Μετά από 2 χρόνια αφάνειας, ανασταίνω το συγκεκριμένο thread σαν χοληγουντιανό ζόμπι για να δώσω επιτέλους ένα τέλος.
Πέρασε τόσος καιρός απραξίας γιατί διάφορα κοσμογονικά για εμένα γεγονότα συνέβησαν στη ζωή μου. Οι μήνες περνούσαν και από ένα σημείο και μετά, ακόμη και εγώ, ήμουν βέβαιος πως δεν θα συνέχιζα την ανακατασκευή. Να, που όμως, δεν το έβαλα κάτω και η καμπίνα είναι πλέον στην τελική πορεία για ατέλειωτο παιχνίδι.
Καταρχήν να αναφέρω πως στις δοκιμές, σχεδόν ότι είχα φτιάξει σταμάτησε να λειτουργεί. Έτσι έπρεπε να σκεφτώ όχι πρόχειρες αλλά σίγουρες λύσεις, με τις οποίες δεν θα χρειαστεί να ασχοληθώ ξανά. Πιο συγκεριμένα, η τιμονιέρα πίσω από το ταμπλό έσπασε κυριολεκτικά με το τις απότομες κινήσεις στο τιμόνι εν μέσω δοκιμών.
Εδω φένεται καθαρά ο πλαστικός άξονας σπασμένος εντελώς. Η πίεση που ασκείται από το τιμόνι μέσω του μεταλλικού μασίφ άξονα είναι πολύ μεγάλη για να αντέξει το πλαστικό.
Ακόμη και πλαστικό που συγκρατεί στη θέση του το ποτενσιόμετρου του τιμονιού δεν είχε καμία τύχη.
Ήταν προφανές λοιπόν, πως η τιμονιέρα αυτούσια δεν ήταν δυνατό να χρησιμοποιηθεί πίσω από το ταμπλό. Έτσι είχα την ιδέα να συνδέσω το ποτενσιόμετρο της Sega απευθείας επάνω στη πλακέτα της τιμονιέρας. Το ποτενσιόμετρο της τιμονιέρας δεν γράφει με πόσα αμπέρ λειτουργεί, αλλά και μόνο το μέγεθος με αυτό της Sega είναι υπερβολικά μικρό. Πόσες πιθανότητες είχα να λειτουργεί το ποτενσιόμετρο της Sega στην θεση αυτού της τιμονιέρας; Τελικά όπως αποδείχτηκε, παραδόξως λειτουργεί άψογα. Πιθανολογώ πως δεν πρέπει να είχαν τεράστια πρακτική διαφορά, αν και φαντάζομαι πως ο ουσιαστικός λόγος που είναι συμβατά στο παιχνίδι, είναι επειδή στο Daytona (όπως και στο Sega Rally), το τιμόνι δεν κάνει πληρη περιστροφή, αλλά περίπου ένα 35% από κάθε πλευρά. Αυτό όπως είναι αναμενόμενο κάνει το ποτενσιόμετρο να μην περιστρέφεται στον πλήρη κύκλο περιστροφής του. Το κορυφαίο είναι πως στην εφαρμογή της Logitech που δοκιμάζεις το τιμόνι με τα πετάλια, η κίνηση του τιμονιού είναι μικρομετρική. Έτσι σε συνδιασμό με την ρύθμιση έντασης περιστροφής στο 80%, το αμάξι μέσα στο παιχνίδι στρίβει άψογα ακριβώς όπως και στην arcade έκδοση.
Η εφαρμογή της Logitech.
Εδώ είναι τα γρανάζια της Sega τα οποία τοποθέτησα ξανά στη θέση τους. Το μεσαίο από τα τρία είναι το ποτενσιόμετρο της Sega για το τιμόνι. Τα άλλα δυο το βοηθούν να περιστρέφεται σωστά. Με αυτό τον τρόπο η πίεση που ασκείται στα γρανάζια είναι ελάχιστη, δεν καταπονούνται και δεν υπάρχει περίπτωση να σπάσουν (δοκιμασμένη λύση από την ίδια την Sega).
Για την ανάδραση, σύνδεσα το μεταλλικό γρανάζι της Sega επάνω στο άξονα του μοτέρ της Logitech.
To οποίο προς έκπληξή μου είναι 50v!
Επανέφερα και τον ιμάντα στην αρχική του θέση. Πες μου όμως, θυμάσαι τον μεταλλικό ήχο που έκανε το τιμόνι όταν το έστριβες τέρμα αριστερά ή δεξιά; Eίναι το μέταλλο που αχνά φένεται εκεί που είναι το κόκκινο βέλος, το επανέφερα και αυτό.
Δυστηχώς η ανάδραση στην πράξη δεν λειτούργησε. Όπως διαπίστωσα, το τροφοδοτικό της Logitech βγάζει 24v, το μοτέρ της είναι 50v και το output που δίνει η πλακέτα στο μοτέρ, όταν ενεργοποιείται η ανάδραση, είναι από 6v έως 12v. Έτσι η ισχύς είναι τρομερά αδύναμη ώστε να κινήσει γρήγορα το μεγάλο μεταλλικό γρανάζι στον άξονα μέσω του ιμάντα. Για την ακρίβεια, δεν μπορεί καν παρά ελάχιστα να περιστρέψει το γρανάζι. Για αυτό το λόγο το μοτέρ ανάδρασης της Sega λειτουργούσε με solid 100v και το τιμόνι έτρεμε και γύριζε με τόσο μεγάλη δύναμη.
Δεν είχα άλλη επιλογή από το να αφαιρέσω τελείως το μοτεράκι της ανάδρασης της Logitech. Τοποθέτησα ξανά το μοτέρ της Sega το οποίο δεν το έχω συνδέσει πουθενά (βασικά είναι αδύνατο να συνδεθεί με το pc έτσι απλά). Όμως σε δυνδιασμό με τον ιμάντα δένει το τιμόνι και το κάνει ελάχιστα σφτιχτό, ακριβώς όπως ήταν στo γνήσιο arcade (εικόνα παραπάνω το μεγάλο μοτέρ στα δεξιά).
Η μοναδική λύση για την ανάδραση είναι η πλακέτα L2M2. Η οποία είναι εντελώς custom και συνδέεται με το pc και τον M2 emulator και δίνει την γνήσια ανάδραση στο παιχνίδι. Έχω βάλει αγγελίες ζήτησης στο εξωτερικό για να βρω το pcb σκέτο και κολλήσω τα components εγώ, αλλά προς το παρόν είμαι άτυχος. Επίσης ψάχνω να βρω το ηλεκτρονικό σχέδιο της πλακέτας για να το στείλω στην Κίνα για εκτύπωση. Προς το παρόν λοιπόν το παιχνίδι δεν έχει ανάδραση, αλλά είναι κάτι που θέλω να του βάλω στο άμεσο μέλλον. Γιατί πολύ απλά είναι η μισή χαρά.
Το μεγαλύτερο και πιο δύσκολο θέμα στην ανακατασκευή κυριολεκτικά ήταν οι ταχύτητες. Οι μικροδιακόπτες που έβαλα απλά δεν άντεξαν.
Η μόνιμη λύση τελικά μετά από πολύ ψάξιμο ήταν το ολοκληρωμένο 74LS138N. Παρακάτω φένεται το τελικό κύκλωμα που συνδέει τις 3 ταχύτητες από το κιβώτιο ταχυτήτων και βγάζει 4 στο ipac. Περιττό να αναφέρω πως λειτουργεί άψογα.
Έτσι είναι πλέον πίσω από το ταμπλό. Το apac, το ipac, το ολοκληρωμένο και η πλακέτα της Logitech.
Σχετικά με τα ποτενσιόμετρα στο γκάζι και στο φρένο, δεν άντεξε η σιλικόνη που είχα βάλει και σταμάτησαν να λειτουργούν. Αυτό προσπαθώ σήμερα και το πολύ αύριο πιστεύω θα το έχω λύσει το πρόβλημα.
Επίσης είχα έναν μικρό φτηνό Κινέζικο ενισχυτή για τον ήχο και την σύνδεση των 4 ηχείων και του sub, αλλά τελικά όπως αποδείχτηκε ήταν χαλασμένος από κατασκευής. Έχω παραγγείλει άλλον εδώ και καιρό και είμαι στην αναμονή να το παραλάβω, ελπίζω αυτή τη φορά να είμαι πιο τυχερός.
Τα VR views με τα κουμπιά και τα λαμπάκια με το apac λειτουργούν άψογα.
Για το επόμενο post υπόσχομαι πως δεν θα περάσουν 2 χρόνια. Η ανακατασκευή πλέον προχωράει με γερές βάσεις και είναι σχεδόν στο τέλος. Το έχω πάρει ζεστά και δεν θα το αφήσω μετά από τόσο κόπο να πάνε όλα άδικα.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας.