Ρετρό οχήματα

Mazda Ad 6-1978.jpg


Διαφημιστική καταχώρηση της Εμπορικής Αυτοκινήτων, τον Ιούνιο του 1978.


Το εργοστάσιο στην Ε.Ο Αθηνών-Λαμίας, κατασκεύαζε από το 1977 το μικρομεσαίο οικογενειακό Mazda 323. Η Εμπορική Αυτοκινήτων είχε ξεκινήσει να εισάγει αρχικά τα τρίκυκλα και ύστερα τα επιβατικά της ιαπωνικής εταιρίας στη χώρα μας από τη δεκαετία του '60 (ιδρύθηκε το 1963). Το 1968 ξεκινάει δραστηριότητα στην παραγωγή οχημάτων της Mazda. Το εγχείρημα ξεκινάει πάλι με τα τρίκυκλα, συνεχίζει με τα ελαφρά φορτηγα και καταλήγει, το 1977, με τα επιβατικά αυτοκίνητα. Και όλα αυτά πολύ πριν την ίδρυση της ΤΕΟΚΑΡ στο Βόλο.

Με το τέλος της παραγωγής Mazda εκεί, ξεκινάει στις ίδιες εγκαταστάσεις η παραγωγή αυτοκινήτων της General Motors (1981-1985), με επιβατικά της Opel και ελαφρά φορτηγά της Isuzu.


Mazda 323 5d_1977-81.jpg

Mazda 323 (1ης γενιάς)
 
prisma είπε:
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι βαθιά χαραγμένο στη μνήμη μου καθώς το είχε η γειτόνισσά μας και μαμά του φίλου μου. Έχω μπει κιόλας, καθώς μας έφερε από το σχολείο μερικές φορές. Μου φαινόταν ασθενικό αυτοκίνητο τότε, αλλά ίσως φταίει και η οδηγός που πήγαινε σιγά. Πάντα το πάρκαρε σε συγκεκριμένο σημείο και ίσως ακόμη και μετά από τόσα χρόνια να είναι παρατημένο εκεί, ακινητοποιημένο όμως εδώ και καιρό.
 
H πρώτη μου Άλφα Ρομέο. Μία Αλφεττα 1,8 δεκαετία '90... δυστηχώς η έλλειψη ανταλλακτικών με έκανε και την χάρισα...

Προβολή συνημμένου 138438

μου άρεσε η οδηγική της συμπεριφορά...απόλυτο ζύγισμα 50%-50% βάρους μπρος - πίσω...

οπότε αγόρασε μία 75 1,8

Προβολή συνημμένου 138439...ήταν τέλεια... με τέλειο αμάξωμα αλλά οι ανακοινώσεις Σουφλιά να μην κυκλοφορούν στην Αθήνα τα καταλυτικά Euro 1 με οδήγησε στην απόσυρση... για να πάρω μία 156 1,8

η οποία δυστηχώς η 156 είχε ένα άσχημο τέλος φέτος στις αρχές Απρίλη που γείτονας με Grand Cherroke του κόλησε το γκάζι -όπως είπε- την παράσυρε περίπου 10 μέτρα, αυτή χτύπησε άλλο παρκαρισμένο εμπρός συνολικά 5 αυτοκίνητα ζημια... η 156 άχρηστη βγήκε καθώς πίσω την ισοπέδωσε και εμπρός πήρε ράμφος...

Προβολή συνημμένου 138441...οπότε και πήρα απ' την αποζημίωση ένα Punto του 2003 τουλάχιστον να έχει χαμηλά τέλη και κατανάλωση...και να βρίσκω να παρκάρω...

Αλφεττα.jpg

Copy of MY 75 profil.jpg

my 156 2.jpg
 
Πολύ ωραία η 156... ακόμα και σήμερα, 18 χρόνια από τη παρουσίασή της, αποτελεί ένα από τα πιο ομορφα σεντάν. Δυστυχώς πλέον σπάνια βλέπω τέτοιες, εφόσον στην Αγγλία κυκλοφορούν λίγες Αλφα γενικώς.
 
Λογικό που πήρες μικρότερο αμάξι με αυτές τις προυποθέσεις αλλά από μία πλευρά, πρέπει να ήταν τρομερό ξενέρωμα να πηγαίνεις από την 156 στο punto.

Όντως πολύ όμορφο αυτοκίνητο η 156. Να μην υπήρχε και αυτή η παπάτζα στα συνεργεία για τα ιταλικά, θα είχε καλύτερη μοίρα.
 
...οδήγηση είχα μάθει αρκετά πριν τα 18 σε ενα DKW που είχε ο πατέρας μου του 1956 (δίχρονο και γρήγορο για 1000αρι, τρικύλινδρο, με ημιαυτόματο σασμάν, αλλά ελεύθερου τροχασμού)

Dkw.jpg
 
alfisti156 είπε:
...οδήγηση είχα μάθει αρκετά πριν τα 18 σε ενα DKW που είχε ο πατέρας μου του 1956 (δίχρονο και γρήγορο για 1000αρι, τρικύλινδρο, με ημιαυτόματο σασμάν, αλλά ελεύθερου τροχασμού)Προβολή συνημμένου 138443
Μαλλον παιζει και να εισαι το μοναδικο μελος του φορουμ που εχει μαθει οδηγηση σε τοσο παλιο αυτοκινητο...ισως μονο ο elephadas μπορει να σε συναγωνιστει..
 
angel_grig είπε:
Μαλλον παιζει και να εισαι το μοναδικο μελος του φορουμ που εχει μαθει οδηγηση σε τοσο παλιο αυτοκινητο...ισως μονο ο elephadas μπορει να σε συναγωνιστει..
...είμαι του 1968 γεννημένος, οπότε δεκαετία '80 υπήρχαν σε κυκλοφορία της γενιάς του ΄60 φίλε μου που μάθαμε να οδηγούμε...μετέπειτα στα 18 μου με Fiat 128 ένιωθα σύγχρονος και μετά από λίγο έπαιζα με μετατροπές στο ευστροφο αυτό μοτεράκι

angel_grig είπε:
Μαλλον παιζει και να εισαι το μοναδικο μελος του φορουμ που εχει μαθει οδηγηση σε τοσο παλιο αυτοκινητο...ισως μονο ο elephadas μπορει να σε συναγωνιστει..
το DKW σε μοτερ, σασμάν (ελεύθερο τροχασμό, και ημιαυτόματο δηλαδή μόνον ακίνητο ήθελε συμπλέκτη σε 1η και όπισθεν, εν κινήση ανέβαζες και κατέβαζες χωρίς συμπλέκτη) το διαδέχτηκε το ανατολικό Wartburg που γάζωνε στις ειδικές με το μοτέρ και ανάρτησή του

Για την ιστορία το Wartburg 353 (1000αρι δίχρονο τρικύλινδρο)

wartburg.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
1968? Νεαρός αμούστακος, δηλαδή. Τι να πούμε εμείς του 57...

Ούτε θυμάμαι τι αυτοκίνητο είχει ο δάσκαλος. Αλλά έμαθα σχετικά μεγάλος, στα 21 μου, το 1978. Δεν είχαμε αυτοκίνητο τότε, πήραμε μετά την απόκτηση διπλώματος. Τα οικονομικά μας δεν πολυεπέτρεπαν την αγορά ΙΧ παλιότερα, και ο πατέρας μου δεν ήθελε να πάρουμε ούτε και τότε. Επειδή η αδερφή μου κι εγώ επιμέναμε ότι τώρα που πήραμε δίπλωμα οδήγησης θα πήγαινε χαμενο αν δεν παίρναμε αυτοκίνητο, ο πατέρας μου έβαλε σε ενέργεια τα μεγάλα μέσα: Στράφηκε στη μητέρα μου και είπε "Ελεφαντίνα, βάλε μυαλό στα παιδιά σου γιατί εγώ δεν μπορώ". Και προς μεγάλη έκπληξη όλων μας, η μάδερ απάντησε "Ελεφαντομπαμπά, μια ζωή κάνουμε οικονομίες, τώρα τα παιδιά μας είναι πανεπιστήμιο και βγάζουν τα δικά τους λεφτά, ας πάρουμε αυτοκίνητο να χαρούμε τα χρόνια που μας έμειναν". Περιττόν ειπείν, από την επόμενη μέρα αρχίσαμε να ψάχνουμε για αυτοκίνητο, και σε λίγον καιρό αποκτήσαμε ένα FIAT 128 4πορτο, που έγινε το οικογενειακό μας αυτοκίνητο αν και μόνο εγώ το οδηγούσα για πολύν καιρο. Οι γονείς ποτέ δεν έμαθαν οδήγηση. Μεταχειρισμένο, και το πήραμε στην τιμή - ευκαιρία των 200.000 δραχμών. Είχαμε τσοντάρει όλοι στην οικογένεια για να μαζέψουμε το μυθικό αυτό ποσόν. Καινούργιο θα έκανε τουλάχιστον 400.000!!!
 
Οπότε φίλε χάρηκες και εσύ το εύστροφο 128 με τους απίστευτους χώρους του για το μέγεθός του και την αρκετά καλή συμπεριφορά!

128.jpg
 
alfisti156 είπε:
...είμαι του 1968 γεννημένος, οπότε δεκαετία '80 υπήρχαν σε κυκλοφορία της γενιάς του ΄60 φίλε μου που μάθαμε να οδηγούμε...μετέπειτα στα 18 μου με Fiat 128 ένιωθα σύγχρονος και μετά από λίγο έπαιζα με μετατροπές στο ευστροφο αυτό μοτεράκι
Tης 10ετιας του 60 υπηρχαν τοτε,αλλα δεκαετιας 50 ηταν πολυ σπανια (εγω δεν θυμαμαι καποιο,ενω δεκαετιας 60 ναι)

elephadas είπε:
1968? Νεαρός αμούστακος, δηλαδή. Τι να πούμε εμείς του 57...
Ούτε θυμάμαι τι αυτοκίνητο είχει ο δάσκαλος. Αλλά έμαθα σχετικά μεγάλος, στα 21 μου, το 1978. Δεν είχαμε αυτοκίνητο τότε, πήραμε μετά την απόκτηση διπλώματος. Τα οικονομικά μας δεν πολυεπέτρεπαν την αγορά ΙΧ παλιότερα, και ο πατέρας μου δεν ήθελε να πάρουμε ούτε και τότε. Επειδή η αδερφή μου κι εγώ επιμέναμε ότι τώρα που πήραμε δίπλωμα οδήγησης θα πήγαινε χαμενο αν δεν παίρναμε αυτοκίνητο, ο πατέρας μου έβαλε σε ενέργεια τα μεγάλα μέσα: Στράφηκε στη μητέρα μου και είπε "Ελεφαντίνα, βάλε μυαλό στα παιδιά σου γιατί εγώ δεν μπορώ". Και προς μεγάλη έκπληξη όλων μας, η μάδερ απάντησε "Ελεφαντομπαμπά, μια ζωή κάνουμε οικονομίες, τώρα τα παιδιά μας είναι πανεπιστήμιο και βγάζουν τα δικά τους λεφτά, ας πάρουμε αυτοκίνητο να χαρούμε τα χρόνια που μας έμειναν". Περιττόν ειπείν, από την επόμενη μέρα αρχίσαμε να ψάχνουμε για αυτοκίνητο, και σε λίγον καιρό αποκτήσαμε ένα FIAT 128 4πορτο, που έγινε το οικογενειακό μας αυτοκίνητο αν και μόνο εγώ το οδηγούσα για πολύν καιρο. Οι γονείς ποτέ δεν έμαθαν οδήγηση. Μεταχειρισμένο, και το πήραμε στην τιμή - ευκαιρία των 200.000 δραχμών. Είχαμε τσοντάρει όλοι στην οικογένεια για να μαζέψουμε το μυθικό αυτό ποσόν. Καινούργιο θα έκανε τουλάχιστον 400.000!!!
Ελεγα και εγω..που ειναι,δεν θα φανει... :) Ακομη και τα 200.000 τοτε ηταν πολλα λεφτα!!
 
Δεν έχω κουράγιο να ψάξω τόσες σελίδες για να δω αν έχει ήδη ανεβάσει κανείς φωτογραφία του συγκεκριμένου οχήματος.

20150909_130425.jpg
 
και λίγη μουσική απ' το μοτεράκι του Dkw

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
manos311 είπε:
Δεν έχω κουράγιο να ψάξω τόσες σελίδες για να δω αν έχει ήδη ανεβάσει κανείς φωτογραφία του συγκεκριμένου οχήματος.
Προβολή συνημμένου 138449
Θυμάμαι έναν στη γειτονιά μου να έχει τέτοιο Mazda. Υπάρχει και στο καταλογάκι που έχω ανεβάσει εδώ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
chris73 είπε:
Alfa Romeo - Alfasud. Tώρα ποιά έκδοση άκριβώς δεν ξέρω αλλά σίγουρα από τα νεότερα.http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Alfasud

Πωωωωωωω....Alfasud!!!!!!

Ειχαμε ενα τετοιο γυρω στο '90 -'91....σε λευκο και η κατασταση του ηταν εντελως τραγικη!!! :precry: :cry: :precry:

Τι να πρωτοθυμηθω...

Το οτι δεν ειχε πομολα στις πορτες και καναμε ΑΜΑΝ καθε φορα για να ανοιξουμε!!! :eek:

Το οτι εκτος απο τα βασικα οργανα (χιλιομετρητη,στροφομετρο) στο ταμπλω,ολο το υπολοιπο

ηταν ξεχαρβαλωμενο με καλωδια να κρεμονται! :tsktsk:

Το οτι ειχε προβλημα με το ψυγειο και καθε τρεις και λιγο ηθελε "ποτισμα" με αποτελεσμα να κουβαλαμε καθε φορα και απο καμια 10αρια μπουκαλια με νερο στο πορτμπαγκαζ για αυτο τον λογο. :zip:

Το οτι μια φορα καλοκαιρι,μεσημερι,εμεινε στην Πειραιως στην αριστερη και μαρτυρησαμε μεχρι

να το βγαλουμε με τον πατερα μου στην ακρη.

Ο πατερας μου στο τιμονι κι εγω να σπρωχνω με σαγιοναρα διχαλο στην Πειραιως - στο υψος του Ρεντη -και απο

πισω το κορναρισμα και το μπινελικι να πεφτει συννεφο! :rant:

Ευτυχως το μαρτυριο δεν κρατησε πολυ,1-2 μηνες μονο μεχρι να ερθει το καινουργιο,ηταν βλεπετε αυτοκινητο αντικαταστασης

που ομως ηθελε το ιδιο αντικατασταση!!!! :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Alfasud η Άλφα του Νότου, ήταν ιδιαίτερα πρωτοποριακή με Boxer κινητήρα για χαμηλό κέντρου βάρους που τοποθετήθηκε κατά τον διαμήκη άξονα και όχι εγκάρσια ώστε να είναι κεντραρισμένος όπως και το σασμάν-διαφορικό με αποτέλεσμα ισομεγέθη ημιαξόνια. Ταυτόχρονα οι δίσκοι των εμπρός τροχών ήταν τοποθετημένοι στις άκρες του διαφορικού -στους μπιλιοφόρους- πριν τα ημιαξόνια και όχι πάνω στους τροχούς ώστε να μειωθεί το αναρτόμενο βάρος και να έχει καλύτερη συμπεριφορά η ανάρτηση στις ανωμαλιες. Πίσω πάλι είχε δισκόφρενα ακόμα και στα 1200 cc δηλαδή σε όλες τις εκδόσεις ανεξαρτήτως κινητήρων υπενθυμίζοντας πως η Alfa Romeo εκτός του ότι στρίβουν φρενάρουν υποδειγματικά σε κάθε συνθήκη. Η 33 που αντικατέστησε την Sud δεν θα λέγαμε πως ήταν άξιος συνεχιστής καθώς έγιναν βήματα προς τα πίσω κυρίως στα φρένα που πίσω ήταν ταμπούρα εκτός απ' την κορυφαία έκδοση, όπως και στα χαρακτηριστικά του πίσω άξονα. Παρ' όλα αυτά και η 33 αφήνει τις καλύτερες μνήμες απ' τη συμπεριφορά της, απλά ....δεν είναι Sud.

Η ανάρτηση εμπρός - πίσω με διπλά ψαλίδια και χαρακτηριστικά παθητικής τετραδιεύθυνσης την εκανε το απόλυτο μπροστοκίνητο όλων των εποχών -μέχρι και σήμερα- και όποιος είχε Alfasud -είχα την τύχη!- δε θα ξεχάσει τη συμπεριφορά της στο δρόμο.

Τώρα όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής κυρίως λαμαρίνα, θέματα σκουριάς είχαν πολλά μα πάρα πολλά αυτοκίνητα εκείνης της εποχής, σίγουρα συνέβαλλαν και οι απεργίες των εργαζομένων του Νότου της Ιταλίας, απεργίες διαρκείας όπου όπως έχει σημειωθεί έμειναν λαμαρίνες εκτεθειμένες στις συνθήκες του καιρού αφύλαχτες...

http://www.alfisti.gr/htms/ase.htm

[video=youtube;i-76GhhNJ3A]

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σημερα επι της Πατησιων εξω απο το Μουσειο Αυτοκινητων Χαραγκιωνη ηταν παρκαρισμενο (ελπιζω για καλο) ενα φορτηγο με αντικες αυτοκινητα ραλλυ.

Πηρα μερικες προχειρες φωτοζ που παραθετω εδω και λεω να προσπαθησουμε να ταυτοποιησουμε μαρκες και χρονολογιες...

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
alfisti156 είπε:
Alfasud η Άλφα του Νότου, ήταν ιδιαίτερα πρωτοποριακή με Boxer κινητήρα για χαμηλό κέντρου βάρους που τοποθετήθηκε κατά τον διαμήκη άξονα και όχι εγκάρσια ώστε να είναι κεντραρισμένος όπως και το σασμάν-διαφορικό με αποτέλεσμα ισομεγέθη ημιαξόνια. Ταυτόχρονα οι δίσκοι των εμπρός τροχών ήταν τοποθετημένοι στις άκρες του διαφορικού -στους μπιλιοφόρους- πριν τα ημιαξόνια και όχι πάνω στους τροχούς ώστε να μειωθεί το αναρτόμενο βάρος και να έχει καλύτερη συμπεριφορά η ανάρτηση στις ανωμαλιες. Πίσω πάλι είχε δισκόφρενα ακόμα και στα 1200 cc δηλαδή σε όλες τις εκδόσεις ανεξαρτήτως κινητήρων υπενθυμίζοντας πως η Alfa Romeo εκτός του ότι στρίβουν φρενάρουν υποδειγματικά σε κάθε συνθήκη. Η 33 που αντικατέστησε την Sud δεν θα λέγαμε πως ήταν άξιος συνεχιστής καθώς έγιναν βήματα προς τα πίσω κυρίως στα φρένα που πίσω ήταν ταμπούρα εκτός απ' την κορυφαία έκδοση, όπως και στα χαρακτηριστικά του πίσω άξονα. Παρ' όλα αυτά και η 33 αφήνει τις καλύτερες μνήμες απ' τη συμπεριφορά της, απλά ....δεν είναι Sud.Η ανάρτηση εμπρός - πίσω με διπλά ψαλίδια και χαρακτηριστικά παθητικής τετραδιεύθυνσης την εκανε το απόλυτο μπροστοκίνητο όλων των εποχών -μέχρι και σήμερα- και όποιος είχε Alfasud -είχα την τύχη!- δε θα ξεχάσει τη συμπεριφορά της στο δρόμο.

Τώρα όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής κυρίως λαμαρίνα, θέματα σκουριάς είχαν πολλά μα πάρα πολλά αυτοκίνητα εκείνης της εποχής, σίγουρα συνέβαλλαν και οι απεργίες των εργαζομένων του Νότου της Ιταλίας, απεργίες διαρκείας όπου όπως έχει σημειωθεί έμειναν λαμαρίνες εκτεθειμένες στις συνθήκες του καιρού αφύλαχτες...

http://www.alfisti.gr/htms/ase.htm

[video=youtube;i-76GhhNJ3A]

μεχρι προπερσυ υπηρχε μια τετοια στην Αρτα αλλα σε πολυ παρατημενη κατασταση
 
Είναι καιρός που έβλεπα στο ΥΤ "Το μεγάλο παζάρι" και σε ένα επεισόδιο το δώρο που κέρδιζες ήταν ένα Alfa Romeo Sportwagon 4x4. Οφείλω να ομολογήσω ότι πρώτη φορά έβλεπα το εν λόγω μοντέλο. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του παρουσιαστή έβγαινε στα 1400 ή 1700 cc και είχε κινητήρα Boxer. Δεν ξέρω αν επιτρέπεται να αναρτήσω όλο το επεισόδιο του τηλεπαιχνιδιού και γι'αυτό βάζω μια screenshot.

Alfa Romeo Sportwagon.jpg

Παρεμπιπτόντως πέτυχα χθες ένα σε ένα πάρκινγκ.

Alfa Romeo Sportswagon 4x4.jpg

Το κόκκινο που βλέπετε από πάνω, γράφει αριστερά από την πίσω δεξιά πόρτα Pininfarina. Δεν ξέρω αν είναι διακοσμητικό ή έχει σχέση με το αυτοκίνητο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα