Rakeesh
RetroDB Feeder
- Joined
- 10 Δεκ 2007
- Μηνύματα
- 4.670
- Αντιδράσεις
- 1.991
Δε χρειαζονται συστασεις, γιαυτο προχωραω κατευθειαν σε...
Συναισθηματικα φορτισμενος προλογος
Ηταν ενα καλοκαιρινο βραδυ του Μαιου (καλη ωρα) και ο μικρος Rakeesh ειχε παει σε μια πιτσαρια με τους γονεις του.
Στο δρομο ειχε παρει εκεινο το τευχος του Πιξελ που ειχε ειδικο αφιερωμα στα Computer Graphics το οποιο μου ειχε λυσει πολλες αποριες για τα διαφορα παραξενα που εβλεπα στην τηλεοραση και τις διαφημισεις. Μεγαλη εντυπωση ομως μου ειχε κανει ενα special review για ενα παιχνιδι που στην αρχη δυσκολευτηκα να καταλαβω τι ειναι. Βλεπετε μεγαλο μερος της παρουσιασης ειχε να κανει με την ιδια την υποθεση της ιστοριας και οχι με το ιδιο το παιχνιδι. Τα screenshots ηταν εντυπωσιακα, θυμιζαν adventure, και δεν ειχαν να κανουν με το ιδιο το παιχνιδι (ηταν cutscenes) 8) Ολο αυτο δημιουργησε ενα μαγικο συναισθημα γυρω απο αυτον τον τιτλο. Ακομα και τωρα, οποτε πηγαινω στο εξοχικο, διαβαζω απο μια φορα το συγκεκριμενο review :wub:
Αρκετα χρονια αργοτερα, πορώθηκα με το X-wing. Το Wing Commander ομως (οπως και αλλα της σειρας) επεσε στα χερια μου αλλα μου φανηκε εντελως unplayable ασε που τα 'μπαλακια' που βαρουσε το σκαφος μου εκαναν σε πολυ παιδικο arcade
Μου την εσπασε και το σιχαθηκα. Τελικα ομως, μερικα χρονια πριν (Στα πλαισια του ρετρο-ενδιαφεροντος, και αφου ειχα κερδισει πολλα XP απο το X-wing) ασχοληθηκα πιο σοβαρα... και με μαγεψε για αλλη μια φορα.
Σενάριο
27ος αιώνας. Ο ανθρωπος εχει αποικησει πολλα πλανητικα συστηματα και εχει κανει επαφη με διαφορους εξωγηινους πολιτισμους οι οποιοι δεν παιζουν μεγαλο ρολο τελικα στην ιστορια της ανθρωποτητας: Η πιο τραγικη επαφη ηταν με τους Κιλραθι, σκληρα, ανθρωπομορφα αιλουροειδη, που μεταξυ μας, στον πολιτισμο μου φερνουν καπως σε Κλινγκον
Αυτη η επαφη, οδηγησε επισημα σε πολεμο που εδω και 25 χρονια που μαινεται ανα πλανητες και αστρικα συστηματα.
Ειστε ενας ανωνυμος Second Lieutenant (στην 'πραγματικοτητα' ο ηρωας ονομαζεται Christopher 'Maverick' Blair αλλα αυτο το ονομα του δοθηκε μετα) που υπηρετει στη ναυαρχιδα Tiger's Claw. Το σεναριο δεν ειναι συνεχες μιας και το παιχνιδι αποτελειται απο διαφορα tours of duty, το καθενα ασχολειται με ενα συγκεκριμενο τομεα του διαστηματος, και εχει δικη του υποθεση. Στο τελος καθε τετοιου γυρου, θα βλεπετε και ενα cutscene
Στις αποστολες πετατε με 4 διαφορετικα σκαφη που σας δινονται by default (Hornet, Scimitar, Rapier, Raptor). Μαζι σας ειναι παντα ενας Wingman, απο τους NPCs που υπαρχουν στο παιχνιδι, ο καθενας με το δικο του χαρακτηρα. Οι αποστολες εχουν να κανουν απο περιπολο (ταξιδευετε σε checkpoints) αντιμετωπιζοντας τυχον Κιλραθι, ειτε υπερασπιση σκαφων (φορτηγων η ναυαρχιδων), ειτε επιθεση εναντιον ναυαρχιδων των Κιλραθι. Στο τελος παντα γυριζετε στο Tiger's Claw οπου προσεδαφιζεστε
Το απιστευτο ομως ειναι, οτι η πορεια σας εξαρταται απο τις επιτυχιες και τις αποτυχιες!! Αυτο δεν το εχω ξαναδει σε κανενα παιχνιδι, ουτε στο X-wing, που σημαινει οτι το WC ηταν πολυ μπροστα! Ας πουμε λοιπον οτι αποτυγχανετε σε μια αποστολη. Σε ενα 'κανονικο' παιχνιδι, πρεπει να κανετε restore, ή είστε υποχρεωμένοι να ξαναπαίξετε την αποστολη μεχρι να την πετυχετε. Οχι εδω ομως! Μπορειτε να συνεχισετε, η αποτυχια σας ομως θα φερει διαφορεικο cutscene στο τελος, και το επομενο TOD θα ειναι διαφορετικο (θα ανοιξει αλλο παρακλαδι). Παρομοιως, μπορει να σκοτωθει ο Wingman σας, και σε αυτη την περιπτωση δε θα ξαναεμφανιστει στην ιστορια.
Αυτο οχι μονο ειναι ρεαλιστικο (γιατι στα αλλα παιχνιδια, βλεπουμε τα κατεστραμενα σκαφη ως δια μαγειας να εχουν αναστηθει σα να μη εχει συμβει τιποτα), αλλα και δινει μεγαλο replayability. Να ξερετε λοιπον οτι αν νικατε σε ολες τις αποστολες, δε σημαινει οτι νικατε, αλλα οτι απλα θα δειτε μονο το μισο παιχνιδι! Το μειονεκτημα αυτου του συστηματος ομως ειναι οτι οποιος θελει να παιξει 'ολο' το παιχνιδι, πρεπει να πειραματιστει πολυ με τα saves-restores. Για να χασετε στο παιχνιδι, θα πρεπει η (απλα) να σκοτωθειτε (εκτος αν κανετε eject απο το σκαφος), η να ακολουθησετε το 'χαμενο' σεναριο
Αναλογα τις επιτυχιες σας ο βαθμος σας θα ανεβει και θα παρετε και διαφορα μεταλεια ανδρειας. Σημειωτεον, οτι αν κανετε eject σε μια καταδικασμενη αποστολη, μπορει η αποστολη να μετρησει ως αποτυχια, αλλα θα παρετε μεταλειο! Δειγμα του ρεαλισμου και της μη-γραμμικοτητας του παιχνιδιου!!
Κλιμακωση ειναι η τελικη αποστολη που εχει να κανει με την ανακαλυψη της διαστημικης βασης των Κιλραθι και μια μεγαλη επιθεση εναντιον της. Η ιστορια συνεχιζεται ομως με δυο Expansions που κυκλοφορησαν μετα
Gameplay
Το περιβαλλον του παιχνιδιου ειναι εντυπωσιακο, πολυ πιο εντυπωσιακο και απο τα μεταγενεστερα X-wing, και χωριζεται σε 2 μερη. Το πρωτο ειναι μεσα στο Τιger's Claw, οπου μπορειτε να μιλησετε με τον βετερανο Μπαρμαν, και αλλους πιλοτους, οι οποιοι θα σας δωσουν διαφορα χιντς αλλα και θα μιλησουν για διαφορα κουτσομπολια φημες, (οπως πχ οτι εμφανιστηκε στον τομεα ο επικινδυνος Κιλραθι πολεμιστης Redclaw και ναι, τετοιες φημες ειναι παντα αληθινες). Αυτοι οι διαλογοι δειχνουν το χαρακτηρα του καθε NPC αλλα και δινουν μια πολυ ρεαλιστικη being there αισθηση. Το μπαρ επισης εχει ενα arcade οπου μπορειτε να εξασκηθειτε εναντιον διαφορων εχθρων Κιλράθι, χωρις ομως να υπαρχει κινδυνος να χασετε. Επισης υπαρχουν οι κοιτώνες οπου μπορείτε να κανετε save (τα κρεβατια ειναι saveslots) και να δειτε τη στολη σας.
Κατι που μου εκανε εντυπωση, ειναι οτι ολα τα Briefings, Debriefings κλπ, ειναι ολα μοναδικα. Περιεχουν διαλογους, ο πιλοτος σας κανει σχολια, ο αξιωματικος δινει αδεια για ερωτησεις κλπ κλπ. Και φυσικα οι διαλογοι πχ καποιου debrief εξαρτωνται απο το αν πετυχατε, η αποτυχατε σε μια αποστολη, ποια μερη της πετυχατε κλπ. Μεγαλο αισθημα ρεαλισμου και ζωντανιας.
Στοιχεια απο ολα αυτα τα εχει παρει το X-wing, αλλα και παλι, ειναι φτωχες απομιμησεις 8)
Οι αποστολες τωρα, ειναι αλλη ιστορια. Το παιχνιδι ειναι (αν δεν καταλαβατε ακομα) διαστημικος εξομοιωτης. Εχετε μπροστα σας το κοκπιτ, με ρανταρ, δεικτες, μοχλους και τα απαραιτητα. Μπορειτε να δειτε τις ζημιες που εχει υποστει το σκαφος σας και να δωσετε εντολες στον συνοδο σας. Σημειωτεον οτι ο καθε πιλοτος NPC εχει τη δικη του προσωπικοτητα και υποθετω (Δεν το ερευνησα διεξοδικα) η επιδοση του εξαρταται απο αυτο. Παρατηρησα πχ οτι η Angel επιτιθεται μονο αν τη διαταξετε εσεις, σε αντιθεση με αλλους, ενω ο καλυτερος συνοδος απο οσο εχω καταλβει, ειναι ο Bossman
Γραφικα
Τα γραφικα ηταν εντυπωσιακα τοτε, καλοσχεδιασμενα με ζωηρα χρωματα, τοσο τα σκηνικα του σκαφους, οσο και οι προσωπογραφιες. Δεν πανε πισω και τα cutscenes, που ειναι στατικες εικονες με λιγο animation. Απο την αλλη οι σκηνες την επιβιβασης και των briefings ειναι rotoscoped και ειναι παρα πολυ ρεαλιστικες.
Μεγαλο μειονεκτημα, που μου ειχε κανει και ασχημη εντυπωση οταν ασχοληθηκα σοβαρα μαζι του, ειναι οτι τα παντα ειναι bitmaps, κατι που δεν εχω δει συχνα σε παιχνιδια του ειδους. Μη φανταζεστε δηλαδη οτι μπορειτε να κανετε ταρζανιες γυρω απο το Tiger's Claw, να το πλησιαζετε για να δειτε τις λεπτομερειες και αλλα ωραια που καναμε στα X-wing. Βεβεια αυτο εχει επιπτωση στο παιχνιδι αφου θα ειναι μερικες φορες δυσκολο να υπολογισετε αποστασεις και γενικα το χωρο, και δυστυχως και τη σκοπευση
Ο ηχος ειναι midi παντου, και απουσιαζουν τα ψηφιακα ηχητικα εφφε, εχουν προστεθει ομως σε επανεκδοσεις. Η μουσικη ειναι καλουτσικη και εν πτηση, αλλαζει καθε φορα που εμφανιζονται εχθρικα σκαφη, οταν καταρριπτετε σκαφος, οταν χανειται συμμαχικο σας κλπ. Με λιγα λογια οπως το iMUSE, αλλα λιγα χρονια πριν κατοχυρωθει ως πατεντα απο τη Lucasarts
Προσεχως φωτο
Συναισθηματικα φορτισμενος προλογος
Ηταν ενα καλοκαιρινο βραδυ του Μαιου (καλη ωρα) και ο μικρος Rakeesh ειχε παει σε μια πιτσαρια με τους γονεις του.
Στο δρομο ειχε παρει εκεινο το τευχος του Πιξελ που ειχε ειδικο αφιερωμα στα Computer Graphics το οποιο μου ειχε λυσει πολλες αποριες για τα διαφορα παραξενα που εβλεπα στην τηλεοραση και τις διαφημισεις. Μεγαλη εντυπωση ομως μου ειχε κανει ενα special review για ενα παιχνιδι που στην αρχη δυσκολευτηκα να καταλαβω τι ειναι. Βλεπετε μεγαλο μερος της παρουσιασης ειχε να κανει με την ιδια την υποθεση της ιστοριας και οχι με το ιδιο το παιχνιδι. Τα screenshots ηταν εντυπωσιακα, θυμιζαν adventure, και δεν ειχαν να κανουν με το ιδιο το παιχνιδι (ηταν cutscenes) 8) Ολο αυτο δημιουργησε ενα μαγικο συναισθημα γυρω απο αυτον τον τιτλο. Ακομα και τωρα, οποτε πηγαινω στο εξοχικο, διαβαζω απο μια φορα το συγκεκριμενο review :wub:
Αρκετα χρονια αργοτερα, πορώθηκα με το X-wing. Το Wing Commander ομως (οπως και αλλα της σειρας) επεσε στα χερια μου αλλα μου φανηκε εντελως unplayable ασε που τα 'μπαλακια' που βαρουσε το σκαφος μου εκαναν σε πολυ παιδικο arcade

Σενάριο
27ος αιώνας. Ο ανθρωπος εχει αποικησει πολλα πλανητικα συστηματα και εχει κανει επαφη με διαφορους εξωγηινους πολιτισμους οι οποιοι δεν παιζουν μεγαλο ρολο τελικα στην ιστορια της ανθρωποτητας: Η πιο τραγικη επαφη ηταν με τους Κιλραθι, σκληρα, ανθρωπομορφα αιλουροειδη, που μεταξυ μας, στον πολιτισμο μου φερνουν καπως σε Κλινγκον

Ειστε ενας ανωνυμος Second Lieutenant (στην 'πραγματικοτητα' ο ηρωας ονομαζεται Christopher 'Maverick' Blair αλλα αυτο το ονομα του δοθηκε μετα) που υπηρετει στη ναυαρχιδα Tiger's Claw. Το σεναριο δεν ειναι συνεχες μιας και το παιχνιδι αποτελειται απο διαφορα tours of duty, το καθενα ασχολειται με ενα συγκεκριμενο τομεα του διαστηματος, και εχει δικη του υποθεση. Στο τελος καθε τετοιου γυρου, θα βλεπετε και ενα cutscene
Στις αποστολες πετατε με 4 διαφορετικα σκαφη που σας δινονται by default (Hornet, Scimitar, Rapier, Raptor). Μαζι σας ειναι παντα ενας Wingman, απο τους NPCs που υπαρχουν στο παιχνιδι, ο καθενας με το δικο του χαρακτηρα. Οι αποστολες εχουν να κανουν απο περιπολο (ταξιδευετε σε checkpoints) αντιμετωπιζοντας τυχον Κιλραθι, ειτε υπερασπιση σκαφων (φορτηγων η ναυαρχιδων), ειτε επιθεση εναντιον ναυαρχιδων των Κιλραθι. Στο τελος παντα γυριζετε στο Tiger's Claw οπου προσεδαφιζεστε
Το απιστευτο ομως ειναι, οτι η πορεια σας εξαρταται απο τις επιτυχιες και τις αποτυχιες!! Αυτο δεν το εχω ξαναδει σε κανενα παιχνιδι, ουτε στο X-wing, που σημαινει οτι το WC ηταν πολυ μπροστα! Ας πουμε λοιπον οτι αποτυγχανετε σε μια αποστολη. Σε ενα 'κανονικο' παιχνιδι, πρεπει να κανετε restore, ή είστε υποχρεωμένοι να ξαναπαίξετε την αποστολη μεχρι να την πετυχετε. Οχι εδω ομως! Μπορειτε να συνεχισετε, η αποτυχια σας ομως θα φερει διαφορεικο cutscene στο τελος, και το επομενο TOD θα ειναι διαφορετικο (θα ανοιξει αλλο παρακλαδι). Παρομοιως, μπορει να σκοτωθει ο Wingman σας, και σε αυτη την περιπτωση δε θα ξαναεμφανιστει στην ιστορια.
Αυτο οχι μονο ειναι ρεαλιστικο (γιατι στα αλλα παιχνιδια, βλεπουμε τα κατεστραμενα σκαφη ως δια μαγειας να εχουν αναστηθει σα να μη εχει συμβει τιποτα), αλλα και δινει μεγαλο replayability. Να ξερετε λοιπον οτι αν νικατε σε ολες τις αποστολες, δε σημαινει οτι νικατε, αλλα οτι απλα θα δειτε μονο το μισο παιχνιδι! Το μειονεκτημα αυτου του συστηματος ομως ειναι οτι οποιος θελει να παιξει 'ολο' το παιχνιδι, πρεπει να πειραματιστει πολυ με τα saves-restores. Για να χασετε στο παιχνιδι, θα πρεπει η (απλα) να σκοτωθειτε (εκτος αν κανετε eject απο το σκαφος), η να ακολουθησετε το 'χαμενο' σεναριο
Αναλογα τις επιτυχιες σας ο βαθμος σας θα ανεβει και θα παρετε και διαφορα μεταλεια ανδρειας. Σημειωτεον, οτι αν κανετε eject σε μια καταδικασμενη αποστολη, μπορει η αποστολη να μετρησει ως αποτυχια, αλλα θα παρετε μεταλειο! Δειγμα του ρεαλισμου και της μη-γραμμικοτητας του παιχνιδιου!!
Κλιμακωση ειναι η τελικη αποστολη που εχει να κανει με την ανακαλυψη της διαστημικης βασης των Κιλραθι και μια μεγαλη επιθεση εναντιον της. Η ιστορια συνεχιζεται ομως με δυο Expansions που κυκλοφορησαν μετα

Gameplay
Το περιβαλλον του παιχνιδιου ειναι εντυπωσιακο, πολυ πιο εντυπωσιακο και απο τα μεταγενεστερα X-wing, και χωριζεται σε 2 μερη. Το πρωτο ειναι μεσα στο Τιger's Claw, οπου μπορειτε να μιλησετε με τον βετερανο Μπαρμαν, και αλλους πιλοτους, οι οποιοι θα σας δωσουν διαφορα χιντς αλλα και θα μιλησουν για διαφορα κουτσομπολια φημες, (οπως πχ οτι εμφανιστηκε στον τομεα ο επικινδυνος Κιλραθι πολεμιστης Redclaw και ναι, τετοιες φημες ειναι παντα αληθινες). Αυτοι οι διαλογοι δειχνουν το χαρακτηρα του καθε NPC αλλα και δινουν μια πολυ ρεαλιστικη being there αισθηση. Το μπαρ επισης εχει ενα arcade οπου μπορειτε να εξασκηθειτε εναντιον διαφορων εχθρων Κιλράθι, χωρις ομως να υπαρχει κινδυνος να χασετε. Επισης υπαρχουν οι κοιτώνες οπου μπορείτε να κανετε save (τα κρεβατια ειναι saveslots) και να δειτε τη στολη σας.
Κατι που μου εκανε εντυπωση, ειναι οτι ολα τα Briefings, Debriefings κλπ, ειναι ολα μοναδικα. Περιεχουν διαλογους, ο πιλοτος σας κανει σχολια, ο αξιωματικος δινει αδεια για ερωτησεις κλπ κλπ. Και φυσικα οι διαλογοι πχ καποιου debrief εξαρτωνται απο το αν πετυχατε, η αποτυχατε σε μια αποστολη, ποια μερη της πετυχατε κλπ. Μεγαλο αισθημα ρεαλισμου και ζωντανιας.
Στοιχεια απο ολα αυτα τα εχει παρει το X-wing, αλλα και παλι, ειναι φτωχες απομιμησεις 8)
Οι αποστολες τωρα, ειναι αλλη ιστορια. Το παιχνιδι ειναι (αν δεν καταλαβατε ακομα) διαστημικος εξομοιωτης. Εχετε μπροστα σας το κοκπιτ, με ρανταρ, δεικτες, μοχλους και τα απαραιτητα. Μπορειτε να δειτε τις ζημιες που εχει υποστει το σκαφος σας και να δωσετε εντολες στον συνοδο σας. Σημειωτεον οτι ο καθε πιλοτος NPC εχει τη δικη του προσωπικοτητα και υποθετω (Δεν το ερευνησα διεξοδικα) η επιδοση του εξαρταται απο αυτο. Παρατηρησα πχ οτι η Angel επιτιθεται μονο αν τη διαταξετε εσεις, σε αντιθεση με αλλους, ενω ο καλυτερος συνοδος απο οσο εχω καταλβει, ειναι ο Bossman
Γραφικα
Τα γραφικα ηταν εντυπωσιακα τοτε, καλοσχεδιασμενα με ζωηρα χρωματα, τοσο τα σκηνικα του σκαφους, οσο και οι προσωπογραφιες. Δεν πανε πισω και τα cutscenes, που ειναι στατικες εικονες με λιγο animation. Απο την αλλη οι σκηνες την επιβιβασης και των briefings ειναι rotoscoped και ειναι παρα πολυ ρεαλιστικες.
Μεγαλο μειονεκτημα, που μου ειχε κανει και ασχημη εντυπωση οταν ασχοληθηκα σοβαρα μαζι του, ειναι οτι τα παντα ειναι bitmaps, κατι που δεν εχω δει συχνα σε παιχνιδια του ειδους. Μη φανταζεστε δηλαδη οτι μπορειτε να κανετε ταρζανιες γυρω απο το Tiger's Claw, να το πλησιαζετε για να δειτε τις λεπτομερειες και αλλα ωραια που καναμε στα X-wing. Βεβεια αυτο εχει επιπτωση στο παιχνιδι αφου θα ειναι μερικες φορες δυσκολο να υπολογισετε αποστασεις και γενικα το χωρο, και δυστυχως και τη σκοπευση
Ο ηχος ειναι midi παντου, και απουσιαζουν τα ψηφιακα ηχητικα εφφε, εχουν προστεθει ομως σε επανεκδοσεις. Η μουσικη ειναι καλουτσικη και εν πτηση, αλλαζει καθε φορα που εμφανιζονται εχθρικα σκαφη, οταν καταρριπτετε σκαφος, οταν χανειται συμμαχικο σας κλπ. Με λιγα λογια οπως το iMUSE, αλλα λιγα χρονια πριν κατοχυρωθει ως πατεντα απο τη Lucasarts

Προσεχως φωτο
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: