Ρετρό οχήματα

Αντιθέτως, θα έλεγα ότι ήταν πολύ πιο βαριά οχήματα, με πολύ περισσότερο και παχύτερο μέταλλο λαμαρίνας, γυάλινα φανάρια αλλά και αρκετά μεταλλικά παρελκόμενα. Χωρίς την εκτεταμένη χρήση πλαστικού που υπάρχει σήμερα (π.χ. Renault Clio με πλαστικά μπροστινά φτερά).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα συμφωνήσω με την ΦΖΠ1, εκτός και αν ο supecoopa αναφέρεται σε τίποτα Trabant, Wartburg και παρόμοια.
 
Δεν ειναι ετσι.

Ανοιξτε την πορτα μιας Corolla του 1985 και μιας Corolla του 2015 και πειτε μου αν η πορτα του 1985 ειναι πιο βαρια, επειδη η λαμαρινα ηταν πιο "παχια" τοτε.

Σκεφτεστε την λαμαρινα και τα γυαλινα φαναρια, αλλα δεν λαμβανετε υπ'οψιν σας το ενισχυμενο πατωμα και πλαισιο (ενεκα παθητικης ασφαλειας), τα απιστευτα πολυπλοκα συγχρονα συστηματα αναρτησης, τα υδραυλικα ή ηλεκτρικα υποβοηθουμενα συστηματα τιμονιου, τα Air Condition, τους καταλυτες, τους 4-6-8 αεροσακους, τις ηλεκτρικες ηλιοροφες, το παντου "ντυμενο" εσωτερικο με χονδρες επενδυσεις σε κολωνες-ταμπλω-πορτες, τις παχιες μοκετες, την ηχομονωση, τα αναπαυτικα καθισματα με τους τριαντα μηχανισμους, τα απειρα ηλεκτρονικα συστηματα, τις μεγαλες ζαντες και τα φαρδια λαστιχα... Να συνεχισω;

:)

Μερικα εντελως τυχαια παραδειγματα, με ιδιας κατηγοριας οχηματα...

Toyota Starlet (1995): 830 κιλα

Toyota Yaris (2015): 1060 κιλα

Audi 80 (1990): 1070 κιλα

Audi A4 (2011): 1400 κιλα

Alfa Romeo 75 (1990): 1100 κιλα

Alfa Romeo Guiletta (2010): 1400 κιλα

VW Golf II (1990): 1070 κιλα μεσο βαρος

VW Golf VI (2008): 1300 κιλα μεσο βαρος

Αν υπηρχαν (ευκολα προσβασιμα) στοιχεια για ακομα παλιοτερα μοντελα, απο τελη '70 εως αρχες '80, θα βλεπατε οτι οι διαφορές ηταν ακομα μεγαλυτερες.

Μονο τα τελευταια 2-3 χρονια εχουν αρχισει οι αυτοκινητοβιομηχανιες να υποβαλουν τα μοντελα σε αποτελεσματικη "διαιτα".
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα συμφωνήσω απόλυτα...

Τώρα για την δίαιτα που προσπαθούν να κάνουν στα τελευταία μοντέλα τους οι εταιρείες μάλλον θα την ονομάσω ανάγκη ή έστω αναγκαστική επιλογή.

Ο Τσαπμαν ιδρυτής της λοτους είχε καταλάβει από παλιά ότι το ελαφρύτερο αμάξωμα είναι καλύτερο από τα περισσότερα άλογα τόσο σε επιδόσεις όσο και σε οδική συμπεριφορά!

Στην περίπτωση μας η μείωση του βάρους στο κάθε μοντέλο δεν συνεπάγεται μόνο καλύτερες επιδόσεις αλλά κυρίως καλύτερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων κάτι που θα χρειάζονταν περισσότερα έξοδα σε έρευνα για να επιτευχθεί! Η πρόοδος στα υλικά και τις τεχνικές κατασκευής αποτελεί σύμμαχο των εταιρειών προς αυτή την κατεύθυνση!
 
5.jpg
5.jpg
 
Πολύ όμορφο αυτοκίνητο η Mercedes 280 Cabrio και, φυσικά, πανάκριβη. Μιλάμε για κατηγορίες κινητήρων απαγορευμένων στην ελληνική αγορά (2.800 κυβικά). Για να καταλάβουμε σε ποιο βαθμό φορολογούνταν αυτοκίνητα σαν αυτό στην Ελλάδα, η "συμπεριλαμβανόμενη εισφορά" η οποία αναφέρεται στο κείμενο ανερχόταν στις 97.500 δραχμές. Δηλαδή περισσότερο απ'όσο κόστιζε ένα μέσο αυτοκίνητο 1.100 κυβικών εκείνη την εποχή.
 
Απο τοτε ειχαν βρει την <χρυση αγελαδα> στο να φορολογουν μονιμως το αυτοκινητο σαν ειδος πολυτελειας και οχι σαν απαραιτητο μεταφορικο μεσο που ηταν σε ολη την υπολοιπη Ευρωπη,τακτικη που συνεχιζεται μεχρι τις μερες μας βεβαια,αρμεγμα κανονικο και σε ολους
 
Η αλήθεια είναι ότι το παράδειγμα με τα κιλά, ήταν αφοπλιστικό ! Θα περίμενα ότι η λαμαρίνα, ως το πιο εκτεταμένο μεταλλικό μέρος, θα βάρυνε περισσότερο στο συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, αλλά πράγματι, όλα τα παρελκόμενα αποδεικνύουν το αντίθετο.

Και φυσικά, μόνο στα ζαντολάστιχα, αν θυμηθούμε ότι προφίλ παραπάνω από 155-165 σπανίως βλέπαμε (και με 14"" ζάντες), ένα μεγάλο μέρος αύξησης βάρους, δικαιολογείται μόνο και μόνο από εκεί.

Επίσης αν και καταργήθηκαν τα βαριά πίσω διαφορικά, οι σταυροί και οι άξονες, τα φύλλα σούστας κλπ., τελικά το ώφελος δεν υπήρξε, όπως δαίνεται.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Yπήρχε και το αντίστοιχο, πιο δημοφιλές, Simca 1301 με κινητήρα 1.290 κυβικών.
 
Αυτη την αξιοσεβαστη γοητευτικη κυρια σιελ χρωματος με ομορφια στα μεταλλικα των προφυλακτηρων και τροχων της που ηρθε κατω απο περιεργες συνθηκες στην κατοχη μου, ειχα για 3 χρονια , ενα αυτοκινητο με πραγματικο χαρακτηρα που υστερα απο διαρκεις πιεσεις απο εναν συλλεκτη πουλησα σε καλη τιμη, και προχωρησα στην αγορα ενος ρωσσικου NIVA ως το μονο φθηνο/ικανης ιπποδυναμης για ρυμουλκηση 8μετρου τροχοσπιτου.

images (2).jpgΑκριβως σαν την τελευταια φωτο ηταν

Το σαλονι της πολυ ανετο - απο Mercedes 1800 `78 - σε σιελ δερμα , ξυλινο ταμπλω - κερασια απ`οτι μου ειπε ενας γνωστης της ΦΙΛΠΑ- 4 ταχυτητες σε 1600 κ.ε. εδιναν χαλαρα 70-90 χλμ/α.ω. καθως και οι λεγομενες σουστες στις αναρτησεις προδιαθεταν καθε μελος της οικογενειας να ριξει εναν υπνακο κατα τη διαρκεια μακρινων ταξιδιων .

Παραθετω μερικες φωτο απο το διαδυκτιο, μεχρι να βρω εκεινο το αλμπουμ με την φωτο με την κυρια σε χωματοδρομο καπου στα Τρικαλα.

21696710598_180189b2da_o.jpg

1962_Austin_A60_Interior.jpg

$_20.JPG
 
1800 κυβικά για να βγάλεις 87 ίππους και να πιάσεις 168 τελική ! Και με το δεύτερο επαναστατικό σύστημα ψεκασμού, 103 ίπους... Σαν σημερινό πολυβάλβιδο 1200άρι...
 
Δεν το περιμενα τοσο ακριβο το Πεζω. Πραγματικα εντυπωσιακα νουμερα.
 
johnny19818 είπε:
Δεν το περιμενα τοσο ακριβο το Πεζω. Πραγματικα εντυπωσιακα νουμερα.
Mιλάμε για 1.800 κυβικά που σημαίνει ότι το κράτος "βάραγε στο κεφάλι". Μόνο η εισφορά του έφτανε τις 32.500 δραχμές. Την επόμενη χρονιά, στα τέλη του 1970, παρουσιάστηκε στη χώρα μας και το "504" με τον κινητήρα στα 2.000 κ. εκ. (1.971 κυβ./98 άλογα), στους 14 φορολογίσιμους ίππους δηλαδή. Η αρχική του τιμή ήταν 174.000 δραχμές.

Πάντως, ωραίο και πολύ άνετο αυτοκίνητο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα