Αξιολογότατο scrolling στον CPC

Ace

RetroAdept
Joined
29 Απρ 2007
Μηνύματα
1.376
Αντιδράσεις
930
Ερώτησις:

Παρατήρησα τότε, αλλά και τώρα ακόμα προσεκτικότερα, μέσω emulation, το ανύπαρκτο ή τραγικό scrolling, που επιτυγχάνει ο Amstrad σε σχέση με τους Commodore και Spectrum.

Να αναφέρω ως παράδειγμα το Wonder Boy, συγκριτικά σε Commodore με Amstrad, όπου το αντίστοιχο του δεύτερου, είναι πολύ σπαστό. Επίσης το Renegade, στους ίδιους υπολογιστές. Ο C64 έχει πολύ ομαλό scrolling, ενώ ο Amstrad, flick screen. Και η λίστα δεν τελειώνει: Wizball, Pac-land, Target Renegade, Renegade III...

Σε Spectrum, δείτε το Green Beret και τον αντίστοιχο jerky scroller του Amstrad. Ή το Psycho Soldier... Απλά τραγικό...

Επίσης τα απ' ευθείας ports από Spectrum, είναι πάντα πάναργα, ενώ στο Spectrum, δεν είχαν τέτοιο πρόβλημα, όπως τα Super Wonder Boy, Flying Shark, Swiv και πολλά άλλα...

Μια πληροφορία που έχω, είναι ότι η καθυστέρηση στην κίνηση των γραφικών, οφείλεται στη φύση της bit map απεικόνισης του Amstrad, που είναι εξ' ορισμού, πιο αργή σε σχέση με τα tiles, των άλλων δύο 8μπιτων. Πληρώναμε, λοιπόν, το τίμημα, της παλέτας των 27 χρωμάτων και την χωρίς περιορισμούς χρήση 16 colors on screen, χωρίς να μας προβληματίζει το color clash ή τα 4Χ4 blocks;

Επίσης τα προβλήματα των ports από Speccy, πέρα από την έλλειψη χρωμάτων, αναφέρομαι πάντα στην ταχύτητα, οφείλονταν σε κακό optimization;

Έχοντας δει όμως τα Prohibition, Genocide και Titan του Amstrad, και αναζητώντας και άλλες απόψεις πάνω στο θέμα, από τους Retro Gurus του GRM, αναρωτιέμαι γιατί δεν υπήρχε ανάλογη συνέχεια.Ειδικά το scrolling του Genocide, θα το ζήλευε ακόμα και το Mega Drive. Τόσο τέλειο είναι!

Επίσης, δείτε το Double Dragon II του Amstrad, (1988), όπου κινεί 8 sprites, ταυτόχρονα με scrolling 8 διευθύνσεων και μουσική... Άθλος!

Αρχικός τίτλος του μηνύματος ήταν "Απαράδεκτο scrolling στον Amstrad CPC", τίτλος που άλλαξε όμως, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, εξ' αιτίας σφοδρών αντιπαραθέσεων. :biglaugh:


Οι λόγοι είναι ευνόητοι και κατανοητοί, από τον κάθε αναγνώστη του νήματος, αρκεί να παρακολουθήσει την εξέλιξη της συζήτησης, μέχρι τέλους...
 
Πες τα χρυσοστομε!

Ολα τα ports απο Spectrum σε Amstrad ειναι πιο αργα μιας και η Amstrad επελεξε να θυσιασει την ταχυτητα και την αναλυση ωστε να μην αποφυγει το colour clash.

Το οτι ειναι αργα οφειλεται ακριβως στο οτι τα CPC δεν εχουν τον περιορισμο "2 colours per 8*8 pixels sprite"

Καλο το scrolling του Prohibition αλλα προτιμω το LightForce και το R-Type στον Speccy....
 
Παρατήρησα τότε, αλλά και τώρα ακόμα προσεκτικότερα, μέσω emulation, το ανύπαρκτο ή τραγικό scrolling, που επιτυγχάνει ο Amstrad σε σχέση με τους Commodore και Spectrum.

Έχοντας δει όμως τα Prohibition, Genocide και Titan του Amstrad, και αναζητώντας και άλλες απόψεις πάνω στο θέμα, από τους Retro Gurus του GRM, αναρωτιέμαι γιατί δεν υπήρχε ανάλογη συνέχεια.Ειδικά το scrolling του Genocide, θα το ζήλευε ακόμα και το Mega Drive. Τόσο τέλειο είναι!
Επίσης, δείτε το Double Dragon II του Amstrad, (1988), όπου κινεί 8 sprites, ταυτόχρονα με scrolling 8 διευθύνσεων και μουσική... Άθλος!
Αρα λοιπον ?

Φυσικα και δεν ειναι θεμα hardware του Amstrad αλλα θεμα προγραμματιστικης τεχνικης και γενικοτερα κακιστης συμπεριφορας των software houses της εποχης που οχι μονο μετεφεραν αυτουσια παιχνιδια απο τον σαφως υποδεεστερο zx στον cpc αλλα το εκαναν και πολυ προχειρα. Επιτηδες ή οχι αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.

Ολα τα ports απο Spectrum σε Amstrad ειναι πιο αργα μιας και η Amstrad επελεξε να θυσιασει την ταχυτητα και την αναλυση ωστε να μην αποφυγει το colour clash.
Το οτι ειναι αργα οφειλεται ακριβως στο οτι τα CPC δεν εχουν τον περιορισμο "2 colours per 8*8 pixels sprite"
Wally δεν σε καταλαβαινω.
 
  • Like
Reactions: Ace
Ότι ο Ζ80 δεν μπορούσε να σηκώσει αυτό το βάρος μόνος του ίσως?
 
Σωστα , ενω με τα dedicated chips του Amstrad δεν υπηρχε τετοιο προβλημα ε ? :biglaugh:
 
Προφανώς υπήρχε για να το συζητάμε :D αλλά και πάλι με τα dedicated νάδα....

Αλήθεια στα ports από speccy σε amstrad, τα χρησιμοποιούσαν τα dedicated chips?
 
Ποια dedicated ρε παιδιά; Για το AY λέτε;
 
Οχι gtsamour δεν υπηρχε θεμα hardware - ουτε dedicated chips στον Amstrad - το προβλημα ηταν ποσο οι τοτε προγραμματιστες ασχοληθηκαν σοβαρα με της δυνατοτητες του συγκεκριμενου μηχανηματος (και ποσο τους αφησαν να το κανουν τα κραταια Software Houses της εποχης) - μονος ο acpr παραδεχεται οτι

Έχοντας δει όμως τα Prohibition, Genocide και Titan του Amstrad, και αναζητώντας και άλλες απόψεις πάνω στο θέμα, από τους Retro Gurus του GRM, αναρωτιέμαι γιατί δεν υπήρχε ανάλογη συνέχεια.Ειδικά το scrolling του Genocide, θα το ζήλευε ακόμα και το Mega Drive. Τόσο τέλειο είναι!
Και θα μπορουσε ο οποιοσδηποτε cpcgamer να φερει 1002 αλλα παραδειγματα - δεν τιθεται συγκριση αναμεσα στα 2 μηχανακια - τιθονται ομως σε αμφιβολια οι προθεσεις των τοτε distributors.
 
Α τι δεν είχε? Sorry δεν κατέχω πολύ από το Hardware του 6128, μόνο τα βασικά (ότι είχε Ζ80πχ)
 
(Πλακα εκανα acpr για τα dedicated :) )
 
  • Haha
Reactions: Ace
Και με πήρες στο λαιμό σου :) Είπα και εγώ... δεν θα είχα ακούσει ΚΑΤΙ?

LOL, τρελάθηκε ο acpr..... :D
 
Που είναι ο Optimus όταν τον χρειαζόμαστε. Όταν λέτε dediacated hardware τι εννοείτε. Κύκλωμα που να κάνει hardware scrolling?

Χμμ χλωμόν.

Μόνο ο C64 είχε κάτι τέτοιο. Hardware sprites απέκτησε ο plus αργότερα.
 
εμμμμ... να πω κάτι;

CPC είχα κι εγώ...
 
Α βρε acpr, θα ξεχάσεις και αυτά που ξέρεις εδώ μέσα :D

acpr είπε:
εμμμμ... να πω κάτι;
CPC είχα κι εγώ...
ΠΩΣ ΤΟΛΜΑΣ...... εχμμμμμ, τι θέλεις να πείς?
 
Hardware Sprites ειχε και ο TI νωριτερα απο τον C64
 
O speccy ειχε clash για να κρατησει το "frame buffer" (ας πουμε) στα 6kb.

O Αmstrad ιδρωνε (και σχεδον παντα δεν καταφερνε) να "ανανεωσει" με αξιοπρεπη ταχυτητα τη πολαπλασια σε μεγεθος "oθονια" του...dead simple
 
o commodore 64 είχε το καλύτερο scrolling που είχα δει σε μηχάνημα της εποχής...

scroll demo C64 :http://www.youtube.com/watch?v=rRTc6wwAG5E

:http://www.youtube.com/watch?v=PtiEaGJFebs rainbow island

outrun:http://www.youtube.com/watch?v=agJVL0UAQ9s

A6128 :http://www.youtube.com/watch?v=nYyIdfAA2Xw rainbow island

ZX:http://www.youtube.com/watch?v=pxJDqC4rLWA outrun

στο chase HQ ο amstrad είναι μακράν...δείτε αυτό το βιντεακι http://www.youtube.com/watch?v=cMAGxtYYqAk

ο τύπος μάλιστα λέει οτι είναι το καλύτερο game που εχει στον zx μάλλον από driving game θα εννοεί
 
acpr είπε:
εμμμμ... να πω κάτι;
CPC είχα κι εγώ...
Όχι φίλε μου.... πάσχεις από το γνωστό σύνδρομο "των άλλων τα μηχανήματα μου φαίνονται ότι πάνε καλύτερα από το δικό μου" (το είχα και εγώ παλιά με τους 486).

Μια χαρά scrolling είχε ο Amstrad, επειδή είχες το σύνδρομο σου φαίνονταν καλύτερα τα άλλα.

Μην ξεχνάμε και τη συνομωσία των software houses εναντίον του amstrad βέβαια :D
 
Παρακαλώ πολύ, ξέχασα να αναφέρω στην αρχή του thread ότι flaming, υποβιβασμός χρηστών και μηχανημάτων, αναφορές σε μουστάρδα, κλπ είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ αρμοστά και επιβεβλημένα...

Κοινώς βαράτε αλύπητα, πάρτι θα κάνουμε πάλι!
 
Ποιό πολυβόλο να φέρω της Heinz, της Helmans ή να προτιμήσω BEM που είναι και ελληνική?
 
Πίσω
Μπλουζα