Μιας και έγραψα στο
2001 A Game Odyssey για το E.T. που κολλάει και με το παρόν thread, του κάνω ένα copy paste, αφού και το γράμμα Ε ίσως είναι λίγο δύσκολο.
E.T. Phone Home! (1983) Developer: Steve Englehart κ.α. Publisher: Atari Platform: Atari 8-bit
O Steve Englehart είναι μύθος στα κόμις. Αποφοίτησε από το κολέγιο την περίοδο του πολέμου του Βιετνάμ και πήγε στον στρατό. Όταν γύρισε ξεκίνησε στα κόμικς δίπλα στον επίσης θρυλικό Neal Adams στις αρχές της δεκαετίας του ‘70 και από τότε έγινε συγγραφέας των μεγαλύτερων τίτλων τόσο της Marvel όσο και της DC. Τα runs του στον κάθε τίτλο έχουν αφήσει ιστορία, και έχει γράψει μερικά από τα καλύτερα σενάρια για τον καθένα τους. Στο Batman έκανε τον σκοτεινό ιππότη πραγματικά σκοτεινό, μια δεκαετία πριν τον Frank Miller. Έγραψε μερικές από τις καλύτερες ιστορίες των Avengers, ανατάραξε τα βαλτωμένα νερά των Fantastic Four, η συνεργασία του με τον Gene Colan στο Doctor Strange είναι μία από τις καλύτερες περιόδους του τίτλου. Στο Captain America συντάραξε με την ιστορία όπου ο Cap παραιτείται, προδομένος από την Αμερική του Watergate. O Steve Englehart δεν φοβόταν να πάρει ρίσκα και να ανατρέψει το status quo και οι επιλογές του απέδωσαν κάνοντας τον έναν από τους πιο δημοφιλείς συγγραφείς της βιομηχανία. Αλλά εδώ δεν θα ασχοληθούμε ούτε με τα κόμικς, ούτε με τα βιβλία, ούτε με τις ταινίες, αλλά με το πέρασμα του από την Atari.
Στα τέλη του ‘70 αποφάσισε να αφήσει τα κόμικς, τότε νόμιζε μόνιμα αλλά θα επέστρεφε, και να αρχίσει να γράφει βιβλία. Το πρώτο του νουβέλα έκανε αρκετή επιτυχία ώστε η εκδότρια Dell να του δώσει προκαταβολή για την δεύτερη. Σκεφτόταν να βάλει το στόρι στην Silicon Valley οπότε πήρε τηλέφωνο τον φίλο του Ted Richards, ο οποίος εργαζόταν στην Atari, να του κάνει μερικές ερωτήσεις για το πως λειτουργεί η βιομηχανία υπολογιστών. Αντ’αυτού ο Ted του πρότεινε να πάει δουλέψει στην Atari και με την προτροπή της γυναίκας του συμφώνησε, επέστρεψε την προκαταβολή για την νουβέλα και μπήκε στην Atari το 1982. Ξεκίνησε γράφοντας manuals (του Eastern Front που βραβεύτηκε) αλλά σύντομα μπήκε στο Advanced Games Group, ως ο τύπος που κατέβαζε ιδέες, αφού οι προγραμματιστικές του ικανότητες έφταναν μέχρι την BASIC. H Atari σε αυτό το σημείο είχε ξεμείνει από δημιουργούς, αφού η πρώτη φουρνιά ταλέντων έφυγε για να ιδρύσει την Activision και η δεύτερη την Imagic, οπότε ο Steve έγινε μέλος του τρίτου υπό την διοίκηση του Chris Horseman, ενός Βρετανού από την Thorn Emi, και των Jim Morris, Robert Weatherby, Michael Gurganus, Jack Ritter, Dave Menconi, Aric Wilmunder, Dan Oliver, Rita Pless και Jeffrey Heimbuck.
Το πρώτο παιχνίδι που συμμετείχε στον σχεδιασμό ήταν το E.T. Phone Home, όχι το διαβόητο παιχνίδι του VCS αλλά αυτό για τους οκτάμπιτους Atari. Την υλοποίηση των ιδεών του ανέλαβαν οι Dave Getreu, Carol Schneider και Dave Comstock. Ήταν η πρώτη φορά που η Atari μάζευε μια τόσο μεγάλη ομάδα, αφού συνήθως τα παιχνίδια ήταν one man projects. Η ανάπτυξη του παιχνιδιού ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1982 και σε αντίθεση με την πίεση που δέχθηκε ο Warshaw να ολοκληρώσει το παιχνίδι σε χρόνο ρεκόρ για να προλάβει την αγορά των Χριστουγέννων, η ομάδα του home computer ET ήταν πιο χαλαρή αφού οι πωλήσεις των παιχνιδιών των home ήταν ελάχιστες σε σχέση με αυτά των κονσολών. Τα παιχνίδια των υπολογιστών πουλούσαν χιλιάδες αντίτυπα, του VCS εκατομμύρια. Υπήρχαν και σχέδια για ένα coin-op αλλά το πρότζεκτ ακυρώθηκε αν και είχε δημιουργηθεί ένα εντυπωσιακό intro.
Παρόλα αυτά, το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού δεν ολοκληρώθηκε. Το αρχικό design είχε τέσσερα μέρη: την προσγείωση του διαστημοπλοίου, την προσπάθεια του ET να αποφύγει τους πράκτορες του FBI και να πάει στο σπίτι του Έλιοτ, τον Έλιοτ να μαζεύει τα κομμάτια που χρειάζονται για να τηλεφωνήσει σπίτι ο ET και τέλος τον Έλιοτ να πηγαίνει τον ET με το ποδήλατο του τον ET στο σημείο προσγείωσης. Τελικά μόνο το μάζεμα του τηλεφώνου υλοποιήθηκε γιατί το παιχνίδι αν και έχασε την Χριστουγεννιάτικη περίοδο έπρεπε να βγει σε ένα εύλογο διάστημα (το έδειξαν ως demo στο CES του Ιανουαρίου στην επίδειξη του 1200XL) και κυρίως γιατί δεν θα χωρούσαν όλα αυτά σε ένα cartridge 8k. Αν και η ομάδα δεν γνώρισε τον Spielberg, μέσα στο συμβόλαιο ήταν ότι έπρεπε να εγκρίνει το κόνσεπτ του παιχνιδιού. Στο σημείο που επέμενε ήταν να έχει happy end οπότε προστέθηκε η σκηνή που το διαστημόπλοιο έρχεται και παίρνει τον ET. Ίσως το κομμάτι που έχει τραυματίσει τα περισσότερα παιδάκια που το έπαιξαν είναι το digitised speech του ET “E.T. Phone Home” που ακούγεται σαν καρκινοπαθής που μιλάει με μηχανάκι μετά από λαρυγγεκτομή.