Rakeesh
RetroDB Feeder
- Joined
- 10 Δεκ 2007
- Μηνύματα
- 4.670
- Αντιδράσεις
- 1.991
Μιας και ειπαμε για το Dark Forces, ας πιασουμε και το X-wing!

Αχ τι να πρωτοθυμηθω!! Με το παιχνιδι αυτο εχω περασει στιγμές ερωτικού πάθους και κυριολεκτω: παθος που κυμαίνεται απο τη λατρεία... μέχρι το απύθμενο μίσος!!!!!
Ιστορικα, το X-wing είναι το πρώτο 'επίσημο' παιχνίδι (απο την ίδια τη Lucasarts) που διαδραματίζεται στο σύμπαν του Πολέμου των Άστρων... το παιχνίδι αυτό απετέλεσε σταθμό στην όλη φιλολογία του Star Wars: με την κυκλοφορια του παιχνιδιου, το Star Wars δειλά δειλά άρχισε να σχηματίζεται και να επηρρεάζεται ΚΑΙ απο τα videogames... με τα χρονια τα παιχνιδια απέκτησαν κύρος μέσα στο όλο Expanded Universe: ήρωες τοποθεσίες και έννοιες που δημιουργηθηκαν αποκλειστικα για τα παιχνιδια, άρχισαν να εμφανίζονται σε κόμικς και νουβέλες (όπως ο Kyle Katarn!!). 13 χρόνια αργότερα εχουμε το KOTOR, που ξεκινησε ως ενα απλο παιχνιδι, αλλα δημιούργησε μόνο του ένα ολόκληρο υπο-έπος στην ιστορία των Τζένται και Σιθ.
Και αφου αναλυσαμε τη φιλολογικη του αξια, ας περασουμε στα 'τεχνικα': Το X-wing είναι απευθείας απόγονος του Secret Weapons of Luftwaffe των ίδιων εταιρειών (Lucasarts & Totally Games) και αποτελούν εξομοιωτές πτήσης σε ρεαλιστικό τρισδιάτατο πολυγωνικό περιβάλλον. Τι εννοουμε; πολυγωνικά οχήματα!! αυτο ηταν το μεγαλύτερο τεχνολογικό επίτευγμα που είχαν να επιδείξουν αυτά τα παιχνίδια... εναντι αλλων του ειδους (πχ Wing Commander οπου τα σκαφη ηταν.. Bitmap!!!)
Το παιχνίδι, χωρις να υπερβαλω, θα μας μεταφέρει την εποχή του Πολέμου μεταξύ Επανάστασης και Αυτοκρατορίας. Σας εγγυωμαι οτι οποιος το παιξει θα ζήσει και θα νιωσει ακριβώς όπως ο Λουκ Σκαιγουώκερ μέσα στο κόκπιτ του X-wing. Θα καταστρέψουμε μέχρι και το Death Star!!
Χειρισμός
Το κυρίως μενού του παιχνιδιού είναι το εσωτερικό ενός μητρικού σκάφους 'Καλαμάρι' με το ονομα Indepedence. Μόλις ξεκινήσει το παιχνίδι, γράφετε το όνομά σας (το οποίο είναι και το σύστημα auto-save) και βγαίνετε στο 'διάδρομο' οπου έχετε διάφορες επιλογές.
*ασκήσεις πτήσης: θα περάσετε απο ένα διαστημικό 'διάδρομο' οπου θα δοκιμαστεί η ευελιξία σας, η ευστοχία σας σε συνθήκες πίεσης, και μάλιστα η σωστή διαχείριση ενέργειας του σκάφους (θα επεκιταθώ σε αυτό αργότερα)
*μια μινι 'εκγκλοπαίδεια' με τεχνικά διαγράμματα των σκαφών της Επανάστασης και της Αυτοκρατορίας
* 'Ιστορικές Αποστολές' με ασκήσεις σε πραγματικές συνθήκες, και υποτίθεται εξομοιώσεις περασμένων αποστολών της Επανάστασης... πρόκεται για tribute στο Secret Weapons of Luftwaffe που μας έδινε επιλογές αναβίωσης πραγματικών μαχών του Β' ΠΠ... φυσικά αυτές εδώ στο X-wing δεν έχουν καμία ιστορική βάση, ούτε παίζουν ρόλο στο σενάριο... απλά όταν χάσετε παίζοντας σε αυτές, δεν 'σκοτώνεστε'.
*Film Room, οπου μπορείτε να δείτε απο εξωτερικό πλάνο (και άλλες οπτικές γωνίες) ταινίες που έχετε εγγράψει 'εν πτήσει'.
*αποστολές του κυρίως σενάριου

Τα μενού αυτά, το περιβάλλον του Καλαμάρι, η περιήγηση κλπ γίνονται φυσικά με το ποντίκι. Η κάθε περιοχη έχει μια υποτιθέμενη 'οθόνη' που δείχνει τις επιλογές σας, και απο κάτω ένα interface. Όλα φαίνονται καλοσχεδιασμένα και κατα δύναμη μέσα στο πνεύμα της αισθητικής των ταινιών (πχ θα δειτε ενα R2 να είναι μέρος του interface). Οι επιλογές σας συνοδεύονται απο transitions. Πχ όταν είστε στο μητρικό σκάφος και επιλέξετε να κάνετε τις Ιστορικές Αποστολές, θα δείτε ένα βίντεο με τη μετάθεσή σας σε άλλο μητρικό σκάφος. Cutscenes βλεπετε και οταν απογειώνεστε και προσγειώνεστε κλπ
Το θέμα είναι οτι το όλο μενού είναι απίστευτα πιο φτωχό απο του Wing Commander (ναι, μου αρεσουν οι συγκρισεις!!!). Υπάρχουν περισσότερα 'μέρη' και επιλογές, αλλά δεν υπάρχουν άλλοι πιλότοι ή διάλογοι όπως στο παλαιότερο παιχνίδι. Όταν έπαιξα (πολύ αργότερα) το WC με εντυπωσίασε πολύ αυτό το feature και απόρησα γιατί κανένας δεν το μιμήθηκε! Το X-wing μου φάνηκε πολύ φτωχό απο τότε
Κάθε αποστολή έχει briefing που εξηγεί σχηματικά ποιες squadrons θα κανουν τι και τι πρεπει να κανετε εσεις, καθως και σεναριακές πληροφορίες. Λιγο πριν την πτήση, μπορείτε να αναθέσετε 'πιλότους' (δηλαδη αντίγραφα των savegame σας) σε καθε σκαφος καθε squadron. Αν οι 'πιλοτοι' σας εχουν βαθμο, οι επιδόσεις της AI θα ειναι καλυτερες
Πτήση
Το θέμα μας είναι όμως το κυρίως παιχνίδι, που διαδραματίζεται στο παγωμένο διάστημα. Θα πετάξετε 3 είδη σκαφών: X-wing, A-wing, Y-wing. (αντιστοιχα υπαρχουν σχεδον και στα σκαφη TIEs της Αυτοκρατοριας) Το όπλο σας είναι το λέιζερ (και ιονοβόλο στην περίπτωση του Y-wing) και ρουκέτες περιορισμένου αριθμού. Ο χειρισμός γίνεται και με ποντίκι (μπλιαχ!) αλλά προτείνεται Joystick.
Το κόκπιτ του σκάφους σας έχει το στόχαστρο το οποίο δείχνει ποιά απο τα λέιζέρ σας είναι 'ενεργά'. Θα σας ευποδείξει επίσης πότε είναι το κατάλληλο σημείο για να έχετε επιτυχή βολή (φυσικά λίγο πιο μπροστά απο ένα κινούμενο σκάφος

Το μεγαλύτερο μέρος του χειρισμού έχει να κάνει με τη διαχείριση ενέργειας η οποία χωρίζεται σε 3: λέιζερ, ασπίδα και ταχύτητα. Το πώς αλλάζετε τα 2 πρώτα θα επηρεάσει τη μέγιστη ταχύτητα. Πρέπει να φορτίζετε τα λέιζερ σε κάποιο βαθμό γιατί όσο βαράτε, αδειάζει. Το ίδιο και η ασπίδα όταν δέχεστε χτυπήματα. Το σε ποιό ρυθμό θα επιλέξετε να επαναφορτιστούν εξαρτάται απο τις συνθήκες, αλλά με συνέπεια την ταχύτητα.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, έχετε την επιλογή να μεταβιβάσετε την ενέργειά του λέιζερ και/η της ασπίδας για να πάρετε φουλ ταχύτητα, κάτι που όμως θα τα αδειάσει. Όταν αδειάσει η ασπίδα, οι επόμενες ριπές που θα δεχτείτε θα χτυπήσει το σκαρί, με ενδεχόμενες βλάβες. Οι βλάβες κατα 90% επισκευάζονται μόνες τους απο το R2 σας και ποικίλλουν. Καλά να χάσετε προσωρινά το ραντάρ η το λέιζερ. Να προσεύχεστε όμως να μη χαλάσουν οι μηχανές ή οι ασπίδες έν μέσω μάχης!!!
Ο χειρισμός είναι κατα 99% ίδιος και στα 3 σκάφη, αλλά τα σκάφη έχουν διαφορετικές αναλογίες. Το A-wing είναι ταχύτατο, αλλά έχει ασθενεις ασπίδες και σκαρί. Με το Y-wing ισχύει εντελώς το αντίθετο (είναι βομβαρδιστικό) συν του οτι είναι το μόνο σκάφος με ιονοβόλο, που ακινητοποιεί τα εχθρικά σκάφη. Το X-wing θεωρείται το πιο 'ισορροπημένο' μεταξύ των δύο.
To gameplay και η ολη μηχανη πτησεως ειναι ολα τα λεφτα παιδια... πετουσα σα χαζο τριγυρω και προσεχα απο 'κοντα' τα πολυγωνα, σαν μωρο ΜΕΑ που μολις ανακαλυψε το χωρο!! πλησιαζα Star Destroyers, περνουσα κατω απο τη γεφυρα και αναμεσα απο τις γεννητριες... τα επαιρνα σε βιντεο και τα ξαναβ λεπα απο αλλες οπτικες γωνιες.. πραγματικα μεγαλη εφευρεση τα 3d polygons!!!
Σενάριο
(Ξέρω οτι τα γράφω κάπως ανάποδα... σεναριο μετα το χειρισμο αλλά anyway)
Βρισκόμαστε σε χρόνο λίγο πριν την πρώτη (παλια) ταινία. Η Επανάσταση είναι 'νεοσύστατη' και μόλις σήκωσε κεφάλι ενάντια στην κακιά Αυτοκρατορία. Η επανάσταση είναι αδύναμη, έχει λίγα σκάφη, και η τακτική της είναι παρασκηνιακή, κλεφτοπόλεμος, hit and fade attacks κλπ κλπ.
Πέραν απο την περιπλάνηση που περιγράψαμε παραπάνω, το κυρίως παιχνίδι έχει να κάνει με 3 σενάρια (Tours of Duty).
*Στο πρώτο, έχετε να αντιμετωπίσετε μια νέα επιθετική πολιτική της Αυτοκρατορίας ονόματι Operation Strike Fear. Στην πορεία θα βρείτε νέους συμμάχους, τους Sullustans οι οποίοι θα σας βοηθήσουν να την αντιμετωπίσετε
*Στο δεύτερο, ερευνάτε φήμες που μιλούν για κάποιο μεγαλειώδες πρόγραμμα της Αυτοκρατορίας. Η ύπαρξη του επιβεβαιώνεται και συνεχίζετει στην Operation Skyhook με σκοπό να υποκλέψετε τα σχέδια αυτού του κατασκευάσματος. Ναι, ειναι τα σχέδια του Death Star που θα πάρει η Πριγκήπισσα Λέια στην πρώτη ταινία!!
*Στο τρίτο, προετοιμασία και οργάνωση της τελικής επίθεσης στο Death Star, γνωστη ως Battle of Yavin οπου θα παρετε τη θεση του Λουκ!!
*Στο τεταρτο θα ζησετε την εκκενωση του Γιαβιν και την προσπαθεια των Επαναστατων για επιβιωση
*Στο πεμπτο, θα εισαγετε το B-wing στο στολο της Επαναστατης, και τελικα θα καταλήξετε στην εποίκιση του πλανήτη Χοθ!
Τα σεναρια εχουν αυτη τη χρονολογικη σειρα. Ως παικτης ομως μπορειτε να παιξετε με οποια σειρα θελετε (και να μεταπηδατε), κατι που ομως δε θα ειναι ρεαλιστικο.
Στην πορεια καθε Σεναριου θα δειτε 2-3 cutscenes που σας δειχνουν πως προωθειται (και πως τελειωνει) η υποθεση.
Καθε αποστολη σας τωρα εχει να κανει συνηθως με το να προστατεψετε καποια σκαφη (μεταγωγικα, φορτηγα κλπ) απο καποια επιθεση, κατι που ειναι πολυ δυσκολο πολλες φορες. Σε αλλες περιπτωσεις πρεπει να ακινητοποιησετε καποια σκαφη (με το Y-wing) και να τα προστατεψετε οσο γινεται η μεταγωγη. Δε λειπουν οι αποστολες οπου πρεπει να καταστρεψετε καποια συγκεκριμενα σκαφη ενω ειναι πολυ λιγες εκεινες που πρεπει να κανετε μετωπικη επιθεση σε μητρικα σκαφη της Αυτοκρατοριας.
Δε σας κρυβω οτι εχω απελπιστει ουκ ολιγες φορες. Οι αποστολες πολλες φορες ειναι παραλογα δυσκολες, και επαναλαμβανομενες. Ειχα κουραστει παρα πολυ να πρεπει να υπερασπιζομαι μονος μου ενα μικρο σκαφακι εναντια σε μια TIE bomber squadron. Οι αχρηστοι συμμαχοι μου ειχαν η καταστραφει η ηταν εντελως αχρηστοι, και το μονο που μπορουσα να κανω ειναι να εξουδετερωνω τις εχθρικες ρουκετες ωσαν αλλος Τζενται. Σε καποια σημεια σκεφτηκα οτι το παιχνιδι ειναι εχθρος και με μισει!!! Γιατι δε γινεται να περιμενεις 20 ολοκληρα λεπτα μεχρι να γινει μια ειρηνικη και ακινδυνη μεταγωγη και μολις τελειωσει, εκει που νομιζατε οτι τελειωσε η αποστολη, να σκαει η κυριως επιθεση της Αυτοκρατοριας και να επιτιθεται συγκεκριμενα στο σκαφος που ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να καταστραφει και να το καταστρεφουν μεσα σε μολις 10 δευτερολεπτα!!!
Κατι που διαφοροποιει το παιχνιδι απο το υπεροχο Wing Commander (και το κανει πιο φτωχο) ειναι οτι καθε αποστολη είναι υποχρεωτικό να επιτευχθεί αλλιώς δεν μπορείτε να συνεχίσετε. Στο WC ο χρονος δε γυριζει πισω: μετα απο μια αποτυχια σας περνουσατε σε αλλη εναλλακτικη αποστολη (ανοιγοντας ετσι καποια πλοκαμια ιστοριας), ενω εδω περα πρεπει να επαναλαβετε την αποστολη μεχρι να την περασετε (αν!!!) κατι που το κανει να χανει στον ρεαλισμο.
Στην αποστολή μπορεί να καταστραφεί το σκαφος σας. Αν λειτουργει ο μηχανισμος, εκτοξευεστε στο διαστημα και μπορει η να σας παρουν οι δικοι σας, η να σας αιχμαλωτισουν οι Αυτοκρατορικοι, οποτε χανετε. Αν δε λειτουργει ο μηχανισμος, πεθαινετε και παλι χανετε. Αν πεθανετε-συλληφθειτε, μπορειτε να συνεχισετε το παιχνιδι αλλα το σκορ σας και ο βαθμος σας μηδενιζεται!!! Αυτο δεν είναι τίποτα, όπως είπαμε το πιο πιθανό είναι η επιχειρισιακή αποτυχία (πχ να χαθεί ή καταστραφεί κάποιο σκάφος σημαντικό για την αποστολή)
Γραφικα-ηχος
Τα γραφικα είναι μαλλον hand made. Οι cutscenes ειναι θεαματικες για την εποχη, τα σκαφη σχεδιασμενα με λεπτομερεια, και σε καποιες φασεις αποτελουνται εν μερει απο κολλαζ με σκηνες απο τις ταινιες (πχ η σκηνη με τον Βειντερ που μιλαει, ειναι απευθειας κοτσαρισμενος απο καποιο καρε της ταινιας).
Η μηχανη της πτησης, ειναι μινιμαλιστικη αλλα ειναι το πιο εντυπωσιακο σημειο του παιχνιδιου μιας και θα σας δωσει απιστευτη αισθηση ελευθεριας. Υπαρχουν πολυ λιγα textures και σκιες πανω στα σκαφη αλλα το remake διαθετει σκιαση Gouraud δινοντας ενα πιο τρισδιαστατο αποτελεσμα
Ο ηχος δεν ειναι κατι ιδιαιτερο. Το πιο εντυπωσιακο ειναι οι διαλογοι στις cutscenes (ε τοτε ακουγαμε ηχογραφημενους διαλογους και νομιζαμε οτι ακουγαμε την υπερπαραγωγη!). Η μουσικη ειναι πρωτοτυπη αλλα περιεχει cues απο το γνωστο Σαουντρακ. Στην πτηση η μουσικη ειναι παντα ιδια, αλλα κατα καποιο μαγικο τροπο δεν με εχει ενοχλησει ποτε η επαναληψιμοτητα της, κατι που σημαινει οτι εγινε σωστη επιλογη. Ως δειγμα της μηχανης iMUSE, η μουσικη αλλαζει οταν ερχεται καποιο σκαφος (ακουγεται το cue Imperial March οταν μπαινει εχθρικο σκαφος πχ) η οταν τελειωνει η αποστολη.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: