youtube.com/watch?v=Q-B-2Mun3_A
Χάχα, το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό είναι αυτό το επεισόδιο, όταν ο Dean προσπαθεί να αρχειοθετήσει files με το VR device και ο Jeff του δίχνει τον απλό παραδοσιακό τρόπο και βλέπει το φως. Είναι ακριβώς αυτό, τουλάχιστον για χρηστικότητα, απλότητα vs gimmick. Το Community έγινε πρόσφατα μια από τις αγαπημένες μου σειρές και δεν συνήθιζα να πολυβλέπω κωμικές.
Από την άλλη, έχω τρελό ενθουσιασμό που το VR ξαναεπέστρεψε και περιμένω το commercial release του Oculus μπας και το κάνουν πιο φιλικό προς τον χρήστη. Έχω πάρει το DK2 και ενώ πολλά developer demos υποστηρίζουν το πιο φιλικό DirectToRift mode (το τρέχεις και στέλνει το rendering στο device χωρίς να σου χαλάει το desktop στην πρώτη οθόνη) διάφορα παιχνίδια που λένε πως το υποστηρίζουν ή δεν το υποστηρίζουν σωστά ή είναι μόνο extended mode (σου κάνει extend δεύτερο desktop στο Rift και μετά ψάχνεις τα παράθυρα μέσω του rift και χάνεσαι, ή πρέπει να τα σύρεις στα τυφλά στο πρώτο desktop). Και το Project Cars όταν διάβασα πως το υποστηρίζει, αμ δε ήταν μέσω extended mode και δεν μου δούλεψε (υποτίθεται το κάνει detect αυτόματα). Και το Half Life 2 παλιά δούλευε το 3d αλλά όχι το tracking ή το ανάποδο, αναλόγως με το αν είσαι σε direct mode ή extended mode, και κουράστικα και το παράτησα. Ή το Alien Isolation που το κάνανε hype με Oculus αλλά η τελική δεν το υποστηρίζει natively, τελικά δηλαδή το ακυρώσαν. Έγω είχα φάει και hype από videάκια που δίχνανε κόσμο να παίζει ας πούμε Skyrim, πως θα ήθελα να είμαι πραγματικά μέσα στον κόσμο του Skyrim, αλλά τελικά ανακάλυψα πως είναι χακιές με κάτι drivers (VorpX) και έχουν τρελή κούραση να τα κάνεις να δουλεύουν, να πειράζεις τα settings μέσα από το Rift ή και από έξω, να θέλουν extended mode, και μέχρι να setupάρω 3d με βάθος στο Skyrim (που νομίζω πως δεν ήταν και αρκετά εντάξει) έπαθα motion sickness και το άφησα. Το πιο αστείο τουλάχιστον που είδα ήταν οι παλιοί κόσμοι του Duke 3D και Doom σε Rift, αυτά τρέχανε πιο άμεσα, σε DirectMode νομίζω, που για μένα ήταν φοβερό πως θα φαίνεται να είσαι μέσα στα κλασικά δωμάτια των παλιών FPS. Πολύς ντόρος και όχι πολύ σωστή υποστήριξη ακόμα.
Και μετά είναι και το motion sickness. Άμα δεν λυθεί αυτό, λίγο δύσκολα για consumers. Ούτε εγώ θα κάτσω να παίξω games για μισή ώρα στο Oculus. Πολύς κόσμος μου λέει "Θα το λύσουν, θα βελτιώσουν το latency, το fov, το resolution" αλλά εγώ νομίζω πως είναι θέμα φυσιολογίας. Αν το VR είναι τόσο immersive και νομίζεις πως κινείσαι μέσα στον κόσμο αλλά το φυσικό σου σώμα μένει ακίνητο, δεν βλέπω λύση χωρίς βιολογικούς τρόπους (λες οι μελοντικοί gamers να τρώνε ενέσεις ή χάπια; Scary). Της Valve κοκορεύονται πως το λύσανε 100%, να το δω και να μην το πιστέψω. Έιχα πάντως γνωστούς που δεν ξέραν τι σημαίνει motion sickness, δεν το παθαίνανε ποτέ με FPS, που το καταλάβανε για πρώτη φορά στο Oculus.
Πάντως για μικρά demάκια που σου αλλάζουν την αντίληψη είναι κορυφαίο. Τα περισσότερα demάκια είναι πιο εντυπωσιακά και φανταζέ από κάθε παιχνίδι που έχω παίξει, και πολλά διαρκούν και λίγο οπότε σχεδόν δεν προλαβαίνει να σε χτυπήσει το motion sickness. Ή για εμπορικές/επιστημονικές/βιομηχανικές εφαρμογές, π.χ. να βλέπεις το εσωτερικό ενός αμαξιού ή κτηρίου πριν αυτό χτιστεί πραγματικά. Είναι πιο ενδιαφέρον έξω από τον χώρου του gaming, αν και όλοι θα ονειρευόμασταν να είσαι πραγματικά μέσα στον κόσμο του Skyrim, ίσως λύσουν το βιολογικό κομμάτι του μετά από 10-20 χρόνια, αλλά άραγε θα καταλήξουμε ζόμπι με ορούς που θα κάνουμε πραγματικές διακοπές στο Elder Scrolls 16 για ένα μήνα;