Ο Ζεστός Μήνας Αύγουστος (1966)

tonytony

retron00b (sick admin's joke!)
Joined
14 Σεπ 2008
Μηνύματα
28.131
Αντιδράσεις
48.291
Ο Ζεστός Μήνας Αύγουστος (1966)


RetroDB:
http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Ο_ζεστός_μήνας_Αύγουστος

 


Αστυνομική ταινία παραγωγής Βικτώριας Καψάσκη (1966) , σε σενάριο και σκηνοθεσία Σωκράτη Καψάσκη και μουσική Σταύρου Ξαρχάκου. Παίζουν ο Πέτρος Φυσσούν , ο Γιάννης Φέρτης , η Μπέττυ Αρβανίτη , η Κατερίνα Βασιλάκου , ο Μηνάς Χρηστίδης , ο Στέφανος Στρατηγός , η Τζόλυ Γαρμπή , ο Άγγελος Αντωνόπουλος , ο Λαυρέντης Διανέλλος κ.α.
Η ταινία έκοψε 89.797 εισιτήρια και ήρθε 65η στις 117 ταινίες της χρονιάς.


Υπόθεση :

Η απόπειρα μιας γυναίκας και του εραστή της να βγάλουν από τη μέση τον απατημένο σύζυγο.

 


Συμμετείχε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1966.

[deadpic]

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
αυτην εδω την ταινια οπως και το-ο πυρετος-των ν.οικονομου-στ.τζακσον,τις αγορασε καποια αμερικανιδα παραγωγος η doris wishman [βλεπε IMDb]και με καποιες επιπροσθετες σκηνες [οχι και τιποτα σπουδαια πραγματα]τις προβαλε στην αμερικη.
 
Ωραίο φιλμ-νουάρ από τον πολύ ταλαντούχο Σωτήρη Καψάσκη. Φυσσούν, Φέρτης, Στρατηγός και η μοιραία Αρβανίτη, όλοι πολύ καλοί.
 
τον πυρετο τον εχω ηδη ,θα μου δωσουν και την αλλη (αυγουστος) συντομα
 
Μερικές φωτογραφίες ακόμη από την ταινία.

 


5.jpg


4.jpg


3.jpg


2.jpg


1.jpg
 
Μόλις είδα τη ταινία, όντως πολύ καλή! Τέτοιες παλιές ταινίες τύπου μυστηρίου κτλ πολύ μου αρέσουν!

Ωραίες και οι φωτογραφίες που βάλατε εδώ!
 
Θα ήθελα να πει κάποιος αν θέλει τη γνώμη του για την ταινία.Γιατί άραγε δεν προβάλλεται πια από την τηλεόραση?
 
πολύ καλό ελληνικό noir με ωραίες ερμηνείες..το έβαζε συχνά πυκνά το mega στα πρώτα χρόνια
 
Και μία ανάλυση από εμένα.

Το θέμα - το καστ. Ένας νέος ο Ιάσωνας Φιλίππου (Γιάννης Φέρτης) επιστρέφει στη Ρόδο από την Αθήνα έχοντας μόλις ολοκληρώσει τη στρατιωτική του θητεία και αναζητάει στόχους στην πολιτική του πλέον ζωή. Στο πλοίο της επιστροφής συναντάει δύο ενδιαφέροντες ανθρώπους: Τον νεαρό ζιγκολό Μακρή (Πέτρος Φυσσούν) που βγάζει τα προς το ζην συνοδεύοντας ηλικιωμένες κυρίες, και την όμορφη Μάρθα Φωκά (Μπέτυ Αρβανίτη) που φαίνεται να εντυπωσιάζεται από τον Ιάσωνα.

Φτάνοντας στο νησί ο Ιάσωνας ακούει απρόθυμα την πρόταση δουλειάς του πατέρα του (Λαυρέντης Διανέλλος) για υπάλληλος στο Υποθηκοφυλακείο Ρόδου. Αντ' αυτού, εξετάζει δύο άλλες εναλλακτικές: Τον γάμο του με την παιδική του φίλη Ελπίδα Λυγέρη (Κατερίνα Βασιλάκου) που διαθέτει μία οικονομική επιφάνεια αλλά και την κρυφή ερωτική σχέση με τη Μάρθα παρότι γνωρίζει τον σύζυγό της, Φωκά (Μηνάς Χρηστίδης) επιφανή οικονομικό παράγοντα της περιοχής (λόγω της περιουσίας της συζύγου, ωστόσο).

Η Μάρθα όμως, έχει σχεδιάσει αλλιώς το μέλλον της. Μισεί θανάσιμα τον Φωκά και οργανώνει με τη βοήθεια του εραστή της Μακρή την εξόντωσή του και χρησιμοποιεί τον Ιάσωνα ως το άλλοθί της. Τα πράγματα όμως δεν θα εξελιχθούν έτσι. Ο Φωκάς αντιλαμβάνεται το σχέδιο των δύο και σκοτώνει τη Μάρθα ενώ και ο Μακρής βαριά τραυματισμένος μόλις καταφέρνει να διαφύγει. Ο Ιάσωνας συλλαμβάνεται από την αστυνομία (Στέφανος Στρατηγός) αλλά κάτι δεν κολλάει στην υπόθεση. Η Ελπίδα θα προσπαθήσει να σώσει τον Ιάσωνα δίνοντάς του άλλοθι, η λύση όμως της δολοφονίας θα έρθει όταν ανακαλύπτεται ο Μακρής και μιλάει. Τα πράγματα θα πάρουν τον δρόμο τους.

Σχόλια. Πρόκειται για μια ταινία που ουσιαστικά μπορεί να χωριστεί σε δύο τμήματα: το πρώτο, αμιγώς αισθηματικό δραματικό με κάποια κοινωνικά στοιχεία αναφέρεται στη ζωή της επαρχίας και δη ενός τουριστικού μέρους που μπορεί να έχει μισθοσυντήρητους υπαλλήλους αλλά και εύπορα μέλη με όνομα στην τοπική κοινωνία. Ανάμεσα στις τάξεις με τους εκπροσώπους τους υφαίνεται ένα πλέγμα σχέσεων άλλοτε επιφανειακών και άλλοτε υπαρκτών. Ο άνεργος νέος με μόνο εφόδιο τα νιάτα του που ονειρεύεται ακόμα την επιστροφή στην πρωτεύουσα. Ο ζιγκολό που κάποτε σπούδαζε στο Παρίσι αλλά αποφάσισε ότι με τις σπουδές δεν γίνεται τίποτα. Ένα ζευγάρι πλουσίων που ο κυνισμός τους περισσεύει και που δεν τους ενώνει τίποτε άλλο από το αμοιβαίο μίσος καίτοι μπροστά σε τρίτους "όλα πάνε καλά". Και όλα αυτά μέσα στην ζέστη του Αυγούστου.

Στο δεύτερο μέρος το σκηνικό αλλάζει και παρακολουθούμε μία αμιγώς αστυνομική ταινία με αρκετά προβλεπόμενη εξέλιξη χωρίς, ωστόσο αυτό να μειώνει το ενδιαφέρον του θεατή. Κάποιες στιγμές δείχνουν να μην κολλούν νοηματικά (πχ τα χρυσαφικά στο σκάφος), σε γενικές γραμμές όμως νομίζω ότι το έργο runs smoothly και με μικρές δόσεις αγωνίας.

Ερχόμαστε τώρα στην κριτική των συντελεστών και πρώτα του Σωκράτη Καψάσκη που υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία. Νομίζω ότι τα πήγε αρκετά καλά χωρίς να αποφύγει κάποια λάθη που όμως δεν αλλάζουν τη γενική εντύπωση. Θα μπορούσε να δώσει μία σχετική ταχύτητα στην ταινία σε σημεία όπου αυτή μοιάζει στατική, πάλι όμως αυτό θα ερχόταν σε αντίθεση με τη γενική εικόνα του τίτλου (Ο ζεστός (και νωθρός) μήνας Αύγουστος). Μου άρεσε επίσης η εναλλαγή από το φωτεινό (α' μέρος) στο σκοτεινό σκηνικό (κυρίως β' μέρος) με το οποίο παίζει ο σκηνοθέτης.

Από τους ηθοποιούς θα έλεγα ότι ξεχώρισα την παρουσία του Μηνά Χρηστίδη, ενός έμπειρου στελέχους του Ελληνικού Κινηματογράφου που ενσαρκώνει πειστικά και καταλυτικά τον ρόλο του. Από εκεί και πέρα καλές ερμηνείες παρουσιάζουν και ο Πέτρος Φυσσούν και η Μπέτυ Αρβανίτη. Δεν θα έλεγα ότι εντυπωσιάστηκα από τον Γιάννη Φέρτη σε μια μάλλον μέτρια παρουσία του. Όχι ιδιαίτερα στοιχεία επίσης και από τους Κατερίνα Βασιλάκου, Στέφανο Στρατηγό και Άγγελο Αντωνόπουλο. Αν μη τι άλλο το καστ ήταν ιδιαίτερα πλούσιο.

Με καλές και κακές στιγμές η μουσική της Σοφίας Μιχαλίτση. Αρκετά καλή και η φωτογραφία του Δημήτρη Παπακωνσταντή.

Μικρά - μικρά.

1. Σε κάποια στιγμή στο πλοίο, ο Μακρής αναφερόμενος στον Ιάσωνα του λέει ότι "...τώρα που μπήκαμε στην Κοινή Αγορά...". Προφανώς αναφέρεται στην τελωνειακή σύνδεση Ελλάδας - ΕΟΚ και όχι στην πλήρη ένταξη η οποία έλαβε χώρα το 1981. Περισσότερα για τη συμφωνία Ελλάδας - ΕΟΚ η οποία τέθηκε σε ισχύ στις 1/11/1962 μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

2. Είναι η δεύτερη φορά που ο Μηνάς Χρηστίδης εμφανίζεται σε αναπηρικό καρότσι. Η πρώτη ήταν στο "Ένας μεγάλος έρωτας" (1964).

3. Κάποια ακόμα στοιχεία για την ταινία που ξαφνιάζουν όπως το ότι (κατά μία πηγή) τα δικαιώματα της ταινία αγοράστηκαν στην Αμερική και ότι ξαναγυρίστηκε με προσθήκες ως The hot month August (πιθανόν το 1969) μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Απόσπασμα.

Ο σύζυγος της Μάρθας παρουσία της τελευταίας, απευθύνεται στον Ιάσωνα:

Φωκάς: - Νέε μου μην με παρεξηγείτε. Θα πρέπει να 'χετε ήδη ακούσει αυτό που λένε για την τάξη μας, πως έχει δυο προτερήματα: πρώτον, μια σωστή αίσθηση του χιούμορ, και δεύτερον, πως οι γυναίκες της περίφημα έρωτα, χαχαχαχα!!!!


Video: Απόσπασμα της ταινίας.


Φωτογραφίες.

1. Ο Ιάσωνας κρατούμενος για τη δολοφονία της Μάρθας.

august1.jpg

2. Μακρής και Ιάσωνας τα λένε στο μπαρ του πλοίου.

august2.jpg

3. Ο Ιάσωνας και η Μάρθα κανονίζουν την βραδινή τους έξοδο.

august4.jpg

4. Ο Φωκάς.

august5.jpg

5. Ο Βασίλης, ο αστυνομικός διοικητής που έχει αναλάβει την εξιχνίαση της υπόθεσης.

august8.jpg

6. Ενδιαφέρουσα σκηνή όπου ένα ανυψωτικό περονοφόρο του αεροδρομίου αναλαμβάνει να "φορτώσει" τον Φωκά που βρίσκεται στο αναπηρικό αμαξίδιο επάνω στο αεροπλάνο για να τον μεταφέρει μαζί με τη σωρό της συζύγου του στην Αθήνα.

august10.jpg

7. Ο Ιάσωνας έχει μόλις αποφυλακιστεί και η Ελπίδα σπεύδει να τον συναντήσει.

august11.jpg

8. Όμορφη λήψη του λιμανιού της Ρόδου με το σήμα κατατεθέν της πόλης, τα ελάφια.

august9.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Από τους ηθοποιούς θα έλεγα ότι ξεχώρισα την παρουσία του Μηνά Χρηστίδη
Ε μα θα σκάσω αν δεν το πω. Πως να μην ξεχωρίσει ο Χρηστιδης; ντοκτορα είχε στο κέρατο. Νομίζω δεν υπάρχει άλλος ηθοποιός να έπαιξε τόσες φορές τον απατημενο ( ίσως στον παγκόσμιο κινηματογράφο:) )
 
Και μία ανάλυση από εμένα.

Το αεροπλάνο αυτό με νηολόγιο SX-DAE της Ολυμπιακής Αεροπορίας συνετρίβη κατά τη διαδικασία προσγείωσης στις 8.12.1969 στο όρος Πάνειο στην Κερατέα Αττικής προερχόμενο από Χανιά. Με 90 νεκρούς είναι το πιο πολύνεκρο δυστύχημα στην ιστορία της Ολυμπιακής Αεροπορίας.....
 
Ε μα θα σκάσω αν δεν το πω. Πως να μην ξεχωρίσει ο Χρηστιδης; ντοκτορα είχε στο κέρατο. Νομίζω δεν υπάρχει άλλος ηθοποιός να έπαιξε τόσες φορές τον απατημενο ( ίσως στον παγκόσμιο κινηματογράφο:) )
λές η λήψη με τα ελάφια στην φωτογραφία παραπάνω να συμβολίζει το κέρατο του Χρηστίδη που λές; :)
 
λές η λήψη με τα ελάφια στην φωτογραφία παραπάνω να συμβολίζει το κέρατο του Χρηστίδη που λές; :)
Μπορεί γιατί βλέπω διατηρούν έναν αέρα, μια αξιοπρέπεια, μια γοητεία κι ένα υπεράνω να το πω, παρά τα κέρατα
 
Πίσω
Μπλουζα