Βιβλία Πληροφορικής

Και ο κ Μηλατος μου μιλησε για τα καλυτερα λογια για τον κ Κοιλια στη συνεντευξη στο Phoenix

Nemo συνεχιζεις τη παραδοση των δυνατων αναζητησεων/αντιστοιχισεων
 
Λοιπόν, ας παραθέσω κι εγώ κάτι από τα δικά μου.

2013-01-04 18-47-16.820.jpg

- Το "Γλώσσα Μηχανής για αρχάριους στον Amstrad" το είχα κι εγώ επίσης.

(απ ότι φαίνεται είχε μεγάλη διάδοση τελικά...)

Ήταν καλό βιβλίο. Άπαξ και μάθαινες τον assembler που χρησιμοποιούσε (Gena-Mona),

το κείμενο ήταν στρωτό. To είχα πάρει από τον Κύκλο περίπου στην 3η γυμνασίου και

μ' αυτό έμαθα τότε assembly. Κόστιζε τότε 1600 δρχ.

- To "100 πρoγράμματα για Amstrad" ήταν εντελώς για τα μπάζα και με απογοήτευσε τελείως.

Όλα τα προγράμματα ήταν κακογραμμένα και ημιτελή. Μόνον μερικές ιδέες μπορούσε να πάρει

κάποιος απ αυτό - που αν ήταν προχωρημένος τις ήξερε ήδη, αν όχι, πιθανόν θα μπερδευόταν

περισσότερο.

- Το "60 πρoγράμματα για Amstrad" ήταν εξαιρετικό. Τα προγράμματα ήταν πολύ καλογραμμένα,

κάλυπταν ευρύ φάσμα ιδεών και μπορούσες να δεις πολλά έξυπνα τεχνάσματα.

Τέλος, οι πιο ψαγμένοι με τα γραφικά, πιθανόν θα γνωρίζουν τους δυο επόμενους τίτλους.

2013-01-04 19-07-01.825.jpg

"State of the art" στην εποχή τους, "all time classic" σήμερα.

Το "Elements for computer graphics" χρονολογείται από το 1976 (εγώ το πήρα το 1988)

και περιέχει θεωρία για γραφικά προσανατολισμένα στο CAD.

Είχε λεπτομερή παραδείγματα και ψευδοκώδικα και αυτό ήταν που το έκανε τόσο εύχρηστο.

Πέραν των κλασσικών μετασχηματισμών (στροφή, μεταφορά κλπ),

τα δυνατά σημεία του ήταν τα patches με splines, Bezier και NURBS.

Είναι από τα καλύτερα εισαγωγικά βιβλία για γραφικά CAD - ακόμη και σήμερα.

Το άλλο, "Procedural Elememets for computer graphics" του ίδιου συγγραφέα, χρονολογείται

από το 1985 και εστιάζει κυρίως στα raster γραφικά και στο rendering.

2013-01-04 19-10-33.629.jpg

Το πήρα το 1989, ειδική παραγγελία από τον Παπασωτηρίου.

Το τι περιέχει (για την εποχή του) και κυρίως με πόση σαφήνεια και ακριβολογία το παρουσιάζει

απλώς δεν λέγεται ! O συγγραφέας ήταν master όχι απλώς του αντικειμένου αλλά στο πώς να το εξηγεί.

Mια ματιά στα περιεχόμενα δίνουν μια γεύση.

2013-01-04 19-15-46.084.jpg

Aναναρωτιόμουν πώς μπορεί να γραφεί μια ρουτίνα fill,

και πώς μπορείς με 4 χρώματα να πετύχεις περισσότερα (βλ. Jack Nipper II).

Αυτό μου έλυσε όλες τις απορίες δια παντός :

2013-01-04 19-15-25.911.jpg

Λεπτομερής ψευδοκώδικας για τα πάντα, και αντιπροσωπευτικά απλά παραδείγματα.

Φαντάζομαι ότι οι drivers για κάρτες γραφικών της εποχής γράφονταν με ένα τέτοιο εγχειρίδιο στο χέρι.

Με τις οδηγίες που βρήκα σ' αυτό, έγραψα (πολύ αργότερα) ένα demo του αλγόριθμου floatting horizon

για hidden surface removal. Το πρόγραμμα είναι γραμμένο στο MFC και λειτουργεί ακόμα...

Μάλιστα, θυμάμαι πόσο είχα ενοχληθεί από ένα αφιέρωμα στα γραφικά που είχε κάποιο τεύχος του Pixel.

To εν λόγω αφιέρωμα, γραμμένο από τον Α. Λεκόπουλο απλώς περιέγραφε τις δυνατότητες των amiga και ST.

Ούτε μια μια λέξη για τις προγραμματιστικές τεχνικές (clipping, rendering, σκίαση, hidden surface removal κλπ),

ούτε μια τόση δα demo ρουτίνα σε κάτι !

Κι όμως όλα αυτά ήταν ήδη γνωστά από πολλά χρόνια και υπήρχε εξαιρετική βιβλιογραφία.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω συνειδητοποίησα για πολλοστή φορά πόσο χαμηλό και αποπροσανατολιστικό

ήταν το επίπεδο του Pixel και δεν το ξαναπήρα πλέον....

(Παρεμπιπτόντως, τα δυο αυτά βιβλία κυκλοφορούν ακόμα (νεότερες εκδόσεις βέβαια), πράγμα που σημαίνει πολλά...)

 





Επίσης, θα άξιζε να αναφερθούμε και στα
Graphics Gems αλλά αυτά ξεκινούν από 1989 και δεν ξέρω αν λαμβάνονται υπόψη....

 


-


2013-01-04 19-12-06.001.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Λοιπόν, ράντομ βιβλία σχετικά που βρήκα (έχει και άλλα αλλά βαριέμαι)

drdos.jpg

Dr Dos 5, χάχα ρετρίλα. Αυτά τα είχε ο πατέρας μου.

amstrad100.jpg

Πώπω έφαγα φλασιά, το είχαμε και γράφαμε προγράμματα. Θυμάμαι που το τελευταίο το εκατό ήταν μικρότερο από τα άλλα, μινιμαλιστικό φιδάκι.

amstrad.jpg

Φυσικά τα κλασικά Άμστραντ. Ακόμα αγαπάω πόσο όμορφα γραμμένα ήταν αυτά με σχεδιάκια, προγραμματάκια, θυμάμαι τις ρήτρες χαρακτήρων που λάτρευα.

asm.jpg

Χά, μου το έδωσε πολύ αργότερα ο φίλος μου ο Antitec από τους Dirty Minds, τότε που μάθαινα assembly στον amstrad.

Τελικά τα περισσότερα μόνος μου τα έμαθα χωρίς τη βοήθεια του βιβλίου αφού τότε είχαμε το ίντερνετ.

c.jpg

Και αυτό ψιλόρέτρο αν και το πήρα αρκετά αργότερα για να φύγω από την quickbasic και να μάθω C.

fortran.jpg

Ο πατέρας μου είχε πολλά βιβλία πανεπιστημιακά, και τουλάχιστον 3 fortran μιας και αυτήν έγραφε.

gfx_zps238bd36b.jpg


Ψιλορέτρο (το 1993, με κώδικα στο παράρτημα για windows 3.11), το είχα δει σε ένα μαγαζί, είπα ωραίο, επιτέλους εξηγεί με καλά σχήματα και κώδικα απλό κάποια βασικά του raytracing. Δεν είχα προλάβει να ασχοληθώ σοβαρά μαζί του εκτός από λίγο αργότερα που έγραψα έναν μικρό raytracer (βασικά ούτε reflections ούτε shadows είχε) για έναν διαγωνισμό με τη βοήθεια των πρώτων κεφαλαίων. Τώρα πια βέβαια υπάρχουν πολύ καλύτερα references πάνω στο αντικείμενο, απλώς δεν το έψαξα στο internet τότε.

turbopascal_zps75bc1d38.jpg


Turbo Pascal δεν είχα πιάσει ποτέ στη ζωή μου εκτός από τότε που μας τη διδάσκαν στο πανεπιστήμιο.

suse_zpsf261cee8.jpg


Αυτό δεν ξέρω πιανού είναι. Με Linux δεν ασχολήθηκα, ειδικά δεν έβαλα ποτέ Suse, και ούτε στα Γερμανικά. Ωραίο curiosity..

st_zps4bdae711.jpg


Δωράκι με τον Γερμανικό AtariST που τσάκωσα.

gw_zps76278f92.jpg


GW Basic. Μετά θυμάμαι είχα και ένα βιβλίο qbasic, quickbasic δεν θυμάμαι, (το q και το quick πάντα τα μπέρδευα) που εκείνο το είχα σκαλήσει τότε που με τον πρώτο μου 486 έκανα τα δειλά βήματα σε democoding (lol).

quickbasic_zps4358fddb.jpg


Ααα,. να το. Λες να ήταν αυτό; Θυμάμαι ένα πιο χοντρό...

υ.γ. Λοιπόν συγνώμη, το photobucket είναι καθυστεριμένο, ανέβαζα τις φωτογραφίες και μου τις γύριζε όπως θέλει. Μετά με τον editor του τις έστρωσα. Αλλά τώρα πάλι τις γυρίζει; Επίσης το forum δεν αφήνει πάνω από 6 image uploads την ημέρα;

V.I.Smirnov είπε:
Λεπτομερής ψευδοκώδικας για τα πάντα, και αντιπροσωπευτικά απλά παραδείγματα.

Φαντάζομαι ότι οι drivers για κάρτες γραφικών της εποχής γράφονταν με ένα τέτοιο εγχειρίδιο στο χέρι.

Με τις οδηγίες που βρήκα σ' αυτό, έγραψα (πολύ αργότερα) ένα demo του αλγόριθμου floatting horizon

για hidden surface removal. Το πρόγραμμα είναι γραμμένο στο MFC και λειτουργεί ακόμα...

Μάλιστα, θυμάμαι πόσο είχα ενοχληθεί από ένα αφιέρωμα στα γραφικά που είχε κάποιο τεύχος του Pixel.

To εν λόγω αφιέρωμα, γραμμένο από τον Α. Λεκόπουλο απλώς περιέγραφε τις δυνατότητες των amiga και ST.

Ούτε μια μια λέξη για τις προγραμματιστικές τεχνικές (clipping, rendering, σκίαση, hidden surface removal κλπ),

ούτε μια τόση δα demo ρουτίνα σε κάτι !

Κι όμως όλα αυτά ήταν ήδη γνωστά από πολλά χρόνια και υπήρχε εξαιρετική βιβλιογραφία.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω συνειδητοποίησα για πολλοστή φορά πόσο χαμηλό και αποπροσανατολιστικό

ήταν το επίπεδο του Pixel και δεν το ξαναπήρα πλέον....
Πολύ ωραία συλλογή ρε συ! Να και ακόμα ένας ρετράς που ασχολείται ή ασχολήθηκε κάποτε με graphics programming!

Όσο για το pixel, εεε ποιός ξέρει και άμα ξέρανε κάτι παραπάνω.Τότε άμα απλώς ήσουν user/gamer σε είχαν για θεό. Ποιός ασχολούταν με τέτοια πράγματα. Πάντως θυμάμαι στα παλαιότερα pixel και pc master που έβλεπες και κανά listing. Και μετά σιγά σιγά η παρακμή..

Ή ίσως να θεωρούσαν πως ήταν πολύ advanced τα θέματα για τον περισσότερο κόσμο. Demo δεν περίμενα να μου γράψουν, από την άλλη πως και δεν έγινε αρκετή αναφόρα στην demoscene εκείνη την περίοδο στα περιοδικά; Πρέπει να την γνωρίζε κάποιος, σε κοντρίτσες μπορεί να ακουγόταν τι φοβερή είναι η amiga με τα demos, αλλά γιατί δεν βάζανε κανένα σε δισκέτες των περιοδικών να μάθουμε και εμείς;

quickbasic_zps4358fddb.jpg

gfx_zps238bd36b.jpg

turbopascal_zps75bc1d38.jpg

suse_zpsf261cee8.jpg

st_zps4bdae711.jpg

gw_zps76278f92.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πω-πω, τα manuals του amstrad σχεδόν έχουν λιώσει !! :D (έχω βέβαια κρατήσει και το δικό μου, καθώς και τα αντίστοιχα της amiga).

Ωραίο δείχνει και το εγχειρίδιο χρήσης του DR DΟS 6 :thumbup: Αν και είχα πρόσβαση σε δισκέττες DR DOS μέσω ενός φίλου, δυστυχώς ποτέ δεν έκατσα να το εγκαταστήσω...

Εχω επίσης κρατήσει ενα βιβλίο για MS-DOS 5. (απέκτησα το πρώτο μου pc το '92 - αν και είχα μία εμπειρία σε pc φίλων απο την εποχή των XT)
 
Optimus είπε:
Λοιπόν, ράντομ βιβλία σχετικά που βρήκα (έχει και άλλα αλλά βαριέμαι)Πώπω έφαγα φλασιά, το είχαμε και γράφαμε προγράμματα.

Θυμάμαι που το τελευταίο το εκατό ήταν μικρότερο από τα άλλα, μινιμαλιστικό φιδάκι.

Πολύ ωραία συλλογή ρε συ! Να και ακόμα ένας ρετράς που ασχολείται ή ασχολήθηκε κάποτε με graphics programming!

Όσο για το pixel, εεε ποιός ξέρει και άμα ξέρανε κάτι παραπάνω.

Τότε άμα απλώς ήσουν user/gamer σε είχαν για θεό.

Ποιός ασχολούταν με τέτοια πράγματα. Πάντως θυμάμαι στα παλαιότερα pixel και pc master που έβλεπες και κανά listing.

Και μετά σιγά σιγά η παρακμή..

Ή ίσως να θεωρούσαν πως ήταν πολύ advanced τα θέματα για τον περισσότερο κόσμο.

Demo δεν περίμενα να μου γράψουν, από την άλλη πως και δεν έγινε αρκετή αναφόρα στην demoscene εκείνη την περίοδο στα περιοδικά;

Πρέπει να την γνωρίζε κάποιος, σε κοντρίτσες μπορεί να ακουγόταν τι φοβερή είναι η amiga με τα demos, αλλά γιατί δεν βάζανε κανένα σε

δισκέτες των περιοδικών να μάθουμε και εμείς;

1ον. Τα δυο βιβλία έλεγξα ότι υπάρχουν ακόμη, σε σύγχρονες εκδόσεις βέβαια αλλά διατηρώντας τον αρχικό χαρακτήρα τους.

Αν σε ενδιαφέρουν τα γραφικά (ειδικά σε πρωτογενές επίπεδο), θα βρεις πολύ πλούτο εκεί μέσα...

Για μένα ήταν ήταν από τις πιο επιτυχημένες και διαχρονικές αγορές βιβλίων πληροφορικής.

Αν θελήσω να (ξανα)δω κάποια από τις πρωτογενείς τεχνικές, το πρώτο μέρος που θα κοιτάξω είναι αυτά.

2ον. Αν μιλήσω για το Pixel ως προς το θέμα αυτό (και όχι μόνον), θα πω τα χειρότερα και θα δυσαρεστήσω πολλούς.

Μπορώ να τα τεκμηριώσω ατράνταχτα βέβαια, αλλά δεν θέλω να γίνω κακός προς το παρόν...

3ον. Άντε, ας θυμηθούμε και τα Graphics Gems.

Κυκλοφορούσε ένα κάθε χρόνο, είχα πάρει τα τρία πρώτα (1989-1992).

gems.jpg

Για όσους δεν τα είχαν, αρκετά από τα περιεχόμενά τους (ιδέες και ρουτίνες) ήταν για την εποχή τους το ίδιο εντυπωσιακά με τα εξώφυλλα,

πολλά μάλιστα είναι χρήσιμα ακόμη και σήμερα.

Πέραν των περιεχομένων τους, τα Graphics Gems είναι αξιομνημόνευτα διότι αποτέλεσαν τον πρόδρομο

μιας μακρόχρονης σειράς με βιβλία "Gems" όπως "GPU Gems", "Game engine Gems", "Game Programming Gems" κ.α.

Και αν δεν κάνω λάθος συνεχίζεται ακόμα...

-
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ρε παιδιά, σπάω το κεφάλι μου γιατί δεν μπορώ να θυμηθώ τον τίτλο από ένα παλιό ελληνικό βιβλίο για BASIC. Ήταν με σκίτσα και διαλόγος σαν κόμικ. Τα σκίτσα ήταν απλά και λιτά (stick figures) και πρωταγωνιστές ήταν παιδιά διαφόρων ηλικιών. Η γραμματοσειρά στα "σύννεφα" των διαλόγων ήταν χειρόγραφη. Το έχω κάπου στο πατρικό μου, αλλά δεν έχω πρόσβαση αυτή τη στιγμή. Μήπως θυμάτε κανείς τον τίτλο;
 
Καλησπερα καλο ειναι να υπαρχουν στο ιντερνετ archive.org αυτα τα ελληνικα συλλεκτικα βιβλια της πληροφορικης μας.
 
Καταρχάς εύχομαι Χρόνια Πολλά και Καλή Χρονιά σε όλο το Forum!!!

Έβαλα για ακόμη μια φορά το σαρωτή μου σε λειτουργία, για να σας παρουσιάσω τα πιο παλιά βιβλία πληροφορικής που έχω στην κατοχή μου!

Ποιοι από εδώ μέσα είχαν κάποια από αυτά;

Επίσης γνωρίζει κάποιος πληροφορίες για τον Αντώνη Βατικιώτη;
Καλησπέρα , γνωρίζω εγώ για τον Αντώνη βατικιωτη , τι θα ήθελες να μάθεις ;
 
Πίσω
Μπλουζα