Αναπάντητες απορίες

Χθες είδα στο Blue Sky tv την ταινία "Τώρα που φεύγω από τη ζωή" με τη Μάρθα Βούρτση. Παρότι κλασσική μελούρα των 60s, το σενάριο στηρίζεται στο ζήτημα της θανατικής ποινής.
Η Μάνια (Μ.Βούρτση) κατηγορείται ότι δηλητηρίασε τον άπιστο σύζυγο της (Κ.Φυσσούν) κι καταδικάζεται ομόφωνα σε εκτέλεση δια τουφεκισμού.
Μου έκανε εντύπωση το θέμα γιατί είχα την αίσθηση οτι η θανατική ποινή για εγκλήματα είχε ήδη καταργηθεί στα 60s κι ίσχυε μόνο σε περιπτώσεις εσχάτης προδοσίας.
Ψάχνοντας στο google εντόπισα ότι τελικά στην Ελλάδα η τελευταία φορά που εφαρμόστηκε ήταν το 1972, όταν ο Βασίλης Λυμπέρης καταδικάστηκε κι εκτελέστηκε δια τουφεκισμού για την δολοφονία της γυναίκας, της πεθεράς και των δύο παιδιών του στην Κρήτη στο πεδίο βολών εφέδρων αξιωματικών.
Η θανατική ποινή καταργήθηκε (εκτός από αυτή της προδοσίας σε περίοδο πολέμου) με το σύνταγμα του 1975, ενώ οριστικά καταργήθηκε το 1993 με τον νόμο 2172/1993.
Κι μου δημιουργείται το εύλογο ερώτημα: στα 60s όποιος έκανε φόνο, καταδικαζόταν σε εκτέλεση;;;
 
Τελευταία επεξεργασία:
Κι μου δημιουργείται το εύλογο ερώτημα: στα 60s όποιος έκανε φόνο, καταδικαζόταν σε εκτέλεση
Σε ειδεχθείς περιπτώσεις, ναι, όπως η παρακάτω, όχι γενικά.

Και η αμφιλεγόμενη υπόθεση του "Δράκου του Σέιχ Σου" στη Θεσσαλονίκη, σχεδόν 8 χρόνια μετά.
 
και περα απο αυτο που πολυ σωστα ειπε ο αρμαγεδων ,υπηρχε η ποινη και ηταν στη διακριτικη ευχερεια του δικαστηριου να ορισει την ποινη ,παντα με βαση αυτο το δεδομενο,οπως ειναι σημερα τα ισοβια
 
Τι πήγε να κάνει η κόρη του Λαυρέντη Διανελλου στην Ελβετία στην αδερφή της στο Θόδωρο και το Δίκαννο;
Για έκτρωση δεν πήγε, αφού την έστειλαν να καλύψουν την εγκυμοσύνη. Λέει όμως ότι θα επέστρεφε. Το παιδί της τι θα το έκανε; θα το άφηνε στην αδερφή της; θα το έφερνε μαζί της; αλλά τότε τι θα κάλυπταν;
Μάλλον πήγε στην Ελβετία για να κάνει άμβλωση μια και η Αθήνα το 1962 ήταν μια μικρή πόλη ( σε σύγκριση με σήμερα) και πιθανόν το μυστικό της οικογένειας να γινόταν γνωστό. Επιπλέον θα έμενε μερικό καιρό στην Ελβετία για να συνέλθει από την δοκιμασία (τόσο ψυχολογικά όσο και σωματικά) και όταν επέστρεφε κανείς δεν θα υποψιαζόταν το παραμικρό...
 
Σε ειδεχθείς περιπτώσεις, ναι, όπως η παρακάτω, όχι γενικά.

Και η αμφιλεγόμενη υπόθεση του "Δράκου του Σέιχ Σου" στη Θεσσαλονίκη, σχεδόν 8 χρόνια μετά.
και για τον Παγκρατίδη γράφτηκε το τραγούδι του Νταλάρα στην αλάνα..
σ' έστησαν σε μια γωνιά και ήσουν νέο παλικάρι...
ρώτησα ένα φίλο μου στρατιωτικό που ήμασταν μαζί στην Ρόδο για το πώς γίνονταν οι εκτελέσεις, και οι Ερινύες κυνηγούσαν τους φυσικούς αυτουργούς των εκτελέσεων, δηλ. τους φαντάρους που είχαν το θλιβερό καθήκον να τραβήξουν την σκανδάλη, βάζανε σε ένα τραπέζι 4 ντουφέκια, δυο φορτωμένα με αβολίδωτα, και δυο με κανονική βολίδα. κάθε φαντάρος διάλεγε ένα. και μετά από την εκτέλεση, όταν τον κυνηγούσαν οι Ερινύες ότι σκότωσε άνθρωπο, έμενε με την παρηγοριά ότι το δικό του όπλο ήταν με αβολίδωτο. μπρρρρ.
σε καρτερούσε η ζωή και μια παραδουλεύτρα μάνα...
 
..... οι Ερινύες κυνηγούσαν τους φυσικούς αυτουργούς των εκτελέσεων, δηλ. τους φαντάρους που είχαν το θλιβερό καθήκον να τραβήξουν την σκανδάλη, βάζανε σε ένα τραπέζι 4 ντουφέκια, δυο φορτωμένα με αβολίδωτα, και δυο με κανονική βολίδα. κάθε φαντάρος διάλεγε ένα. και μετά από την εκτέλεση, όταν τον κυνηγούσαν οι Ερινύες ότι σκότωσε άνθρωπο, έμενε με την παρηγοριά ότι το δικό του όπλο ήταν με αβολίδωτο...
Αυτό μάλλον γινόταν για να μην ξέρουν ποιος σκότωσε τελικά...
Αν κάποιος απο τους 4 δεν μπορούσε να το αντέξει κι δεν έριχνε με το όπλο που επέλεξε, τι γινόταν;
 
φαντάζομαι τον στέλναν στρατοδικείο. ο ίδιος φίλος μου μου είχε πει ότι το στρατοδικείο που μας φοβερίζαν συνέχεισ στον στρατό δεν είναι τίποτα, αν είσαι στρατιωτικός και περάσεις με κόκκινο, πας στρατοδικείο αλλά φυσικά πληρώνεις πρόστιμο, δεν σε κλείνουν ΣΦΑ. Ένας άλλος λοχίας που λεγόταν Σταμούλης και τον πείραζα συνέχεια (είδα στην Αμφιλοχία τον Σταμούλη τον λοχία) πετάει μια στιγμή, έχω τρία στρατοδικεία. και λέω σαν μάρτυρας κατηγορίας βεβαίως. όχι λέει σαν κατηγορούμενος!!! και του λέω και τί γίνεται με το στρατοδικείο, και λέει τίποτα!!! κρατάς τα λεφτάκια σου γιατί πληρώνεις επιτόπου το πρόστιμο και τέλος!!! βέβαια κάθε έμπειρος φαντάρος ξέρει αν ρίχνει με αβολίδωτο ή με κανονική βολίδα γιατί με βολίδα το όπλο κλωτσάει και κλωτσάει και πολύ, όπως ξέρουν όσοι έχουν ρίξει με Μ1, αλλά φαντάζομαι ξεγέλαγε τον εαυτό του ότι το δικό του ήταν το αβολίδωτο. με αβολίδωτο το όπλο δεν κλωτσάει.
 
Νομιζω κάποιος έχει ρωτήσει ξανά, αλλά είναι φλέγον το ζήτημα και θέλω να το συζητήσουμε εκτενέστερα. Έβλεπα λίγο Ξύλο απ τον Παράδεισο. Το φινάλε είναι λίγο μετέωρο, αλλά εγώ άλλο θέλω να ρωτήσω.
Είχε ο Φλωρας οποιοδήποτε αίσθημα για τη Λίζα; Σε κανενα σημείο του έργου δε φαίνεται κάτι τέτοιο. Κι ενώ έχει καταλάβει πως η μικρά κόβει φλέβα, αυτός μάλλον δεν ενδιαφέρεται καθόλου. Ούτε καν στο τέλος, όταν έχει πια αποφοιτήσει και τον κυνηγάει σ όλο το σχολείο, αυτός πάλι προσπαθεί να την αποφύγει. Θέλω να πω πως πλέον δεν είχε λόγους, αν την ήθελε θα δείχνε κι αυτός κατιτίς. Όμως αυτός ανένδοτος - σαν το Γεώργιο Παπανδρέου- , αντίο σας και τέτοια. Κι όταν τελικά μπαίνει στο αυτοκίνητο μάλλον μουδιασμενος είναι απέναντι στον πατέρα της, κι έχει και ένα ύφος " που έμπλεξα ο @@@@@" ακριβώς στην τελευταία σκηνή. Ακόμη κι αν τελικά την παντρεύτηκε, μάλλον θα την πήρε από υποχρέωση, δε θέλει ο χριστιανός μου φαίνεται.
 
Νομιζω κάποιος έχει ρωτήσει ξανά, αλλά είναι φλέγον το ζήτημα και θέλω να το συζητήσουμε εκτενέστερα. Έβλεπα λίγο Ξύλο απ τον Παράδεισο. Το φινάλε είναι λίγο μετέωρο, αλλά εγώ άλλο θέλω να ρωτήσω.
Είχε ο Φλωρας οποιοδήποτε αίσθημα για τη Λίζα;

Αναμφισβητητα και οπως λες κι εσυ, κανενα ενδιαφερον δεν φαινεται απο την μερια του Φλωρα σε ολες τις τελευταιες σκηνες. ΑΛΛΑ:
Ο ανθρωπος ειναι σοβαρος. Καθηγητης και μετρημενος. Δεν θα μπορουσε καν να διανοηθει σχεση με καποια απο τις μαθητριες του εστω και αφου το σχολικο ετος τελειωνε εκεινη τη μερα. Μαθητρια του ηταν και παλι. Και αυτος ειχε καποια θεση και καποια ευθυνη απεναντι στην καθε μαθητρια. Δεν μπορει τη μια μερα να ειναι σοβαρος και τυπικος και την αλλη "γεια σου, κοριτσαρα μου, ελα να σου μαθω απο κοντα πως κλινονται τα συνηρημενα."
Ειναι πανω απο ολα θεμα κυρους και εικονας που βγαζει ο Φλωρας προς τα εξω και νομιζω πως ηθελε να ειναι συνεπης με ολα αυτα. Κι ας μην ξεχναμε πως αυτος ειναι ενας φτωχος καθηγητακος, ενω η Λιζα ειναι κορη εφοπλιστου. Θελουν προσοχη τετοια κοριτσια γιατι αμα τους περασει το καπριτσιο, μενεις εσυ να χτυπιεσαι. Μια χαρα φερεται λοιπον που κραταει επιφυλαξεις και αν ημουν στη θεση του, ετσι θα φερομουν κι εγω.
Τη Λιζα παντως ο Φλωρας τη θεωρει χαριτωμενη και της το λεει καποια στιγμη οταν αυτη κουβαλαει τη μαμα της στο Κολλεγιο μετα το χαστουκι. "Κριμα, γιατι εισαι ενα χαριτωμενο κοριτσι που θα δυστυχησει στη ζωη του".
Κι αμα ειναι χαριτωμενη, που ειναι, ειναι σιγουρα και γλυκια και ναζιαρα και θα τη βλεπει και τακτικα στα ιδιαιτερα, οποτε ειναι ζητημα χρονου να ακουσουμε τα ευχαριστα και να φαμε και κουφετα. :)
 
Ε μετά ο Φλωράς άλλαξε επάγγελμα βεβαίως-βεβαίως, έγινε γιατρός, η άλλη ξαναγύρισε στα θρανία τον παντρεύτηκε εννοείται, αφού έκανε στροφή στην καριέρα του, αλλά μετά τα έκοψε ξανά τα θρανία αφού δεν θα την κάνει πια η στολή.
 
Σπαγγοραμενος η βερσιόν με Κωνστανταρα.
Έχει καταλάβει προς το τέλος η γυναίκα του ότι πέρασε το προηγούμενο βράδυ με την ξαδέρφη της; Θα πρεπε να είναι εντελώς χαζή για να μην το κατάλαβε.
 
Το προξενιό της Άννας

Δεν διευκρινίζεται, ποια η συγγενική σχέση της Κυρίας (Σμάρω Βεάκη) με τη Χαρούλα (Μίκα Φλωρά) κι το Γιώργο (Νίκος Γαροφάλλου). Η Χαρούλα είναι κόρη της Κυρίας ή νύφη της;;
Έχω την αίσθηση ότι ο Γιώργος είναι γιος της κι η Χαρούλα μέλλουσα νύφη, για αυτό κι ο Θόδωρος με τον Κωστή την κοιτάζουν σαν ξερολούκουμο..
 
Το προξενιό της Άννας

Απο οσο μπορω να θυμηθω, οντως δεν διευκρινιζεται η σχεση, αλλα μου δινοταν παντα η εντυπωση πως ειτε ο Γιωργος, ειτε η Χαρουλα, ηταν ανιψι της Κυριας.
 
Απο οσο μπορω να θυμηθω, οντως δεν διευκρινιζεται η σχεση, αλλα μου δινοταν παντα η εντυπωση πως ειτε ο Γιωργος, ειτε η Χαρουλα, ηταν ανιψι της Κυριας.
Ενδιαφέρουσα άποψη, δεν το είχα σκεφτεί. Μπορεί, είτε ο Γιώργος είτε η Χαρούλα, να ήταν παιδί της θείας (Αλίκης Ζωγράφου).
Αν κρίνω κι απο την θερμή στάση της Χαρούλας απέναντι στην κυρία (Σμαρω Βεακη), μάλλον η Χαρούλα θα ήταν το ανίψι. Σίγουρα πάντως Γιώργος κι Χαρούλα ήταν ζευγάρι.
 
Ενδιαφέρουσα άποψη, δεν το είχα σκεφτεί. Μπορεί, είτε ο Γιώργος είτε η Χαρούλα, να ήταν παιδί της θείας (Αλίκης Ζωγράφου).
Αν κρίνω κι απο την θερμή στάση της Χαρούλας απέναντι στην κυρία (Σμαρω Βεακη), μάλλον η Χαρούλα θα ήταν το ανίψι. Σίγουρα πάντως Γιώργος κι Χαρούλα ήταν ζευγάρι.

Ναι, βεβαια. Ηταν ζευγαρι ο Γιωργος και η Χαρουλα. Καποια στιγμη μαλιστα, η πιτσιρικα τους κοιταζει κρυφα πισω απο το παντζουρι να ερωτοτροπουν και η Αννα την μαλωνει. Δεν νομιζω ομως να ειναι η Χαρουλα παιδι της θειας γιατι, οπως λενε, η θεια ειναι ανυπαντρη. Ακουμε την φραση "και τι επαθε η Ελισαβετ που δεν παντρευτηκε;" οποτε ισως η Χαρουλα να ειναι παιδι απο αλλη αδελφη η αδελφο, η ακομα και απο καμια ξαδελφη.
 
Ναι, βεβαια. Ηταν ζευγαρι ο Γιωργος και η Χαρουλα. Καποια στιγμη μαλιστα, η πιτσιρικα τους κοιταζει κρυφα πισω απο το παντζουρι να ερωτοτροπουν και η Αννα την μαλωνει. Δεν νομιζω ομως να ειναι η Χαρουλα παιδι της θειας γιατι, οπως λενε, η θεια ειναι ανυπαντρη. Ακουμε την φραση "και τι επαθε η Ελισαβετ που δεν παντρευτηκε;" οποτε ισως η Χαρουλα να ειναι παιδι απο αλλη αδελφη η αδελφο, η ακομα και απο καμια ξαδελφη.
Σοβαρά;;;; :shocked: Ανύπαντρη η θεία;;; Είχα την εντύπωση οτι η θεία ήταν η σύζυγος του θείου, διότι είχαν έρθει μαζί εκείνο το μεσημέρι στο σπίτι της κυρίας. Δεν φανταζόμουν ότι αυτή ήταν η Ελισάβετ. Πίστευα πως η Ελισάβετ ήταν απλά κάποια συγγενής ή γνωστή τους (που δεν εμφανίζεται στο έργο) κι αναφέρθηκε το όνομα της σαν παράδειγμα ανύπαντρης.
Αν η θεία είναι η ανύπαντρη Ελισάβετ, τότε ίσως είναι κόρη του θείου (χήρου). Όμως βλέπουμε τη Χαρούλα να τον χαιρετάει κι να φιλάει το χέρι ως ένδειξη σεβασμού. (Δεν θα το έκανε στον πατέρα της).
Παιδί ξαδερφου δεν νομίζω, φαινόταν ότι η σχέση της με την κυρία ήταν δεμένη κι "κοντινή". Μάλλον παιδί άλλου αδερφού ή αδερφής.
Εκτός κι αν ήταν, όπως προείπα, ηταν η μελλουσα νύφη κι ο Γιώργος ο μοναχογιός της κυρίας...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Σοβαρά;;;; :shocked: Ανύπαντρη η θεία;;; Είχα την εντύπωση οτι η θεία ήταν η σύζυγος του θείου, διότι είχαν έρθει μαζί εκείνο το μεσημέρι στο σπίτι της κυρίας.

Η Αλικη Ζωγραφου ειναι η Ελισαβετ. Αναγραφεται και εδω: https://retrodb.gr/wiki/index.php/Το_Προξενιό_της_Άννας
 
Ο θησαυρός του μακαρίτη

Με αφορμή την χθεσινή προβολή της ταινίας, λύστε μου μια απορία. Ή εγώ δεν κατάλαβα κάτι σωστά ή είναι σεναριακό λάθος...

Η Βασιλειάδου λέει στη Καλογεροπούλου: "θα γράψουμε 5 ίδια γράμματα, όσα είναι κι τα άδεια δωμάτια".
Το τονίζει αυτό "όσα είναι κι τα άδεια δωμάτια!".
Τα 3 πρώτα γράμματα πετάχτηκαν στο δρόμο (από Κ.Φυσσούν, κοπελιά, Σ.Ληναίο).
Ανοίχτηκαν τα 2 τελευταία (από Ν.Ρίζο, Β.Αυλωνίτη).
Απο τα 5 άδεια δωμάτια της Θεώνης, νοικιάστηκαν:
1. από το Ληναίο (ο οποιος δεν είχε ανοίξει γράμμα, σκοπός του η Α.Ζήλεια που ήδη έμενε εκεί)
2. από το Ρίζο.
Οταν φτάνει ο 3ος, ο Αυλωνίτης, του λέει: "δεν έχω άλλα δωμάτια, θα σου νοικιάσω αέρα".
Πως γίνεται αυτό;;;
Αφού τα άδεια δωμάτια ήταν 5. Νοικιάστηκαν 2. Αρα είχαν μείνει άδεια άλλα 3. Δεν είδαμε άλλους νέους νοικάρηδες που να κατοικούν στο σπίτι. Πως γίνεται λοιπόν να μην είχε δωμάτιο κι για τον Αυλωνίτη;;;;
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η θεία από το Σικάγο

Με αφορμή την χθεσινή προβολή της ταινίας, λύστε μου μια απορία. Ή εγώ δεν κατάλαβα κάτι σωστά ή είναι σεναριακό λάθος...

Η Βασιλειάδου λέει στη Καλογεροπούλου: "θα γράψουμε 5 ίδια γράμματα, όσα είναι κι τα άδεια δωμάτια".
Το τονίζει αυτό "όσα είναι κι τα άδεια δωμάτια!".
Τα 3 πρώτα γράμματα πετάχτηκαν στο δρόμο (από Κ.Φυσσούν, κοπελιά, Σ.Ληναίο).
Ανοίχτηκαν τα 2 τελευταία (από Ν.Ρίζο, Β.Αυλωνίτη).
Απο τα 5 άδεια δωμάτια της Θεώνης, νοικιάστηκαν:
1. από το Ληναίο (ο οποιος δεν είχε ανοίξει γράμμα, σκοπός του η Α.Ζήλεια που ήδη έμενε εκεί)
2. από το Ρίζο.
Οταν φτάνει ο 3ος, ο Αυλωνίτης, του λέει: "δεν έχω άλλα δωμάτια, θα σου νοικιάσω αέρα".
Πως γίνεται αυτό;;;
Αφού τα άδεια δωμάτια ήταν 5. Νοικιάστηκαν 2. Αρα είχαν μείνει άδεια άλλα 3. Δεν είδαμε άλλους νέους νοικάρηδες που να κατοικούν στο σπίτι. Πως γίνεται λοιπόν να μην είχε δωμάτιο κι για τον Αυλωνίτη;;;;

Toν Θησαυρο του μακαριτη λες μαλλον. Κριμα που δεν μου ερχεται καμια ιδεα για τις αποριες που εχεις. Η ταινια δεν ανηκει στις αγαπημενες μου κι ετσι εχω πολλα χρονια να την δω.
 
Toν Θησαυρο του μακαριτη λες μαλλον. Κριμα που δεν μου ερχεται καμια ιδεα για τις αποριες που εχεις. Η ταινια δεν ανηκει στις αγαπημενες μου κι ετσι εχω πολλα χρονια να την δω.
Αχ καλέ τι έγραψα! Μπερδεύτηκα! Το διορθωνω!
 
Πίσω
Μπλουζα