Αναπάντητες απορίες

Σαφως, πολυ σημαντικό αυτό. Απλά πρακτικά δεν μου κολλάει.
Βεβαια καμία σχέση η προετοιμασία ενός γάμου των '50s - 60s με την προετοιμασία γάμου σήμερα. Το εχουμε δει σε πολλές ταινίες αυτο Δευτέρα παίρνουν απόφαση να παντρευτούν, βγάζουν άδεια γάμου την Πέμπτη, την Κυριακή παντρεύονται. Τσακ-μπαμ! :biglaugh:
Ετσι ειναι. Σημερα θες ενα μηνα μονο για να προετοιμασεις το μπατσελορ.
(Δεν λεω αλλα γιατι το εγκεφαλικο κοντοζυγωνει)...:D
 
Άσε που πρέπει να βρεις και ημερομηνία κατά την οποία θα είναι διαθέσιμο το Κτήμα Ταδόπουλου, διότι χωρίς δεξίωση σε "Κτήμα" τι θα πει ο κόσμος?
 
Εχουν αλλάξει πολλά ως προς τους γάμους. Μιλάμε για 50s - 60s...

Τότε παντρεύονταν στην ενορία της γειτονιάς (ακόμα κι αν ο ναός ήταν παράγκα) απλά κι λιτά χωρις στολισμούς. Κι όλο το χρόνο, δεν προτιμούσαν ανοιξη ή καλοκαίρι λόγω καιρού όπως τώρα.
(Ετσι έβρισκαν κι αμέσως ημερομηνία).
Το ζεύγος μετέφερε απο κι προς την εκκλησία στολισμένο ταξί, δεν είχαν όλοι τότε ιδιοκτητα αυτοκίνητα.
Το ζεύγος φωτογραφιζόταν σε φωτογραφείο για την καθιερωμένη νυφική φωτό, δεν είχαν να "κλείσουν" φωτογράφο να αποθανατίσει το μυστήριο.
Δεν ακολουθούσε δεξίωση σε κτήμα ή αίθουσα, το τραπέζι γινόταν σε στενό κύκλο στο κουτούκι ή την ταβέρνα της γειτονιάς ή στο σπίτι.
(...της κας Κοκκοβίκου, δεν της άρεσε το τραπέζι στην ψωροταβέρνα :biglaugh: ).
Οι καλέσμένοι δεν ήταν 300-400 ατομα, αλλά το πολύ 40-50 ατομα του στενού κύκλου του ζευγαριού (θυμηθείτε τον Δ.Παπαμιχαηλ στο "Αχ αυτη η γυναίκα μου": -παντρεμένος είσαι; -ε! δεν παντρεύτηκα εδω κι 3 μήνες;...ούτε τον εργοδότη του δεν είχε καλέσει!).
Ο γαμπρός συνήθως δεν αγόραζε γαμπριάτικο, φορούσε το καλο κουστούμι του.

Αλλες εποχές, αλλη κοινωνική δομή, αλλά σαφως πιο αγνή παρα τις δυσκολίες.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Γιατι σχεδον σε ολες τις παλιες ταινιες οι ερωτευμενοι παιζουν κυνηγητο μεταξυ τους; Μερικα παραδειγματα:
Κωστας Καρρας και Αννα Ιασωνιδου στο Ο αδελφος μου ο λορδος. Λευτερης Βουρνας και Ζωη Λασκαρη στην Ιστορια μιας ζωης.
Αλεκος Αλεξανδρακης και Ελενα Ναθαναηλ στο Ξυπνα Βασιλη. Φερνει ο ερωτας διαθεση για τρεχαλα;
Κι εμεις ερωτευτηκαμε, αλλα δεν καναμε ετσι και κατσαμε στα αυγα μας. :)
 
Αναπάντητη απορία χρόνων και φυσικά όσων έχουν δει την συγκεκριμένη ταινία.Για την ταινία "ο ασυμβίβαστος" του Ανδρέα Θωμόπουλου με τον Σιδηρόπουλο. Γιατί ο Σταύρος Ξενίδης κάνει 3 διαφορετικούς ρόλους στην συγκεκριμένη ταινία; Δηλαδή τον πατέρα του Σιδηρόπουλου,τον μάνατζερ δισκογραφικής και τον άνθρωπο που παρακαλάει τον Σιδηρόπουλο να σώσει την κόρη του (συγκλονιστικός ο Ξενίδης σε αυτή την σκηνή)
 
Εντελώς πρακτικά, μήπως γιατί ήταν εκτός budget η πρόσληψη ενός καλού ηθοποιού που θα ενσάρκωνε τους τρεις αυτούς ρόλους;
 
Εντελώς πρακτικά, μήπως γιατί ήταν εκτός budget η πρόσληψη ενός καλού ηθοποιού που θα ενσάρκωνε τους τρεις αυτούς ρόλους;
Το σκέφτηκα κι εγώ αυτό αλλά και πάλι δεν θα μπορούσε να βρει ο Θωμόπουλος 2 άλλους ηθοποιούς στην ηλικία του Ξενίδη; Την πρώτη φορά ειδικά που είδα την ταινία μπερδεύτηκα πολύ. Βέβαια πριν λίγη ώρα σκέφτηκα και το άλλο: μήπως ο σκηνοθέτης ήθελε να μας δείξει ότι ο χαρακτήρας που έκανε ο Σιδηρόπουλος σύγκρινε όλους τους ανθρώπους (μεγαλύτερης ηλικίας με τον αυταρχικό και αυστηρό πατέρα του) οπότε σε όλους αυτούς έβλεπε το πρόσωπο του πατέρα του; Πολύ παράξενη η διανομή 3 ρόλων στον Ξενίδη και δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια άλλη εξήγηση.
 
Γυρω στο 18ο λεπτο της ταινιας Δημητρη μου, Δημητρη μου η Ξενια Καλογεροπουλου λεει στον Παπαμιχαηλ οτι θελει να ακουσει το τραγουδι που μολις της εγραψε και που μιλαει για μια κοπελα που την παντρευουν παρα τη θεληση της.
Ο Παπαμιχαηλ της κανει τη χαρη και της το τραγουδαει, αλλα πουθενα μεσα στους στιχους δεν φαινεται να υπαρχει θεμα για κοριτσι που το παντρευουν με το ζορι. Ενα ερωτικο τραγουδακι ειναι (φρικαλεο, κατ' εμε) του στυλ "ελα στην αγκαλια μου αγαπη μου γιατι δεν μπορω χωρις εσενα".
Τα αλλα που τα ειδαν;
 
Στην ταινια Ο ανθρωπος που γυρισε απο τη ζεστη γιατι ο μαντραχαλος γιος της οικογενειας επιμενει σε ολη τη διαρκεια του εργου να αποκαλει την μητερα του μανουλα λες και ειναι εξαχρονο;
 
(1) Γιατί ήταν στοργικός γιός
(2) Γιατί αυτό εκνεύριζε τη μαμά του. Ο elephadas αποκαλούσε συστηματικά τον elephadoπάτορα (που ήθελε να αποκαλείται "πατέρας") "μπαμπά" και την elephadoμήτορα, (που ήθελε να αποκαλείται "μαμά") μητέρα, μάνα, ρε μάνα και τα τούτοις παρόμοια. Εκτός φυσικά όταν ήθελε χατήρια.
 
Αναπάντητη απορία χρόνων και φυσικά όσων έχουν δει την συγκεκριμένη ταινία.Για την ταινία "ο ασυμβίβαστος" του Ανδρέα Θωμόπουλου με τον Σιδηρόπουλο. Γιατί ο Σταύρος Ξενίδης κάνει 3 διαφορετικούς ρόλους στην συγκεκριμένη ταινία; Δηλαδή τον πατέρα του Σιδηρόπουλου,τον μάνατζερ δισκογραφικής και τον άνθρωπο που παρακαλάει τον Σιδηρόπουλο να σώσει την κόρη του (συγκλονιστικός ο Ξενίδης σε αυτή την σκηνή)
Πιστεύω πως ως μάνατζερ δισκογραφικής θα ταίριαζε καταπληκτικά ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος και ως πατέρας που παρακαλάει τον γιατρό να σώσει την κόρη του θα ήταν συγκλονιστικά ταιριαστός ο Θανάσης Βέγγος. Τους βλέπω άνετα και τους δύο σε αυτούς τους ρόλους.
 
Στην ταινια Ο ανθρωπος που γυρισε απο τη ζεστη γιατι ο μαντραχαλος γιος της οικογενειας επιμενει σε ολη τη διαρκεια του εργου να αποκαλει την μητερα του μανουλα λες και ειναι εξαχρονο;
Πραγματικά απίστευτα κακομαθημένα και τα δύο παιδιά της ταινίας... Ο γιος δε ειδικά, απίστευτος "βουτυρομπεμπές"... Ο πατέρας είχε χίλια δίκια.
 
Στο δικαστικο δραμα Αθωα η ενοχη ο Δημητρης Νικολαϊδης σε ρολο γιατρου, μιλαει στην Βαλακου για την σοβαρη κατασταση του αντρα της, Νικου Τζογια. Το ιατρικο απορρητο δεν παιζει κανενα ρολο εδω, ειδικα μαλιστα απο τη στιγμη που ο ιδιος ο ασθενης εχει ζητησει απο τον γιατρο να μην μιλησει σε κανεναν;
 
Στο δικαστικο δραμα Αθωα η ενοχη ο Δημητρης Νικολαϊδης σε ρολο γιατρου, μιλαει στην Βαλακου για την σοβαρη κατασταση του αντρα της, Νικου Τζογια. Το ιατρικο απορρητο δεν παιζει κανενα ρολο εδω, ειδικα μαλιστα απο τη στιγμη που ο ιδιος ο ασθενης εχει ζητησει απο τον γιατρο να μην μιλησει σε κανεναν;
Τότε δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί ολόκληρος ο τίτλος, παρά μόνο το «Αθώα»!
 
Τότε δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί ολόκληρος ο τίτλος, παρά μόνο το «Αθώα»!
Η ασθενεια του ηρωα στο εργο ηταν σε καλπαζουσα μορφη οποτε η Βαλακου πολυ συντομα θα την διαπιστωνε και μονη της.
Τωρα βεβαια, εαν στο σεναριο χρειαζοταν να επισπευθει η κατασταση και η πρωταγωνιστρια να μαθαινε αμεσως ποσο βαρια αρρωστος ηταν ο αντρας της, θα μπορουσαν να το εκαναν και με αλλο τροπο. Ας πουμε, να ακουγε αυτη τυχαια τον αντρα της να μιλαει στο τηλεφωνο με τον γιατρο.
Σημερα το ιατρικο απορρητο ειναι πολυ αυστηρο και καλως ειναι ετσι. Χανει την αδεια του ο γιατρος αν το παραβει και μπαινει ακομα και φυλακη. Δεν ξερω ακριβως ποσο αυστηρα ηταν τα πραγματα εν ετει 1962, παντως ιατρικο απορρητο υπηρχε και τοτε.
 
Ελπίζω να μην έχει γραφτεί ξανά γιατί το θέμα είναι μεγάλο.
Μια αιώνια απορία μου είναι οι νευρικοι κλονισμοι, συνήθως των ενζενυ, και πάντα μετά από ερωτικές απογοητευσεις.
Πχ Στο Θόδωρο και το Δίκαννο, αλλά και σε πολλές άλλες, η Σμαρουλα Γιούλη μετά την αποκάλυψη πως ο καλός της είχε σχέσεις με την ξαδέρφη της πέφτει στο κρεβάτι με πυρετό κι η διάγνωση του γιατρού είναι πως έχουν κουραστεί τα νεύρα της.
Σήμερα θα τις λέγαμε κρίσεις πανικού, αλλά πάλι μας τα χαλάει ο πυρετός. Είναι δυνατόν να ανεβάζεις πυρετό από ερωτική απογοήτευση;
Αυτοί δεν ήταν άντρες. Λοιμώξεις ήταν.
Να καταλάβω την κατάθλιψη, να καταλάβω το σύνδρομο ραγισμένης καρδιάς- βέβαια τότε η πρωταγωνιστρια θα έπρεπε να πάθει έμφραγμα- αλλά πειραγμενα νεύρα και τέζα στο κρεβάτι με πυρετό; ούτε η Σταχτοπούτα*

* Διόρθωση, τη Χιονάτη εννοώ, αλλά μέχρι κι αυτή είχε λόγο που ταβλιαστηκε. Έφαγε δηλητηριασμενο μήλο.
 
Ελπίζω να μην έχει γραφτεί ξανά γιατί το θέμα είναι μεγάλο.
Μια αιώνια απορία μου είναι οι νευρικοι κλονισμοι, συνήθως των ενζενυ, και πάντα μετά από ερωτικές απογοητευσεις.
Πχ Στο Θόδωρο και το Δίκαννο, αλλά και σε πολλές άλλες, η Σμαρουλα Γιούλη μετά την αποκάλυψη πως ο καλός της είχε σχέσεις με την ξαδέρφη της πέφτει στο κρεβάτι με πυρετό κι η διάγνωση του γιατρού είναι πως έχουν κουραστεί τα νεύρα της.
Σήμερα θα τις λέγαμε κρίσεις πανικού, αλλά πάλι μας τα χαλάει ο πυρετός. Είναι δυνατόν να ανεβάζεις πυρετό από ερωτική απογοήτευση;
Αυτοί δεν ήταν άντρες. Λοιμώξεις ήταν.
Aπο ξαδελφη την παθαινει και η Ιλια Λιβυκου στο Ενας ηρωας με παντουφλες οταν η Σονια Ζωιδου της τρωει τον Βυρωνα Παλλη.
Και αυτο που μου αρεσει ειναι πως ολα αυτα μαλλον δεν τα θεωρουσαν και ιδιαιτερα σοβαρα.
Καποια στιγμη στο Δικανο λεει η Νιτσα Τσαγανεα "Δεν εχει τιποτα, δεν ειναι αρρωστη. Νευρα μονο." Και η κορη της ειναι ταβλα. Λες και μονο οι σωματικες ασθενειες ηταν επικινδυνες για τον ανθρωπο. Οι ψυχικες οχι.
 
Στις κυρίες της αυλής, η ηθοποιός Φλωρέτα Ζαννά μονίμως περιμένει τον άντρα της, να γυρίσει από κάπου. Αλλά από που; Μήπως Ανατολικό Μπλοκ;
Εγώ που είμαι "πονηρός", λέω ότι μπορεί να υπήρχαν κρυφές υπόνοιες για "απαγορευμένες" πολιτικές θέσεις της εποχής. Μόνο αυτό, τίποτα άλλο...
Ο άντρας της Μελίτας (Φλωρέτα Ζάννα) της ταινίας σίγουρα είναι κάπου στο Ανατολικό Μπλοκ. Γιατί;
Στοιχείο πρώτο: Ο Αλεξανδράκης έχει νοικιάσει δωμάτιο στην αυλή και η Μελίτα κατεβαίνει. Η γυναίκα του Ηλιόπουλου αναλαμβάνει να τον πληροφορήσει. Του λέει ότι η κυρία Μελίτα είναι μια υπέροχη κυρία που όμως ατύχησε στη ζωή της. Παντρεύτηκε πολύ νέα, "τα δύσκολα χρόνια" κι ο άντρας της έφυγε. Τώρα όμως λένε πως θα γυρίσει.
Η ταινία είναι του 1966 και στηρίζεται σε θεατρικό της σαιζόν 1964 - 1965. Το 1965 η τότε κυβέρνηση της Ένωσης Κέντρου επέτρεψε την επιστροφή από το Ανατολικό Μπλοκ ορισμένων κατηγοριών πολιτικών προσφύγων. Ήταν το πρώτο, μικρό κύμα που επαναπατρίστηκε. Η μαζική επιστροφή έγινε με τη Μεταπολίτευση.
Στοιχείο δεύτερο: Στη σκηνή της γιορτής, ένα τηλεγράφημα παραδίδεται στη Μελίτα. Ανακοινώνει στους υπόλοιπους ότι ο άντρας της δεν θα επιστρέψει. Ανακλήθηκαν όλες οι άδειες. Προφανώς υπονοείται ότι δεν μπόρεσε να ενταχθεί στον κατάλογο των επαναπατρισθέντων.
Στοιχείο τρίτο: Η Μελίτα φεύγει για να πάει εκείνη κοντά του και οι άνθρωποι της αυλής την αποχαιρετούν. Η Γιουλάκη της λέει να του δώσει χαιρετίσματα από την Παρασκευή και μετά αναφωνεί "καλά κάνω εγώ που δεν ανακατεύομαι με την πολιτική".
Νομίζω λοιπόν ότι είναι βέβαιο, αν και υπαινικτικό, ότι ο άντρας της Μελίτας έφυγε με τον Εμφύλιο και είναι πολιτικός πρόσφυγας. Γι' αυτό εξάλλου και η αναφορά στο ότι η Μελίτα παντρεύτηκε "πολύ νέα, σχεδόν παιδί". Για να δικαιολογήσουν τα 17 τουλάχιστον χρόνια που πρέπει να έχουν περάσει στην ηλικία του ρόλου που πρέπει να είναι μια γυναίκα, όχι στην πρώτη της νιότη, αλλά σίγουρα ακόμα όμορφη και ερωτεύσιμη.

Αν κι καθυστερημένο αρκετά, αλλά επειδή τώρα το είδα...
Ναι, ο άντρας της Μελίτας ήταν κομμουνιστής-Αριστερός ο οποίος έφυγε στο Ανατολικό Μπλοκ ως πολιτικός πρόσφυγας. Το είχε πει ο ίδιος ο Ντίνος Δημόπουλος στην εκπομπή "Φώτα πορείας" στην Ε.Ακρίτα.
(σ.σ. Ως γνωστόν, ο Ν.Δημόπουλος ανήκε στο χώρο της Αριστεράς).
Συγκεκριμένα είχε πει ότι επειδή εκείνη την εποχή (50s, 60s) απαγορευόταν να μιλήσουν ανοιχτά για τον Εμφύλιο κι τις συνέπειες του (Ανατολικό Μπλοκ, πολιτικοί πρόσφυγες, εξορίες σε νησιά κλπ), οι δημιουργοί προσπαθούσαν να θίξουν αυτά τα θέματα με πλάγιο τρόπο. Μια τέτοια περίπτωση λοιπόν ήταν η ιστορία της Μελίτας, όπου ο αριστερός σύζυγος της ζούσε ως πολιτικός πρόσφυγας στη Τσεχοσλοβακία. Το λέει ο Ηλιόπουλος στον Αλεξανδράκη: "ο άντρας της έφυγε πριν απο 19 χρόνια (σ.σ.1966-19=1947), τότε στα δύσκολα χρόνια, με τα γεγονότα στη Τσεχοσλοβακία" (σ.σ. γνωστό κι ως "Πραξικόπημα της Πράγας", με το Κομμουνιστικό Κόμμα Τσεχοσλοβακίας να καταλαμβάνει την εξουσία).
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τι συμβαίνει με την ταινία «Ένας Δον Ζουάν για Κλάματα»; Είμαι σίγουρη πως έχει γυριστεί 2 φορές σε απόσταση 9-10 χρόνων κι έχει γίνει «συγκόλληση» των δύο ταινιών. Ενώ ξεκινά ως ταινία του 1959 καταλήγει ταινία του 1969-70 (εκεί περίπου μου φαίνεται). Και οι δύο ταινίες είναι βέβαια με τους ίδιους πρωταγωνιστές, αλλά παραμένει απορίας άξιο για ποιο λόγο συνέβει αυτό. Να διορθώθηκε τίποτα στο τέλος;
Έχετε δει Μαρινέλα του 1959 να τραγουδά με φαβορίτα και βλεφαρίδα κάγκελο Πάλι θα Κλάψω;
Εμφανίζεται επίσης η ηθοποιός Μιράντα Μαντά που τη βρίσκουμε μόνο σε παραγωγές μετά το 1969
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πρέπει να το είχα ξαναγράψει παλιότερα , αλλά μάλλον σβήστηκαν τα τότε σχόλια μετά από εκείνο το χακάρισμα κλπ κλπ. Λοιπόν στο Υπολοχαγός Νατάσα , οι αντιστασιακοί παίρνουν τη θέση του εκτελεστικού αποσπάσματος. Λογικά θα έστησαν ενέδρα και θα το εξόντωσαν πριν φτάσει στον τόπο της εκτέλεσης. Φοράνε όμως και γερμανικές στολές. Να τις πήραν από τους νεκρούς Γερμανούς είναι δύσκολο, γιατί είναι πεντακάθαρες και καλογυαλισμένες ! Μετά εξοντώνουν και τους υπόλοιπους Γερμανούς και όλα καλά. Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι αντί να εξαφανιστεί αμέσως , αφού η περιοχή θα γέμιζε από στρατιώτες που θα τους έψαχναν παντού, τρέχει και χαζογελάει λίγο. παραπέρα. Τέλος αφού για έναν στρατιώτη νεκρό είναι γνωστό πως οι Ναζί εκτελούσαν δεκάδες σε αντίποινα , φαντάζομαι τι θα ακολούθησε μετά από αυτή την επίθεση. Δηλαδή για να σωθεί η Βουγιουκλάκη, θα πρέπει να τη πλήρωσαν οι μισοί κρατούμενοι της εποχής. Σαν να τα έκανε λιγάκι μπάχαλο ο Φώσκολος...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα