Τα στριπτήζ είναι βαρετά τώρα που έχουμε δει πολλά και τολμηρότερα. Αλλά φανταστείτε τον μέσο μεσόκοπο Έλληνα της επαρχίας στη δεκαετία του 50 και 60, πριν την τηλεόραση, που είχε μια πρόωρα γερασμένη σύζυγο (*) κι ούτε γκόμενα δεν μπορούσε να πιάσει γιατί στην επαρχία τίποτε δεν έμενε κρυφό, αφού δεν είχαν άλλες κοινωνικές ασχολίες πέρα από το κουτσομπολιό. Και έβλεπε στριπ-τηζ σε μια ταινία. Ή τη Σπεράντζα Βρανά να χορευοτραγουδάει "Αυτό το μάμπο το μπραζιλέρο" με κοντό σορτσάκι. Του πετάγονταν τα μάτια όξω ή δεν?
Επίσης, πότε άλλοτε θα είχε την ευκαιρία να δει τους δημοφιλέστερους τραγουδιστές και τραγουδίστριες εκτός από τις ταινίες αυτές? Ή και να ακούσει τα τραγούδια τους, όταν δεν υπήρχαν ραδιοφωνικοί σταθμοί κοντά στο χωριό του? Εμείς μέναμε σε μια μικρή παραλιακή επαρχιακή πόλη (και μιλάω γύρω στα 1970, όχι δεκαετίες 50 και 60), και ο κοντινότερος σταθμός ήταν του ΕΙΡ από την Αμαλιάδα, κάπου 80 χιλιόμετρα μακρυά, στα μεσαία κύματα, ο οποίος το πρωί αναμετέδιδε Δεύτερον Πρόγραμμα (με τις ραδιοφωνικές σαπουνόπερες για τις νοικοκυρές) και αργότερα κυρίως Εθνικόν Πρόγραμμα, την ημέρα με παράσιτα και τη νύχτα με παρεμβολές από ένα σωρό μακρινούς σταθμούς διότι τα ΑΜ συμπεριφέρονται διαφορετικά τη μέρα από τη νύχτα. Όταν τα καλοκαίρια ανεβαίναμε Αθήνα και ακούγαμε τις εκπομπές των διάφορων δισκογραφικών εταιρειών (Λύρα (Γιώργος Παπαστεφάνου), Κολούμπια, Μίνως Μάτσας και Υιός Σταδίου 48 Αθήναι (Γιώργος Λεφεντάριος)) ήμουν πανευτυχής. Φανταστείτε τώρα να πάμε στον κινηματογράφο και να δούμε έγχρωμο Πουλόπουλο, Μαρινέλλα κλπ στα μιούζικαλ του Δαλιανίδη. Δεν τις βαριόταν κανείς αυτές τις σκηνές τότε. Ακόμη λιγότερο τις προηγούμενες δεκαετίες. Αλλιώς θα έπρεπε να βολευτούν με σκυλούδες στα ετήσια πανηγύρια, κι απ' αυτές ακόμη μόνο οι παρακατιανές ξέπεφταν στις μικρές πόλεις. Μια φορά είχε έρθει η Κλάρα (**) και είχε βουήξει ο τόπος που τέτοια μεγάλη βεντέτα θα εμφανίζονταν στο μαγαζί του Γενναίου (η "παραλιακή" της πολίχνης, με μεγάλη αίθουσα και μπόλικο υπαίθριο χώρο, οπότε κατάλληλο για τέτοιες πολιτιστικές εκδηλώσεις).
(*) όχι ότι εκείνος ήταν καλύτερος, αλλά εδώ τώρα υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά, τότε δεν θα υπήρχαν? "Άλλο αυτός, είναι άντρας"
(**) Αστέρι παμπελοποννησιακής εμβέλειας. Επώνυμο θα είχε αλλά δεν το χρειαζόταν. Ήταν σκέτα η Κλάρα. Βρήκα και φωτογραφία της σε δημοσίευμα στο Facebook σε νήμα για τον παλιό Πύργο Ηλείας, και στην περιγραφή των προσώπων η λεζάντα γι' αυτή αναφέρει απλώς "η Κλαρα (τραγουδιστρια) ".