Alfa Sud!!!!!!!!!! η Alfa Romeoπου φτιαχόταν στο Νότο καθώς η εταιρεία επένδυσε να ανοίξει εργοστάσιο στη Νότια Ιταλία, να εκπαιδεύσει εργαζόμενους να δώσει απασχόληση στην περιοχή της Νοτίου Ιταλίας.
Η Sud (Νότος) ήταν η πρώτη μπροστοκίνητη Alfa Romeo αλλά με χαρακτηριστικά όπου έδωσαν άψογη αν όχι τέλεια οδική συμπεριφορά (κινητήρας επίπεδος-μπόξερ, ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς, χαμηλό κέντρο βάρους, σε αυτό βοήθησε η επίπεδη διάταξη του κινητήρα με τους αντικρυστά κυλίνδρους, ενώ στα φρένα υπήρχαν τέσσερα δισκόφρενα ακόμα και με κινητήρα 1200, όπου τα εμπρός δεν ήταν στους τροχούς αλλά στην έξοδο των ημιαξονίων απ' το διαφορικό ωστε να μειώσει το αναρτόμενο βάρος των τροχών άρα τη συμπεριφορά τους κυρίως σε ανωμαλίες)
Η Σούντ είχε αρχικά κινητήρα 1200 (1186) κ.εκ, μετέπειτα 1351, 1500 και παρήχθησαν και στο τέλος ορισμένες 1700.
Για τη συμπεριφορά της στο δρόμο, κυρίως σε στροφές ανοιχτές και κλειστές όπου είχε ουδέτερη συμπεριφορά ενθουσίασε τον ειδικό τυπο της εποχής αλλά και πλήθως οδηγών και ήταν λογικό λόγο χαμηλού κέντρου βάρους, ανεξάρτητης ανάρτησης αλλά και ένα σύστημα διεύθυνσης που πληροφορούσε ακόμα και για πετραδάκι ειδοποιόντας τον οδηγό για στοιχεία δρόμου και πρόσφυσης.
Στα αρνητικά η ποιότητα κατασκευής -λαμαρίνα- όπου συχνά σάπιζαν ακόμα και στην εγγύηση. Αρνητικά σχόλια πλημμύρισαν για τη Σουντ και τις οξειδώσεις της λαμαρίνας, ίσως είτε από τις συνεχόμενες απεργείες των εργαζομένων τη δεκαετία '70 στην Ιταλία όπου έμεναν στοκαρισμένες λαμαρίνες κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες και μετέπειτα χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή των Σουντ, είτε από άλλους λόγους που είχαν γεμίσει με φήμες εκείνη την εποχή. Πχ. λαμαρίνες από σκραμπ από ΕΣΣΔ κλπ σχόλια.
Σε όλους μας θα μείνει η αξέχαστη οδική της συμπεριφορά!!!!! που ακόμα και στις μέρες δεν έχει ξεπεραστεί καθώς μία καλοσυντηρημένη Σουντ ακόμα και με τα στενά ελαστικά 155-175 στις 13αρες της ζάντες σε στροφές αποδεικνύεται ταχύτατη και προβλέψιμη από νεότερα δεκαετίες αυτοκίνητα.
Ο αντικαταστάτης της η 33, πάλι με κινητήρες Μποξερ δεν ήταν τόσο πρωτοποριακή καθώς τα εμπρός δισκόφρενα ήταν στις πλύμνες των τροχών αντί στην έξοδο των ημιαξονίων απ' το διαφορικό, ενώ μόνον στις 1700 υπήρχαν πίσω δισκόφρενα.
http://www.4troxoi.gr/default.php?art_id=12389&cat_id=19&pname=Article