Αποδείξεις ότι είστε παππούδες από θέμα gaming

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Vetus
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Εγώ πάντως και μικρός έπαιζα βίαια παιχνίδια σε arcades αλλά και στο PC. Μεγάλωσα με Mortal Kombat και DOOM. Και πολλές βίαιες ταινίες επίσης. Παρόλα αυτά, σήμερα μπορώ να σκοτώνω μόνο κουνούπια. Οτιδήποτε άλλο ζωντανό λυπάμαι να το σκοτώσω.

Αρα μάλλον υπάρχει κάτι άλλο που κάνει κάποιους βίαιους, δολοφόνους κλπ και δεν είναι τα games ή οι ταινίες.
 
εμενα που ολα αυτα μου φαινονται κινεζικα και εχω παιξει μονο τετρις και πακμαν σε ποια κατηγορια ανηκω;
 
Imgema είπε:
Η, αν σε κάποιο παιχνίδι οι θηλυκοί χαρακτήρες δεν αντιπροσωπεύονται σύμφωνα με τα στάνταρτ των φεμινιστριών, τότε οι απειλές και το κράξιμο δίνουν και παίρνουν.

.
Ποιο πρόσφατο και τρανταχτό παράδειγμα, η ίδια η BLIZZARD στο πρόσφατο OVERWATCH άλλαξε το victory animation της Tracer , γιατί επεδείκνυε τα πίσω κάλλη της πολύ προκλητικά, και θεωρήθηκε ότι ήταν σεξιστικό. και δεν συνάδει με τον χαρακτήρα της ηρωιδος!

Ειδού:

http://www.polygon.com/2016/4/6/1137...tt-replacement
 
Και πολύ καλά έκαναν. Παρότι ο φεμινισμός τρίτου κύματος μου τη δίνει στα νεύρα και θεωρώ το politically correct μορφή φασισμού και λογοκρισίας δεν μπορώ να αρνηθώ την ύπαρξη σεξισμού στο gaming. Κάποτε το gaming ήταν "boys club, no girls allowed", και σε μεγάλο βαθμό παραμένει φυσικά, σταδιακά τα πράγματα αλλάζουν. Καλό είναι αυτό να αντικατοπτρίζεται και στα παιχνίδια. Ο σεξισμός που υπήρχε διάχυτος στα '80s (θυμάστε φαντάζομαι το fantasy art των εξώφυλλων παιχνιδιών με chainmail...bikinis) δεν μπορεί να είναι πλέον ανεκτός.

Κατά τα άλλα, γυρίζοντας στο αρχικό θέμα, αν και πιάνω τον εαυτό μου συχνά να είμαι "στην εποχή μου ήταν καλύτερα, οι σημερινοί gamers..." προσπαθώ να το κόψω. Φυσικά υπάρχει νοσταλγία για το παρελθόν αλλά καλό είναι να μην φοράμε ροζ γυαλιά και να βλέπουμε και τα στραβά του "τότε". Look back in anger που θα έλεγε και ο μακαρίτης.
 
Leon είπε:
Και πολύ καλά έκαναν. Παρότι ο φεμινισμός τρίτου κύματος μου τη δίνει στα νεύρα και θεωρώ το politically correct μορφή φασισμού και λογοκρισίας δεν μπορώ να αρνηθώ την ύπαρξη σεξισμού στο gaming. Κάποτε το gaming ήταν "boys club, no girls allowed", και σε μεγάλο βαθμό παραμένει φυσικά, σταδιακά τα πράγματα αλλάζουν. Καλό είναι αυτό να αντικατοπτρίζεται και στα παιχνίδια. Ο σεξισμός που υπήρχε διάχυτος στα '80s (θυμάστε φαντάζομαι το fantasy art των εξώφυλλων παιχνιδιών με chainmail...bikinis) δεν μπορεί να είναι πλέον ανεκτός.
Θα διαφωνήσω. Καθόλου καλά δεν έκαναν. Δηλαδή δεν έχω το δικαίωμα να φτιάξω ένα παιχνίδι που κάποιοι θηλυκοί χαρακτήρες φοράνε chainmail bikinis? Αμα το βάλω σε αρσενικούς χαρακτήρες θα είναι OK? Εγώ αν έβλεπα ένα παιχνίδι (ή οτιδήποτε τέλος πάντων, οι φεμινίστριες μάλλον δεν βλέπουν anime) που να είχε αρσενικούς χαρακτήρες να φοράνε μικροσκοπικό σλιπάκι και να διαγράφεται το "όπλο" τους (υπάρχουν) θα πρέπει να προσβληθώ δηλαδή?... Και να προσβληθώ, αν δεν μου αρέσει απλά το προσπερνάω και αγοράζω κάτι άλλο. Σε κάποιον άλλο μπορεί να αρέσει, γιατί να του το χαλάσω εγώ δηλαδή? Αμα είναι έτσι τότε να απαγορεύσουμε οτιδήποτε μπορεί να προσβάλει τον κάθε υπερευαίσθητο που νομίζει ότι είναι το κέντρο του σύμπαντος. Αν όμως το κάνουμε αυτό, ο κόσμος θα γίνει ένα γιγάντιο Nickelodeon sitcom.

Οπως είχε πει ένα παλικάρι σε ένα forum, η ταινία Demolition Man ήταν μάλλον προφητική.
 
Έχεις κάθε δικαίωμα να το κάνεις αλλά και οι άλλοι έχουν κάθε δικαίωμα να σου ρίξουν κράξιμο και να μποϊκοτάρουν το παιχνίδι. Εξάλλου δεν μιλάω για λογοκρισία αλλά για ΑΥΤΟλογοκρισία. Κάποια πράγματα επιλέγεις να μην τα κάνεις/πεις γιατί είναι κακόγουστα, σεξιστικά, ρατσιστικά. Εξάλλου γιατί έβαζαν γυναίκες με chainmail bikinis; Για να τραβήξουν το γνωστό κοινό των 14χρονων λευκών φυτών που έπαιζαν παιχνίδια. Υποτίθεται ότι το gaming έχει ξεπεράσει αυτή την περίοδο (μπα...αλλά λέμε τώρα) και περιλαμβάνει ένα μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Όταν λοιπόν απευθύνεσαι και σε γυναίκες και σε άλλα ηλικιακά target group δεν χρειάζεται να καταφεύγεις σε τέτοια φτηνά κόλπα.
 
Oι γυναίκες πάντα ασχολιόντουσταν με τα video games από την εποχή του Atari. Mπορεί όχι στον ίδιο βαθμό που ασχολιούνται τώρα αλλά υπήρχαν. Γκρίνιαζαν ποτέ για ηλιθιομάρες τύπου "σεξισμός στα video games"; Όχι, αυτό είναι μια νέα, ηλίθια μόδα των τελευταίων χρόνων όπου για μια μειοψηφία φεμινιστών τρίτου κύματος τα πάντα είναι σεξιστικά, ρατσιστικά, προσβλητικά και τα συναφή. Αλλά επειδή αυτή η μειοψηφία κακαρίζει τόσο πολύ, δίνει την ψευδαίσθηση ότι πρόκειται για πλειοψηφία. Αν ρωτήσεις αρκετές φυσιολογικές γυναίκες, θα σου πουν ότι όχι μόνο δεν έχουν πρόβλημα με τις σέξυ ηρωίδες αλλά τις λατρεύουν κιόλας και τους αρέσει να ταυτίζονται μαζί τους. Γι' αυτό και παιχνίδια όπως το Tomb Raider πούλησε όχι μόνο στα αγόρια αλλά και στα κορίτσια που είχαν την δυνατότητα να παίζουν μ' έναν δυναμικό θηλικό χαρακτήρα. Αν δεν γουστάραν τέτοιου είδος χαρακτήρες, δεν θα τις βλέπαμε να τις κάνουν και cosplay.

Επίσης oι φεμινιστές τρίτου κύματος προσπιούνται ότι μιλάνε εκ μέρος συγκεκριμένων κατηγοριών ανθρώπων δίχως να ρωτάνε την γνώμη των ατόμων αυτών. Ας πάρουμε ένα παράδειγμα που δεν αφορά τα video games αλλά σχετίζεται με την κουλτούρα της πολιτικής ορθότητας: Η Warner Bros για μια περίοδο είχε σταματήσει να προβάλει το Speedy Gonzales στην Αμερική επειδή θεώρησε ότι είναι ρατσιστικό για τους μεξικάνους. Έλα όμως που λογάριασαν χωρίς τον ξενοδόχο. Κοινώς, δεν ρώτησαν την άποψη των ίδιων των μεξικάνων οι οποίοι άρχισαν να παραπονιούνται όταν σταμάτησε η προβολή του Speedy Gonzales επειδή το λατρεύουν και το θεωρούν θετικό εκπρόσωπο της χώρας τους. Κι έτσι η Warner Bros ξανάρχισε την προβολή του. Το ίδιο ισχύει και με τα video games. Έχετε δει π.χ. κανάν ισπανό να παραπονιέται για χαρακτήρες-"στερεότυπα" όχι τον Vega στο Street Fighter; Όχι. Τ' αντίθετο μάλιστα: γουστάρουν να βλέπουν τέτοιους ωραίους χαρακτήρες που εκπροσωπεύουν την χώρα τους.

Στην τελική αν δεν σου αρέσει ένα παιχνίδι επειδή το θεωρείς σεξιστικό, μην τ' αγοράσεις. Πάρε ένα άλλο παιχνίδι που δεν το θεωρείς σεξιστικό. Επιλογές υπάρχουν άπειρες για όλα τα γούστα. Δεν χρειάζεται ντε και καλά όλα τα παιχνίδια να είναι πολιτικά ορθά ώστε να μην προσβληθεί μια μειοψηφία ατόμων που δεν ασχολείται καν μ' αυτά τα παιχνίδια. Η παταγώδης αποτυχία του Tokyo Mirage Sessions αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα ότι η πολιτική ορθότητα δεν πουλάει. Και στο κάτω-κάτω της γραφής, σεξισμός δεν υπάρχει μόνο στους θηλικούς χαρακτήρες αλλά και στους αρσενικούς όταν βλέπεις όμορφους καλογυμνασμένους άνδρες που φοράνε μόνο ένα σλιπάκι ή ένα μαγιό. Ο Sexy Ryu στο Street Fighter V και ο Link με το μαγιό στο νέο Legend of Zelda αποτελούν τα πιο τρανταχτά, φρέσκα παραδείγματα με θηλικούς gamers ν' αντιδρούν σαν ξελιγωμένες με τους εν λόγω χαρακτήρες και να εκδηλώνονται αναλόγως.

Α ναι, και μια εγκυκλοπαιδική πληροφορία επί του θέματος: "σεξιστικοί" θηλικοί χαρακτήρες όπως η Bayonetta είναι σχεδιασμένοι από γυναίκες. Μάλιστα στην περίπτωση της Bayonetta, η σχεδιάστριά της είχε πείσει τον δημιουργό να βάλει τις δικιές της πινελίες για ν' αποκτήσει την τελική μορφή της που όλοι ξέρουμε κι αγαπάμε.

Kλείνοντας αυτό το μήνυμα, σας παραθέτω link για μια σελίδα μου στο Facebook που ασχολείται με το Gamergate:

https://www.facebook.com/GamerGate-Greek-Supporters-904869472974792
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
O Link με μαγιό στο Zelda?

Πρώτη φορά το ακούω αυτό, χαχαχαχα.

.

.

.

Και δεν με προσβάλλει.


Οσον αφορά το Gamergate δεν ήξερα τι ακριβώς είναι ή περί τίνος πρόκειται αλλα στο NeoGaf το κράζουν και έχω δει πολλούς να τρώνε ban επειδή το υποστηρίζουν. Έχω όμως την εντύπωση ότι το Neogaf είναι το πλέον trendy political correct forum τώρα τελευταία...

.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλά για τις τριτοκυματικές δεν το συζητάω, συμφωνώ απολύτως. Με την άνοδο του politically correct τα πάντα εύκολα και άκριτα μπορούν να χαρακτηριστούν σεξιστικά ή ρατσιστικά. Και μάλλον αυτό οδηγεί τη συζήτηση σε λάθος δρόμο. Ναι μπορείς να χαρακτηρίσεις πολλά παιχνίδια σεξιστικά, αλλά δεν είναι "σκόπιμα" έτσι. Απλά πραγματώνουν τις φαντασιώσεις δεκαπεντάχρονων λευκών πιτσιρικάδων με περίσσια τεστοστερόνη που αποτελούν το κύριο κοινό του gaming. E ναι, είναι λογικό οι φαντασιώσεις τους να είναι "σεξιστικές". Άρα το πρόβλημα δεν είναι ότι τα παιχνίδια είναι σεξιστικά, το πρόβλημα είναι ότι είναι ανώριμα.
 
Δεν νομίζεις ότι οι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιείς είναι εξίσου προσβλητικοί, ανώριμοι και σεξιστικοί; Συν τ' ότι υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ σεξουαλικότητας και σεξισμού. Και το να τονίζεις ή να προβάλεις την σεξουαλικότητα μιας γυναίκας δεν είναι σεξιστικό. Εξάλλου κι οι ίδιες οι γυναίκες προβάλλουν το σεξ απίλ τους στην πραγματική ζωή με τις μικροσκοπικές φούστες, τα μαγιώ-στρινγκ και τα συναφή.

Imgema είπε:
Οσον αφορά το Gamergate δεν ήξερα τι ακριβώς είναι ή περί τίνος πρόκειται αλλα στο NeoGaf το κράζουν και έχω δει πολλούς να τρώνε ban επειδή το υποστηρίζουν. Έχω όμως την εντύπωση ότι το Neogaf είναι το πλέον trendy political correct forum τώρα τελευταία...
Ακόμα κι αν δεν δηλώνεις υποστηρικτής του GG, εκεί τρως ban μόνο και μόνο επειδή έχεις διαφορετική άποψη από τους διαχειριστές. Και δεν μιλάω καν για αμφιλεγόμενες απόψεις. Π.χ. αν πεις ότι το τάδε παιχνίδι σου αρέσει...ban! Δεν υπερβάλω καθόλου.

https://www.google.gr/search?q=neogaf+ban&client=firefox-b&biw=1680&bih=939&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjXtfXhlOrOAhVC8RQKHRu4DisQ_AUIBygC#imgrc=_
 
Ακροβατούμε με τους χαρακτηρισμούς... Θα παρακαλέσω όλους σας να μην ξεφύγουμε περισσότερο. Κρίμα να αρχίσουμε να χαλάμε με edit τα ποστ και γενικά την όλη συζήτηση :)
 
Vetus είπε:
Ακόμα κι αν δεν δηλώνεις υποστηρικτής του GG, εκεί τρως ban μόνο και μόνο επειδή έχεις διαφορετική άποψη από τους διαχειριστές. Και δεν μιλάω καν για αμφιλεγόμενες απόψεις. Π.χ. αν πεις ότι το τάδε παιχνίδι σου αρέσει...ban! Δεν υπερβάλω καθόλου.https://www.google.gr/search?q=neogaf+ban&client=firefox-b&biw=1680&bih=939&tbm=isch&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjXtfXhlOrOAhVC8RQKHRu4DisQ_AUIBygC#imgrc=_
πάλι καλά που δεν πόσταρα πως δεν έχω θέμα με το Hatred...
 
Eίσαι μέλος στο NeoGAF; Eπειδή με δωρεάν email δεν μπορείς να κάνεις εγγραφή κι έτσι δεν κατάφερα ποτέ να γίνω μέλος. Όχι ότι θέλω να γίνω πλέον μέλος φυσικά έτσι όπως κατάντησε. Λέγοντας για Hatred:

http://hg101.proboards.com/thread/11938/hatred

To HG101 είναι επίσης από τα χειρότερα video games forums για παρόμοιους λόγους. Μπορεί να μην είναι στα ίδια χάλια με το NeoGAF αλλά είναι εξίσου απαίσιο κι απ' τ' οποίο πλέον έφαγα μόνιμο ban.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ναι είμαι μέλος εδώ και αρκετό καιρό. Και μάλιστα έχω δύο accounts γιατί έχω φάει ban μία δύο φορές με το πρώτο :P

Αμα έχεις internet η εταιρία που στο δίνει (πχ σε μένα η forthnet) σου δίνει και ένα e-mail. Αυτό το email το δέχεται το NeoGaf.

Πολύ κρίμα για το Hardcoregaming αν έγινε και αυτό political correct. Είναι ένα από τα αγαπημένα μου site, μάλιστα είχα κανει και ένα thread για αυτό εδώ παλιότερα.

Οσο για το Hatred δεν έχω καταλάβει ακόμα... ο κόσμος μισεί το παιχνίδι ή τον δημιουργό του? Γιατί αν ισχύει το δευτερο τότε δεν θελω να δω τι γίνεται στα topics των ταινιών του Polanski πχ.

.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To Hardcore Gaming 101 ανέκαθεν ήταν ολίγον τι πολιτικά ορθό αλλά τα τελευταία χρόνια όσο πάει και χειροτερεύει. Και δεν μιλάμε μόνο για το forum αλλά και για το ίδιο το site με τα άρθρα του όπου γκρινιάζουν για το αν κάποιο παιχνίδι είναι "προσβλητικό" ή αποθεώνουν indie σαχλαμάρες λόγω κλικαρίας της indie σκηνής.

Το Hatred oρισμένοι το μισούν και για το περιεχόμενο και για τους δημιουργούς οι οποίοι μέσω του παιχνιδιού αυτού ήθελαν να δώσουν μια γερή γροθία στην παράνοια της πολιτικής ορθότητας. Μέχρι που φτάσανε σε σημείο να διαδίδουν το ψέμα ότι δύο από τους developers είναι νεο-ναζιστές, πράγμα τ' οποίο διαψεύτηκε πλήρως.
 
- Μου τη δίνει λίγο η γκρίνια για τα γραφικά, αυτά τα video στο youtube που συγκρίνουν PS4/Xbone/PC σε τριπλά παράθυρα για να παρατηρήσουν ότι η σκιά στο SSAO είναι λίγο διαφορετική ή το texture σε still images πιο blurry, προσπαθούν δηλαδή να βρουν διαφορές σε κάτι που 99% φαίνεται ίδιο (και ακόμα και αν η PC έκδοση είναι πιο HD εντάξυ λογικό αφού και οι νέες κονσόλες είναι πιο low/middle end PCs. Boring!). Καταρχήν οι σημερινές engines είναι καταπληκτικές με τους ανοικτούς κόσμους, αληθοφανείς χαρακτήρες, ένα κάρο shadows/reflections/etc, το να σου δίνουν στο πιάτο ένα GTA5 ή Skyrim και να διαμαρτήρεσαι για ένα texture όταν πας πολύ κοντά όταν σαν σύνολο είναι απιστεύτα, μου φαίνεται περίεργο. Εντομεταξύ το κάνουν αυτό και δεν προσέχουν καν αν το παιχνίδι είναι καλό σαν gameplay. (Να προσθέσω ο κόσμος μαλλώνει για τα graphics και πετάει και trendy buzzwords όπως SSAO, HDR, etc χωρίς να ξέρει το πως δουλέυουν από πίσω όλοι αυτοί αλγόριθμοι, οπότε είναι πιο εκνευριστικό για μένα, αυτή η εμμονή χωρίς γνώση του πόσα φοβερά πράγματα γίνονται πίσω από αυτές τις engines)

- Πολύς κόσμος δεν προσέχει καθόλου ή και προτιμά παιχνίδια που να δίχνουν αυτά τα super γραφικά αλλά να έχουν waypoint να τους πάνε κατευθείαν και γραμμική διαδρομή και αόρατους colliders για να μην πας εκεί που δεν θέλουν, περιοριστικά και κατευθείαν τη λύση στο πιάτο. Το καταλαβαίνω ότι πολλοί λένε δεν έχουν χρόνο σήμερα (αλλά και το 80-90 δεν είχες χρόνο αν ήσουν μεγαλύτερος, τι άλλαξε ;) , πολλά παιχνίδια είναι σαν χολυγουντιανές ταινίες που σε πάνε εκεί που πρέπει να συνεχίσεις, με λίγο βαρετό shooting για να λέγονται παιχνίδια. Σχετικά με το θέμα γραφικά/gameplay, είχα παίξει πρόσφατα το πρώτο deus ex και ενώ τα γραφικά είναι τόσο dated που θα ήταν απωθητικά, δεν με πείραξαν και απεναντίας πορώθηκα με την ελευθερία που μου έδινε σε σχέση με σύγχρονα παιχνίδια. Αλλά δεν ξέρω, ίσως έχω ανοσία, και παιχνίδι στο Atari2600 να παίξω, κοιτάω τι controls/gameplay μου δίνει, τα γραφικά δεν με απωθούν, άλλωστε ξέρω ότι αυτά περιμένω, ίσως και σαν προγραμματιστής μπορώ να εκτιμήσω pixelated γραφικά στον Amstrad γιατί δεν είναι μόνο αυτό που βλέπω αλλά και το τι φαντάζομαι πως γίνεται πίσω από κώδικα. Από την άλλη αυτό που με απωθεί είναι όταν σε ένα νέο παιχνίδι με διακόπτει 100 φορές για το επόμενο QTE, μου κατεβάζει το όπλο για να κάθομαι να μου μιλάει ο sergeant, να έχει invisible walls σε σημεία για να μην πέσω από έναν γκρεμό σε ένα παιχνίδι, να με πάνε στο path που θέλουν, να κάνουν τα levels εντελώς linear για να μην χαθεί ο νέος gamer, σε επίπεδο πολύ προφανές σαν να κοροϊδεύουν την νοημοσύνη μου.

Μου την δίνουν και άλλα πράγματα αν και έχουν αναφερθεί. Το free2play είναι καρκίνος του gaming. Τα κινητά ωραία devices αλλά δεν μπορώ να παίξω με virtual joystick, για αυτό και τα πιο δημοφιλή παιχνίδια είναι φτιαγμένα για touch, και γενικώς δεν πρόκειται να αντικαταστήσουν το mainstream gaming.


SurvivalHorror είπε:
Φαντάσου οτι τα fps ποτέ δεν ανήκανε στα αγαπημένα μου,ήθελα να βλέπω το χαρακτήρα μου,αλλά το Doom αποτελεί μέχρι και σήμερα(που παίζω περισσότερα πρώτου προσώπου αναλογικά)ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια.Και δεν είναι τυχαίο,επειδή υπάρχει εκτός από την ατμόσφαιρα,η όλη γραμμική διαδικασία που λες από το σημείο Α να ανοίξεις την πόρτα Γ για να πάρεις το κλειδί της Β.Στο Αlone In The Dark φαντάσου ! όταν έπαιρνες ένα κλειδί,δε σου έλεγε ποια πόρτα ανοίγει!!Τι ωραίες εποχές.Εννοώ ότι έπρεπε να δοκιμάσεις κλειδαριά,κλειδαρία στην έπαυλη.

Παλιά θυμάμαι να έχω κολλήσει στο Super Mario World,να μη μπορώ να βρω μια κρυφή πίστα και να αρνούμει πεισματικά να δω τη λύση χρόνια μετά το youtube.Ή θα τπ έβρισκα μόνος μου ή ποτέ.

Στο Resident Evil(1996)δεν ήξερα οτι έπρεπε να ανοίξεις τα Doom Book για να βρεις τα Eagle και Wolf Crests και έψαχνα για 6 μήνες,άσε στο Silent Hill(1999)που για να βρω τη βιβλιοθήκη που μπορούσες να μετακινήσεις μου πήρε αρκετό χρόνο επίσης να ψάχνω κάθε μικρό δωμάτιο,κάθε γωνία.Γι αυτό λατρεύω τα παιχνίδια εκείνης της εποχής επίσης,μου διευρύνανε τον τρόπο που σκέφτομαι και με μάθανε να κερδίζω κάτι με την αξία και τον κόπο μου,που σου προκαλεί διπλάσια χαρά από το έτοιμο.
Αυτό το στοιχείο ήταν συναρπαστικό, το ότι έπρεπε να ψαχτείς και μάλιστα κάποια παιχνίδια δεν βγαίναν εύκολα αν δεν είχες τη λύση και τότε δεν είχες και internet να ψάξεις, και αυτό έβγαζε ένα τρομερό μυστήριο, μπορεί ξέρω εγώ να είχες έναν φίλο που έπαιζε και αυτός το παιχνίδι και καθόσασταν και συζητούσατε πως στο καλό θα ανοίξεις την τάδε πόρτα, και μπορεί και τα παιχνίδια να είχαν π.χ. ένα αντικείμενο ή μια διαδρομή που δεν σχετιζότανε με το main path και δημιουργούταν ένα μυστήριο τι ρόλο βαρούσε αυτό, κλπ. Και τότε ήταν φυσιολογικό να μην έχεις τερματίσει κάποια παιχνίδια, να τα έχεις αφήσει στη μέση έξι μήνες και να τα ξαναβρείς μετά από χρόνια και να ανακαλύψεις κάτι ψαγμένο που δεν το είχες πάρει χαμπάρι τόσα χρόνια. Σήμερα για κάποιο λόγο δεν νοείται να μην τερματίζεις το ένα παιχνίδι μετά το άλλο, καθαρό consuming, οπότε που να κάτσει να ψαχτεί ο άλλος ή είναι απαράδεκτο κάποιο παιχνίδι να μην μπορείς να το βγάλεις σε μια βδομάδα για να πας γρήγορα στο επόμενο.

Και να πω και το άλλο. Τελικά άμα το σκεφτείς αυτό το στοιχείο ήταν ένα πραγματικά immersive για μένα. Αυτό το survival που είσαι κάπου μόνος, δεν ξέρεις τι στο καλό γίνεται, δεν σου λέει κανένας, πρέπει να βρεις τα πάντα μόνος σου, και μερικά πράγματα είναι μυστήρια (γιατί δεν τρως spoilers από το internet ή δεν είναι όλα straightforward, μπορείς να βρεις μια πόρτα ή ένα αντικείμενο που δεν βγάζει νόημα, το ξέχασε ο δημιουργός και αναρωτίεσαι αν πάιζει κάποιο ρόλο ή αποκαλύπτει κάτι για τον κόσμο). Σε αντίφαση, σκέψου ένα παιχνίδι με super γραφικά, φανταστικούς κόσμους, με ένα βελάκι να σε πρίζει συνέχεια "Εδώ Εδώ Εδώ Εδώ. Πάρε αυτό. Κάνε αυτό. Tutorial" με waypoints, με support characters που σε πρίζουν να ακολουθήσεις και δεν έχεις χρόνο να απολαύσεις το περιβάλλον ή να νοιώσεις την immersive άισθηση ότι πραγματικά είσαι μόνος σου στον κόσμο και δεν ξέρεις τι στο καλό γίνεται, όλα είναι τρομακτικά, μυστηριώδη και απειλιτικά και δεν ξέρεις το τάδε αντικείμενο που πήρες αν ανοίγει κάτι ή σε σκοτώνει απροειδοποίητα.

Ακόμα και παιχνίδια με απαρχαιομένα γραφικά με την ελευθερία να ψάξω και χωρίς waypoints και πολλούς NPC μου βγάζουν πιο πολύ αίσθηση ότι πραγματικά είμαι εγώ σε αυτόν τον απειλιτικό κόσμο του παιχνιδιού και πρέπει να ανακαλύψω τα μυστικά. Κάποιος είχε πει για το Doom ότι δεν το θεωρεί μόνο fps αλλά και survival horror γιατί σε αφήνουν μόνο σε μια σκοτεινή βάση χωρίς να σου πουν τίποτα και εξερευνάς διαδρόμους και πίσω κρύβονται εκπλήξεις. Έχω τύχει να παίζω διάφορες πίστες Doom χρηστών που το design σε σημεία τέτοια σε μπέρδευε και έλεγα "Έτσι όπως το έκανε έχασα δέκα λεπτά να ψάχνω την έξοδο!" αλλά μετά σκέφτομαι "Καλύτερα αυτή η ελευθερία και η αίσθηση του να ψάχνεσαι, πάρα ένα Doom με waypoints και απλοποιημένου level design".
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Optimus είπε:
- Μου τη δίνει λίγο η γκρίνια για τα γραφικά, αυτά τα video στο youtube που συγκρίνουν PS4/Xbone/PC σε τριπλά παράθυρα για να παρατηρήσουν ότι η σκιά στο SSAO είναι λίγο διαφορετική ή το texture σε still images πιο blurry, προσπαθούν δηλαδή να βρουν διαφορές σε κάτι που 99% φαίνεται ίδιο (και ακόμα και αν η PC έκδοση είναι πιο HD εντάξυ λογικό αφού και οι νέες κονσόλες είναι πιο low/middle end PCs. Boring!). Καταρχήν οι σημερινές engines είναι καταπληκτικές με τους ανοικτούς κόσμους, αληθοφανείς χαρακτήρες, ένα κάρο shadows/reflections/etc, το να σου δίνουν στο πιάτο ένα GTA5 ή Skyrim και να διαμαρτήρεσαι για ένα texture όταν πας πολύ κοντά όταν σαν σύνολο είναι απιστεύτα, μου φαίνεται περίεργο. Εντομεταξύ το κάνουν αυτό και δεν προσέχουν καν αν το παιχνίδι είναι καλό σαν gameplay. (Να προσθέσω ο κόσμος μαλλώνει για τα graphics και πετάει και trendy buzzwords όπως SSAO, HDR, etc χωρίς να ξέρει το πως δουλέυουν από πίσω όλοι αυτοί αλγόριθμοι, οπότε είναι πιο εκνευριστικό για μένα, αυτή η εμμονή χωρίς γνώση του πόσα φοβερά πράγματα γίνονται πίσω από αυτές τις engines
Πωπω, ναι. Αυτή την τάση την βρίσκω κι εγώ παντελώς ηλίθια και πολλές φορές αποτελεί αποτέλεσμα φανμποϊσμού για να αποδείξουν ότι η δικιά τους αγαπημένη τους κονσόλα έχει καλύτερη έκδοση από την αντίπαλη κονσόλα επειδή έχει μερικά πολύγωνα παραπάνω κι εμείς να είμαστε σε φάση "Μα...το ίδιο πράγμα δείχνουν".

Όσο αφορά τα buzzwords, το κακό ξεκίνησε από την εποχή του Sega Mega Drive με το Blast Processing που μας πρήζανε γι' αυτό στις διαφημίζεις και μετά το παπαγαλίζαν οι σεγκάκηδες για να το τρίβουν στην μούρη των νιντεντάκηδων.
 
Aς ανανεώσω την συζύτηση με νέες αποδείξεις ότι είμαι "παππούς":

- Τα παίρνω στο κρανίο όταν βλέπω ένα νέο 2D game που διαφημίζεται ως retro-style και μόνο retro-style δεν είναι. Ακόμα χειρότερα όταν διαφημίζεται ως 8bit style game ενώ έχει τεχνικά χαρακτηριστικά που σε 8bit κονσόλα ούτε γι' αστείο δεν θα άντεχαν. Βλέπεις τον κάθε άσχετο να πετάει μερικά sprites στα γρήγορα και να το βαφτίζει retro-style.

- Eκνευρίζομαι απίστευτα όταν βλέπω ένα νέο παιχνίδι να διαφημίζεται ως φόρος τιμής στα παλιά παιχνίδια ενώ έχει πιο πολλά στοιχεία της σημερινής εποχής όπως πανάθλιο character design στυλ tumblr και τίγκα στις πολιτικές αντζέντες του σήμερα (τα τελευταία χρόνια έχει γίνει της μόδας να χρησιμοποιούνται τα video games ως μέσο πολιτικής προπαγάνδας).
 
Aς ανανεώσω την συζύτηση με νέες αποδείξεις ότι είμαι "παππούς":

- Τα παίρνω στο κρανίο όταν βλέπω ένα νέο 2D game που διαφημίζεται ως retro-style και μόνο retro-style δεν είναι. Ακόμα χειρότερα όταν διαφημίζεται ως 8bit style game ενώ έχει τεχνικά χαρακτηριστικά που σε 8bit κονσόλα ούτε γι' αστείο δεν θα άντεχαν. Βλέπεις τον κάθε άσχετο να πετάει μερικά sprites στα γρήγορα και να το βαφτίζει retro-style.

- Eκνευρίζομαι απίστευτα όταν βλέπω ένα νέο παιχνίδι να διαφημίζεται ως φόρος τιμής στα παλιά παιχνίδια ενώ έχει πιο πολλά στοιχεία της σημερινής εποχής όπως πανάθλιο character design στυλ tumblr και τίγκα στις πολιτικές αντζέντες του σήμερα (τα τελευταία χρόνια έχει γίνει της μόδας να χρησιμοποιούνται τα video games ως μέσο πολιτικής προπαγάνδας).
Πολύ ωραία τα περιγράφεις αλλά  στην προσπάθειά μου να σκεφτώ ποιο παιχνίδι είναι αυτό δεν κατάφερα τίποτα. Πες μας ένα παράδειγμα.
 
Πίσω
Μπλουζα