ARETARA
RetroNuts!
- Joined
- 1 Σεπ 2010
- Μηνύματα
- 2.203
- Αντιδράσεις
- 2.589
Ένας μεγάλος έρωτας (1964)
RetroDB: http://retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%88%CE%BD%CE%B1%CF%82_%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B1%CF%82
Μια δραματική-αισθηματική ταινία του 1964 εξετάζω στο παρόν θέμα. Λέγεται "Ένας μεγάλος έρωτας" της Φίνος Φιλμς σε σενάριο Βαγγέλη Γκούφα και σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου.
Η υπόθεση - Το καστ. Ο Αλέξης Βαλσάμης (Νίκος Κούρουλος), ένας γοητευτικός και με μεγάλη απήχηση στο γυναικείο πληθυσμό νέος άντρας αποφασίζει ότι ήρθε η στιγμή να σταματήσει τις εφήμερες σχέσεις και να παντρευτεί τη Μάρω Λεωνίδου (Ξένια Καλογεροπούλου) μια νεαρή κοπέλα. Ωστόσο η απόφαση αυτή δεν είναι εύκολα πραγματοποιήσιμη καθώς η μητέρα της Μάρως, Αθηνά (Τασσώ Καββαδία) στέκεται με σκεπτικισμό απέναντι στο ενδεχόμενο να βάλει στο σπίτι της έναν γυναικά.
Σε βοήθεια της Μάρως καλείται η σύζυγος του αδερφού της Αθηνάς και θείου της Μάρως, Νίκου (Μηνάς Χρηστίδης), η Λένα (Τζένη Καρέζη). Η συνάντηση Λένας-Αλέξη θα είναι καταλυτική για την συνέχεια της ιστορίας. Ο Αλέξης ερωτεύεται τη Λένα και την πολιορκεί. Βαθμιαία η Λένα ενδίδει στον Αλέξη και δημιουργείται έτσι μια παράνομη σχέση του ζευγαριού. Υπάρχει όμως και τρίτο πρόσωπο που εμπλέκεται και επηρεάζει την εξέλιξη του δράματος...
Η Ζωή (Τζένη Ρουσσέα) μια γυναίκα που υπήρξε ερωμένη του Αλέξη επανεμφανίζεται στη ζωή του διεκδικώντας να τον ξανακερδίσει. Η άρνηση του τελευταίου όμως θα την κάνει να προσπαθήσει να τον καταστρέψει αφού δεν μπορεί να τον έχει δικό της...
Διάφορα γεγονότα που θα συμβούν με αρχή τον θάνατο του πατέρα της Λένας, (Άγγελος Μαυρόπουλος) θα οδηγήσουν την κατάσταση σε δρόμο χωρίς επιστροφή. Η Λένα πηγαίνει για λίγες μέρες στη Ρόδο και την ακολουθεί ο Αλέξης. Την πιέζει να δώσει τέλος στο γάμο της αλλά εκείνη αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στον Αλέξη και την οικογένειά της αφού έχει και μια μικρή κόρη (Νίνα Οικονομίδου). Η σχέση του παράνομου ζευγαριού σταδιακά αποκαλύπτεται στους υπόλοιπους. Το ατύχημα που παθαίνει ο Νίκος και η αναπηρία του θα επιδράσει καταλυτικά στη Λένα και θα πάρει την απόφασή της να αρνηθεί τον Αλέξη. Το ποτήρι όμως έχει ραγίσει στο σπίτι της. Μη μπορώντας να αντέξει την απόρριψη η Λένα παίρνει το δρόμο της. Το δράμα ολοκληρώνεται με την Λένα στις τελευταίες της στιγμές (μετά από ατύχημα) να ζητάει από τον Νίκο να την συγχωρέσει και να φροντίσει για την κόρη τηςβ¦
Σχόλια. Η θεματολογία του δράματος ξεφεύγει μάλλον από τα συνηθισμένα ομοειδή έργα της περιόδου. Μια ευκατάστατη μεσοαστική οικογένεια αναστατώνεται από την δημιουργία ενός παράνομου δεσμού της οικοδέσποινας με τον υποψήφιο σύζυγο της ανεψιάς της. Για την εκτέλεση αυτής της αρκετά ενδιαφέρουσας ιδέας του σεναρίου ο Ντίνος Δημόπουλος είχε στη διάθεσή του πληθώρα ικανών συντελεστών και κυρίως εκλεκτό επιτελείο ερμηνευτών. Και πιστεύω ότι τα καταφέρνει αρκετά καλά, άσχετα αν σε τελική ανάλυση το έργο δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αριστούργημα.
Η Τζένη Καρέζη εντυπωσιάζει με την ερμηνεία της και στέκεται με αξιώσεις στον απαιτητικό ρόλο της μητέρας, συζύγου και ερωμένης. Ο Νίκος Κούρκουλος στο γνώριμό του προφίλ του κατακτητή, δεν εντυπωσιάζει όμως απέναντι στην Καρέζη. Από τους άλλους ρόλους θα ξεχωρίσω τον Μηνά Χρηστίδη ως τον σύζυγο. Ίσως να μην έδωσε τη δραματικότητα που θα περιμέναμε από τέτοιο ρόλο αλλά οπωσδήποτε στάθηκε με αξιοπρέπεια. Η Τασσώ Καββαδία δεν δείχνει την συνήθη δυναμική της παρουσία και μένει πιο πίσω ενώ και η Ξένια Καλογεροπούλου παρότι εμφανίζεται σε έναν ρόλο διαφορετικό από αυτόν που έχουμε συνηθίσει δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Τέλος, πολύ καλή παρουσία από μια ηθοποιό που πάντα μου άρεσε ως ερμηνεύτρια και ως γυναικεία παρουσία, την Τζένη Ρουσσέα, σε έναν όμως μάλλον άχαρο ρόλο που την αδικεί. Σε μικρό ρόλο και μάλλον αδιάφορο ρόλο ο Βύρων Παλλης.
Μέσα από την ταινία αποκτούμε μια αρκετά καλή εικόνα των ανωτέρων στρωμάτων της Αθηναϊκής κοινωνίας των μέσων του ΚΌ60. Η ανθηρή οικονομία και ο «εξευρωπαϊσμός» της πρωτεύουσας με τα ακριβά αυτοκίνητα, τις επαύλεις και τους χορούςβ¦ Από την άλλη τα κουτσομπολιά των κοσμικών κύκλων και τα ερωτικά σκάνδαλα, υπαρκτά και μη, αποπνέουν το πνεύμα της εποχής, φυσικά μόνο την μία όψη του.
Στα συν της ταινίας η αναμφισβήτητα πλούσια παραγωγή με τα προσεγμένα σκηνικά και τις εξωτερικές σκηνές (ξεχωρίζουν αυτές στην παλιά πόλη της Ρόδου). Η μουσική του Μίμη Πλέσσα προσθέτει οπωσδήποτε στη δραματικότητα της ταινίας, θα έλεγα ωστόσο ότι είναι απλά η πρέπουσα χωρίς να εντυπωσιάζει.
Μικρά-μικρά. Μου έκανε εντύπωση το πλήθος των σπουδαίων συντελεστών σε εξαιρετικά δευτερεύοντες ρόλους. Άγγελος Αντωνόπουλος, Βέρα Κρούσκα, Αλέκος Τζανετάκος, Δέσποινα Στυλιανοπούλου και ακόμα Θεόδωρος Έξαρχος, Περικλής Χριστοφορίδης και Γιώργος Λουκάκης συνθέτουν ένα πολύ «ακριβό» επιτελείο για να στελεχώνει περιθωριακούς ρόλους.
Φωτογραφίες.
1. Αλέξης και Λένα σε «τυχαία» συνάντηση στην Ερμού στο ύψος της Καπνικαρέας.

2. Ζωή και Αθηνά στο σπίτι της τελευταίας.

3. Στιγμιότυπο από ένα καφέ. Στα αριστερά οι Βέρα Κρούσκα και Ξένια Καλογεροπούλου και στα δεξιά ο Βύρων Πάλλης. Ο τέταρτος από αριστερά υποθέτω ότι είναι ο Θάνος Παπαδόπουλος. Τους υπόλοιπους δεν τους γνωρίζω.

4. Στο αεροδρόμιο πριν την αναχώρηση για τη Ρόδο. Από αριστερά η νταντά της μικρής κόρης, η Λένα με τη μικρή της κόρη αγκαλιά, ο Νίκος και δεξιά ο Άγγελος Αντωνόπουλος ως σωφέρ.

5. Σκηνή από την παλιά πόλη της Ρόδου.

Σκηνές από την ταινία στο video που ακολουθεί.
RetroDB: http://retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%88%CE%BD%CE%B1%CF%82_%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B1%CF%82
Μια δραματική-αισθηματική ταινία του 1964 εξετάζω στο παρόν θέμα. Λέγεται "Ένας μεγάλος έρωτας" της Φίνος Φιλμς σε σενάριο Βαγγέλη Γκούφα και σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου.
Η υπόθεση - Το καστ. Ο Αλέξης Βαλσάμης (Νίκος Κούρουλος), ένας γοητευτικός και με μεγάλη απήχηση στο γυναικείο πληθυσμό νέος άντρας αποφασίζει ότι ήρθε η στιγμή να σταματήσει τις εφήμερες σχέσεις και να παντρευτεί τη Μάρω Λεωνίδου (Ξένια Καλογεροπούλου) μια νεαρή κοπέλα. Ωστόσο η απόφαση αυτή δεν είναι εύκολα πραγματοποιήσιμη καθώς η μητέρα της Μάρως, Αθηνά (Τασσώ Καββαδία) στέκεται με σκεπτικισμό απέναντι στο ενδεχόμενο να βάλει στο σπίτι της έναν γυναικά.
Σε βοήθεια της Μάρως καλείται η σύζυγος του αδερφού της Αθηνάς και θείου της Μάρως, Νίκου (Μηνάς Χρηστίδης), η Λένα (Τζένη Καρέζη). Η συνάντηση Λένας-Αλέξη θα είναι καταλυτική για την συνέχεια της ιστορίας. Ο Αλέξης ερωτεύεται τη Λένα και την πολιορκεί. Βαθμιαία η Λένα ενδίδει στον Αλέξη και δημιουργείται έτσι μια παράνομη σχέση του ζευγαριού. Υπάρχει όμως και τρίτο πρόσωπο που εμπλέκεται και επηρεάζει την εξέλιξη του δράματος...
Η Ζωή (Τζένη Ρουσσέα) μια γυναίκα που υπήρξε ερωμένη του Αλέξη επανεμφανίζεται στη ζωή του διεκδικώντας να τον ξανακερδίσει. Η άρνηση του τελευταίου όμως θα την κάνει να προσπαθήσει να τον καταστρέψει αφού δεν μπορεί να τον έχει δικό της...
Διάφορα γεγονότα που θα συμβούν με αρχή τον θάνατο του πατέρα της Λένας, (Άγγελος Μαυρόπουλος) θα οδηγήσουν την κατάσταση σε δρόμο χωρίς επιστροφή. Η Λένα πηγαίνει για λίγες μέρες στη Ρόδο και την ακολουθεί ο Αλέξης. Την πιέζει να δώσει τέλος στο γάμο της αλλά εκείνη αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στον Αλέξη και την οικογένειά της αφού έχει και μια μικρή κόρη (Νίνα Οικονομίδου). Η σχέση του παράνομου ζευγαριού σταδιακά αποκαλύπτεται στους υπόλοιπους. Το ατύχημα που παθαίνει ο Νίκος και η αναπηρία του θα επιδράσει καταλυτικά στη Λένα και θα πάρει την απόφασή της να αρνηθεί τον Αλέξη. Το ποτήρι όμως έχει ραγίσει στο σπίτι της. Μη μπορώντας να αντέξει την απόρριψη η Λένα παίρνει το δρόμο της. Το δράμα ολοκληρώνεται με την Λένα στις τελευταίες της στιγμές (μετά από ατύχημα) να ζητάει από τον Νίκο να την συγχωρέσει και να φροντίσει για την κόρη τηςβ¦
Σχόλια. Η θεματολογία του δράματος ξεφεύγει μάλλον από τα συνηθισμένα ομοειδή έργα της περιόδου. Μια ευκατάστατη μεσοαστική οικογένεια αναστατώνεται από την δημιουργία ενός παράνομου δεσμού της οικοδέσποινας με τον υποψήφιο σύζυγο της ανεψιάς της. Για την εκτέλεση αυτής της αρκετά ενδιαφέρουσας ιδέας του σεναρίου ο Ντίνος Δημόπουλος είχε στη διάθεσή του πληθώρα ικανών συντελεστών και κυρίως εκλεκτό επιτελείο ερμηνευτών. Και πιστεύω ότι τα καταφέρνει αρκετά καλά, άσχετα αν σε τελική ανάλυση το έργο δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αριστούργημα.
Η Τζένη Καρέζη εντυπωσιάζει με την ερμηνεία της και στέκεται με αξιώσεις στον απαιτητικό ρόλο της μητέρας, συζύγου και ερωμένης. Ο Νίκος Κούρκουλος στο γνώριμό του προφίλ του κατακτητή, δεν εντυπωσιάζει όμως απέναντι στην Καρέζη. Από τους άλλους ρόλους θα ξεχωρίσω τον Μηνά Χρηστίδη ως τον σύζυγο. Ίσως να μην έδωσε τη δραματικότητα που θα περιμέναμε από τέτοιο ρόλο αλλά οπωσδήποτε στάθηκε με αξιοπρέπεια. Η Τασσώ Καββαδία δεν δείχνει την συνήθη δυναμική της παρουσία και μένει πιο πίσω ενώ και η Ξένια Καλογεροπούλου παρότι εμφανίζεται σε έναν ρόλο διαφορετικό από αυτόν που έχουμε συνηθίσει δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Τέλος, πολύ καλή παρουσία από μια ηθοποιό που πάντα μου άρεσε ως ερμηνεύτρια και ως γυναικεία παρουσία, την Τζένη Ρουσσέα, σε έναν όμως μάλλον άχαρο ρόλο που την αδικεί. Σε μικρό ρόλο και μάλλον αδιάφορο ρόλο ο Βύρων Παλλης.
Μέσα από την ταινία αποκτούμε μια αρκετά καλή εικόνα των ανωτέρων στρωμάτων της Αθηναϊκής κοινωνίας των μέσων του ΚΌ60. Η ανθηρή οικονομία και ο «εξευρωπαϊσμός» της πρωτεύουσας με τα ακριβά αυτοκίνητα, τις επαύλεις και τους χορούςβ¦ Από την άλλη τα κουτσομπολιά των κοσμικών κύκλων και τα ερωτικά σκάνδαλα, υπαρκτά και μη, αποπνέουν το πνεύμα της εποχής, φυσικά μόνο την μία όψη του.
Στα συν της ταινίας η αναμφισβήτητα πλούσια παραγωγή με τα προσεγμένα σκηνικά και τις εξωτερικές σκηνές (ξεχωρίζουν αυτές στην παλιά πόλη της Ρόδου). Η μουσική του Μίμη Πλέσσα προσθέτει οπωσδήποτε στη δραματικότητα της ταινίας, θα έλεγα ωστόσο ότι είναι απλά η πρέπουσα χωρίς να εντυπωσιάζει.
Μικρά-μικρά. Μου έκανε εντύπωση το πλήθος των σπουδαίων συντελεστών σε εξαιρετικά δευτερεύοντες ρόλους. Άγγελος Αντωνόπουλος, Βέρα Κρούσκα, Αλέκος Τζανετάκος, Δέσποινα Στυλιανοπούλου και ακόμα Θεόδωρος Έξαρχος, Περικλής Χριστοφορίδης και Γιώργος Λουκάκης συνθέτουν ένα πολύ «ακριβό» επιτελείο για να στελεχώνει περιθωριακούς ρόλους.
Φωτογραφίες.
1. Αλέξης και Λένα σε «τυχαία» συνάντηση στην Ερμού στο ύψος της Καπνικαρέας.

2. Ζωή και Αθηνά στο σπίτι της τελευταίας.

3. Στιγμιότυπο από ένα καφέ. Στα αριστερά οι Βέρα Κρούσκα και Ξένια Καλογεροπούλου και στα δεξιά ο Βύρων Πάλλης. Ο τέταρτος από αριστερά υποθέτω ότι είναι ο Θάνος Παπαδόπουλος. Τους υπόλοιπους δεν τους γνωρίζω.

4. Στο αεροδρόμιο πριν την αναχώρηση για τη Ρόδο. Από αριστερά η νταντά της μικρής κόρης, η Λένα με τη μικρή της κόρη αγκαλιά, ο Νίκος και δεξιά ο Άγγελος Αντωνόπουλος ως σωφέρ.

5. Σκηνή από την παλιά πόλη της Ρόδου.

Σκηνές από την ταινία στο video που ακολουθεί.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: