Αναπάντητες απορίες

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας RIO
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Οι φανταρίνες (1979)
Ξέρω ότι όταν μιλάμε για φαρσοκωμωδίες, καλό είναι να μην τα σκέφτομαι όλα λογικά, αλλά στη συγκεκριμένη ταινία δεν αντέχω να μη ρωτήσω μια απορία. Η ταινία είναι μια κωμωδία με αναφορά στις πρώτες γυναίκες που πήγαν κληρωτές στον ελληνικό στρατό στα τέλη του 1978 (παραθέτω και το πιο κάτω ενδιαφέρον- νομίζω- link)
Δεδομένου ότι αποτέλεσαν τις πρώτες Ελληνίδες που πήγαν στο στρατό, πώς θα μπορούσαν να έχουν λοχαγό τη Ρένα Βλαχοπούλου, δηλαδή μια γυναίκα? Αφού μέχρι τότε δεν είχαν πάει άλλες γυναίκες στον ελληνικό στρατό ώστε να έχουν ήδη κάποιο βαθμό? Και απ'όσο ξέρω ούτε οι στρατιωτικές σχολές δεχόντουσαν τότε γυναίκες, με εξαίρεση ίσως τις σχολές αδερφών νοσοκόμων και- με πάσα επιφύλαξη- τα στρατιωτικά τμήματα της ιατρικής (εάν κάνω κάπου λάθος εννοείται διορθώστε με....)
Υπήρχε από το 1946 η Στρατιωτική Σχολή Εκπαιδεύσεως Αδελφών Νοσοκόμων, όπου οι απόφοιτοί της έπαιρναν τον βαθμό της Ανθυπολοχαγού του Σώματος Αδελφών Νοσοκόμων(και έφταναν μέχρι και το βαθμό της Ταξιάρχου). Οπότε έτσι εξηγείται ο βαθμός(Λοχαγός) που είχε η Ρένα Βλαχοπούλου αλλά και η Υπολοχαγός που έρχεται αργότερα για να εκπαιδεύσει το γυναικείο λόχο. Eπίσης, αν θυμάσαι, στην "Υπολοχαγό Νατάσα" όταν έρχονται να την συνοδεύσουν πίσω στην Ελλάδα, στην αποστολή υπάρχει και μια Ανθυπολοχαγός.
 
Στην πολύ καλή ταινία του 1964 ''Αν έχεις τύχη'' με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ που την είδα πρόσφατα στην τηλεόραση μου γεννήθηκαν κάποιες απορίες τις οποίες αναφέρω:
1) Το λαχείο το πέταξε ο Τσαγανέας στα πόδια του Παπαμιχαήλ για να μην το εισπράξει ο ίδιος, γραφτεί το όνομα του στις εφημερίδες και το μάθει η Μηνιάτη και θα έφευγε από το σπίτι αφού το λαχείο ήταν δικό της. Οκ όλα καλά έως εδώ. Γιατί όμως δεν το έδινε σε κάποιον έμπιστο από το κύκλο του ο Τσαγανέας να το εισπράξει παρά να το πετάξει σε έναν άγνωστο και να δημιουργηθεί τόσο μπέρδεμα με τα λεφτά?
2) Στην σοφίτα που μπουζούριασαν τον Παπαμιχαήλ, τόσο εύκολα το έσκαγαν μπροστά του οι Τσαγανέας και Ζαννίνο ανοίγοντας την καταπακτή και κατεβαίνοντας την σκάλα μπροστά του και ο ίδιος δεν κατάλαβε τίποτα? Δεν τον έχω για τόσο χαζό τον Δημήτρη.
3) Υπερβολικό μου φαίνεται πως η Μηνιάτη έμαθε από τον Αυστραλό υποπρόξενο την αλλαγή του νόμου περί ενηλικίωσης της, κλείνοντας ραντεβού μαζί του στην οικία του, προσκομίζοντας χαρτιά και έγγραφα, γιατί όλα αυτά προυποθέτουν τηλεφωνήματα, συναντήσεις και κάθε είδους επαφές και όλα αυτά κάτω από την μύτη του Τσαγανέα που παρακολουθεί κάθε της κίνηση ακόμα και των τηλεφωνημάτων από το σπίτι του μέσω της οικονόμου.
4) Στην δεξίωση στο τέλος της ταινίας ήταν καλεσμένος και ο Αυστραλός υποπρόξενος ο οποίος ήξερε και τα δυο σημαντικά γεγονότα δηλαδή την ενηλικίωση της Μηνιάτη και τον κρυφό γάμο της με τον Παπαμιχαήλ. Τόση ώρα που ήταν στο γραφείο του Τσαγανέα πριν το πανηγυρικό φινάλε δεν συζήτησε τίποτα μαζί του για αυτά τα δυο? Άντε και του το ζήτησε η Μηνιάτη να το κρατήσει μυστικό. Τι γύρευε στην δεξίωση και για ποιο λόγο ήταν καλεσμένος? Δεν νομίζω να αντιπροσώπευε την προσωπικότητα του να μην έλεγε το παραμικρό στον Τσαγανέα όντας υψηλός καλεσμένος του στην βραδιά.
 
Στην πολύ αγαπημένη μας ταινία "Ροζ γάτος", ένα σεναριακό λάθος που δεν συνάδει με την λογική, επικεντρώνεται στην σκηνή στο γραφείο των καθηγητών παρόντος του επιθεωρητή. Οκ αποκαλύπτεται η φάρσα των μαθητών με το πορνογραφικό περιοδικό, τα λόγια των σειρήνων που πρέπει να έχουν κλειστά τα αυτιά τους οι μαθητές, αθώος για αυτά τα δύο που στην αρχή κατηγορήθηκε αδίκως ο Αρχιμήδης μας. Πως όμως ο επιθεωρητής παρέβλεψε την αήθη εκ πρώτης όψεως και μάλιστα από εμφανή παρεξήγηση συμπεριφορά του Αρχιμήδη όταν εκστόμισε το θρυλικό χέσ...κα, όταν τον απείλησε ευθέως ο επιθεωρητής με αναφορά στο Υπουργείο, στην τάξη των μαθητών? Και μάλιστα είπε ο επιθεωρητής εκείνη την στιγμή: "Ακούσατε τι είπε ο αναιδέστατος?". Ενώ ο Μουστάκας το είπε γιατί έπαθε κόψιμο λόγω τροφικής δηλητηρίασης, ο επιθεωρητής κατάλαβε ότι ο καθηγητής το είπε από ειρωνία και αυθάδεια. Πως το ξέχασε εύκολα στο γραφείο των καθηγητών λίγα λεπτά αργότερα, ενώ κανείς δεν κατάλαβε ότι ο Αρχιμήδης πήγε μετά στην τουαλέτα? Μυστήρια πράγματα...
 
.. μπορεί να μην ειπώθηκε...
αλλά να "μυρίστηκε"....
[Δεν το είπαν, το μύρισαν....]
 
Με πόνο ψυχής το γράφω, αλλά στο Έγκλημα στα Παρασκήνια σε μια από τις πρώτες σκηνές του έργου η Χαλκιά βγαίνει στη σκάλα και φωνάζει "Σκότωσαν τη Ρόζα". Καλούν αστυνομία, έρχεται, κλειδωμένη η νεκρή μέσα στο καμαρίνι της. Πως ήξερε η Χαλκιά οτι τη σκότωσαν; επειδή δεν άνοιγε την πόρτα; Κι αφού όντως το ήξερε γιατί δεν την έπιασε ο Μπέκας με το καλησπέρα;
Είναι αρκετά περίεργο, γιατί γενικά η ταινία είναι προσεγμένη στη λεπτομέρεια. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι πως ήθελαν οπωσδήποτε την ένταση που έβγαλε η φωνή κι η φυσιογνωμία της Ζορζ Ζαρρή στη συγκεκριμένη σκηνή κι έκαναν αβαρία στο σενάριο
 
Με πόνο ψυχής το γράφω, αλλά στο Έγκλημα στα Παρασκήνια σε μια από τις πρώτες σκηνές του έργου η Χαλκιά βγαίνει στη σκάλα και φωνάζει "Σκότωσαν τη Ρόζα". Καλούν αστυνομία, έρχεται, κλειδωμένη η νεκρή μέσα στο καμαρίνι της. Πως ήξερε η Χαλκιά οτι τη σκότωσαν; επειδή δεν άνοιγε την πόρτα; Κι αφού όντως το ήξερε γιατί δεν την έπιασε ο Μπέκας με το καλησπέρα;
Είναι αρκετά περίεργο, γιατί γενικά η ταινία είναι προσεγμένη στη λεπτομέρεια. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι πως ήθελαν οπωσδήποτε την ένταση που έβγαλε η φωνή κι η φυσιογνωμία της Ζορζ Ζαρρή στη συγκεκριμένη σκηνή κι έκαναν αβαρία στο σενάριο

Πολυ σωστα. Η Ροζα θα μπορουσε να ειχε αυτοκτονησει, η να ηταν λιποθυμη, η να ειχε πεσει και να χτυπησε, ακομα και να ειχε φυγει απο το θεατρο. Δεν σημαινει πως οταν καποιος δεν ανοιγει την πορτα ειναι οπωσδηποτε δολοφονημενος.
 
Στην ταινια Οι αμαρτωλοι ο Χρηστος Νομικος τα μαζευει και φευγει απο το σπιτι της Μπετης Λιβανου γιατι του κακοφαινεται που τον τρεφει εκεινη. Ο ιδιος λεει οτι πρεπει να κανει κατι κι αυτος στην ζωη του και να μην τον ταϊζει αλλο μια γυναικα.
Ως εδω καλα και κατανοητο. Καταλαβαινουμε ολοι πως μειωνεται η αξιοπρεπεια του. Γιατι ομως δεν μετακομιζει απλως, αλλα χωριζει και απο την Μπετυ; Ειναι ο χωρισμος αναγκαιος;
Θα μπορουσε καλλιστα ο Χρηστος να φυγει απο το σπιτι της κοπελας του, να αρχισει να συντηρει μονος του τον εαυτο του, αλλα να μην χωρισει απο αυτην. Απο την στιγμη μαλιστα που το ζευγαρι αγαπιεται τρελα και αλλα προβληματα δεν υπαρχουν.
 
Στην ταινια του 1959, Ο Θυμιος τα' κανε θαλασσα, τι ακριβως προσφερει μεσα στην ταινια ο χαρακτηρας της Μπεμπης Κουλα;
Η Μπεμπη υποδυεται την αδελφη της Βουλας Χαριλαου, αλλα εχει ολη κι ολη μια μικρη ατακα που θα μπορουσε και να ελειπε. Κατα τα αλλα, σεναριακα δεν συμμετεχει καθολου και φυσικα δεν προσφερει τιποτα στην εξελιξη της υποθεσης. Βλεπουμε απλως την Μπεμπη να εμφανιζεται και να μην μιλαει.
Νομιζω τελικα πως ο Αλεκος Σακελλαριος ηθελε να δωσει στην Μπεμπη ενα ρολακι, αφου ολοι ξερουμε τον ερωτα του για αυτην.
Θα μπορουσε βεβαια να της εδινε και τον πρωταγωνιστικο ρολο στην θεση της Βουλας Χαριλαου. Ετσι κι αλλιως, ο ρολος δεν ταιριαζε καθολου στην Βουλα γιατι ηταν υπερβολικα κωμικος. Και περισσοτερο θα ταιριαζε στην Μπεμπη και μια χαρα θα τον εβγαζε εις περας εκεινη και η παρουσια της μεσα στην ταινια δεν θα ηταν περιττη.
 
Στην ταινια του 1959, Ο Θυμιος τα' κανε θαλασσα, τι ακριβως προσφερει μεσα στην ταινια ο χαρακτηρας της Μπεμπης Κουλα;
Η Μπεμπη υποδυεται την αδελφη της Βουλας Χαριλαου, αλλα εχει ολη κι ολη μια μικρη ατακα που θα μπορουσε και να ελειπε. Κατα τα αλλα, σεναριακα δεν συμμετεχει καθολου και φυσικα δεν προσφερει τιποτα στην εξελιξη της υποθεσης. Βλεπουμε απλως την Μπεμπη να εμφανιζεται και να μην μιλαει.
Νομιζω τελικα πως ο Αλεκος Σακελλαριος ηθελε να δωσει στην Μπεμπη ενα ρολακι, αφου ολοι ξερουμε τον ερωτα του για αυτην.
Θα μπορουσε βεβαια να της εδινε και τον πρωταγωνιστικο ρολο στην θεση της Βουλας Χαριλαου. Ετσι κι αλλιως, ο ρολος δεν ταιριαζε καθολου στην Βουλα γιατι ηταν υπερβολικα κωμικος. Και περισσοτερο θα ταιριαζε στην Μπεμπη και μια χαρα θα τον εβγαζε εις περας εκεινη και η παρουσια της μεσα στην ταινια δεν θα ηταν περιττη.
Κάτι σαν την Κόμησσα της Κέρκυρας, που ο ρόλος της Γαληνέα δεν έχει καμιά απολύτως αξία...
 
Στην ταινια Οι αμαρτωλοι ο Χρηστος Νομικος τα μαζευει και φευγει απο το σπιτι της Μπετης Λιβανου γιατι του κακοφαινεται που τον τρεφει εκεινη. Ο ιδιος λεει οτι πρεπει να κανει κατι κι αυτος στην ζωη του και να μην τον ταϊζει αλλο μια γυναικα.
Ως εδω καλα και κατανοητο. Καταλαβαινουμε ολοι πως μειωνεται η αξιοπρεπεια του. Γιατι ομως δεν μετακομιζει απλως, αλλα χωριζει και απο την Μπετυ; Ειναι ο χωρισμος αναγκαιος;
Θα μπορουσε καλλιστα ο Χρηστος να φυγει απο το σπιτι της κοπελας του, να αρχισει να συντηρει μονος του τον εαυτο του, αλλα να μην χωρισει απο αυτην. Απο την στιγμη μαλιστα που το ζευγαρι αγαπιεται τρελα και αλλα προβληματα δεν υπαρχουν.
Κάτι αντίστοιχο συνέβαινε στην μπέμπη Κούλα ή Νίκη λιναρδου στα πρώτα χρόνια της καριέρας της μάλλον στο σινεμά. Θυμηθείτε την ως γειτόνισσα του Φωτόπουλου και της Βασιλειάδου στην καφετζού ή ως υπάλληλος κοσμηματοπωλειου στο μια ζωή την έχουμε. Δεν ξέρω αν απλώς δέχονταν τους ρόλους καθώς ήθελε να είναι στα πράγματα πάντως ήταν επιεικής μικρή. Πάντως και στους μακρυκωσταιους και κοντογιωργηδες ειχε επίσης σεναριακά μέτριο ρόλο
 
Κάτι σαν την Κόμησσα της Κέρκυρας, που ο ρόλος της Γαληνέα δεν έχει καμιά απολύτως αξία...

Κι εκει τα ιδια εχουμε; Πανε τοσα χρονια που ειδα την ταινια, που ελαχιστα πραγματα θυμαμαι απο αυτην. Ποτε δεν ανηκε στις αγαπημενες μου.
 
  • Like
Reactions: RIO
Κι εκει τα ιδια εχουμε; Πανε τοσα χρονια που ειδα την ταινια, που ελαχιστα πραγματα θυμαμαι απο αυτην. Ποτε δεν ανηκε στις αγαπημενες μου.
Ω...ναι, τα ίδια ακριβώς έχουμε! Τα γυρίσματα της ταινίας θα διαρκούσαν στην Κέρκυρα περίπου ένα μήνα και δεν ήθελε η Νόνικα να αφήσει τον αγαπημένο της Αλέκο ένα μήνα solo στο νησί και έτσι απαίτησε από τον Σακελλάριο (το σεναριογράφο της ταινίας) να προσθέσει ένα ρολάκι στο σενάριο για να το παίξει η ίδια και να είναι έτσι κοντά στον αγαπημένο της!:headbangdude:(κάτι μου λέει πάντως πως η Νόνικα τον ψιλοζήλευε τότε τον Αλέκο)
Φυσικά κανένα πρόβλημα από το Σακελλάριο, αφού και ο ίδιος παρόμοιες κοπτοραπτικές στα σενάριά του έκανε με δική του πρωτοβουλία για την αγαπημένη του Νίκη Λινάρδου
 
ισως ηθελε να αποκτησει καποιου ειδους κινηματογραφικη εμπειρια η Λιναρδου πριν φτάσουν οι μεγάλοι ρόλοι. Γι αυτο εμπαινε στους μικρους ρόλους αρχικα. Πάντως νομίζω γενικά όταν έπαιζε την ήσυχη μου περνουσε πάντα αδιάφορη ακόμη και σε καλές ταινίες όπως Τα Κίτρινα Γάντια ή το Θα σε κάνω Βασίλισσα ή ακόμη και στο Καλώς μας ήρθε το δολλαριο. Σε ταινίες δηλαδή που είχε σημαντικό ρόλο (κίτρινα γάντια) ή ακόμη ήταν και πρωταγωνίστρια ( Θα σε κάνω βασίλισσα). Μου άρεσε όταν ήταν ο ρόλος απαιτούσε να είναι πιο τσαούσα και πιο κωμική (υπάρχει και φιλότιμο, ο θησαυρος του μακαρίτη, όλοι οι ανδρες είναι ίδιοι, ο ρωμιός έχει φιλότιμο).
 
Ποτέ δεν έπαιξε μεγάλους ρόλους η Λινάρδου. Οι ταινίες που πρωταγωνιστεί είναι απειροελάχιστες αν σκεφτεί κανείς πως ήταν συμβία Σακελλάριου για πάνω από δέκα χρόνια, ο οποίος Σακελλάριος έγραψε για όλες τις άλλες εκτός απ τη γυναίκα του!
Η γνώμη μου είναι πως η Νίκη αδικήθηκε τελικά από το Σακελλάριο. Τώρα γιατί το έκανε; Υποθέτω απο ζήλια. Είναι γνωστό πως την ήθελε ο Χορν για το θέατρο και δεν την άφηνε να πάει. Όπως και να το κάνουμε η Νίκη ήταν τρυφερό λουλούδι κι ο Αλέκος μεσήλικας με φαλάκρα και κοιλίτσα. Ας ήταν κι ο Σακελλάριος.
 
Στην ταινια του 1963, Ιλιγγος, γιατι λεει ο Γεωργιτσης πως η Βουλα Ζουμπουλακη τα μασησε στο δικαστηριο και εκανε πως δεν ηξερε τι ακριβως συνεβη το βραδυ του φονου; Μα φυσικα και δεν ηξερε! Ο Αλεξανδρακης παει και κρφωνεται πανω στο ψαλιδι με το οποιο τον απειλουσε η Λασκαρη οταν αυτος προσπαθησε να την βιασει. Το θεμα ειναι ομως οτι η Ζουμπουλακη μπηκε μεσα στο διαμερισμα αμεσως μετα τον φονο, οποτε εντελως λογικα δεν ηξερε τιποτα για το πως εγιναν τα πραγματα και για το τι ακριβως ειχε προηγηθει.
Δευτερη απορια μου τωρα: Αφου η ντροπαλη Λασκαρη δεν θελει να προκαλει τον εραστη της μητερας της, που ηδη της εχει ομολογησει τον ερωτα του, γιατι γδυνεται με ορθανοιχτη την πορτα του δωματιου της; Κι ο Αλεξανδρακης στεκεται λιγο πιο περα και αυτη το ξερει. Και γιατι οταν αυτος την βλεπει με τα εσωρουχα αυτη κανει πως ντρεπεται και του λεει να φυγει;
Δηλαδη τι περιμενε αφου δεν εκλεισε την πορτα; Ελα, Παναγια μου!
 
Δευτερη απορια μου τωρα: Αφου η ντροπαλη Λασκαρη δεν θελει να προκαλει τον εραστη της μητερας της, που ηδη της εχει ομολογησει τον ερωτα του, γιατι γδυνεται με ορθανοιχτη την πορτα του δωματιου της; Κι ο Αλεξανδρακης στεκεται λιγο πιο περα και αυτη το ξερει. Και γιατι οταν αυτος την βλεπει με τα εσωρουχα αυτη κανει πως ντρεπεται και του λεει να φυγει;
Δηλαδη τι περιμενε αφου δεν εκλεισε την πορτα; Ελα, Παναγια μου!
Και στον Πάλλη, τα ίδια έκανε η Λάσκαρη. Είχε το kink φαίνεται....:fafoutis:
 
Πίσω
Μπλουζα