Ace
RetroAdept
- Joined
- 29 Απρ 2007
- Μηνύματα
- 1.376
- Αντιδράσεις
- 930
Ερώτησις:
Παρατήρησα τότε, αλλά και τώρα ακόμα προσεκτικότερα, μέσω emulation, το ανύπαρκτο ή τραγικό scrolling, που επιτυγχάνει ο Amstrad σε σχέση με τους Commodore και Spectrum.
Να αναφέρω ως παράδειγμα το Wonder Boy, συγκριτικά σε Commodore με Amstrad, όπου το αντίστοιχο του δεύτερου, είναι πολύ σπαστό. Επίσης το Renegade, στους ίδιους υπολογιστές. Ο C64 έχει πολύ ομαλό scrolling, ενώ ο Amstrad, flick screen. Και η λίστα δεν τελειώνει: Wizball, Pac-land, Target Renegade, Renegade III...
Σε Spectrum, δείτε το Green Beret και τον αντίστοιχο jerky scroller του Amstrad. Ή το Psycho Soldier... Απλά τραγικό...
Επίσης τα απ' ευθείας ports από Spectrum, είναι πάντα πάναργα, ενώ στο Spectrum, δεν είχαν τέτοιο πρόβλημα, όπως τα Super Wonder Boy, Flying Shark, Swiv και πολλά άλλα...
Μια πληροφορία που έχω, είναι ότι η καθυστέρηση στην κίνηση των γραφικών, οφείλεται στη φύση της bit map απεικόνισης του Amstrad, που είναι εξ' ορισμού, πιο αργή σε σχέση με τα tiles, των άλλων δύο 8μπιτων. Πληρώναμε, λοιπόν, το τίμημα, της παλέτας των 27 χρωμάτων και την χωρίς περιορισμούς χρήση 16 colors on screen, χωρίς να μας προβληματίζει το color clash ή τα 4Χ4 blocks;
Επίσης τα προβλήματα των ports από Speccy, πέρα από την έλλειψη χρωμάτων, αναφέρομαι πάντα στην ταχύτητα, οφείλονταν σε κακό optimization;
Έχοντας δει όμως τα Prohibition, Genocide και Titan του Amstrad, και αναζητώντας και άλλες απόψεις πάνω στο θέμα, από τους Retro Gurus του GRM, αναρωτιέμαι γιατί δεν υπήρχε ανάλογη συνέχεια.Ειδικά το scrolling του Genocide, θα το ζήλευε ακόμα και το Mega Drive. Τόσο τέλειο είναι!
Επίσης, δείτε το Double Dragon II του Amstrad, (1988), όπου κινεί 8 sprites, ταυτόχρονα με scrolling 8 διευθύνσεων και μουσική... Άθλος!
Αρχικός τίτλος του μηνύματος ήταν "Απαράδεκτο scrolling στον Amstrad CPC", τίτλος που άλλαξε όμως, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, εξ' αιτίας σφοδρών αντιπαραθέσεων.
Οι λόγοι είναι ευνόητοι και κατανοητοί, από τον κάθε αναγνώστη του νήματος, αρκεί να παρακολουθήσει την εξέλιξη της συζήτησης, μέχρι τέλους...
Παρατήρησα τότε, αλλά και τώρα ακόμα προσεκτικότερα, μέσω emulation, το ανύπαρκτο ή τραγικό scrolling, που επιτυγχάνει ο Amstrad σε σχέση με τους Commodore και Spectrum.
Να αναφέρω ως παράδειγμα το Wonder Boy, συγκριτικά σε Commodore με Amstrad, όπου το αντίστοιχο του δεύτερου, είναι πολύ σπαστό. Επίσης το Renegade, στους ίδιους υπολογιστές. Ο C64 έχει πολύ ομαλό scrolling, ενώ ο Amstrad, flick screen. Και η λίστα δεν τελειώνει: Wizball, Pac-land, Target Renegade, Renegade III...
Σε Spectrum, δείτε το Green Beret και τον αντίστοιχο jerky scroller του Amstrad. Ή το Psycho Soldier... Απλά τραγικό...
Επίσης τα απ' ευθείας ports από Spectrum, είναι πάντα πάναργα, ενώ στο Spectrum, δεν είχαν τέτοιο πρόβλημα, όπως τα Super Wonder Boy, Flying Shark, Swiv και πολλά άλλα...
Μια πληροφορία που έχω, είναι ότι η καθυστέρηση στην κίνηση των γραφικών, οφείλεται στη φύση της bit map απεικόνισης του Amstrad, που είναι εξ' ορισμού, πιο αργή σε σχέση με τα tiles, των άλλων δύο 8μπιτων. Πληρώναμε, λοιπόν, το τίμημα, της παλέτας των 27 χρωμάτων και την χωρίς περιορισμούς χρήση 16 colors on screen, χωρίς να μας προβληματίζει το color clash ή τα 4Χ4 blocks;
Επίσης τα προβλήματα των ports από Speccy, πέρα από την έλλειψη χρωμάτων, αναφέρομαι πάντα στην ταχύτητα, οφείλονταν σε κακό optimization;
Έχοντας δει όμως τα Prohibition, Genocide και Titan του Amstrad, και αναζητώντας και άλλες απόψεις πάνω στο θέμα, από τους Retro Gurus του GRM, αναρωτιέμαι γιατί δεν υπήρχε ανάλογη συνέχεια.Ειδικά το scrolling του Genocide, θα το ζήλευε ακόμα και το Mega Drive. Τόσο τέλειο είναι!
Επίσης, δείτε το Double Dragon II του Amstrad, (1988), όπου κινεί 8 sprites, ταυτόχρονα με scrolling 8 διευθύνσεων και μουσική... Άθλος!
Αρχικός τίτλος του μηνύματος ήταν "Απαράδεκτο scrolling στον Amstrad CPC", τίτλος που άλλαξε όμως, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, εξ' αιτίας σφοδρών αντιπαραθέσεων.
Οι λόγοι είναι ευνόητοι και κατανοητοί, από τον κάθε αναγνώστη του νήματος, αρκεί να παρακολουθήσει την εξέλιξη της συζήτησης, μέχρι τέλους...