elephadas
MultiDimensional RetroDivinitY
- Joined
- 22 Οκτ 2010
- Μηνύματα
- 8.950
- Αντιδράσεις
- 14.847
1 και 2. Όχι, ήταν τμήματα της ίδιας τάξης. Ήταν από Τετάρτη Γυμνασίου και πάνω. Παρόλο που τότε δεν υπήρχε ξεχωριστό Λύκειο, είχαμε 6τάξιο Γυμνάσιο, η "ανάμνηση" του Λυκείου παρέμενε - ας πούμε, οι Ιστορίες των 3 τελευταίων τάξεων επαναλάμβαναν τις περιόδους των 3 πρώτων, αλλά υποτίθεται τα βιβλία ήταν "σοβαρότερα" και εμβάθυναν περισσότερο. Γενικά τα πράγματα άλλαζαν πολύ από Τρίτη σε Τετάρτη. Άλλωστε τότε η υποχρεωτική εκπαίδευση ήταν 9ετής, οπότε πολλοί δεν συνέχιζαν μετά την Τρίτη. Τα μαθήματα δυσκόλευαν απότομα, τουλάχιστον στο Πρακτικό, και οι απαιτήσεις των καθηγητών - των ίδιων που είχαμε στην προηγούμενη τάξη - αυξάνονταν κατακόρυφα. Και οι βαθμοί του Α' διμήνου στα Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία κλπ ξεκίνησαν από χαμηλά. Οι ίδιοι καθηγητές που μου είχαν βάλει 20 στην Τρίτη μου βάλανε 14 και 15 στην Τετάρτη (και ήταν οι καλύτεροι βαθμοί που βάλανε στο τμήμα). Μας είχαν προειδοποιήσει ότι τώρα τα πράγματα άλλαξαν και ξεκινάμε σαν να μη μας ξέρουν, οπότε ήταν πολύ τσιγκούνηδες στους βαθμούς. Παρόλο που ανέβηκαν αρκετά στο δεύτερο δίμηνο και περισσότερο μετά τα γραπτά του πρώτου εξαμήνου, ήταν αδύνατο να βγάλω 20 τελικό σ' αυτά τα μαθήματα, κι έτσι στην Τετάρτη είχα τον χαμηλότερο μέσο όρο της ζωής μου, 19 ακριβώς (έφταιγε και το 16 που μου έβαλε ο μουσικός / διευθυντής της Φιλαρμονικής που μας έκανε μάθημα λίγους μήνες, διότι έκανε και ιδιαίτερα μαθήματα ακκορντεόν και κιθάρας και μόνο στους μαθητές του έβαλε μεγάλους βαθμούς). Τη χρονιά εκείνη αρχίσανε και τα ξενύχτια για να βγάλω πέρα το διάβασμα που μας φορτώνανε, και άρχισα να πίνω καφέ. Όλα αυτά τα περίμενα, τα είχε περάσει η αδερφή μου 3 χρόνια πριν από μένα, διότι πήγε και κείνη Πρακτικό (αρκετά ασυνήθιστο για κορίτσια τότε) και μετά Φυσικομαθηματική.
Αν και τα πράγματα δυσκολεύαν για όλους, το Πρακτικό ήταν πολύ πιο άγριο, γι' αυτό και μόνο όσοι πραγματικά θέλανε να δώσουν Φυσικομαθηματική ή Πολυτεχνείο διαλέγανε να πάνε εκεί. Όσοι απλώς θέλανε να τελειώσουν το Γυμνάσιο πήγαιναν Κλασσικό που ήταν συγκριτικά πιο εύκολο. Βεβαίως Κλασσικό πήγαιναν και όσοι θέλανε να δώσουν Νομική, Φιλοσοφική, και τα διάφορα Ιατρικά. Δεν θυμάμαι πού πήγαιναν οι της Παντείου, ΑΣΟΕΕ, Βιομηχανικής κλπ. Υποθέτω Πρακτικό.
Στη χρονιά μου ήμασταν κάπου 150 μαθητές, κι από αυτούς μόνο 15 ή 16 πήγαμε πρακτικό. Στο τσακ δηλαδή μπορέσαμε, διότι ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός ήταν 15. Με 14 δεν θα γινόταν. Και της αδερφής μου πάλι κάπου τόσοι ήταν. Το Κλασσικό είχε 3 τμήματα.
Πέμπτη και Έκτη Γυμνασίου έβγαλα στην Αθήνα (10 Αμπελοκήπων) για να μπορώ να κάνω παράλληλα φροντιστήριο για τις εισαγωγικές. Τότε σταμάτησα προσωρινά και τα μαθήματα Αγγλικών, διότι πώς να τα βγάλω πέρα? Εκεί τα πράγματα ήταν ανάποδα. Από τα 5 τμήματα (>40 παιδιά στο καθένα) τα 4 ήταν Πρακτικό και 1 ήταν Κλασσικό (αλλά κανονικού μεγέθους, όχι 15).
3. Όχι, με εξαίρεση τα Λατινικά που διδάσκονταν μόνο στο Κλασσικό τα μαθήματα ήταν ίδια και από τα ίδια βιβλία (με εξαίρεση κάποια Μαθηματικά, νομίζω). Αλλά στο Πρακτικό κάναμε λιγότερες ώρες θεωρητικά μαθήματα και δεν διδασκόμαστε όλα τα βιβλία των αρχαίων. Αντίστοιχα στο Κλασσικό κάνανε λιγότερες ώρες Φυσικομαθηματικά και λιγότερη ύλη. Αν και Φυσική - Χημεία παίρναμε τα ίδια βιβλία με του Κλασσικού, διδασκόμαστε από πολύ μεγαλύτερα / δυσκολότερα βιβλία τα οποία αγοράζαμε (ο Αλεξόπουλος π.χ. που είπα παραπάνω). Ίσως μας δίνανε και κάποια έξτρα μαθηματικά αργότερα, δεν νομίζω να παίρνανε Ντζιώρα στο Κλασσικό.
Σημειωτέον ότι δεν υπήρχε επίσημος περιορισμός στο πού θα έδινες εισαγωγικές. Μια χαρά θα μπορούσα να έδινα φιλοσοφική από το Πρακτικό. Ο περιορισμός ήταν εκ των πραγμάτων. Τότε επικρατούσε η θεωρία ότι σκοπός του Γυμνασίου ήταν να σου δώσει γενικές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, όχι να σε προετοιμάσει για το Πανεπιστήμιο. Κι όταν τελείωνες το Γυμνάσιο γινόσουν "ακαδημαϊκός πολίτης" (δικαίωμα ψήφου αποκτούσαμε στα 21). Στο επαρχιακό Γυμνάσιο μάλιστα οι καθηγητές μας το τόνιζαν αυτό, και οι φιλόλογοι δεν είχαν λιγότερες απαιτήσεις. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι λίγοι του Πρακτικού ήμασταν καλοί και στα θεωρητικά μαθήματα, δεν μας σήκωνε να μην. Στην Αθήνα αντίθετα είχαν πολύ περισσότερη κατανόηση (ανεπίσημα) οι φιλόλογοι και δεν μας φορτωναν τόσο, άλλωστε ξέρανε ότι είχαμε και το φροντιστήριο. Τα ξενύχτια τότε έγιναν χειρότερα, αναγκαζόμουνα να διαβάζω όρθιος για να μη με πάρει ο ύπνος (ενώ η αδερφή μου κοιμόταν μακαρίως στο διπλανό δωμάτιο, αφού ήταν ήδη φοιτήτρια).
Ενδεικτικό της θεωρίας ότι το Γυμνάσιο δεν μας προετοίμαζε για τις εισαγωγικές ήταν ότι η εξεταστέα ύλη των εισαγωγικών έβγαινε στο τέλος της 6ης (αν και περιλάμβανε και μαθήματα που διδάσκονταν στην 5η) και όχι απλώς δεν είχε σχέση με τη διδαχθείσα ύλη, αλλά είχε και θέματα που δεν ανήκαν στη ΔΙΔΑΚΤΕΑ ύλη (την οποία ποτέ δεν καλύπταμε έτσι κι αλλιώς). Οι εισαγωγικές γίνονταν για να δουν αν έχεις τις γνώσεις να μπεις στο Πανεπιστήμιο. Το πώς θα τις αποκτούσες ήταν δικό σου θέμα, (θεωρητικά) δεν αφορούσε το Γυμνάσιο.
Αν και τα πράγματα δυσκολεύαν για όλους, το Πρακτικό ήταν πολύ πιο άγριο, γι' αυτό και μόνο όσοι πραγματικά θέλανε να δώσουν Φυσικομαθηματική ή Πολυτεχνείο διαλέγανε να πάνε εκεί. Όσοι απλώς θέλανε να τελειώσουν το Γυμνάσιο πήγαιναν Κλασσικό που ήταν συγκριτικά πιο εύκολο. Βεβαίως Κλασσικό πήγαιναν και όσοι θέλανε να δώσουν Νομική, Φιλοσοφική, και τα διάφορα Ιατρικά. Δεν θυμάμαι πού πήγαιναν οι της Παντείου, ΑΣΟΕΕ, Βιομηχανικής κλπ. Υποθέτω Πρακτικό.
Στη χρονιά μου ήμασταν κάπου 150 μαθητές, κι από αυτούς μόνο 15 ή 16 πήγαμε πρακτικό. Στο τσακ δηλαδή μπορέσαμε, διότι ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός ήταν 15. Με 14 δεν θα γινόταν. Και της αδερφής μου πάλι κάπου τόσοι ήταν. Το Κλασσικό είχε 3 τμήματα.
Πέμπτη και Έκτη Γυμνασίου έβγαλα στην Αθήνα (10 Αμπελοκήπων) για να μπορώ να κάνω παράλληλα φροντιστήριο για τις εισαγωγικές. Τότε σταμάτησα προσωρινά και τα μαθήματα Αγγλικών, διότι πώς να τα βγάλω πέρα? Εκεί τα πράγματα ήταν ανάποδα. Από τα 5 τμήματα (>40 παιδιά στο καθένα) τα 4 ήταν Πρακτικό και 1 ήταν Κλασσικό (αλλά κανονικού μεγέθους, όχι 15).
3. Όχι, με εξαίρεση τα Λατινικά που διδάσκονταν μόνο στο Κλασσικό τα μαθήματα ήταν ίδια και από τα ίδια βιβλία (με εξαίρεση κάποια Μαθηματικά, νομίζω). Αλλά στο Πρακτικό κάναμε λιγότερες ώρες θεωρητικά μαθήματα και δεν διδασκόμαστε όλα τα βιβλία των αρχαίων. Αντίστοιχα στο Κλασσικό κάνανε λιγότερες ώρες Φυσικομαθηματικά και λιγότερη ύλη. Αν και Φυσική - Χημεία παίρναμε τα ίδια βιβλία με του Κλασσικού, διδασκόμαστε από πολύ μεγαλύτερα / δυσκολότερα βιβλία τα οποία αγοράζαμε (ο Αλεξόπουλος π.χ. που είπα παραπάνω). Ίσως μας δίνανε και κάποια έξτρα μαθηματικά αργότερα, δεν νομίζω να παίρνανε Ντζιώρα στο Κλασσικό.
Σημειωτέον ότι δεν υπήρχε επίσημος περιορισμός στο πού θα έδινες εισαγωγικές. Μια χαρά θα μπορούσα να έδινα φιλοσοφική από το Πρακτικό. Ο περιορισμός ήταν εκ των πραγμάτων. Τότε επικρατούσε η θεωρία ότι σκοπός του Γυμνασίου ήταν να σου δώσει γενικές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, όχι να σε προετοιμάσει για το Πανεπιστήμιο. Κι όταν τελείωνες το Γυμνάσιο γινόσουν "ακαδημαϊκός πολίτης" (δικαίωμα ψήφου αποκτούσαμε στα 21). Στο επαρχιακό Γυμνάσιο μάλιστα οι καθηγητές μας το τόνιζαν αυτό, και οι φιλόλογοι δεν είχαν λιγότερες απαιτήσεις. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι λίγοι του Πρακτικού ήμασταν καλοί και στα θεωρητικά μαθήματα, δεν μας σήκωνε να μην. Στην Αθήνα αντίθετα είχαν πολύ περισσότερη κατανόηση (ανεπίσημα) οι φιλόλογοι και δεν μας φορτωναν τόσο, άλλωστε ξέρανε ότι είχαμε και το φροντιστήριο. Τα ξενύχτια τότε έγιναν χειρότερα, αναγκαζόμουνα να διαβάζω όρθιος για να μη με πάρει ο ύπνος (ενώ η αδερφή μου κοιμόταν μακαρίως στο διπλανό δωμάτιο, αφού ήταν ήδη φοιτήτρια).
Ενδεικτικό της θεωρίας ότι το Γυμνάσιο δεν μας προετοίμαζε για τις εισαγωγικές ήταν ότι η εξεταστέα ύλη των εισαγωγικών έβγαινε στο τέλος της 6ης (αν και περιλάμβανε και μαθήματα που διδάσκονταν στην 5η) και όχι απλώς δεν είχε σχέση με τη διδαχθείσα ύλη, αλλά είχε και θέματα που δεν ανήκαν στη ΔΙΔΑΚΤΕΑ ύλη (την οποία ποτέ δεν καλύπταμε έτσι κι αλλιώς). Οι εισαγωγικές γίνονταν για να δουν αν έχεις τις γνώσεις να μπεις στο Πανεπιστήμιο. Το πώς θα τις αποκτούσες ήταν δικό σου θέμα, (θεωρητικά) δεν αφορούσε το Γυμνάσιο.