Ρετρό οχήματα

813.jpg
813.jpg
 
tonytony ξέρουμε χρονολογία της διαφήμισης;
 
1600cc, 96 ίπποι...Γελάνε και τα τσιμέντα, με αυτές τις παλιές μηχανές...(όχι βέβαια ότι και σήμερα δεν πουλιούνται 1600άρια με 90 ίππους).

Στατιστικό στοιχείο : τέλη κυκλοφορίας 12x560 = 6720 δρχ.

Ή αλλιώς, 136500 / 6720 = 20,31 χρόνια

Ένα σημερινό 1600άρι ΒΜW, π.χ. 30000 / 250 = 120 χρόνια. Τι παραπονιόμαστε για τα τέλη;
 
"Λεβιέ στο πάτωμα" Καινοτομία τότε κάτσε καλά :biglaugh:
 
Volvo 2000 κυβικά για μόνο 118 ίππους. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να είχαμε πληροφορία και για τα βάρη των αυτοκινήτων. Πάντως τα Volvo κατά γενική ομολογία ήταν βαριά αμάξια. Επίσης το κόστος του ήταν 2+ φορές αυτό του Σκόντα!!
 
πολύ όμορφα όλα αυτά...σ' ευχαριστούμε για τις αναρτήσεις! Εύχομαι να έχεις και άλλα!!! :)
 
:) Υπάρχουν φίλε μου υπάρχουν!

 


1013.jpg
1013.jpg
 
Το Μαζντάκι μάλιστα! 1200 κυβικά 73 ίπποι. Και σήμερα συναντάμε τέτοια "αναλογία". Όταν λέμε μηχανικό χειρόφρενο, δηλαδή μέχρι τότε τι χειρόφρενα υπήρχαν; Από κατανάλωση βλέπω όμως πάσχει, διότι αν για να πας Αθήνα Θεσσαλονίκη δε σε φθάνουν 2 ντεπόζιτα τι να το κάνεις...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μιλάμε για μοτερ σχεδιασμένα μισό αιώνα πριν...καλύτερα λοιπόν να μην τα συγκρίνουμε με τα σημερινά ούτε σε επιδόσεις ούτε σε κατανάλωση ...τότε δεν υπήρχαν περιορισμοί στους ρύπους ούτε είχε γίνει η κρίση του 73 ώστε να σκεφτεί ο κόσμος την κατανάλωση του οχήματος του. Δεν μπορείς να τα συγκρίνεις παρά μόνο να καταλάβεις πόσο μεγάλη πρόοδος έχει συντελεστεί στα σύγχρονα αυτοκίνητα!

Μαγεία όμως...δώσε μας υλικό να θαυμάσουμε φίλε μας! :)
 
Δεν παύουμε, παρ' όλα αυτά, να παρατηρούμε κινητήρες με πολύ λίγους ίππους για τα κυβικά τους, αλλά και μικρότερους "προικισμένους". Στους λίγους ίππους των πολλών κυβικών όμως ας μην ξεχνάμε ότι επιφέρει απώλειες η, γενικευμένη τότε, πίσω κίνηση...
 
θα συμφωνήσω για τις απώλειες της πίσω κίνησης όμως υποτίθεται όλτι τα μετράγανε στο στρόφαλο τότε και όχι στο τροχο!Τώρα για την απόδοση, με τα τούρμπο πλέον παντού οι ίπποι είναι άφθονοι ενώ και τα ατμοσφαιρικά της εποχής δεν τα χαρακτηρίζεις αδύνατα
 
Μας έχουν φουσκώσει (πράσινα) άλογα στις μέρες μας και βλέπουμε αυτοκίνητα των 60s υπό λάθος πρίσμα. Άλλα τα δεδομένα τότε, άλλα τα κριτήρια των αγοραστών και των κατασκευαστών. Το γεγονός ότι το Mazda έβγαζε καλύτερη αναλογία ιπποδύναμης, δεν το έκανε π.χ καλύτερο αυτοκίνητο από πολλά άλλα με χαμηλότερη ιπποδύναμη.
 
Μην ξεχναμε οτι τα αυτοκινητα εκεινης της εποχης ηταν πανάλαφρα, σε σχεση με τα σημερινα "τεθωρακισμενα".

Ετσι σε αρκετα μοντελα του '70 αλλα κυριως του '80, η αναλογια κιλων ανα ιππο δεν εχει τοσο χαοτικη διαφορα, συγκριτικα με συγχρονα μοντελα.

Οι κινητηρες σιγουρα εχουν εξελιχθει πολυ οσον αφορα την αποδοση τους, πλεον βγαινουν ευκολα 100-120 bhp απο τρικυλινδρα μοτερ 1000 κυβικων.

Η αξιοπιστια τους ομως και η αντοχη τους σε βαθος χρονου ειναι μεγαλα ερωτηματικα.
 
Πίσω
Μπλουζα