Αναπάντητες απορίες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας RIO
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Μια γυναικα κατηγορειται

Στην ταινια εμφανιζεται μια κοντομαλλουσα κοπελα ονοματι Μαρω η οποια δειχνει να γνωριζει τους παντες στην οικια του εκλιποντος Δενδρινου. Το θεμα ειναι ομως πως εμεις οι θεατες δεν μαθαινουμε ποτε ποια ειναι αυτη η νεα γυναικα.
Φιλη, συγγενης, γειτονισσα; Τι, τελος παντων;
 
Καλώς ήλθε το δολάριο

Αναφέρεται πουθενά στην ταινία γιατί το σπίτι του Κωνσταντίνου θα κατεδαφιζόταν, άρα έπρεπε αυτός κι η οικογένειά του να μετακομίσουν;

Υποθέτω ότι ίσως είχε δοθεί για αντιπαροχή, αλλά δεν νομίζω ότι αναφέρεται ξεκάθαρα ο λόγος.
 
Καλώς ήλθε το δολάριο

Αναφέρεται πουθενά στην ταινία γιατί το σπίτι του Κωνσταντίνου θα κατεδαφιζόταν, άρα έπρεπε αυτός κι η οικογένειά του να μετακομίσουν;

Υποθέτω ότι ίσως είχε δοθεί για αντιπαροχή, αλλά δεν νομίζω ότι αναφέρεται ξεκάθαρα ο λόγος.
οχι δεν αναφεροταν ξεκαθαρα
 
Ανάμεσα σε 2 γυναίκες

Ο ναυτικός Δημήτρης, έχοντας μαζέψει ενα μεγάλο χρηματικό ποσό, δεν βλέπει την ώρα να αφήσει τα καράβια κι να ανοίξει μια δική του επιχείρηση. Όμως διαπιστώνει ότι η γυναίκα του έχει χάσει ότι είχαν στα χαρτιά. Στο τέλος της ταινίας, την συγχωρεί παρόλο που κατέστρεψε το μέλλον κι τις ζωές τους. Σαν να μην συνέβη τίποτα. Όλα μέλι-γάλα. Αφήνει όμως αναπάντητο το μέλλον του ζευγαριού, αν ο Δημήτρης θα ξαναγυρίσει πάλι στα καράβια ή αν θα ασχοληθεί με άλλη εργασία. Προφανώς ήταν ασήμαντης σημασίας για το σενάριο, αρκεί να περαστεί το μήνυμα ότι ένα γάμος δεν πρέπει να διαλύεται οτι κι αν συμβαίνει αναμεταξύ τους...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μια γυναικα κατηγορειται

Στην ταινια εμφανιζεται μια κοντομαλλουσα κοπελα ονοματι Μαρω η οποια δειχνει να γνωριζει τους παντες στην οικια του εκλιποντος Δενδρινου. Το θεμα ειναι ομως πως εμεις οι θεατες δεν μαθαινουμε ποτε ποια ειναι αυτη η νεα γυναικα.
Φιλη, συγγενης, γειτονισσα; Τι, τελος παντων;
Να αναφέρω ότι σε κάποιες περιπτώσεις ίσως αυτές οι απορίες να δημιουργούνται και από το ότι μπορεί στο ήδη αρχικό μοντάζ της ταινίας να έχουν κοπεί σκηνές και γενικά υλικό που επεξηγούσαν κάποια πράγματα. Για κάποιο λόγο και στο "Μια γυναίκα κατηγορείται" αλλά και στο παράδειγμα από το "Καλώς ήλθε το δολάριο", που αναφέρει ο/η Ράγια η πιθανότητα αυτή μου φαίνεται αρκετά μεγάλη
 
Στο Νυφιατικο Τραγουδι που ακουμε στην ταινια Τζενη - Τζενη ποτε μα ποτε δεν καταλαβα εντελως τους στιχους. Στην αρχη λεει "Εκοιμοταν η..." Η ποια; Η μουλαρα; Γιατι αυτο ακουω. :D:D:D
Τα ιδια γινονται και στο δευτερο κουπλε. Ακουω κατι περιεργα και περιμενω να μου τα εξηγησετε. :sneaky:

 
Στο Νυφιατικο Τραγουδι που ακουμε στην ταινια Τζενη - Τζενη ποτε μα ποτε δεν καταλαβα εντελως τους στιχους. Στην αρχη λεει "Εκοιμοταν η..." Η ποια; Η μουλαρα; Γιατι αυτο ακουω. :D:D:D
Τα ιδια γινονται και στο δευτερο κουπλε. Ακουω κατι περιεργα και περιμενω να μου τα εξηγησετε. :sneaky:

Λολ Εκοιμο εκοιμο καλή μου μάνα, εκοιμότανε μονάχη;
 
@Mygdala Αχ, σε ευχαριστω! "Καλη μου μανα" λοιπον! Μου εβγαλε το λαδι αυτη η φραση και στο πρωτο και στο δευτερο κουπλε απο τοτε που ημουν παιδακι. Μπραβο αυτι, ομως! Δεν ειναι και ευκολο να καταλαβει κανεις τι λεει ο στιχος, αν κρινω απο το γεγονος οτι πολλα μελη διαβασαν το σχολιο μου, αλλα μονο εσυ μου απαντησες. :thanks:
 
@Mygdala Αχ, σε ευχαριστω! "Καλη μου μανα" λοιπον! Μου εβγαλε το λαδι αυτη η φραση και στο πρωτο και στο δευτερο κουπλε απο τοτε που ημουν παιδακι. Μπραβο αυτι, ομως! Δεν ειναι και ευκολο να καταλαβει κανεις τι λεει ο στιχος, αν κρινω απο το γεγονος οτι πολλα μελη διαβασαν το σχολιο μου, αλλα μονο εσυ μου απαντησες. :thanks:
Χα, χα χαίρομαι που βοήθησα, απλά συνήθως στα δημοτικά κόβουν τις λέξεις και τις κολλάνε στις επόμενες
 
Να ρωτήσω κάτι είδα πρόσφατα μια ταινία σε επαρχιακό κανάλι με τον τίτλο Τα μαναβακια. Στην ταινία αυτή μάλιστα είχαμε όπως είδα στο retrodb και την πρώτη εμφάνιση της Ντίνας Τριάντη στο σινεμά αγνώριστη κυριολεκτικά. ΣΤην υπόθεση μεταξύ άλλων υποτίθεται ότι ένας άντρας για να βγάλει τα προς το ζην αναγκάζεται να γίνει υπηρέτρια με το όνομα μάλιστα Παρασκευούλα. Πέρα από το γεγονός ότι η μεταμφίεση ήταν για γέλια και για κλάματα υποτίθεται ότι κανένας δεν γνώριζε την αληθινή ταυτότητα παρά μόνο στο τέλος?
 
Οι φανταρίνες (1979)
Ξέρω ότι όταν μιλάμε για φαρσοκωμωδίες, καλό είναι να μην τα σκέφτομαι όλα λογικά, αλλά στη συγκεκριμένη ταινία δεν αντέχω να μη ρωτήσω μια απορία. Η ταινία είναι μια κωμωδία με αναφορά στις πρώτες γυναίκες που πήγαν κληρωτές στον ελληνικό στρατό στα τέλη του 1978 (παραθέτω και το πιο κάτω ενδιαφέρον- νομίζω- link)
Δεδομένου ότι αποτέλεσαν τις πρώτες Ελληνίδες που πήγαν στο στρατό, πώς θα μπορούσαν να έχουν λοχαγό τη Ρένα Βλαχοπούλου, δηλαδή μια γυναίκα? Αφού μέχρι τότε δεν είχαν πάει άλλες γυναίκες στον ελληνικό στρατό ώστε να έχουν ήδη κάποιο βαθμό? Και απ'όσο ξέρω ούτε οι στρατιωτικές σχολές δεχόντουσαν τότε γυναίκες, με εξαίρεση ίσως τις σχολές αδερφών νοσοκόμων και- με πάσα επιφύλαξη- τα στρατιωτικά τμήματα της ιατρικής (εάν κάνω κάπου λάθος εννοείται διορθώστε με....)
 
Απο που πάνε για τη χαβούζα (1978)

Η Αφροδίτη (Α. Βαγενά) απολύεται από την κλινική "αγ.Θεράπειος". Βλέπουμε κανονικά την ταμπέλα της κλινικής. Οταν όμως φτάνει στο σπίτι κι ενημερώνει τον αδερφό της (Θ.Βέγγο) για την απόλυση της, εκείνος αναφέρει: "μέσα σε εξι μήνες σε έχουν απολύσει από τις κλινικές αγ.τάδε, αγ.τάδε, αγ.Θεράπειος κι μόλις τώρα σε απολύσανε κι από τους αγ.Πάντες".
Το ίδιο λάθος (ότι απολύθηκε από τους αγ.Πάντες ενώ απολύθηκε από τον αγ.Θεράπειο) το επαναλαμβανει όταν επισκέπτεται το διευθυντή μιας άλλης κλινικής προκειμένου να τον παρακαλέσει να προσλάβει την Αφροδίτη
 
Απο που πάνε για τη χαβούζα (1978)

Η Αφροδίτη (Α. Βαγενά) απολύεται από την κλινική "αγ.Θεράπειος". Βλέπουμε κανονικά την ταμπέλα της κλινικής. Οταν όμως φτάνει στο σπίτι κι ενημερώνει τον αδερφό της (Θ.Βέγγο) για την απόλυση της, εκείνος αναφέρει: "μέσα σε εξι μήνες σε έχουν απολύσει από τις κλινικές αγ.τάδε, αγ.τάδε, αγ.Θεράπειος κι μόλις τώρα σε απολύσανε κι από τους αγ.Πάντες".
Το ίδιο λάθος (ότι απολύθηκε από τους αγ.Πάντες ενώ απολύθηκε από τον αγ.Θεράπειο) το επαναλαμβανει όταν επισκέπτεται το διευθυντή μιας άλλης κλινικής προκειμένου να τον παρακαλέσει να προσλάβει την Αφροδίτη
Άραγε να το εννοεί μεταφορικά και ειρωνικά; Ότι αφού την απέλυσαν από όλες τις κλινικές με ονομασίες Αγίων είναι σαν να απολύθηκε από τους (Αγίους) Πάντες;
 
Άραγε να το εννοεί μεταφορικά και ειρωνικά; Ότι αφού την απέλυσαν από όλες τις κλινικές με ονομασίες Αγίων είναι σαν να απολύθηκε από τους (Αγίους) Πάντες;
Ωχ!!! Λάθος thread!!! Αντί να το γραψω στο "Συνηθισμένα λάθη", απο αφηρημάδα το έγραψα στο "Αναπάντητες απορίες"...γκάφα! Θα το μεταφερω εκει!!!
Βέβαια έτσι όπως το σκέφτηκες, θα μπορουσε να συνέβαινε κι αυτο. :clap:
Αλλά στη προκειμένη περίπτωση ήταν καθαρά σεναριακό λάθος.
 
Άραγε να το εννοεί μεταφορικά και ειρωνικά; Ότι αφού την απέλυσαν από όλες τις κλινικές με ονομασίες Αγίων είναι σαν να απολύθηκε από τους (Αγίους) Πάντες;
πολυ εξυπνο,ευγε απο μενα
 
Ο ρωμιός έχει φιλότιμο

Στην ταινια η Καιτη Πανου δινει συχνα στο Λαμπρο Κωνστανταρα το κουφετακι του.

Στην αρχη νομισα πως επροκειτο για καραμελα λευκη σε σχημα κουφετου. Πολυ γρηγορα ομως καταλαβα οτι δεν ειναι παρα το χαπι του πρωταγωνιστη. Γνωριζει κανεις αν παλαιοτερα τα χαπια τα ελεγαν και κουφετακια;
Μπορεί η φίλη μας η Bambinella να μη θυμάται πια την από δεκαετίας απορία της, η Θεία Λένα όμως είναι εδώ να την απαντήσει, γιατί η Θεία Λένα ξέρει :)
Όχι, δε λέγανε όλα τα χάπια κουφετάκια. Τα κουφετάκια ήταν όντως κουφετάκια που όμως περιείχαν κινίνο. Κινίνο λοιπόν έπαιρνε ο Λάμπρος Κωνσταντάρας. Κι αν έχετε την περιέργεια να μάθετε περισσότερα για το κινίνο που τόσες φορές αναφέρεται στον ελληνικό κινηματογράφο, σας αντιγράφω από εδώ, το πιο ακριβές, σύντομο και περιεκτικό κείμενο που βρήκα σχετικά με το θρυλικό κινίνο:

Τα ροζ κουφετάκια του κινίνου, αποτελούσαν για πάρα πολλά χρόνια το μοναδικό φαρμακευτικό μέσο άμυνας, απέναντι στην ελονοσία και την γρίπη.
Στα χρόνια του Μεσοπολέμου, το γενικό φάρμακο με τη μεγαλύτερη κατανάλωση ήταν το κινίνο, το πράσινο, το πολύ χλωμό και κάπως φθηνό, αλλά και το επικαλυμμένο με ζάχαρη, χρώματος ροζ και ασφαλώς ακριβότερο.
Υπήρχε σε κάθε σπίτι ...δια πάσαν νόσον...
Φαρμάκι σκέτο γι αυτό και έμεινε από τότε η φράση...
"...πιές το μην φοβάσε δεν είναι κινίνο..."
Για την ελονοσία λέγανε ότι ήταν αλλά στη συνέχεια ήταν το πολυφάρμακο.
Μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού υπέφερε από ελονοσία...
Το κινίνο ήταν και για τις ερωτευμένες υπάρξεις που συχνά πυκνά έπιναν
το σωλινάρι (έτσι έλεγαν την συσκευασία που τα περιείχε) όταν
ο καλός τους τις παράταγε.
Τρέξιμο στην γειτονιά ...νοσοκομείο...πλύση στομάχου και ο πατέρας της
να φωνάζει...φέρτε μου τον άτιμο να τον σκοτώσω...και τι θα γίνει
με την τιμή της κόρης του.
Αν την είχε σκαπουλάρει από την απόπειρα δεν τον ενδιέφερε.
Το κινίνο υπήρχε και σε ενέσιμη μορφή αλλά και ως βάση σε καλλυντικά
προϊόντα όπως η λοσιόν κινίνης για την τριχόπτωση.
Ο Μενούνος είχε την πατέντα και μαζί με τις γνωστές του κολώνιες
άνθη λεμονιάς...λεβάντα...έκανε χρυσές δουλειές.
Στην Κατοχή ένα σωληνάριο κινίνο κόστιζε μια περιουσία ενώ μεταπολεμικά
όσοι δεν είχαν την δυνατότητα το έπαιρναν δωρεάν από τις Υγιειονομικές
Υπηρεσίες.
Στις παλιές Ελληνικές ταινίες το κινίνο αναφέρεται συχνά...
συνήθως σε κωμωδίες αλλά και σε δράματα για να μην το ξεχνούν
οι παλιοί και να το μαθαίνουν οι νέοι.
Ο Αυλωνίτης σατίριζε στο θέατρο ακόμα και στενούς συνεργάτες του Βενιζέλου,
οι οποίοι είχαν εμπλακεί σε μεγάλο σκάνδαλο της εποχής (το σκάνδαλο της κινίνης).
Το 1930 στην Θεσσαλονίκη βρέθηκαν δισκία κινίνης τα οποία δεν περιείχαν την προβλεπόμενη ποσότητα κινίνης αλλά στην θέση της περιείχαν...αλεύρι.
Η υποψία ήταν ότι οι φαρμακευτικές εταιρείες που παρασκεύαζαν τα δισκία κρατούσαν την κινίνη που τους παρείχε το κράτος και την εμπορεύονταν.

Μέγα σκάνδαλο καθώς στρεφόταν άμεσα κατά της δημόσια υγείας.
Ο Βενιζέλος όταν πληροφορήθηκε το σκάνδαλο διέταξε αμέσως κατεπείγουσα έρευνα για να βρεθούν οι ένοχοι.


Δε γνωρίζω αν ο Βενιζέλος βρήκε τελικά τους ενόχους, αν κρίνω απ τη συνέχεια του κράτους μας δε θα τους βρήκε, πάντως μιας που τα 'παμε όλα τούτα, να σας πω πως για μεγάλα χρονικά διαστήματα η πώληση του κινίνου περνούσε στο κρατικό μονοπώλιο πρώτα για να περιοριστεί η νοθεία σε περιπτώσεις όπως η παραπάνω και δεύτερον επειδή στις επαρχίες η τιμή του σημαντικού αυτού φαρμάκου εκτοξευόταν στα ύψη λόγω αισχροκέρδειας. Όταν λοιπόν η ελονοσία ήταν στα χάι της το κινίνο το διέθετε μόνο το κράτος για να ελέγχει τις ποσότητες της ουσίας και φυσικά τις τιμές.

edit: Βρήκα τελικά τι έγινε με το "σκάνδαλο της κινίνης" κι είναι κάπως λυπητερή η ιστορία. Τελικά λέει εδώ, δεν υπήρξε καν σκάνδαλο, ήταν λάθος και την πλήρωσε ένας επιστήμονας τη νύφη ο οποίος τελικά αθωώθηκε ο άνθρωπος αλλά διασύρθηκε στο πανελλήνιο.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί ξανά από τους φίλους του φόρουμ, αλλά μου είχε δημιουργηθεί έντονη η απορία στην εκπληκτική κωμωδία του Σακελλάριου "Τα κίτρινα γάντια" στο εξής: Η χρονική διάρκεια που διαδραματίστηκε από την στιγμή που έσκασε το λάστιχο στο αμάξι του Σταυρίδη μέχρι την αλλαγή της ρόδας από τον σωφέρ Παλιεράκη. Μέχρι να βάλει την ρεζέρβα ο οδηγός. πρόλαβαν να διαδραματιστούν: Ο διάλογος Σταυρίδη-Γκιωνάκη, ο διάλογος σε επόμενη χρονική χρονική Σταυρίδη ιδιοκτήτριας του μαγαζιού, η αναζήτηση του παράνομου στο μυαλό του Σταυρίδη ζεύγους στα πευκάκια, ο διάλογος Σταυρίδη-Ζερβού, το σκηνικό αντιπαράθεσης Σταυρίδη-Φωτόπουλου και μετά από όλα αυτά τα σκηνικά, ξαναδείχνει τον σοφέρ να μην έχει ολοκληρώσει την αλλαγή της ρόδας. Δεν πιστεύω πως χρειάστηκε τόση πολύ μεγάλη χρονική διάρκεια για να αλλάξει την ρεζέρβα.
Anyway λεπτομέρεια θα μου πείτε μπροστά στην εντυπωσιακή, αξεπέραστη και ασύλληπτου μεγέθους ευφυίας, ατακών, σεναρίου, σκηνοθεσίας και παιξίματος από ηθοποιούς ιερά τέρατα, ταινία που βλέπεται ευχάριστα και προκαλεί απίστευτο γέλιο......64!!! χρόνια μετά!
 
Δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί ξανά από τους φίλους του φόρουμ, αλλά μου είχε δημιουργηθεί έντονη η απορία στην εκπληκτική κωμωδία του Σακελλάριου "Τα κίτρινα γάντια" στο εξής: Η χρονική διάρκεια που διαδραματίστηκε από την στιγμή που έσκασε το λάστιχο στο αμάξι του Σταυρίδη μέχρι την αλλαγή της ρόδας από τον σωφέρ Παλιεράκη. Μέχρι να βάλει την ρεζέρβα ο οδηγός. πρόλαβαν να διαδραματιστούν: Ο διάλογος Σταυρίδη-Γκιωνάκη, ο διάλογος σε επόμενη χρονική χρονική Σταυρίδη ιδιοκτήτριας του μαγαζιού, η αναζήτηση του παράνομου στο μυαλό του Σταυρίδη ζεύγους στα πευκάκια, ο διάλογος Σταυρίδη-Ζερβού, το σκηνικό αντιπαράθεσης Σταυρίδη-Φωτόπουλου και μετά από όλα αυτά τα σκηνικά, ξαναδείχνει τον σοφέρ να μην έχει ολοκληρώσει την αλλαγή της ρόδας. Δεν πιστεύω πως χρειάστηκε τόση πολύ μεγάλη χρονική διάρκεια για να αλλάξει την ρεζέρβα.
Anyway λεπτομέρεια θα μου πείτε μπροστά στην εντυπωσιακή, αξεπέραστη και ασύλληπτου μεγέθους ευφυίας, ατακών, σεναρίου, σκηνοθεσίας και παιξίματος από ηθοποιούς ιερά τέρατα, ταινία που βλέπεται ευχάριστα και προκαλεί απίστευτο γέλιο......64!!! χρόνια μετά!
Εύλογο ερώτημα κι σωστό. Ας υποθέσουμε λοιπόν (σαν απάντησεις) ότι: ή δεν μπορούσε να αλλάξει εύκολα τη ρεζέρβα για κάποιο τεχνικό λόγο ή βλέποντας το αφεντικό του να έχει δώσει έμφαση σε όλα αυτά, σκέφτηκε: "μέχρι να βρει άκρη ο κυρ-Ορέστης, ας την αράξω λίγο! κι μόλις ξεμπερδέψει, αλλάζω τη ρεζέρβα στο άψε-σβήσε κι φύγαμε!".
:biglaugh:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μια που τωρα αναφερθηκαν τα Κιτρινα Γαντια, εγω προσπαθω να καταλαβω τι σοϊ πραγμα ειναι αυτο το σελοτεξ που επικαλειται ο Σταυριδης: "Αντε, αλλαξε το λαστιχο στα γρηγορα κι εγω παω να πιω μια πορτοκαλαδιτσα γιατι εχει στεγνωσει το στομα μου σαν σελοτεξ."
Τουλαχιστον ειχε σκοπο να φερει καμια πορτοκαλαδα και στον καημενο τον οδηγο του η θα επαιρνε μονο για παρτη του;
Ανθρωπος ηταν κι αυτος ο καημενος ο οδηγος. Και κουραση ειχε, και διψα ειχε, και στομα - σελοτεξ ειχε. :D
 
Πίσω
Μπλουζα