Zak McKracken and the Alien Mindbenders (1988)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Alucard
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Δεν παίζω πολύ adventures, (για την αλήθεια στην χάση και στη φέξη :) ), αλλά με αυτό είχα ψιλοκολλήσει. Κάποια στιγμή θα το ξαναρχίσω. Πολύ ωραίο φυσικά και το review του Alucard. :bow2: .
 
Που το ξεθάψατε αυτό; Το τελειώσα πρόσφατα (μέσα στην άνοιξη που πέρασε) στην A1200. Αγαπημένο παιχνίδι και με άφθονο γέλιο. Κάπου είχα διαβάσει για remake.
 
Και γω δεν πολυ παιζω adventures αλλα αυτο ειναι απο τα αγαπημενα μου.Φυσικα πρωτο στη λιστα με τα αγαπημενα μου adventures ειναι το εκπληκτικο day of the tentacle.
 

[h=1]Zak McKracken and the Alien Mindbenders - Fan Movie -[/h]
 
Ωραία ερασιτεχνική παραγωγή. Το είχα τελειώσει σχετικά πρόσφατα στην έκδοση για Amiga. Μάλιστα το είχα εγκαταστήσει από τις πρωτότυπες δισκέττες που είχα αγοράσει στο τότε μακρινό παρελθόν και θυμάμαι πόση εντύπωση μου έκανε που έπαιζαν κανονικά.
 
Στα κρεντιτς του φιλμακιου υπαρχει το ονομα του Matthew Alan Kane, και συγκεκριμενα ντουμπλαρει τη φωνη του τυπου που κανει τον Ζακ.

Προκειται για τον ιδιο που συνεθεσε τη μουσικη του παιχνιδιου;;; :o

BTW πολυ καλο το ρεμιξ που ακουγεται σην αρχη και στο τελος του βιντεο (αν και μαλλον δεν το εκανε ο ιδιος)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

[h=1]Dream - The animated film of Zak McKracken ..........[/h]
 


Φτιαγμένο με το The Adventure Game Studio για τα 30χρονα του Zak McKracken 
 
Εχω ηδη γραψει εδω αλλα θελω να ξαναγραψω γι' αυτο το επικο παιχνιδι, σε πιο προσωπικο επιπεδο.

Για καποιο λογο τωρα τελευταια αναφερω το παιδικο μου ενδιαφερον που ειχα για τη φιλολογια των "αρχαιων αστροναυτων". Το πρωτο μου ερεθισμα ισως ηταν μια ιστορια του Μικυ Μαους οπου ελεγε οτι οι Ινκας ηταν εξωγηινοι και "εξαφανιστηκαν" οταν εφυγαν παλι με τα διαστημοπλοια τους, και μου ειχε κανει μεγαλη εντυπωση.

Παιζοντας αυτο το παιχνιδι με τα ελαχιστα αγγλικα μου με συνεπηρε, και ακομα και σημερα δεν μπορω να καταλαβω πως καταφερα και ελυσα καποιους γριφους. Ισως απο τυχη; Trial and error? Βλεποντας τοσες αναφορες σε Αιγυπτο, Ινκας, εξωγηινους κλπ το μυαλο μου πηγε σε εκεινη την ιστορια του Μικυ και αρχισα να συνδυαζω, να αναρωτιεμαι και να λεω δεν μπορει, κατι παιζει.

Αυτο βεβαια ηταν μερος μιας μεγαλυτερης φιλολογιας που μεταξυ σοβαρου και αστειου ειχε αρχισει απο τη δεκαετια του 60, με τα κινηματα των χιπηδων, της New Age, της ουφολογιας, και αυτων που πιστευαν σε μια "αρχαια σοφια", μερος της οποιας ηταν και ο "μαγιανισμος" καθως και τα ανεκδιηγητα αλλα πολυ διασημα βιβλια των Φον Ντενικεν και του Μπερλιζ για τα οποια βεβαια δεν ειχα ιδεα. Μια φιλολογια που φυσικα συνεχιζεται μεχρι σημερα
image-20160610-29200-1i698fz.jpg


Ο Ζακ λοιπον παταει πανω σε αυτη τη φιλολογια. Δεν ξερω αν οι δημιουργοι του πιστευαν σε κατι, αλλα ενας συνεργατης του David Fox ηταν ο μυστικιστης David Sprangler. Ολη η ιστορια και οι γριφοι του παιχνιδιου ειναι γυρω απο τα απομειναρια των αρχαιων εξωγηινων, η των πολιτισμων που ηξεραν γι' αυτους, και παραλληλα ειναι μια παρωδια τους, χωρις να δημιουργει καποια σοβαρη θεωρια η μυθολογια γυρω απο αυτο.

Η παρωδικη διασταση του παιχνιδιου εκτεινεται σε αλλα θεματα της ΑΜερικανικης κουλτουρας, οπως η εμφανιση του Ελβις στο διαστημοπλοιο, χωρις να εξηγει αν ο Ελβις ειναι εξωγηινος η αν ο εξωγηινος ειναι φαν του Ελβις και μεταμφιεζεται. Πολυ αργοτερα ανακαλυψα τη φιλολογια και τους αστικους μυθους και τις παρωδιες γυρω απο το θανατο του Ελβις.

Μη ξεχναμε οτι μερος του παιχνιδιου αφορα και το "Προσωπο του Αρη"!!! Τυχαια εκεινη την εποχη διαβασα για το Προσωπο σε καποια αρθρα περιοδικων και εφημεριδων (δηλ. παραφιλολογια) και τα βουνα που μοιαζουν με πυραμιδες, πολλα χρονια πρωτου διαβασω καποια σοβαρη αποψη για το θεμα απο επιστημονες. Στο παιχνιδι αυτη η περιοχη του Αρη αναφερονται ως πραγματικα κτηρια μιας πολης. Εβρισκα συναρπαστικο το να διαβαζω μια παραξενη ειδηση και την ιδια στιγμη να παιζω "μεσα" σε αυτο χαρη σε ενα παιχνιδι. Τι φαση;;;; Που σταματαει η ζωη και πουξεκινα η φαντασια;;; :alien2:

Δεν μπορω να περιγραψω την εκσταση οταν τυχαια ή μη δοκιμαζα κατι και με οδηγουσε καπου. Στην αρχη νομιζα οτι το παιχνιδι ειναι ενας τσιλιβιθρας που ταξιδευει τριγυρω, μεχρι που (τυχαια; ) για καποιο λογο δοκιμασα να βαλω τον μπλε κρυσταλο σε μια πορτα, και τοτε εμφανιστηκε η Annie!!!! Τοτε ηταν λες και ανακαλυψα ενα ολοκληρο δευτερο παιχνιδι μεσα σε αυτο που ειχα αγορασει. Και δυστυχως ηταν λιγο πριν φυγουμε να παμε μια επισκεψη (ναι, τοσο καλα θυμαμαι εκεινη τη στιγμη) οποτε ημουν εκστασιασμενος σε ολη τη διαδρομη και την επισκεψη και δεν εβλεπα την ωρα να γυρισουμε πισω και να συνεχισω, για να δω τι αλλο επιφυλασσει!!

Ο Ζακ, καλως η κακως, με εμαθε πολλα πραγματα σε μια ηλικια που ειχα ελαχιστη γνωση για τον κοσμο. Δεν ειχα παρει καν lower αλλα ειχα μαθει πχ. τη λεξη fuse (ηλεκτρικη ασφαλεια) μιας και ηταν ενα αντικειμενο για την επιλυση ενος γριφου. Αλλες λεξεις τις κοιταζα σε σχολικο λεξικο και καποιες που δεν υπηρχαν τις ρωτουσα στον δασκαλο των αγγλικων, ο οποιος πολλες φορες χαμογελουσε και παραξενευοταν. Η λεξη που με δυσκολευε πιο πολυ απο ολες ηταν το artifact (καθοτι η Annie ζηταει αρχαια artifacts στην αρχη του παιχνιδιου) και ενω ειναι κατι που πλεον ξερω, ειναι μια λεξη που δεν εχει ακριβη μεταφραση στα ελληνικα.

Δεν ξερω αν ηταν το νεαρο της ηλικιας μου, δεν ξερω αν ειναι επειδη ειχα μεγαλη φαντασια, δεν ξερω αν ο Ζακ ηταν ψαγμενο παιχνιδι, αλλα δεν μπορω να σκεφτω πολλα παιχνιδια που με ειχαν τοσο πολυ εξιταρει, ερεθισει, μεγενθυνει τη φαντασια μου, να με κανουν να αναρωτιεμαι και να ψαχνομαι. Χωρις καν να ειναι τοσο καλογραμμενο σεναριακα οπως αλλα, πιο προσφατα.

Κοντευουν 30 χρονια απο τοτε που ξεκινησα αυτο το ταξιδι (το ολοκληρωσα λιγο αργοτερα) και με αυτο το κειμενο ηθελα να το ευχαριστησω για οσα μου "εμαθε" και οσα με βοηθησε να ανακαλυψω απο τη ζωη και τη φαντασια.
:thanks:

Ενα απο αυτα που μου προσεφερε, οπως αλλωστε και οι περιπετειες του Μπαρκς με τον Σκρουτζ, ηταν να ενδιαφερθω για αυτα τα θεματα, να μαθω καλυτερα για τους Αιγυπτιους, τους Μαγιας και τους Ινκας και σημερα να γελαω με τις θεωριες που δημιουργησαν το σεναριο του Ζακ.

Για μενα ενα προσωπικο ΕΠΟΣ.
:bow:

ΥΓ. Σας προτεινω ενα ελαφρυ αναγνωσμα για το βραδυ:
 
Τελευταία επεξεργασία:
δεν ήξερα οτι μπορούσε ο commodore 64 να φτάσει ενα pc (8088) σε adventure games.
μου φαίνεται απίστευτο. πόσες δισκέτες είναι το παιχνίδι?
 
δεν ήξερα οτι μπορούσε ο commodore 64 να φτάσει ενα pc (8088) σε adventure games.
μου φαίνεται απίστευτο. πόσες δισκέτες είναι το παιχνίδι?
Αν δεν κανω λαθος ειναι 2. Αλλα τι εννοεις "φτασει"; Το σεναριο ειναι ιδιο σε πισι, σε Κ64 και σε Αμιγκα και πιθανοτατα και αλλες.

Για να ειμαι ειλικρινης εγω το πρωτοειδα σε Αμιγκα και νομιζω επειδη ειναι η "καλυτερη" απο τις 3 εκδοσεις ηταν που με εξιταρε. Το εχω δει και σε 64 αλλα πιστευω οτι αν το ειχα δει εκει, τοτε, δεν θα με τραβουσε τοσο πολυ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μπέιτε e-bay να δείτε πόσο κοστίζει το παιχνίδι με το κουτί του, σήμερα... :eek:
 
@Rakeesh :σχετικά με εξωγήινους κλπ. δεν ξέρω αν έχεις ακούσει για το χειρόγραφο Βόϊνιτς (Voynich manuscript) https://el.wikipedia.org/wiki/Χειρόγραφο_Βόινιτς
το οποίο είναι ένα μυστηριώδες χειρόγραφο γραμμένο πιθανότατα στην Ιταλία 300 χρόνια πριν σε μια άγνωστη γλώσσα, δηλ. σε καμία γήινη γλώσσα. έχει πάρα πολλές ζωγραφιές με φυτά που δεν αντιστοιχούν σε υπαρκτά φυτά, ορισμένες που μοιάζουν αστρονομικές, άλλες που δείχνουν γυναίκες γυμνές μέσα σε δεξαμενές κλπ.
έχουν γίνει πάρα πολλές προσπάθειες αποκωδικοποίησης εξήγησης της προέλευσης του κλπ. όλες χωρίς αποτέλεσμα. λένε ότι δεν πρέπει να είναι κάποιος κώδικας γιατί τότε έπρεπε να εφεύρουν ένα σύστημα γραφής μη υπαρκτό δηλ. αυθαίρετο πράγμα καθόλου εύκολο. επίσης ο συγγραφέας δεν έχει κάνει λάθη μουτζούρες κλπ. σαν να ήξερε τη γλώσσα τέλεια σαν να ήταν η μητρική του.
δέστε κι αυτό σε μια σελίδα υπάρχουν κάποιες λέξεις στα λατινικά οι οποίες όμως δεν έχουν νόημα σε καμία ανθρώπινη γλώσσα. επίσης αυτές οι λέξεις είναι παραμορφωμένες σαν αυτός που τις έγραψε να είχε μητρική γλώσσα αυτή με το άγνωστο αλφάβητο και να δυσκολευόταν να γράψει λατινικά.
τέλος πάντων η δική μου θεωρία για να μην μακρηγορούμε είναι αυτό το έγραψε ένας εξωγήινος στην μητρική του γλώσσα., οι αστρονομικοί χάρτες μας δείχνουν το αστέρι του και το γαλαξία, οι ζωγραφιές των φυτών τα φυτά του πλανήτη του. άγνωστο τι απόγινε ο υποτιθέμενος εξωγήινος μας. "μπάρκαρε" για άλλα αστέρια; πέθανε στην γη μας; ποιος ξέρει; πάντως δεν πρέπει να ήταν πράσινος ούτε με κεραίες γιατί θα το καταλάβαιναν αμέσως οι μεσαιωνικοί Ιταλοί.
και για να παραφράσω λίγο ένα αγαπημένο μου διήγημα επιστημονικής φαντασίας, "έχω μια θεωρία ότι ίσως υπάρχουν εξωγήινοι", "τότε μπάζουν νερό τ αμπάρια σου, γιόκα μου."
 
δεν ήξερα οτι μπορούσε ο commodore 64 να φτάσει ενα pc (8088) σε adventure games.
μου φαίνεται απίστευτο. πόσες δισκέτες είναι το παιχνίδι?

Βασικά οι Amstrad-C64 μάλλον (δηλαδή σίγουρα αν μιλάμε για cga) ήταν καλύτεροι από ένα 8088 σε γραφικά, ήχο. Μετά στην ταχυτητα, εξαρτάται. Ο C64 πολύ ταχύτερος αν μιλάμε για παιχνίδια με κίνηση, ο amstrad ισάξιος του 8088. Τότε τα pc μόνο για games δεν ήταν. Το 90% δεν είχε καν cga ούτε έγχρωμο μόνιτορ. Φίλος μου είχε 8086 με μονόχρωμο hercules και όταν έβλεπε Amiga νόμιζε πως είμαστε στο back to the future
 
Και μαλιστα ειναι πολυ ενδιαφερον ποσο πολυ αλλαζει η τεχνολογια απο παιχνιδι σε παιχνιδι μεσα στον ιδιο τον υπολογιστη. Πριν το Ζακ, ενας φιλος μου ειχε φερει να δω το Indiana Jones and the Last Crusade (1990) και αργοτερα οταν ειδα το Ζακ (1987) μου φανηκε πολυ πρωτογονο. Τα γραφικα στο Ιντυ λιγο καλυτερα, οταν μιλανε τα μπαρμπαδακια κουνανε και το κεφαλι τους, και οταν χειριζονται ενα αντικειμενο, κανουν μια υποτυπωδη κινηση, ενω στο Ζακ το animation ειναι ανυπαρκτο. Αυτο φανταζομαι οφειλεται στην αναπτυξη της τεχνολογιας των developer tools απο την πλευρα της παραγωγης, που παρηγαγε καλυτερη ποιοτητα εχοντας τις ιδιες απαιτησεις απο πλευρα των καταναλωτων.

Βεβαια το μεν ειχε 2 δισκετες, το δε ειχε 3.
 
Πίσω
Μπλουζα