joe είπε:
Moυ αρεσουν αυτες οι συνεντευξεις. Οι σειρες καθ εαυτες δεν με ενδιαφερουν μαλλον οσο αλλους ρετρομανιακους, αλλα η φαση του να εξερευνας την ιστορια του μεσου της τηλεορασης με συναρπαζει. Διαβαζοντας τις διηγησεις των δημιουργων αποκτας μια ικανοποιητικη εικονα για το πως ηταν τα πραγματα. Μια απορια που μου γεννηθηκε εχει να κανει με τα κονδυλια για την τηλεοραση. Μιας και ο κος Ποντικας ανεφερε ποσα, οι 15000 που ζητουσε τοτε, ενα ιδιαιτερα υψηλο ποσο ακομη και αν δεν καναμε συγκριση με τον μισθο ενος ανωτερου αξιωματικου, απο που προερχονταν? Εχω καταλαβει οτι γενικα οι αμοιβες ηταν απο καλες, εως παρα πολυ καλες, σε ενα μεσο το οποιο καλα καλα δεν ειχε αντικειμενο μιας και οι συσκευες ηταν περιορισμενες. Πως δικαιολογουνταν αυτα τα χρηματα? Επισης οι δικτατορες ηθελαν να χρησιμοποιησουν την τηλεοραση ως μεσο προπαγανδας ή ως αρχη μιας προσπαθειας για προσεγγιση του στρατιωτικου καθεστωτος προς ενα αστικο προφιλ που θα βοηθουσε στην εντυπωση του ''η ζωη συνεχιζεται''?
Αυτό που έχω κρατήσει εγώ από αυτές τις συνεντεύξεις (του κ. Τέμπου, του κ. Λυχναρά, του κ. Πετρίδη) και αυτή είναι οι τελείως άγνωστες λεπτομέριες (στο ευρύ κοινό - και σε μένα φυσικά σε πολλές περιπτώσεις) από τα γυρίσματα, τα παρασκήνια, το τρόπο που βλέπανε την τηλεόραση τότε οι δημιουργοί και τις συνθήκες που επικρατούσαν τότε. Πράγματα που ακούστηκαν και βγήκαν στην δημοσιότητα τώρα.
Στο σχόλιο σου για το πως χρησιμοποιούσαν οι δικτάτορες την τηλεόραση τότε, νομίζω ότι τελικώς και οι δυό σκοποί που αναφέρεις πραγματοποιούνταν, και ίσως ο δεύτερος περισσότερο για τον απλούστατο λόγο ότι δεν ήξεραν πόση δύναμη είχε αυτό το καινούργιο μέσο (τηλεόραση).
Τέλος οι αμοιβές στην τηλεόραση που αναφέρεις τα πρώτα χρόνια γενικά δεν νομίζω ότι ήταν και πάρα πολύ καλές (συνολικά) όπως έχει αναφερθεί και στις συνεντεύξεις που προηγήθηκαν αυτής, των άλλων δημιουργών. Απλώς ο κ. Ποντίκας όταν ήρθε στην Ελλάδα για να αναλάβει......το χάος που επικρατούσε τότε (νεογέννητη τηλεόραση), θεώρησε ότι βάση της εμπειρίας και των γνώσεων που είχε από το εξωτερικό θα έπρεπε να αμειφθεί έτσι, όπως και τελικώς όπως μας περιέγραψε έγινε.
caprice είπε:
Ο κος Ποντίκας δεν χάιδεψε αυτιά, μίλησε σταράτα, περιέγραψε και τεκμηρίωσε, εξήγησε και αποσαφήνισε συν του ότι μας μετέφερε σε εποχές που χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία του δεν θα μπορούσαμε ποτέ να μάθουμε τι συνέβαινε μπροστά και πίσω από τις κάμερες.
Να 'ναι καλά οι άνθρωποι που μας παραχώρησαν και φωτογραφικό υλικό των σειρών. Διαλέγω τη φωτογραφία με το Νίκο Τζόγια .... ευχαριστώ
Τέλος να πω ότι ΔΕΝ ήξερα ότι η "Μικροπαντρεμένη" ήταν το τραγούδι των τίτλων στη σειρά "Έμποροι των Εθνών". (Tsalk να είσαι επιεικής με την ποινή μου σε παρακαλώ)
Μου έκανε εντύπωση το γεγονός ότι ενώ δεν γνώριζε ο κ. Ποντίκας το ερωτηματολόγιο (το οποίο το είδε για 1-2 λεπτά πριν αρχίσουμε) απαντούσε σε όλες τις ερωτήσεις με μια ιδιαίτερη άνεση, κάνοντας αναφορά σε λεπτομέριες και σε γεγονότα που συνέβησαν πριν από 35-40 χρόνια, και ίσως και περισσότερο κάποιες φορές.
Να σας πω επίσης ότι υπάρχουν και άλλες φωτογραφίες οι οποίες θα αναρτηθούν στα ανάλογα θρέντ των τηλεοπτικών σειρών.
Η ποινή που αναφέρεις
caprice θα είναι όχι γιατί δεν ήξερες το τραγούδι των τίτλων, αλλά γιατί δεν ήξερες σωστά τον τίτλο του ο οποίος είναι το
''Ητανε για φορά μάτια μου'' με την εκπληκτική ερμηνεία του Νίκου Ξυλούρη.