Έφερε το Playstation το 3D στο gaming [Τιμή launch];

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Imgema
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Προσωπικά το θεωρώ ιστορικό παιχνίδι και landmark στο είδος που ξεκίνησε, με αποκορύφωμα το 2ο μέρος, στο Playstation 2.@Imgema: OK... 3D έπαιζα και στο Starglider, αλλά και στα διάφορα flight simulators στον Atari ST..

Ενδεικτικά δες αυτό:

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το ps1 εφερε τον 3D ΣΤΟΝ ΠΟΛΥ ΚΟΣΜΟ.

Πριν υπαρχαν καποια λιγα 3D παιχνιδια στα home και στις 16μπιτ κονσολες, μετα οταν βγηκαν τα "3D" μηχανηματα οπως το 3DO και το saturn, το ps1 ηταν αυτο που κατεληξε σε περισσοτερο κοσμο απο ολα, αρα αυτο εδωσε το 3D στο λαο.
 
Υπήρχε και ένα άλλο καλό παιχνίδι τρόμου σε στιλ Alone in the Dark/Resident Evil στα PC ονόματι Bioforge (από την Origin που τότε έκανε παπάδες), νομίζω και αυτό βγήκε πριν το Resident Evil.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ναι αλλα δες το ετσι: το Bioforge ποσοι το ξερουν? σιγουρα πολλοι λιγοτεροι απο οσους ξερουν καποιο απο τα 3D horror παιχνιδια του ps1 και με αυτην την εννοια εφερε το ps1 το 3D στον λαο.

Παντα σε κατηγοριες παιχνιδιων που ηταν 2D, οπως platform, ποδοσφαιρακια, μπασκετ, racing (γιατι δεν μπορουσες να δεις απο ολες τις πλευρες το αυτοκινητο π.χ. στο outrun), και beat em up. Γιατι το 3D υπηρχε σε καποια ειδη παιχνιδιων οπως τα flight simulators και λιγα racing.
 
mike είπε:
Γιατι το 3D υπηρχε σε καποια ειδη παιχνιδιων οπως τα flight simulators και λιγα racing.
Βασικά υπήρχε και σε άλλα genres. Το Need for Speed για παράδειγμα ήταν ένα αρκετά επιτυχημένο και γνωστό racing με 3D γραφικά σε PC και 3DO πριν το Playstation. Οπως και το Screamer αλλά και το Road Rush.
 
Δεν πιστευω πως η δημοτικοτητα καθοριζει και αναγνωρισιμοτητα και την συνολικη ποιοτητα αλλα και γενικοτερη προσφορα ενος παιχνιδιου. Γιατι εγω μπορει να ασχοληθηκα πχ με το Resident Evil 1, αλλα ηξερα καλα το τι οφειλε στο Alone in dark ως επιροη. Αλλοι πολλοι ομως που ξεκινησαν με αυτο ομως, οχι.

Το ιδιο φυσικα επαναλαμβανεται υπερπολλαπλασια στις μερες μας. Ποσοι που αρχισανε την (κοντα εικοσαχρονη!) σειρα απο το πεμπτο η εκτο μερος, ξερουν οτι καπου-καπως-καποτε υπηρξε και ενα πρωτο παιχνιδι; Λιγοι, οπου και οι πλειοψηφια αυτων, δεν τους ενδιαφερει καν το πως ξεκινησαν ολα.

Το Alone in the dark ας πουμε, εκανε πολλα πραγματα σωστα και καλα στην εποχη του. Ειχε και καλες πωλησεις. Και μετα κυκλοφορησε το Resident Evil οπου ισως και να τα εκανε ολα αυτα καλυτερα, οπου σαφως ειχε και πολυ καλυτερες πωλησεις. Αυτο φυσικα δεν εξισωθηκε τοτε, με το να θεωρειται το alone in the dark ενας ασχημος τιτλος με φτωχες πωλησεις. Οπως φυσικα αντιστοιχα στις μερες μας, δεν πρεπει και δεν θεωρουμε ασχημα τα πρωτα παιχνιδια, μονο και μονο επειδη η crapcom εχει ξεπουλησει με το resident evil 6!

Εν ολιγης, κρινουμε καθε τιτλο με την προσφορα του και την παρουσιαση του, και με τελευταιο γνωμονα τις πωλησεις του.

Γιατι αν κοιταμε να παιζουμε και να ασχολουμαστε με παιχνιδια βαση της δημοτικοτητας τους στις μαζες, και τις πωλησεις του, θα παιζουμε μονο αθλητικα,mmorpgs και shooters. Και με μια-δυο εξαιρεσεις καθε τρια χρονια.

Οπως ειπα και παραπανω, δειτε τις λιστες με τις πωλησεις στην Ελλαδα. Μιλαμε για ενα 8 στους 10 να ειναι οντως παιχνιδια της sony/playstation, αλλα με αθλητικους τιτλους κυριως της μαζας και του συνολου.

Αυτο και εφερε η sony με το playstation. Πελατες οπου δεν ειναι παικτες, και απλα ασχολουντε με τον ευρυτερο χωρο, λογω του οτι θεωρειται πλεον απαραιτητο ωστε να ειναι κοινα αποδεκτος κανεις.

Γιαυτο και εμεις παραμενουμε αμετανοητοι ρετρο-παικτες, κυριως με εταιριες οπου σεβοντουσαν το κοινο τους, και δημιουργουσαν παιχνιδια για παικτες. Και δεν κατασκευαζαν πλυντηρια και τοστιερες.

:)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Getta Robo είπε:
Δεν πιστευω πως η δημοτικοτητα καθοριζει και αναγνωρισιμοτητα και την συνολικη ποιοτητα αλλα και γενικοτερη προσφορα ενος παιχνιδιου. Γιατι εγω μπορει να ασχοληθηκα πχ με το Resident Evil 1, αλλα ηξερα καλα το τι οφειλε στο Alone in dark ως επιροη. Αλλοι πολλοι ομως που ξεκινησαν με αυτο ομως, οχι.Το ιδιο φυσικα επαναλαμβανεται υπερπολλαπλασια στις μερες μας. Ποσοι που αρχισανε την (κοντα εικοσαχρονη!) σειρα απο το πεμπτο η εκτο μερος, ξερουν οτι καπου-καπως-καποτε υπηρξε και ενα πρωτο παιχνιδι; Λιγοι, οπου και οι πλειοψηφια αυτων, δεν τους ενδιαφερει καν το πως ξεκινησαν ολα.

Το Alone in the dark ας πουμε, εκανε πολλα πραγματα σωστα και καλα στην εποχη του. Ειχε και καλες πωλησεις. Και μετα κυκλοφορησε το Resident Evil οπου ισως και να τα εκανε ολα αυτα καλυτερα, οπου σαφως ειχε και πολυ καλυτερες πωλησεις. Αυτο φυσικα δεν εξισωθηκε τοτε, με το να θεωρειται το alone in the dark ενας ασχημος τιτλος με φτωχες πωλησεις. Οπως φυσικα αντιστοιχα στις μερες μας, δεν πρεπει και δεν θεωρουμε ασχημα τα πρωτα παιχνιδια, μονο και μονο επειδη η crapcom εχει ξεπουλησει με το resident evil 6!

Εν ολιγης, κρινουμε καθε τιτλο με την προσφορα του και την παρουσιαση του, και με τελευταιο γνωμονα τις πωλησεις του.

Γιατι αν κοιταμε να παιζουμε και να ασχολουμαστε με παιχνιδια βαση της δημοτικοτητας τους στις μαζες, και τις πωλησεις του, θα παιζουμε μονο αθλητικα,mmorpgs και shooters. Και με μια-δυο εξαιρεσεις καθε τρια χρονια.

Οπως ειπα και παραπανω, δειτε τις λιστες με τις πωλησεις στην Ελλαδα. Μιλαμε για ενα 8 στους 10 να ειναι οντως παιχνιδια της sony/playstation, αλλα με αθλητικους τιτλους κυριως της μαζας και του συνολου.

Αυτο και εφερε η sony με το playstation. Πελατες οπου δεν ειναι παικτες, και απλα ασχολουντε με τον ευρυτερο χωρο, λογω του οτι θεωρειται πλεον απαραιτητο ωστε να ειναι κοινα αποδεκτος κανεις.

Γιαυτο και εμεις παραμενουμε αμετανοητοι ρετρο-παικτες, κυριως με εταιριες οπου σεβοντουσαν το κοινο τους, και δημιουργουσαν παιχνιδια για παικτες. Και δεν κατασκευαζαν πλυντηρια και τοστιερες.

:)
Εξαιρετικη τοποθετηση (ως συνηθως)
 
Πολύ καλά όλα αυτά που γράφει ο κύριος Getta Robo! Εγώ δεν είχα ασχοληθεί ποτέ εκτενώς με κονσόλες, με ενδιέφερε περισσότερο το PC gaming. Αλλά, δεν παύει να είμαι κι εγώ παιδί της "γενιάς των βιντεοπαιχνιδιών", οπότε είχα και έχω πάντα έντονο ενδιαφέρον για τα τεκταινόμενα στο χώρο αυτό!

Ήθελα να παρατηρήσω (αν και εκτός του αρχικού θέματος, αλλά παρασυρόμενος από την εκτενή παρα-συζήτηση που έχει ξεκινήσει εδώ...) ότι δεν πρέπει να μειώνουμε μια κονσόλα, στηριζόμενοι στο ότι έκανε απλά καλές πωλήσεις, αλλά δεν είχε κάτι ουσιαστικό να δώσει. Το ότι πολλοί μπήκαν στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών με ένα PlayStation, έστω και αν αυτό το γεγονός οφειλόταν στην επιθετική διαφήμιση που (πολύ σωστά αναφέρθηκε ότι) είναι συνήθης πρακτική της Sony, δίνει από μόνο του ένα ξεχωριστό κύρος στην γκρίζα κονσόλα. Και μην ξεχνάμε ότι η υποστήριξη του κόσμου έφερε και την ιστορικά μεγαλύτερη υποστήριξη παιχνιδιών σε κονσόλα, με μια βιβλιοθήκη περίπου 2.500 τίτλων! Ακόμα, η κίνηση της Sony να βάλει cd αντί για cartridge driver, παρόλο που οδήγησε (και σχετικά γρήγορα) σε αντιγραφές παιχνιδιών, ουσιαστικά έδωσε ακόμα περισσότερη ώθηση στο brand name της κονσόλας!

Αυτά, από έναν άνθρωπο που απέκτησε πρόσφατα ένα εξαιρετικά καλοδιατηρημένο, μεταχειρισμένο PlayStation, επειδή θεωρώ ότι δεν πρέπει να λείπει από κανένα σπίτι, τουλάχιστον της γενιάς του 1980 όπου και ανήκω. Όχι λόγω υπεραξίας προερχόμενης από την επιθετική διαφήμιση που έχει "υποστεί", αλλά λόγω της ουσίας: είναι μια κονσόλα-ορόσημο, που έχει σημαδέψει τη λεγόμενη "πέμπτη γενιά κονσολών" κι έχει δώσει παιχνίδια που άφησαν εποχή, όπως Final Fantasy, Metal Gear Solid, Gran Turismo και Tekken! Και, τελειώνοντας, να προσθέσω ότι είμαι κι εγώ λάτρης του retro gaming, από Astronoid και Prince of Persia μέχρι Metroid και, φυσικά, Super Mario και Donkey Kong (έστω και μέσω emulating πια :) ). Αλλά, το κεφάλαιο "PlayStation" είναι ξεχωριστής σημασίας πιστεύω...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλά τα λες φίλε mk αλλά όπως δεν είναι σωστό να μειώνουμε κάτι (σε αυτήν την περίπτωση μία κονσόλα) δεν είναι σωστό και να το υπερεκτιμούμε. Πολλά καλά έκανε η κονσόλα αυτή αλλά η συγκεκριμένη διάκριση δεν της ανήκει. Και δεν νομίζω να υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μηχάνημα που να μπορεί να την διεκδικήσει. Μπορεί ίσως το παλιό arcade board iRobot της Atari αλλά για κονσόλα δεν μπορώ να πω.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Getta Robo είπε:
Δεν πιστευω πως η δημοτικοτητα καθοριζει και αναγνωρισιμοτητα και την συνολικη ποιοτητα αλλα και γενικοτερη προσφορα ενος παιχνιδιου. Γιατι εγω μπορει να ασχοληθηκα πχ με το Resident Evil 1, αλλα ηξερα καλα το τι οφειλε στο Alone in dark ως επιροη. Αλλοι πολλοι ομως που ξεκινησαν με αυτο ομως, οχι.
Το AITD ήταν παρθενογένεση, ή μήπως και αυτό οφείλει κάτι κάπου;

Το Deep Fear που παρέθεσες (και δεν έχω λόγο να μην πιστεύω οτι είναι υπέροχο), είναι περισσότερο από οφθαλμοφανές οτι οφείλει πολλά στο RESI, ως επιρροή.

Το ιδιο φυσικα επαναλαμβανεται υπερπολλαπλασια στις μερες μας. Ποσοι που αρχισανε την (κοντα εικοσαχρονη!) σειρα απο το πεμπτο η εκτο μερος, ξερουν οτι καπου-καπως-καποτε υπηρξε και ενα πρωτο παιχνιδι; Λιγοι, οπου και οι πλειοψηφια αυτων, δεν τους ενδιαφερει καν το πως ξεκινησαν ολα.Το Alone in the dark ας πουμε, εκανε πολλα πραγματα σωστα και καλα στην εποχη του. Ειχε και καλες πωλησεις. Και μετα κυκλοφορησε το Resident Evil οπου ισως και να τα εκανε ολα αυτα καλυτερα, οπου σαφως ειχε και πολυ καλυτερες πωλησεις. Αυτο φυσικα δεν εξισωθηκε τοτε, με το να θεωρειται το alone in the dark ενας ασχημος τιτλος με φτωχες πωλησεις. Οπως φυσικα αντιστοιχα στις μερες μας, δεν πρεπει και δεν θεωρουμε ασχημα τα πρωτα παιχνιδια, μονο και μονο επειδη η crapcom εχει ξεπουλησει με το resident evil 6!
Δε διαφωνώ σε κάτι, παρά μόνο σε εκείνο το "ίσως", το οποίο φαίνεται πως μπαίνει λόγω οπαδικής αντιμετώπισης των πραγμάτων, όπως άλλωστε μπαίνει κάποιες φορές και από τη δική μου μεριά. ;)

Εν ολιγης, κρινουμε καθε τιτλο με την προσφορα του και την παρουσιαση του, και με τελευταιο γνωμονα τις πωλησεις του.Γιατι αν κοιταμε να παιζουμε και να ασχολουμαστε με παιχνιδια βαση της δημοτικοτητας τους στις μαζες, και τις πωλησεις του, θα παιζουμε μονο αθλητικα,mmorpgs και shooters. Και με μια-δυο εξαιρεσεις καθε τρια χρονια.
Σαφώς και συμφωνώ και εδώ.

Οπότε ποιό μηχάνημα κατά τη γνώμη σου έφερε την επανάσταση στο 3D gaming; (υπογραμμισμένο και bold)

Οπως ειπα και παραπανω, δειτε τις λιστες με τις πωλησεις στην Ελλαδα. Μιλαμε για ενα 8 στους 10 να ειναι οντως παιχνιδια της sony/playstation, αλλα με αθλητικους τιτλους κυριως της μαζας και του συνολου.Αυτο και εφερε η sony με το playstation. Πελατες οπου δεν ειναι παικτες, και απλα ασχολουντε με τον ευρυτερο χωρο, λογω του οτι θεωρειται πλεον απαραιτητο ωστε να ειναι κοινα αποδεκτος κανεις.

Γιαυτο και εμεις παραμενουμε αμετανοητοι ρετρο-παικτες, κυριως με εταιριες οπου σεβοντουσαν το κοινο τους, και δημιουργουσαν παιχνιδια για παικτες. Και δεν κατασκευαζαν πλυντηρια και τοστιερες.

:)
Αν μια εταιρία λοιπόν κατασκευάζει ρούχα και ξυπνήσει ο πρόεδρός της το άλλο πρωί και ξεκινήσει την παραγωγή μιας κονσόλας η οποία θα μπει σε κάθε σπίτι (και για να μπει σε κάθε σπίτι, θα πει οτι ο κόσμος κάτι της βρήκε), με εκατοντάδες χιλιάδες τίτλους (οκ και οι μισοί από αυτούς να είναι σκάρτοι, πάλι κερδισμένοι είμαστε) εμείς θα μείνουμε προσκολλημένοι στο Mega Drive (τυχαίο παράδειγμα), επειδή η Sega σεβόταν το κοινό της (δεν ξέρω από που βγαίνουν αυτά τα συμπεράσματα), δημιουργούσε παιχνίδια για παίκτες (επίσης δε γνωρίζω) και δεν έφτιαχνε πριν σώβρακα και φανέλες;

Δηλαδή αυτό μας πειράζει;

Που μας πήρε το σκαλπ μια εταιρία που έφτιαχνε πλυντήρια και τοστιέρες; (νομίζω ίσως και τηλεοράσεις)................................

:)
 
DINO είπε:
Οπότε ποιό μηχάνημα κατά τη γνώμη σου έφερε την επανάσταση στο 3D gaming;
Να πω κι εγώ την γνώμη μου αν και δεν ρωτάς εμένα προσωπικά στο post σου...

Tο N64. Ο αναλογικός μοχλός έκανε την διαφορά όχι τόσο σαν hardware (γιατί αναλογικοί υπήρξαν και πριν) αλλά με τον τρόπο που χρησιμοποιήθηκε στο Mario 64 ώστε να κινείται ο ήρωας με ευκολία και ακρίβεια στις 3 διαστάσεις. Δεν είχε ξαναγίνει κάτι τέτοιο με τέτοια επιτυχία και φυσικά αντιγράφτηκε μετέπειτα και έγινε standard.

2, 3 παιχνίδια της Nintendo ήταν αυτά που έφεραν κάποιες καινοτομίες στο 3D gameplay (που έγιναν standard) όπως η free roaming camera του Mario 64 και το Z-targeting του Οcarina of Time. Επίσης πιστεύω ότι το Zelda ήταν η πρώτη πετυχημένη προσπάθεια δημιουργίας ενός 3D κόσμου μεγάλου σε μέγεθος όπου έχεις την ελευθερία να πας όπου βλέπει το μάτι σου και να εξερευνήσεις κάθε γωνία του.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μήπως να κάναμε μια δημοσκόπηση του στυλ "Ποιό μηχάνημα πιστεύετε πως έφερε την επανάσταση του 3D Gaming"; :diablotin:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Γιατί όχι? Πιστεύεις ότι θα νικήσει το PS1 επειδή όντως είναι έτσι ή απλά λόγω δημοτικότητας? Ασε που θα πρέπει να προσδιορίσεις τι εννοείς ακριβώς με το πια κονσόλα έφερε τη επανάσταση στο 3D gaming.

Καλό είναι να στηρίζουμε όμως και την άποψή μας και να την δικαιολογούμε, όπως έκανα κι εγώ. Δεν είπα N64 και τέλος, εξηγήθηκα! Και αν κάνω λάθος, διορθώστε με (που δεν νομίζω) :P
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Tι δημοσκοπηση να κανουμε, το ps1 εφερε το 3D στον λαο, απλα βαριεμαι να τα χωσω αυτη τη στιγμη. Το ιδιο σκεφτονται και καποιοι ρετροφιλοι μου και μου το ειπαν τηλεφωνικα. Εαν καποιος διαφωνει, ας παιξει το παιχνιδι 3D SPACE στον spectrum, οπου μαζι δινονταν και τα 3D γυαλια, οπου το παιχνιδι ηταν πραγματικα 3D και βγηκε το 1984 και ετρεχε σε σπεκτρουμ με 16ΚΒ μνημης. Το εχω παιξει και με τα γυαλια ειναι σαν να παιζεις virtualboy.

Τωρα εαν υπηρχε 1 παιχνιδι απο εδω και ενα απο εκει που να ηταν πρωτοποριακα και εγω τα ξερω και ξερω και αλλα να γραψω, αλλα οπως και να το κανουμε στο ps1 υπαρχαν περισσοτερα 3D παιχνιδια απο οτι σε ολες τις αλλες μεχρι τοτε κονσολες μαζι. Γιατι και το SNES ειχε starfox, και η amiga ειχε ELITE, και το megadrive ειχε sonic3D (!), μην παω σε κανα amstrad και commodore64 τωρα. Αλλα τοσα πολλα 3D μαζι δεν ειχαν.
 
@Imgema:

Είπαμε και σε προηγούμενες σελίδες πως πάντα υπάρχει κάτι πριν, είτε αυτό λέγεται Spectrum, είτε Amiga, είτε Atari ST.

Και εκεί παίζαμε παιχνίδια με vector graphics...

Αν θέλεις υπάρχει μια διαφορά σε μία λέξη που χρησιμοποιούμε (Ο.Κ. παίζουμε με τις λέξεις τώρα)

1. Ποιό μηχάνημα πιστεύετε πως έφερε την επανάσταση του 3D gaming

2. Ποιό μηχάνημα πιστεύετε πως έφερε την επανάσταση στο 3D gaming

Στο πρώτο θεωρούμε οτι δεν προϋπήρχε το 3D gaming, και το έφερε το Playstation...

Στο δεύτερο, προυπήρχε, με τα μηχανήματα και τους τίτλους που αναφέρατε, αλλά το Playstation έκανε το μεγάλο ΜΠΑΜ...

Για να απαντήσω στην ερώτησή σου, με την πρώτη περίπτωση, όχι... το Playstation δεν έφερε το 3D gaming, σαν παρθενογένεση.

Όμως με βάση τη δεύτερη , το Playstation έφερε την επανάσταση στο 3D gaming...

Και φυσικά ο διαβολάκος μπήκε, λόγω δημοτικότητας...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Προφανώς η λέξη επαναστατικό σημαίνει κάτι διαφορετικό ανάλογα το άτομο. Για μένα, όταν μιλάω για προϊόντα και όχι για λαϊκή επανάσταση ή κάτι τέτοιο, εννοώ κάτι καινούριο, μία νέα πατέντα ίσως ή μία νέα ιδέα που όμως έκανε επιτυχία και έθεσε νέα standards. Το ότι το PS1 έφερε το 3D στον περισσότερο λαό γιατί πούλησε περισσότερο από το Saturn ή το 3DO δεν πέφτει σε αυτήν την κατηγορία, για μένα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμφωνω με τον DINO, φυσικα και δεν ανακαλυψε το ps1 το 3D, απλα εκανε το ΜΠΑΜ με : πολλα παιχνιδια, καλα παιχνιδια, σε μεγαλους αριθμους, σε ειδη παιχνιδιων που δεν ειχαν 3D και αλλα τετοια.
 
Προφανώς η λέξη επαναστατικό σημαίνει κάτι διαφορετικό ανάλογα το άτομο. Για μένα, όταν μιλάω για προϊόντα και όχι για λαϊκή επανάσταση ή κάτι τέτοιο, εννοώ κάτι καινούριο, μία νέα πατέντα ίσως ή μία νέα ιδέα που όμως έκανε επιτυχία και έθεσε νέα standards. Το ότι το PS1 έφερε το 3D στον περισσότερο λαό γιατί πούλησε περισσότερο από το Saturn ή το 3DO δεν πέφτει σε αυτήν την κατηγορία, για μένα.
Οπότε το Resident Evil δεν έθεσε νέα standards, αλλά τα standards αυτά τα είχε θέσει πολύ πιο πριν το Alone In The Dark...

Παρακαλώ κάποιος ουδέτερος να δει τα δύο αυτά παιχνίδια και να τα συγκρίνει...
 
Ποτέ δεν είπα ότι το RE δεν έθεσε νέα standards.... οχι όμως τόσο στο 3D gaming/gameplay όσο στο horror genre και στο κινηματογραφικό ίσως στυλ. Εξάλλου δεν είναι καν καθαρά 3D παιχνίδι. Επίσης, η ερώτηση για το "επαναστατικό" ειπώθηκε πολύ αργότερα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα