Αγαπημένη ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ (Alfred Hitchcock)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Bambinella
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
bambinella 100 είπε:
Ο Χιτσκοκ δεν ηθελε να μπει μουσικη στις σκηνες της ταινιας λεγοντας οτι ηταν γυρισμενη πανω σε μια βαρκα στη μεση της θαλασσας και δε θα μπορουσε να υπαρχει κανεις που να παιζει μουσικη εκει.

Τοτε πολυ ευστοχα, ο συνθετης του απαντησε οτι με αυτη τη λογικη δε θα επρεπε να υπαρχει και καμερα.

Μετα απο αυτο ο Χιτσκοκ υποχωρησε και η ταινια ντυθηκε μουσικα.
καλόοοοοο :D
 
Η ταινια Υποψιες, του 1941 ειναι στην ψηφοφορια, αλλα λιγοι γνωριζουν ποσο σπουδαια ειναι και σε τι αναφερεται. Για να μην αδικηθει λοιπον, θα ηθελα να πω λιγα λογια γι' αυτην...

Μια γυναικα με μηδαμινη αυτοπεποιθηση, που την υποδυεται η Joan Fontain, παντρευεται τον γοητευτικο και κακομαθημενο αντρα που μολις γνωρισε - στο ρολο ο Cary Grant. Λιγο καιρο αργοτερα, κι ενω τα οικονομικα τους χειροτερευουν συνεχως, κυριως λογω της πολυεξοδης ζωης του συζυγου της, η γυναικα αυτη αρχιζει να τον βλεπει με αλλο ματι. Πιστευει ολο και περισσοτερο πως εκεινος σκοπευει να τη σκοτωσει για την περιουσια της. Φτανει μαλιστα στο σημειο να σκεφτεται πως ηδη ο αντρας της εχει δολοφονησει και εναν κοινο τους φιλο.

Η ζωη της σιγα σιγα γινεται κολαση, καθως σε καθε κινηση του συζυγου της βλεπει και μια πιθανη αποπειρα εναντιον της.

Η πιο διασημη σκηνη του εργου ειναι οταν παρακολουθουμε τον Grant να βγαινει απο την κουζινα με ενα ποτηρι γαλα, να ανεβαινει τις σκαλες με αυτο στα χερια του και εντελει να το προσφερει στη γυναικα του, που το θεωρει δηλητηριασμενο. Σε ολη τη διαρκεια της σκηνης, η καμερα εστιαζει πανω στο ποτηρι που....φωσφοριζει στο σκοταδι. Ο Χιτσκοκ ειχε βαλει μια λαμπα μεσα στο γαλα!

Μια μικρη γευση της επιμαχης σκηνης, καθως και μερικων αλλων, μπορουμε να απολαυσουμε παρακατω....http://www.youtube.com/watch?v=r7wG9cFPOvo
 
Μια και είμαι από αυτούς που τα έχουν δει όλα - να πω εδώ ότι το πιο εκπληκτικό γεγονός με τον Χίτσκοκ δεν αφορά τόσο τον ίδιο, όσο την Ακαδημία.

Είναι αδιανόητο να μην έχεις κερδίσει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας πχ για το Vertigo. Είναι αστείο και γελοίο ταυτόχρονα και όποιος τον ανακαλύπτει σιγά-σιγά το πρώτο που θα σκεφτεί είναι αυτό.

Παρεπιπτόντως, αριστουργήματα υπάρχουν σε όλες του τις περιόδους - πχ τα Lodger & Young and innocent από την βουβή και ομιλούσα Αγγλική περίοδο αντίστοιχα. ;)
 
Φωτογραφιες απο τις πιο κλασικες ταινιες του μαιτρ της αγωνιας....

3135.jpg

Ο Ενοικος - 1927

4852.jpg

Τα 39 Σκαλοπατια - 1935

4888.jpg

Νοτοριους - 1946

1855.jpg

Σιωπηλος Μαρτυς - 1954

3518.jpg

Δεσμωτης του Ιλιγγου - 1958

4729.jpg

Στη Σκια των Τεσσαρων Γιγαντων - 1959

4007.jpg

Ψυχω - 1960

4666.jpg

Τα Πουλια - 1963
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ιδιαίτερης μνείας χρήζει και το πώς κατάφερε να κάνει την καθιερωμένη "cameo" εμφάνισή του ο Χίτσκοκ, στη "Σωσίβια λέμβο".

Επειδή η ταινία διαδραματίζεται εξ'ολοκλήρου σε μια βάρκα, πολλοί πίστευαν ότι δε θα εμφανιζόταν, όμως εκείνος το έκανε,

με έναν πολύ ευρηματικό (και χιουμοριστικό) τρόπο.

Δε σας λέω το πώς, ψάξτε το λίγο ...
 
Εχεις απολυτο δικιο Εχετλαιε! Ο Χιτσκοκ διακατεχοταν απο φοβερο χιουμορ και οξυτατο πνευμα, συνδυασμος που σκοτωνει!!!

Στη Σωσιβια Λεμβο που αναφερεις, νομιζω οτι ξερω την απαντηση γιατι ειμαι φανατικοτατη θαυμαστρια του Χιτς και ως εκ τουτου τον εχω μελετησει. :)

Την ωρα που ο Γουιλιαμ Μπεντιξ διαβαζει εφημεριδα, ο Χιτσκοκ εμφανιζεται σε μια διαφημιση καταχωρημενη σ' αυτη. Η διαφημιση αφορα το προιον αδυνατισματος Reduco, και ο Χιτσκοκ αυτοσαρκαζεται δειχνοντας πως ηταν "Πριν" και "Μετα" τη χρηση του προιοντος!

Προφανως ειχε καποιο κολημμα με το Reduco, η το Reduco, εαν ηταν υπαρκτο, ηταν χορηγος των ταινιων του γιατι το ιδιο πραγμα συνεβη και στη Θηλια οπου και εκει ο σκηνοθετης πραγματοποιησε μια πολυ πρωτοτυπη εμφανιση.

Στη λεωφορο οπου βρισκεται το διαμερισμα των δολοφονων φοιτητων, βλεπουμε το σκιτσο του διασημου προφιλ του Χιτσκοκ το οποιο εμφανιζεται ως φωτεινη επιγραφη απο Νεον για τη διαφημιση του Reduco!!!
 
Ξέρετε βέβαια όλοι ότι ξεκίνησε σαν αναγκαιότητα μια και στην 1η ταινία που εμφανίστηκε - αυτό έγινε για να γεμίσει το κάδρο μια και έλειπε ο αναγκαίος αριθμός κομπάρσων. Στη συνέχεια βέβαια έγινε ένα κλασσικό stunt. Ήταν πάντως φοβερός χιουμορίστας ο μπαγάσας... :D
 
ertfan είπε:
Ήταν πάντως φοβερός χιουμορίστας ο μπαγάσας... :D
Αλλά και αρκετά ιδιόρρυθμος. Είχε ερωτευτεί την πρωταγωνίστρια του Τίπι Χέντρεν, αλλά εκείνη τον απέριψε (λογικό). Αυτός θυμωμένος, έκανε δώρο στην μικρή της κόρη, ένα μικρό φερετράκι, που είχε μέσα μια κούκλα που έμοιαζε στην μητέρα της8)...
 
Πανω απ' ολα πιστευω οτι ηταν πανεξυπνος. Αυτη την ιστορια με το "δωρο" προς την κορη της Tippi Hendren δεν τη γνωριζα καθολου. Μιλαμε δηλαδη για τη Melanie Griffith.

Eιναι αληθεια οτι ο Χιτς ειχε ερωτευτει τρελα την Τιππι και για αυτο το λογο στα γυρισματα των ταινων Τα Πουλια και Μαρνι, οπου αυτη πρωταγωνιστουσε, η ατμοσφαιρα ηταν αρκετα τεταμενη. Στην τελευταια ταινια απο αυτες μαλιστα, σκηνοθετης και πρωταγωνιστρια δεν μιλιοντουσαν καν, αλλα συνεννοουνταν μεσω τριτων.

Επομενο λοιπον να μην ακολουθησει αλλη συνεργασια μεταξυ τους, υστερα απο αυτο.
 
Ο Hitch είχε αγαπήσει όλες του τις ξανθιές πρωταγωνίστριες - η Grace Kelly αν δε γινόταν Princess για παράδειγμα, θα έπαιζε σε καμιά 10αριά ταινίες του ακόμα. ;)

Όσο για το αν ήταν ιδιόρυθμος, μα λογικό δεν είναι; Είναι γνωστό ότι κάποιες από τις φάρσες του ξέφευγαν (καλούσε κόσμο για φαγητό και υπήρχαν σκιάχτρα και άλλα περίεργα :D δίπλα από την τραπεζαρία) - μην ξεχνάτε πάντως ότι μιλάμε για Αγγλικό φλεγματικό χιούμορ.

Πάνω απ' όλα όμως, όπως έχει πει και ο Τρυφό "ο Hitch είναι ένας εκπληκτικός σκηνοθέτης". :) Πολλοί ξεχνούν ή απλά παραβλέπουν τον όγκο της δουλειάς του - πολύ δύσκολο να ξαναδούμε τέτοια περίπτωση στο σινεμά.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πραγματικα ο Χιτσκοκ λατρευε τις ξανθες πρωταγωνιστριες.

Μια αλλη ξανθια που της ειχε αδυναμια και εχει παιξει σε δυο ταινιες του (The Wrong Man, Psycho), και σε μερικα επεισοδια των τηλεοπτικων σειρων του, ειναι η Vera Miles.

Ο Χιτσκοκ σκοπευε να την κανει μεγαλη σταρ, oπως δηλωσε αργοτερα, και της εδωσε τον πρωταγωνιστικο ρολο στο Vertigo. Εκεινη ομως εμεινε εγκυος κι ετσι ο ρολος δοθηκε τελικα στην Kim Novak.

t.php
untitled.jpg

Vera Miles
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τεράστιος σκηνοθέτης πραγματικά...από αυτούς που ουσιαστικά εκτόξευσαν και θεμελίωσαν την 7η τέχνη. Οι ταινίες του είναι μοναδικές, δε μπορούν να επαναληφθούν από άλλον. Λίγα λεπτά να δεις από μία ταινία καταλαβαίνεις αμέσως από το ύφος ,το στυλ και τις ερμηνείες οτι είναι Χιτσκοκ (χαρακτηριστικό γνώρισμα αυτό όλων των μεγάλων σκηνοθετών). Περιττό να πούμε ότι οι τεχνικές που εισήγαγε όσον αφορά το σασπένς και το μυστήριο απλά ακολουθούνται από όλους τους μεταγενέστερους και σε αυτό τον τομέα υπήρξε σίγουρα καινοτόμος και δάσκαλος.

Ο Χίτσκοκ έκανε ταινίες εμπορικές κατά βάση (δηλαδή ταινίες που μπορεί να τις παρακολουθήσει ο οποιοσδήποτε) αλλά ταυτόχρονα αξεπέραστα ποιοτικές!!

Αν και έχω δει μόνο 7 από τις ταινίες του (θα ήθελα να τις έχω δει όλες) για μένα η καλύτερη είναι το Vertigo. Νομίζω είναι από τις καλύτερες ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ.Αυτές οι συνεχόμενες σεναριακές ανατροπές χωρίς να ευτελίζουν τη ταινία αλλά ουσιαστικά απογειώνοντας τη δεν νομίζω να έχουν να επαναληφθεί. Επίσης πολύ αγαπημένη είναι και το 'Στη σκια των τεσσάρων γιγάντων' με τον Κάρι Γκραντ
 
Θα ηταν ενδιαφερον να σχολιασθει και ποιοι κατα καιρους εχουν χρισθει "διαδοχοι" του Χιτσκοκ. Ενας απο αυτους ειναι και ο Ιταλος Dario Argento που αρχισε να σκηνοθετει απο το 1970. Του εχει δοθει αλλωστε το παρατσουκλι ο "Ιταλος Χιτσκοκ". Καποιος παραλληλιζοντας τους 2 σκηνοθετες ειχε πει οτι ο Χιτσκοκ αναζητα τις αιτιες των ανθρωπινων συμπεριφορων στο επιπεδο της ψυχαναλυσης, ενω ο Argento στο γενετικο επιπεδο.
 
Ευπαλίνος είπε:
Θα ηταν ενδιαφερον να σχολιασθει και ποιοι κατα καιρους εχουν χρισθει "διαδοχοι" του Χιτσκοκ. Ενας απο αυτους ειναι και ο Ιταλος Dario Argento που αρχισε να σκηνοθετει απο το 1970. Του εχει δοθει αλλωστε το παρατσουκλι ο "Ιταλος Χιτσκοκ". Καποιος παραλληλιζοντας τους 2 σκηνοθετες ειχε πει οτι ο Χιτσκοκ αναζητα τις αιτιες των ανθρωπινων συμπεριφορων στο επιπεδο της ψυχαναλυσης, ενω ο Argento στο γενετικο επιπεδο.
Θα συμωνησω μιας και ο Dario Argento ειναι απο τους αγαπημενους μου σκηνοθετες και δεν πηρε αδικα αυτον τον τιμητικο τιτλο!!!

Επισης ξανα ανοιξε η ψηφοφορια και δεν ειχα φηφισει τοτε οποτε τωρα βρηκα την ευκαιρια να τιμησω το αγαπημενο μου εργο του Χιτσκοκ και δεν ειναι αλλο απο το "Psycho" !!
 
Ευπαλινε και argy, διαδοχος του Hitchcock εχει χαρακτηριστει και ο Brian De Palma. Απορω γιατι ομως. O De Palma δεν εχει στις ταινιες του τον τροπο επικοινωνιας που ειχε ο Hitchcock με το κοινο. Επισης καταφευγει πολλες φορες στην ευκολη λυση του τρομου και του αιματος, πραγματα που ο Hitchcock δεν τα καταδεχτηκε ποτε του.

Οι μεθοδοι του για να κερδισει τον κοσμο ηταν πολυ διαφορετικες απο του De Palma, και περναγαν απο τον δυσκολο δρομο.
 
bambinella 100 είπε:
Ευπαλινε και argy, διαδοχος του Hitchcock εχει χαρακτηριστει και ο Brian De Palma. Απορω γιατι ομως. .
Ο Ντε Πάλμα έχει χρησιμοποιήσει πολλά στοιχεία, από τις ταινίες του Χίτσκοκ ( φόρος τιμής που λένε). Ειδικά στα Body double, dressed to kill και blow out. Στις συγκεκριμένες είναι εντονότατο, το χιτσκοκικό στυλ. Σε άλλες συμφωνώ πως στηρίζονταν, πιο πολύ στον τρόμο. Για διάδοχος του, μάλλον σηκώνει μεγάλη συζήτηση...
 
Οποτε, RIO, μαλλον μιμητης του Χιτσκοκ ειναι ο Ντε Παλμα. Οπως και καποιοι αλλοι, βεβαια.

Ετσι ευκολα γινεται κανεις διαδοχος του Χιτς; :o
 
The Bates - Billie Jean

[video=youtube;uQyd1wN-qew]

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα