Αναπάντητες απορίες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας RIO
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Κι η Λίζα-Αλίκη στην ταινία "Η Λίζα κι η άλλη", κάνει μπάνιο με χαρά για πρώτη φορά στο σπίτι του Πάντζα, μετά απο τόσο καιρό στους δρόμους. Οταν όμως πάει να μείνει στο σπίτι του Κωνσταντάρα κι της λεει η οικονόμος Τ.Γαρμπή για μπάνιο, εκείνη απαντά:
"Μπάνιο;; Πάλι μπάνιο;; ε οχι θείτσα προχθες έκανα! Οχι κι να γδαρθούμε!"
 
Στην ταινία η κόρη μου η Σοσιαλίστρια, ο πλούσιος εργοστασιάρχης Κωνσταντάρας, πηγαίνει στο εργοστάσιο του με το λεωφορείο (και τσακώνεται για τα ρέστα). Είναι δυνατόν να μην είχε αυτοκίνητο;
 
Τελευταία επεξεργασία:
Στην Καλπικη λιρα τι σοϊ σπουδαιος τεχνητης ηταν αυτος ο Αναργυρος (Βασιλης Λογοθετιδης) που την καλπικη λιρα του την παιρνανε χαμπαρι ακομα και οι πετρες;
Δηλαδη πως αλλοι κι αλλοι εθεταν στην κυκλοφορια ενα σωρο καλπικες κι αυτος που φανταζε μεγαλος και τρανος δεν καταφερε να περασει ουτε μια λιρα εστω σε ενα μικρο παιδι;
 
Στην Καλπικη λιρα τι σοϊ σπουδαιος τεχνητης ηταν αυτος ο Αναργυρος (Βασιλης Λογοθετιδης) που την καλπικη λιρα του την παιρνανε χαμπαρι ακομα και οι πετρες;
Δηλαδη πως αλλοι κι αλλοι εθεταν στην κυκλοφορια ενα σωρο καλπικες κι αυτος που φανταζε μεγαλος και τρανος δεν καταφερε να περασει ουτε μια λιρα εστω σε ενα μικρο παιδι;

Από ότι θυμάμαι, τον πήραν χαμπάρι από το ελαφρύ βάρος κι τον ήχο που έκανε η λίρα εξαιτίας του μετάλλου που είχε χρησιμοποιήσει.
Το πρόβλημα δηλαδή δεν ήταν στην όψη της λίρας, η αντιγραφή που είχε κάνει ήταν άριστη ακόμη κι στην παραμικρή λεπτομέρεια (εξού κι η φήμη του ως σπουδαίος χαράκτης).
Το μέταλλο όμως που είχε χρησιμοποιήσει στο εσωτερικό της δεν ήταν "βαρύ", ώστε να δίνει "βάρος" τόσο στην ίδια την λίρα όσο κι στον ήχο όπως η αληθινή. Κι φυσικά αυτο οφειλόταν στην άγνοια του, ήταν άριστος καλλιτέχνης ως χαράκτης αλλά άσχετος ως παραχαράκτης ;)
 
Τελευταία επεξεργασία:
@hannele Αρα μουφα η δουλεια. Τοσος κοπος και εξοδα ολα χαμενα επειδη το μεταλλο δεν ηταν αρκετα βαρυ.
Μα χαθηκε ο Αναργυρος να εκανε τη συγκριση με μια αληθινη λιρα; Αυτο ηταν το πρωτο που θε επρεπε να προσεξει και αυτος και οι δυο συνεργατες του.
Δηλαδη ολοι το καταλαβαιναν εκτος απο αυτους;
 
@bambinella 100 μούφα ήταν εξ αρχής η δουλειά γιατί ήταν λανθασμένο το όλο σκεπτικό του Ντίνου (Ε. Πρωτόπαππα). Θεωρούσε κι πίστευε πως αρκούσε μόνο η τέλεια αντιγραφή (στην εμφάνιση) για να περάσει μια καλπικη λίρα ως αληθινή. Για αυτό άλλωστε κι έψαχνε τον δεξιοτέχνη χαράκτη που θα του έφτιαχνε άψογες λίρες, τον οποίο βρήκε στο πρόσωπο του Ανάργυρου.
Ο Ανάργυρος δεν θα μπορούσε ποτέ να σκεφτεί περι βάρους, ήχου κλπ, οχι γιατί ήταν χαζός αλλά γιατί ήταν άσχετος κι ανίδεος με απάτες, κομπίνες κι απατεωνιές.
Η Φωφώ/Φιφή (...δεν θυμάμαι κι πως την έλεγαν..) ήταν μια χαζοβιόλα γκομενίτσα -συγνώμη κιόλας- που ονειρευόταν λαγούς με πετραχείλια, οπότε τι να σκεφτεί με iq ραδικιού...
Ο Ντίνος όμως που ήταν χωμένος σε αυτά αποδεικνύεται τελικά ότι ήταν κουτοπόνηρος κι όχι πονηρός όπως ήθελε να πιστεύει. Θεωρούσε ότι αυτός είναι ο πανέξυπνος κι όλοι οι άλλοι οι χαζοί που θα μπορούσε να τους ξεγελάσει. Κι έτσι την πάτησε. Ίσως είναι κι αυτό ενα από τα μήνυματα που ήθελε να περάσει ο Τζαβέλλας μέσα από αυτην την ιστορία, οτι το έξυπνο πουλί από την μύτη πιανεται...αν θυμάμαι καλα, το λέει κι ο αφηγητης Μυρατ σε κάποιο σημείο...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Στην ταινία Εσχάτη Προδοσία, ο προδότης Ρένος Δαμιανός (Γ.Μούτσιος) σε ποιους ξένους πράκτορες πουλούσε τα έγγραφα ασφαλείας;;
Ο λοχαγός αντικατασκοπείας Κ.Βάρσος (Κ.Πρέκας) στη διάρκεια μυστικής αποστολής του στις Ινδίες τραυματίζεται από ξένους πράκτορες. (σ.σ. Ποιας χώρας; )
Ο στρατηγός (Σ.Καλογήρου) αναφέρει: "Τα πράγματα στη διώρυγα του Σουέζ έχουν φτάσει στο απροχώρητο. Οι αντίπαλοι θα καταφύγουν στον πόλεμο. (σ.σ. Ποιοι είναι οι αντίπαλοι; ) Το Ισραήλ από την πλευρά του θα χρησιμοποιήσει πυρηνικά όπλα. Αυτό θα σημάνει την επέμβαση των Ρώσων. Και κατά συνέπεια των Αμερικανών. Ήδη Ρωσικά πολεμικά διέσχισαν τον Βόσπορο. Έχουμε σήμα από την Κρήτη ότι μονάδες του 6ου Αμερικάνικου στόλου με πυρηνικές βόμβες ξεκίνησαν με κατεύθυνση προς τις ακτές της Συρίας. Υπάρχει πιθανότητα η Μεσόγειος να μετατραπεί σε πεδίο πυρηνικής αναμετρήσεως".

Ινδίες, Ισραήλ, Συρία, Αμερική, ΕΣΣΔ, ένα χαρμάνι.
Υποθέτω ότι αναφερόταν σε Αραβο-Ισραηλινή σύρραξη απόρροια του Ψυχρού Πολέμου. Από την μια το Ισραήλ με σύμμαχο την Δύση (Αμερικάνους, Βρετανούς κλπ) και από την άλλη οι Άραβες με σύμμαχο την ΕΣΣΔ. Η Ελλάδα στο πλευρό των Δυτικών (βάσεις του ΝΑΤΟ, Αμερικάνικος στόλος στην Κρήτη), οπότε οι αντίπαλοι που πουλούσε ο Δαμιανός τα έγγραφα ήταν οι Άραβες και κατ΄επέκταση η ΕΣΣΔ;;
Έτσι νομίζω...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μια απορία που πάντα είχα με τις ταινίες "Το Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο" και "Χτυποκάρδια στο θρανίο".

Πόσο χρονών υποτίθεται (στο σενάριο δηλαδή) είναι η Αλίκη και πόσο ο Παπαμιχαήλ?

Από μικρός που τις πρωτοείδα τις ταινίες αυτές μου φαινόταν περίεργο όλο αυτό.
 
Μια απορία που πάντα είχα με τις ταινίες "Το Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο" και "Χτυποκάρδια στο θρανίο".

Πόσο χρονών υποτίθεται (στο σενάριο δηλαδή) είναι η Αλίκη και πόσο ο Παπαμιχαήλ?

Από μικρός που τις πρωτοείδα τις ταινίες αυτές μου φαινόταν περίεργο όλο αυτό.

Στο Χτυποκάρδια στο θρανιο η Αλίκη ειναι 17 στα 18 (Εβδόμη τάξη, δηλαδη Β Λυκείου) κι ο Παπαμιχαήλ στα 38 περίπου (ο ιδιος το λεει, οτι την περνάει 20 χρόνια).
Στο Ξύλο βγήκε από τον παραδεισο, η Αλίκη είναι 18 (Ογδόη τάξη, δηλαδή Γ Λυκείου) κι ο Παπαμιχαήλ, πρωτοδιόριστος καθηγητής, μεταξυ 25-29.
 
Με αφορμή το "Ψυχή κι σάρκα" που είδα ξανά πρόσφατα, σκέφτομαι με τι ευκολία στις ελληνικές ταινίες γύριζαν πίσω στην οικογενειακή εστία οι άπιστοι/άπιστες σύζυγοι κι αντίστοιχα με τι μεγαλύτερη ευκολία τους αποδέχονταν οι απατημένοι/σύζυγοι, κι ζήσαν αυτοί καλά κι εμεις καλύτερα!
Οι μεν άπιστοι, αφού γλεντούσαν μια χαρά την ζωούλα τους, θυμόντουσαν κατόπιν εορτης το σπίτι τους κι μετανιωμένοι επέστρεφαν σαν να μην είχε συμβεί απολύτως τίποτα, "να' μαι κι ήρθα!".
Οι δε απατημένοι από την πλευρά τους ως δια μαγείας έβαζαν μέσα σε δευτερόλεπτα ένα τεράστιο Χ στην μνήμη, στο πληγωμένο συναίσθημα κι πετούσαν την σκούφια τους για την επιστροφή του/της ασώτου.
Ομολογώ ποτέ δεν κατάλαβα με τι ευκολία γινόταν αυτο. Οι σεναριογράφοι βεβαια ήθελαν το happy end, αλλά στην ζωή νομίζω δεν ειναι εύκολο να γινει ξανα το γυαλί οπως πριν το ράγισμα. Το ράγισμα παραμένει.
 
Χμμμ... έχω την εντύπωση ότι την εποχή εκείνη (μόνο?) αυτό ίσχυε και στη ζωή σε μεγάλο βαθμό αλλά μόνο για τους άπιστους. Πέφτανε όλοι οι συγγενείς επάνω "Άντρας είναι, θα κάνει τα δικά του", "Μη χαλάσεις το σπίτι σου για μια ανοησία" και διάφορα τέτοια, ήταν και το οικονομικό στη μέση (αφού οι γυναίκες ακόμη και να δούλευαν πριν τον γάμο δεν δούλευαν μετά κι ήταν δύσκολο να ξαναβγούν στην αγορά εργασίας και να έχουν ικανοποιητικό εισόδημα), ήταν και τα παιδιά αν υπήρχαν. Άλλωστε ένας άντρας που ήταν άπιστος ήταν απλώς "μπερμπάντης". Μια άπιστη γυναίκα ήταν... δεν μπορώ να το γράψω εδώ χωρίς αστεράκια και @. Κι ένα σωρό άλλα που έκαναν στα μάτια της κοινωνίας την απιστία ενός άντρα συγχωρητέο πταίσμα και την απιστία μιας γυναίκας κακούργημα (και το εξοργιστικό ήταν που οι άλλες γυναίκες ήταν οι πιο αμείλικτοι κριτές των "παραστρατημένων" γυναικών)
 
Ασυζητητι για τους απιστους αντρες τα πραγματα ηταν πολυ πιο ευκολα για ολους τους λογους που αναφερθηκαν. Μερικοι μαλιστα, μπορει να λεγανε και μπραβο στους αντρες που κοροϊδευαν τις γυναικες τους. Ειχε πολλα ωραια η ελληνικη κοινωνια τοτε, αλλα ειχε και πολλα στραβα. Αυτο ανηκει οπωσδηποτε στα δευτερα.
Παντως στην ταινια Ενας μεγαλος ερωτας, ο Μηνας Χρηστιδης ειναι αρκετα ανεκτικος απεναντι στην Καρεζη που τον απατα με τον Κουρκουλο. Στο τελος μαλιστα, δειχνει να τη συγχωρει εντελως.
Ιδια και "καλυτερη" ειναι και η αντιδραση του Αγγελου Μαυροπουλου στα Μυστικα της αμαρτωλης Αθηνας, απεναντι στην Ιλια Λιβυκου που του τα φοραει με τον Αλκη Γιαννακα. Με το που μαθαινει την απιστια της την συγχωρει αυτοστιγμει λεγοντας στη γυναικα του πως ειναι κι αυτη ανθρωπος και απλως υπεπεσε σε ενα σφαλμα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Στην ταινια Η θεια απ' το Σικαγο για ποιο λογο ο Ορεστης Μακρης αγοραζει καλτσες για τις κορες του και μαλιστα βαμβακερες εν μεσω θερους;
 
Διότι όπως λέει η σοφία παροιμία "Των φρονίμων οι γονείς πριν κρυώσουν κάλτσες παίρνουν"
 
Στην ταινια Η θεια απ' το Σικαγο για ποιο λογο ο Ορεστης Μακρης αγοραζει καλτσες για τις κορες του και μαλιστα βαμβακερες εν μεσω θερους;
Καλέ δεν είδες πώς είναι τα κορίτσια; εννοείται ότι τα μόνα γυμνά πάνω τους είναι τα χέρια από τον καρπό και κάτω. Τα πόδια θα γλύτωναν;
Πάντως έχω δει τέτοια κορίτσια ακόμη και στη δεκαετία του 90, ιδιαίτερα θρησκευόμενα, με κάλτσα (νάυλον ωστόσο) και μακρυμάνικο μέσα στο κατακαλόκαιρο και θεωρούσαν ότι αυτό ήταν το πρέπον για όλα αυτά που πρέσβευαν.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μα το ειπε κιόλας, ότι δεν ήθελε κάλτσες διάφανες (νάυλον) να φαίνονται τα πόδια κι ας ήταν καλοκαίρι:
-"πάλι φαίνεται η χερούκλα σου! δεν γίνεται να μην φαίνεται;;"
-"δηλαδή θέλετε τελείως αδιαφανή κάλτσα;"
-"τελείως!"
 
Αχ, τα καημενα! Πρεπει να εβγαλαν την ιλαρα καμια 45αρια φορες τουλαχιστον....:D
 
Εγω παλι με αυτήν την ταινία είχα την απορία αν η υπόθεση, το σενάριο, διαδραμματίζεται μέσα σε ένα καλοκαίρι. :thumbdown:
Ότι οι ηθοποιοί φορούσαν ρούχα καλοκαιρινά (επειδή προφανώς γυρίστηκε καλοκαίρι, εξού κι οι σκηνές της παραλίας) δεν σημαίνει ότι κι οι γάμοι της οικογένειας Μπάρδα έγιναν μέσα σε ενα τρίμηνο.
Μου φαινεται πολυ τραβηγμένο μέσα σε 3 μήνες: 3 γνωριμίες (ανηψιές) & 4 γάμοι. Ισως, λογω κινηματογραφικής αδείας, να συμπιέστηκε ο χρόνος...δεν ξερω...
 
Τελευταία επεξεργασία:
Εγω παλι με αυτήν την ταινία είχα την απορία αν η υπόθεση, το σενάριο, διαδραμματίζεται μέσα σε ένα καλοκαίρι. :thumbdown:
Ότι οι ηθοποιοί φορούσαν ρούχα καλοκαιρινά (επειδή προφανώς γυρίστηκε καλοκαίρι, εξού κι οι σκηνές της παραλίας) δεν σημαίνει ότι κι οι γάμοι της οικογένειας Μπάρδα έγιναν μέσα σε ενα τρίμηνο.
Μου φαινεται πολυ τραβηγμένο μέσα σε 3 μήνες: 3 γνωριμίες (ανηψιές) & 4 γάμοι. Ισως, λογω κιμηματογραφικής αδείας, να συμπιέστηκε ο χρόνος...δεν ξερω...
Από την άλλη με μια θεία με την καθαρά αμερικάνικη νοοτροπία του "εδώ και τώρα" και του "everything is business" δε θα μου φαινόταν παράξενο. Ίσως ο σκηνοθέτης να ήθελε να προβάλει αυτό.
 
Από την άλλη με μια θεία με την καθαρά αμερικάνικη νοοτροπία του "εδώ και τώρα" και του "everything is business" δε θα μου φαινόταν παράξενο. Ίσως ο σκηνοθέτης να ήθελε να προβάλει αυτό.
Σαφως, πολυ σημαντικό αυτό. Απλά πρακτικά δεν μου κολλάει.
Βεβαια καμία σχέση η προετοιμασία ενός γάμου των '50s - 60s με την προετοιμασία γάμου σήμερα. Το εχουμε δει σε πολλές ταινίες αυτο Δευτέρα παίρνουν απόφαση να παντρευτούν, βγάζουν άδεια γάμου την Πέμπτη, την Κυριακή παντρεύονται. Τσακ-μπαμ! :biglaugh:
 
Πίσω
Μπλουζα