Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Σημείωση: This feature may not be available in some browsers.
Οι Δίκαιοι
Οι Δικαίοι τους έλεγα. Μετά τον Ιβανόη ήταν η αγαπημένη μου εκπομπή. Την παρακολουθούσα φ α ν α τ ι κ ά και αν καμιά φορά με έβαζαν για ύπνο πριν, τότε έκανα την άρρωστη και τον κακό χαμό για να σηκωθώ και να τη δω.
Η σειρά είχε 125 επεισόδια και έκανε πρεμιέρα στην ΥΕΝΕΔ στις 16 Φεβρουαρίου 1974. Τελείωσε στις 8 Μαϊου 1976.
Το σενάριο ήταν του πρωταγωνιστή Θάνου Λειβαδίτη.
Ηθοποιοί: Θάνος Λειβαδίτης (δικηγόρος Άγγελος Καρνέζης), Ιάκωβος Ψαρράς(ιδιωτικός ντετέκτιβ).
Η σειρά αφορούσε δικαστικές ιστορίες του δικηγόρου Άγγελου Καρνέζη, που αγωνίζεται εναντίον του κακού και του άδικου.
Σας παρακαλώ αν έχετε φωτογραφίες της σειράς από περιοδικά τις ανεβάζετε; Ή ένα μικρό τηλεοπτικό κάτι της αρχής των τίτλως ας πούμε Τsalk;(αν γίνεται και δε δημιουργηθεί πρόβλημα φυσικά)
Ναι, αυτός! Είχε την μουσική επιμέλεια όχι μόνο αυτής της σειράς, αλλά και άλλων που παρήγαγε η ΔυάςTV.Ο Νίκος Σκιαδάς ο ηθοποιός εννοείς?
Πάντως και στην εκπομπή Ριμέικ με τη Θεολογίδου το 1991 από ότι έχω δει δεν έδειξε καθόλου πλάνα (με κίνηση). Έδειξε απλώς κάποιες σκηνές (film) χωρίς ήχο.
Ενδιαφέρον! Εκείνη την εποχή οι εταιρείες παραγωγής είχαν το δικαίωμα να εισάγουν και ξένες σειρές. Οι παραγωγοί πληρωνόντουσαν από την διαφήμιση, γι’αυτό και «καιγόντουσαν» να κάνουν καλές παραγωγές και ακολούθως να εισάγουν και αξιόλογες ξένες σειρές. Η Δυάς TV Productions που ήταν η παραγωγός εταιρεία των Δικαίων, εισήγαγε μεταξύ άλλων και τον Ιβανόη. Ήμουν κι εγώ φανατικός θεατής της σειράς!
Ναι, αυτός! Είχε την μουσική επιμέλεια όχι μόνο αυτής της σειράς, αλλά και άλλων που παρήγαγε η ΔυάςTV.
Φίλε/η DyasTV Καλώς Όρισες στο RetroManiaXΗ σειρά αυτή (όπως και πολλές άλλες από την δεκαετία του ‘70) έχει σβηστεί εξ’ολοκλήρου επειδή τότε ανακύκλωναν οι Σταθμοί τις βιντεοταινίες μίας ίντσας λόγω κόστους (υποτίθεται), χωρίς βεβαίως καμμία πρόβλεψη για αρχειοθέτηση. Δυστυχώς το διοικητικό προσωπικό εκείνης της εποχής δεν είχε ιδέα από Τηλεόραση (οι καραβανάδες της ΥΕΝΕΔ ή οι εγκάθετοι του ΕΙΡΤ?) θα έλεγα ότι θεωρούσε τις παραγωγές αυτές ως «εφήμερα προϊόντα» που πιθανώς δεν θα ενδιέφεραν κανέναν μελλοντικά. Έτσι χάθηκαν πολλές μεγάλες και ιστορικές παραγωγές και οι κόποι πάρα πολλών δημιουργικών ανθρώπων λόγω της τεράστιας άγνοιας των διοικήσεων των Σταθμών.
Φίλε/η DyasTV Καλώς Όρισες στο RetroManiaXΠολύ καλές οι πληροφορίες σου.
Μια παράκληση: Μην ποστάρεις συνεχόμενα, καθώς αντίκειται στους κανονισμούς του φόρουμ. Μπορείς να απαντάς σε πολλαπλές αναρτήσεις με μόνο μία ανάρτησή σου![]()
Δυστυχώς εμείς οι γεννημένοι από 1977 και μετά δεν είδαμε ούτε πλάνο αυτής της σειράς αφού έχει διαγραφεί χρόνια τώρα...
Ένα απόκομμα του περιοδικού Κατερίνα , έτος 1976 , που αφορά τη σειρά.
Προβολή συνημμένου 115533![]()
Δύο αυθεντικές φωτογραφίες από τη σειρά
Ο σατανικός αρχηγός που αναφέρει το περιοδικό και αποκαλύπτεται στο τελευταιο επεισόδιο της σειράς, ήταν ο υποψήφιος γαμπρός(Δημήτρης Μαλαβέτας) του κατηγορούμενου αρχαιοφύλακα Θάνου Κωτσόπουλου και ο οποίος ήταν μνηστευμένος με την κόρη του(Αφροδίτη Γρηγοριάδου). Η δίκη ολοκληρώθηκε χωρίς να αποδειχτεί η αθωότητα του Κωτσόπουλου, όμως την τελευταία στιγμή ο Καρνέζης(Θ. Λειβαδίτης) υποψιάζεται τον ένοχο και τον ξεσκεπάζει ακριβώς στο τέλος της ιστορίας.
![]()
![]()
Πάντα είχα την απορία με τις παλιές ελληνικές σειρές γιατί στους εσωτερικούς χώρους (στούντιο) η εικόνα ήταν με βίντεο ενώ στους εξωτερικούς ήταν η εικόνα με φιλμ. Νομίζω μέχρι σειρές όπως Λωξάντρα, Αστροφεγγιά, Επιστροφή κτλ το έβλεπες αυτό. Απ' το 81-82 και μετά πολλές σειρές ήταν γυρισμένες σε φιλμ εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρουςΕυχαριστώ για το καλωσόρισμα και την επισήμανση, δεν το γνώριζα!
Μεταξύ μας, δεν χάνετε και πολλά!... Ο θεατής του σήμερα αμφιβάλλω αν θα μπορούσε να παρακολουθήσει παραπάνω από ένα-δύο επεισόδια. Η Φωτογραφία μέτρια, ο ήχος χάλια (διαχρονικό πρόβλημα) και βέβαια η μάστιγα της «μουσικής επιμέλειας» που εξακολουθεί μέχρι σήμερα. Ίσως ακούγεται σκληρό και άδικο για όλους αυτούς τους ανθρώπους που κόπιασαν για το καλύτερο, αλλά το μέσο ήταν πολύ δύσκολο (βίντεο μίας ίντσας), οι κάμερες ογκωδέστατες γι’αυτό και τα εξωτερικά γυρίσματα γινόντουσαν με κιν/κές μηχανές 16mm, πράγμα που «έβγαζε μάτι» στο πέρασμα από και προς το βίντεο (αυτό έκαναν και οι ξένες βιντεοπαραγωγές της εποχής, θυμάμαι τις αγγλικές που έβλεπα, αλλά καμμία σχέση στο τεχνικό σκέλος, αφού η επεξεργασία τόσο του φιλμ όσο και του βίντεο των Άγγλων ήταν δεκαετίες μπροστά). Το μοντάζ επίσης ήταν πολύ δύσκολη και χρονοβόρα υπόθεση, όπως και τα γυρίσματα, κατά 90% σε στούντιο.
Σε αντίθεση με τα τεχνικά προβλήματα, το επίπεδο των ηθοποιών ήταν πολύ υψηλό, οι συγγραφείς είχαν πράγματι ωραίες ιδέες και γράψιμο, αν και οι διάλογοι ήταν κάπως «ξύλινοι», όχι αρκετά αληθοφανείς, κάτι που ισχύει μέχρι σήμερα για το ελληνικό θέαμα. Ίσως δεν το γνωρίζουν πολλοί, αλλά για ένα διάστημα έκανε ghost writing και ο Νίκος Φώσκολος, ο οποίος τότε δεν ήταν επιθυμητός στην τηλεόραση. Κατά τη γνώμη μου ο καλύτερος συγγραφέας που έχει περάσει από την ελληνική τηλεόραση.
Θυμάμαι την έντονη θαμπάδα των ελληνικών ασπρόμαυρων βιντεοπαραγωγών της εποχής εκείνης κατά την προβολή τους, με παραξένευε που στο μοντάζ έβλεπα σαφώς καλύτερη εικόνα! Τεράστιες διαφορές με τις ξένες παραγωγές, όπως Χαβάη 5-0, Επικίνδυνες Αποστολές, Μάνιξ κλπ, ήταν από άλλο πλανήτη. Η σύγκριση είναι το ίδιο απύθμενη και σήμερα μεταξύ ελληνικών και ξένων παραγωγών.
Πάντως εάν σωνόντουσαν οι σειρές εκείνες, σήμερα θα ήταν εύκολο να αποκατασταθεί η εικόνα και ο ήχος. Βλέπετε όμως ότι κάποιοι ανεγκέφαλοι άσχετοι έσβησαν όχι μόνο τις σειρές της εποχής, αλλά μαζί τους και το πρώτο κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής τηλεόρασης, με ολέθριες συνέπειες για το μέλλον της.
Γιαννη, την ιδια απορια εχω κι εγω. Το '81 - '82 που λες, εγινε και η αλλαγη της κυβερνησης, οποτε μηπως επαιξε κι αυτο καποιο ρολο; Παντως, το βιντεο το προτιμω απειρως περισσοτερο. Το φιλμ βγαζει μιζερια, οπως το βλεπω εγω.Πάντα είχα την απορία με τις παλιές ελληνικές σειρές γιατί στους εσωτερικούς χώρους (στούντιο) η εικόνα ήταν με βίντεο ενώ στους εξωτερικούς ήταν η εικόνα με φιλμ. Νομίζω μέχρι σειρές όπως Λωξάντρα, Αστροφεγγιά, Επιστροφή κτλ το έβλεπες αυτό. Απ' το 81-82 και μετά πολλές σειρές ήταν γυρισμένες σε φιλμ εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους
Το βίντεο επίσης έβγαζε μια ζεστασιά σε μένα (λιγο κουφο όπως το λέω) σαν ήσουν σε ένα δωμάτιο με σόμπα, τζάκι κτλ. Όπως και οι αγγλικές σειρές με βίντεο κτλ. Το φιλμ μου έβγαζε μια ψυχρότητα όταν το έβλεπα σε μια σειρά ελληνική σαν να ήταν σε ένα παγωμένο δωμάτιο με υγρασία κτλ ...Γιαννη, την ιδια απορια εχω κι εγω. Το '81 - '82 που λες, εγινε και η αλλαγη της κυβερνησης, οποτε μηπως επαιξε κι αυτο καποιο ρολο; Παντως, το βιντεο το προτιμω απειρως περισσοτερο. Το φιλμ βγαζει μιζερια, οπως το βλεπω εγω.![]()
Με πρόλαβες σε αυτό που ήθελα να πω ..ότι με φιλμ δύσκολα σβηνοντανναι αλλά αν ήταν με φιλμ ίσως να είχαν σωθεί γιατί το φιλμ φυσικά δεν σβήνεται, πρέπει να το καταστρέψεις επί τούτου.
Μα ναι, εννοειται. Απλως λεμε τι μας ευχαριστει και τι οχι.ναι αλλά αν ήταν με φιλμ ίσως να είχαν σωθεί γιατί το φιλμ φυσικά δεν σβήνεται, πρέπει να το καταστρέψεις επί τούτου.
Θυμάμαι την έντονη θαμπάδα των ελληνικών ασπρόμαυρων βιντεοπαραγωγών της εποχής εκείνης κατά την προβολή τους, με παραξένευε που στο μοντάζ έβλεπα σαφώς καλύτερη εικόνα! Τεράστιες διαφορές με τις ξένες παραγωγές, όπως Χαβάη 5-0, Επικίνδυνες Αποστολές, Μάνιξ κλπ, ήταν από άλλο πλανήτη. Η σύγκριση είναι το ίδιο απύθμενη και σήμερα μεταξύ ελληνικών και ξένων παραγωγών.Μέχρι περιπο
Μέχρι περίπου την μεταβαση στην εγχρωμη τηλεοραση - η εστω λιγο πριν, στην Ελλάδα χρησιμοποιούνταν το 2" Quad της AMPEX ως το βασικο studio video format (το C-type 1" εμφανιστηκε στις ΗΠΑ το 1976 και επεκρατησε και στη Ελλάδα με την μεταβαση στην εγχρωμη εικόνα (η ΕΡΤ/ΥΕΝΕΔ/ΕΡΤ2 χρησιμοποιουσαν SECAM IIIB, ενω το παραδοξο ειναι οτι τα ιδιωτικα στουντιο - ATA, Παιανιας κλπ - γυριζαν τις εγχρωμες παραγωγες τους σε PAL). Βλεπω στο αρχειο της ΕΡΤ πχ την Αστροφεγγια , μια απο τις πρωτες εγχρωμες παραγωγες σε βιντεο, και θυμαμαι παρα πολυ καλα οτι η ποιοτητα της εγχρωμης εικονας οταν το εβλεπα τοτε στην τηλεοραση ηταν πολυ κακη (εντονο το φαινομενο του color banding λογω της μετατροπης απο PAL σε SECAM για τη μεταδοση - αυτο που βλεπουμε σημερα στο αρχειο της ΕΡΤ το χρωμα του ειναι πολυ πολυ καλυτερο, ατοφιο PAL!)Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα και την επισήμανση, δεν το γνώριζα!
Μεταξύ μας, δεν χάνετε και πολλά!... Ο θεατής του σήμερα αμφιβάλλω αν θα μπορούσε να παρακολουθήσει παραπάνω από ένα-δύο επεισόδια. Η Φωτογραφία μέτρια, ο ήχος χάλια (διαχρονικό πρόβλημα) και βέβαια η μάστιγα της «μουσικής επιμέλειας» που εξακολουθεί μέχρι σήμερα. Ίσως ακούγεται σκληρό και άδικο για όλους αυτούς τους ανθρώπους που κόπιασαν για το καλύτερο, αλλά το μέσο ήταν πολύ δύσκολο (βίντεο μίας ίντσας), οι κάμερες ογκωδέστατες γι’αυτό και τα εξωτερικά γυρίσματα γινόντουσαν με κιν/κές μηχανές 16mm, πράγμα που «έβγαζε μάτι» στο πέρασμα από και προς το βίντεο (αυτό έκαναν και οι ξένες βιντεοπαραγωγές της εποχής, θυμάμαι τις αγγλικές που έβλεπα, αλλά καμμία σχέση στο τεχνικό σκέλος, αφού η επεξεργασία τόσο του φιλμ όσο και του βίντεο των Άγγλων ήταν δεκαετίες μπροστά). Το μοντάζ επίσης ήταν πολύ δύσκολη και χρονοβόρα υπόθεση, όπως και τα γυρίσματα, κατά 90% σε στούντιο.
Σε αντίθεση με τα τεχνικά προβλήματα, το επίπεδο των ηθοποιών ήταν πολύ υψηλό, οι συγγραφείς είχαν πράγματι ωραίες ιδέες και γράψιμο, αν και οι διάλογοι ήταν κάπως «ξύλινοι», όχι αρκετά αληθοφανείς, κάτι που ισχύει μέχρι σήμερα για το ελληνικό θέαμα. Ίσως δεν το γνωρίζουν πολλοί, αλλά για ένα διάστημα έκανε ghost writing και ο Νίκος Φώσκολος, ο οποίος τότε δεν ήταν επιθυμητός στην τηλεόραση. Κατά τη γνώμη μου ο καλύτερος συγγραφέας που έχει περάσει από την ελληνική τηλεόραση.
Θυμάμαι την έντονη θαμπάδα των ελληνικών ασπρόμαυρων βιντεοπαραγωγών της εποχής εκείνης κατά την προβολή τους, με παραξένευε που στο μοντάζ έβλεπα σαφώς καλύτερη εικόνα! Τεράστιες διαφορές με τις ξένες παραγωγές, όπως Χαβάη 5-0, Επικίνδυνες Αποστολές, Μάνιξ κλπ, ήταν από άλλο πλανήτη. Η σύγκριση είναι το ίδιο απύθμενη και σήμερα μεταξύ ελληνικών και ξένων παραγωγών.
Πάντως εάν σωνόντουσαν οι σειρές εκείνες, σήμερα θα ήταν εύκολο να αποκατασταθεί η εικόνα και ο ήχος. Βλέπετε όμως ότι κάποιοι ανεγκέφαλοι άσχετοι έσβησαν όχι μόνο τις σειρές της εποχής, αλλά μαζί τους και το πρώτο κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής τηλεόρασης, με ολέθριες συνέπειες για το μέλλον της.