Γενιά Παιχνιδομηχανών με τα Καλύτερα Games?

Θα πάω κόντρα στο ρεύμα και θα ψηφίσω γενιά.

Εξηγούμαι: στην 6η γενιά θεωρώ ότι φτάσαμε σε σημείο εξαιρετικής ωριμότητας στα παιχνίδια ενώ παράλληλα υπήρχε ακόμα ένα αρκετά μεγάλο "εύρος" επιλογών.

Την "ωριμότητα" θα την αντιπαραθέσω με την 5η γενιά που υπόφερε από τα πρωτόγονα 3D γραφικά και τα κολλήματα των κατασκευαστών με τεχνολογίες χωρις μέλλον (πχ FMV) και το εύρος επιλογών με την 7η γενιά που κατάντησε στο μεγαλύτερο ποσοστό να προσφέρει τα ίδια και τα ίδια, κυρίως FPS και Racing με τον αριθμό sequels να ξεπερνάει κάθε προηγούμενο.

Αντίθετα στην 6η γενιά έχουμε "αξιοπρεπές" 3D (ευχαριστώ δεν χρειάζομαι το φωτορεαλιστικό της 7ης για να διασκεδάσω...), αρκετές άριστης ποιότητας επιλογές σε 2D και γενικά παιχνίδια φιλόδοξα σε όλα τα genres. Επίσης είναι η τελευταία γενιά με όλους τους κατασκευαστές "μέσα" (και ειδικά την Sega να δίνει τα ρέστα της με το Dreamcast, άλλο που δεν το πήρε χαμπάρι κανένας) κάτι επίσης πολύ καλό για την ποιότητα των παιχνιδιών όλων των ανταγωνιστών. Ακόμα και η Nintendo που δεν τα πήγε πολύ καλά στις κονσόλες με το Gamecube παρουσίασε το πρώτο (για εμένα τουλάχιστον...) handheld που άξιζε πραγματικά τον κόπο να έχει κανείς με το GBA SP. Φυσικά και το PS2 και το XBox ήταν αμφότερα μηχανήματα που άξιζαν και με το παραπάνω μια θέση στο σαλόνι μας, παρουσιάζοντας πολλούς "δυνατούς" τίτλους σε μια τεράστια ποικιλία.

Οι τρεις πρώτες γενιές δεν μπορούν παρά να αντιμετωπιστούν πλέον παρά σαν ιστορικά γεγονότα, αφού οι τεχνικοί περιορισμοί είναι υπερβολικά πολλοί για να μιλάμε για τα "καλύτερα" παιχνίδια που ζητάει το poll, ενώ η 4η γενιά που από ότι βλέπω μαζεύει τον περισσότερο "λαό" υποφέρει κυρίως από την έλλειψη αποθηκευτικού χώρου που αναγκαστικά περιόριζε την φιλοδοξία πολλών τίτλων, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν ήταν μια εξαιρετική γενιά. Προσωπικά είναι η 2η επιλογή μου.
 
Και εγω θεωρω ως ανωτερη την 6η Γενια.

Θεωρω οτι ειναι η μονη που καταφερε να διυλησει τα παθηματα απο τα παλιοτερα λαθη αλλα και προσφερει το μεγαλυτερο generation-to-generation αλμα στη προσφερομενη τεχνολογια του gaming (μην ξεχναμε πχ οτι το Wii - εκπροσωπος της 7ης - δεν εχει ξεπερασει τεχνικα πολλα απο τα παιχνιδια της 6η Γενιας - Wreckless, Conker κτλ κτλ κτλ)

Το Dreamcast και το XBOX εκαναν πραγματικοτητα/καθημερινοτητα ολες τις σπασμωδικες προσπαθειες των προηγουμενων generations και τις πηγαν βηματα παραπερα.

Online gaming, 3d αξιωσεων, multimedia δυνατοτητες, εργονομικοτερα και λειτουργικοτερα χειρηστηρια, αποθηκευτικο χωρο, νεους τροπους διασυνδεσης και φορματ οσο αφορα εικονα και ηχο και παρα παρα παρα πολλα αλλα που δεν ειναι της στιγμης να αναφερουμε.

Πολλα στουντιο επιασαν αυτες τις δυνατοτητες απο το λαιμο και τις μετουσιωσαν σε ανεπαναληπτα παιχνιδια. Η 6η Γενια τους εδωσε τη μεγαλη δυνατοτητα να κανουν ξεχωριστα πραγματα. Ηταν πιστευω οι τελευταιες αναλαμπες μαγικων dev studios που μετα λογω οικονομικης κρισης, ανταγωνισμου, χρηματηστηριων και επιθετικων εξαγορων - χαθηκαν ή αποτελουν φαντασματα του εαυτου τους.

Tα αποτελεσματα του dev-πουρέ τα ειδαμε στην 7η οπου η ποιοτητα εχει πεσει κατακορυφα. Δεν υπαρχουν μετρια games. Εχουμε πολυ καλα ή σαπακια και ολα μεσω 6-7 μεγαλοεκδοτων που οριζουν τη ροτα και το χαρακτηρα καθε παιχνιδιου ασχετα αν κουβαλανε μια ιστορια ως franchises. Παιχνιδια που παπαγαλιζουν τους επιτυχημενους τιτλους - μηχανες γραφικων που κανουν διαφορετικους τιτλους να μοιαζουν μεταξυ τους σε βαθμο γελοιοτητας.

Και μιας και το ανεφερα...να μην λησμονησουμε οτι επι 6ης υπηρξε μεγαλος σεβασμος σε παλαιοτερα franchise που δεν ξεφτυλιστηκαν και επι τω πλειστω βελτιωθηκαν.
 
Maddog :

Θα πάω κόντρα στο ρεύμα και θα ψηφίσω 6η γενιά.Εξηγούμαι: στην 6η γενιά θεωρώ ότι .....
Νομίζω πως σπάνια υπήρχε πρόβλημα αποθήκευσης στα παιχνίδια της 4ης γενιάς καθώς υπήρξαν και κασέτες τεράστιας , ως προς τα άλλα - παιχνίδια . Εκτός και αν αναφέρεσαι στην αποθήκευση της προόδου (πήγαινε το password σύνεφο ! ) . Πάντως αυτά που είπες για την 6η γενιά μου φαίνονται σωστά με αποτέλεσμα κάθε έναν από εσάς που διαβάζω να με κάνει να νιώθω τύψεις για την ψήφο μου ... Μάλλον θα πάψω να διαβάζω αυτό το θέμα ... Σνιφ ...
 
Eγω απορω που ειναι οι οπαδοι του nes,του gameboy,του master system...Tοσο πολυ τα ξεχασατε αυτα τα μηχανηματα?
 
To NES κατ εμε, βαλτωσε την τεχνολογια των παιχνιδιων! Η Nintendo εκμεταλευομενη τη τρελη επιτυχια της κονσολας δεν εκανε καμια προσπαθεια να παει ενα βημα παραπερα. Κρατουσε τους αγοραστες της στη μπαγιατιλα για 9 περιπου χρονια! Μονο οταν το MegaDrive/Genesis πουλαγε σαν τρελο αποφασισε να βγαλει διαδοχο. Να ναι καλα η Sega.

Το SMS ηταν μια καλη κινηση αλλα οσο αφορα εκεινο το era, προτιμουσα και επαιζα τα παιχνιδια στα home-micros (Spectrum, Amiga κτλ).

Oσο για το GameBoy...τo ενδιαφερον μου για τα handhelds αφορα αποκλειστικα με τα Game&Watch
 
teetrth γενια απλα τα καλυετρα παιχνιδια
 
θα επιλέξω όλες τις γενιές απλά επειδή είχα την τύχη να τις ζήσω σχεδόν όλες. και εξηγούμε...ξεκίνησα με atari 2600 παίζοντας αμέτρητες ώρες με τον αδερφό μου μποξ και μπάσκετ. στην συνέχεια πήρα gameboy και game gear. Απίστευτο συναίσθημα το να μπορείς να αλλάζεις παιχνίδια σε μία φορητή κονσόλα! Μεγάλο πάθος με την A500+ και ατελείωτο gaming με τον ξάδερφο μου. Στη συνέχεια ήρθε το ps1 στην ζωή μου όπου το 3D είχε μπει για τα καλά στα games και νομίζω ότι όλοι ξέρετε την συνέχεια. Επόμενη κονσόλα το ps2 όπου πραγματικά χάζευα τα γραφικά και ήμουν σίγουρος για την επιτυχία της κονσόλας. Τελευταίες κονσόλες στη ζωή μου ήταν το wii το οποίο ήταν και είναι η μόνη κονσόλα που όλη η παρέα μου , αγόρια - κορίτσια, θέλουν να παίζουν με αυτή. Την αδικείται όσοι λέτε ότι δεν αξίζει. Απίστευτο gameplay και απίστευτη παρείστικη διασκέδαση. Τελευταία κονσόλα το ps3 που απλά τα σπάει! έτσι όταν είμαστε παρέα , wii και όταν είμαι μόνος ή με κανέναν κολλητό , ps3 (gt, gow3, pes2011). Για όλα τα παραπάνω δεν μπορώ να επιλέξω κατηγορία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν δεν έχεις άλλη επιλογή , ακόμα και space invaders να παίξεις θα διασκεδάσεις!!!
 
iliekater είπε:
Maddog :Νομίζω πως σπάνια υπήρχε πρόβλημα αποθήκευσης στα παιχνίδια της 4ης γενιάς καθώς υπήρξαν και κασέτες τεράστιας , ως προς τα άλλα - παιχνίδια . Εκτός και αν αναφέρεσαι στην αποθήκευση της προόδου (πήγαινε το password σύνεφο ! ) .
Μα, οι "τεραστιότερες" κασσέτες της 4ης γενιάς ήταν περί τα 4-8 MB (με την εξαίρεση του NeoGeo που ήταν εντελώς άλλη κατηγορία κόστους). Ακόμα και στην 5η γενιά οι μεγαλύτερες κασέτες του N64 είναι 64 MB. Δεν νομίζω ότι με τέτοιους αποθηκευτικούς χώρους δεν υπήρχαν καθόλου περιορισμοί για τους προγραμματιστές, ειδικά σε φιλόδοξα projects όπως τα RPG και τα sandbox games. Το σύστημα saving πάλι με τα passwords ήταν απλά ανεκδιήγητο...
 
Για μένα η 4η γενιά. Είναι γενιά από την οποία έχω κρατήσει τις καλλίτερες αναμνήσεις ως gamer. Ίσως έπαιξε σημαντικό ρόλο η ηλικία μου τότε που μου επέτρεπε να αφιερώσω αρκετό χρόνο παίζοντας με τα αγαπημένα μου παιχνίδια. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που επέλεξα αυτή τη γενιά είναι το SNES, η αγαπημένη μου κονσόλα. Και φυσικά, οι κόντρες που είχαμε μεταξύ Nintendo και Sega φαν, συνέβαλαν και αυτές στην επιλογή μου! Ήταν πραγματικά η πιο πλήρης γενιά κονσολών και αισθάνομαι πολύ τυχερός που έλαβα μέρος σε αυτήν ως παίκτης!
 
Maddog είπε:
...ενώ η 4η γενιά που από ότι βλέπω μαζεύει τον περισσότερο "λαό" υποφέρει κυρίως από την έλλειψη αποθηκευτικού χώρου που αναγκαστικά περιόριζε την φιλοδοξία πολλών τίτλων, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν ήταν μια εξαιρετική γενιά.
Για την εποχή μια χαρά ήταν τα 1-4 MB. Γιατί οταν βγήκαν τα CD, στις αρχές τις δεκαετίας, τι κάνανε? Κάτι χαζά FMV games στο MegaCD δεν τα λες παιχνίδια, έτσι δεν είναι? Τα 16bit μηχανήματα δεν είχαν τις δυνατότητες να εκμεταλλευτούν την χωρητικότητα ενός CD. Ακόμα και στα PC, τα παιχνίδια που υποστήριζαν CD-ROM το μόνο που είχαν παραπάνω (τότε) ήταν ενορχηστρωμένη μουσική, speech και extra Videos, τίποτα ουσιαστικό δηλαδή. Εγώ θυμάμαι όταν βγήκαν τα CD, σκεφτόμουν τεράστια παιχνίδια με μεγάλους κόσμους που θα θες μήνες να εξερευνήσεις ή έστω περισσότερες πίστες, game content κλπ.

Μονο όταν ήρθε η 5η γενιά και τα 3D γραφικά μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν κάπως τον χώρο αφού τα textures απαιτούσαν πολλά MB. Ακόμα και τότε όμως τα περισσότερα παιχνίδια τα γέμιζαν με FMV και άλλα "extra". Απλά ρίξτε μια ματιά στα ISOS (όσοι έχετε) και μπορείτε να καταλάβετε οτι τα περισσότερα games που είναι 500+ MB είναι αυτά που ειναι γεμισμένα με FMV, όσα δεν έχουν πολλά FMV δεν γεμίζουν ούτε το μισό CD. To RE2 για παράδειγμα ειναι 2 CD μόνο και μόνο για τα videos. Το RE2 στο N64 περιλαμβάνει και τα 2 CD σε μία κασσέτα 64 MB και το μόνο που "λείπει" είναι ότι τα Videos έχουν χειρότερη ποιότητα... Εγώ πάντως δεν νομίζω ότι η μεγάλη αλλαγή με τα CD, για τους developers, ήταν ο χώρος. Πιο πολύ το μικρότερο κόστος ήταν που είχε σημασία.

Kαι τώρα που έχουν "άπειρη" χωρητικότητα με τα Dual Layer DVD και τα blu-ray τί κάνουν? Τα παραγεμίζουν με ποζέρικα hi-def videos. Εχουν καταντήσει τα games να μοιάζουν με ταινίες με αποτέλεσμα να χάνεται το interaction και ο παίκτης να κάθεται παθητικά και απλά να παρακολουθεί, συμμετέχοντας ελάχιστα. Να μου λείπει. Φυσικά, υπάρχουν και εξαιρέσεις (Elder Scrolls series, Sandbox games όπως το GTA4 κλπ). Πιστεύω ότι οταν είχαν περιορισμένο χώρο οι προγραμματιστές δούλευαν με περισσότερο μεράκι, πρόσεχαν πιο πολύ τι βάζανε μέσα στις κασσέτες και πετούσαν όσα είχαν λιγότερη σημασία.

Είναι ειρωνικό, αλλά τα (καλά) παιχνίδια στο N64 (το τελευταίο μηχάνημα με το "πρόβλημα" του περιορισμένου χώρου) ήταν πιο "γεμάτα", πιο χορταστικά από τα περισσότερα που έχω παίξει σε κονσόλα με CD ή άλλη, πιο σύγχρονη. Και ας ακούγεται fanboyιστικο, δεν με απασχολεί.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
[...]Είναι ειρωνικό, αλλά τα (καλά) παιχνίδια στο N64 (το τελευταίο μηχάνημα με το "πρόβλημα" του περιορισμένου χώρου) ήταν πιο "γεμάτα", πιο χορταστικά από τα περισσότερα που έχω παίξει σε κονσόλα με CD ή άλλη, πιο σύγχρονη. Και ας ακούγεται fanboyιστικο, δεν με απασχολεί.
μάλλον δεν παίζεις σωστά παιχνίδια, παίξε κανα Risen, Divinity II , Oblivion κτλ και θα χορτάσεις περιεχόμενο. Τώρα αν όμως ψάχνεις περιεχόμενο σε 3dfps και platforms ατύχησες γιατί εκεί ουσιαστικά ποτέ δεν υπήρχε για να υπάρχει τώρα...
 
Πλάκα πλάκα μας την έσπαγε τρελά να άλλάζουμε cd σε κονσόλες (PSX κυρίως) FF VII MTG κλπκλπ.
 
keropi είπε:
μάλλον δεν παίζεις σωστά παιχνίδια, παίξε κανα Risen, Divinity II , Oblivion κτλ και θα χορτάσεις περιεχόμενο. Τώρα αν όμως ψάχνεις περιεχόμενο σε 3dfps και platforms ατύχησες γιατί εκεί ουσιαστικά ποτέ δεν υπήρχε για να υπάρχει τώρα...
Νομίζω ότι ήδη ανέφερα το Oblivion στις εξαιρέσεις (Elder Scrolls Series). To πλούσιο περιεχόμενο σε FPS και 3D platforms υπήρχε, αν είχες την κονσόλα που τα υποστήριζε.
 
ΟΚ, δεν το είδα βγάζουμε τα rpg :)

Για τα FPS συμφωνώ γιατί γίνανε όλα μια ευθεία, αλλά στα platform; νομίζω είσαι υπερβολικός. Άνετα παίζεις πχ την σειρά Ratchet & Clank ή το Kameo (που είναι σχεδόν τα παλιότερα platforms αυτής της γεννιάς) και είναι ήδη γεμάτοι κόσμοι και μια χαρά... με ποιό του Ν64 συγκρίνεις;
 
Imgema είπε:
Για την εποχή μια χαρά ήταν τα 1-4 MB. Γιατί οταν βγήκαν τα CD, στις αρχές τις δεκαετίας, τι κάνανε? Κάτι χαζά FMV games στο MegaCD δεν τα λες παιχνίδια, έτσι δεν είναι? Τα 16bit μηχανήματα δεν είχαν τις δυνατότητες να εκμεταλλευτούν την χωρητικότητα ενός CD. Ακόμα και στα PC, τα παιχνίδια που υποστήριζαν CD-ROM το μόνο που είχαν παραπάνω (τότε) ήταν ενορχηστρωμένη μουσική, speech και extra Videos, τίποτα ουσιαστικό δηλαδή.
Απευθύνομαι σε εσένα γιατί έκανες quote κάποια από τα λεγόμενα μου, όχι γιατί έχω κάποιο άλλο πρόβλημα μαζί σου. Αυτό προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Κουβέντα κάνουμε, όπως ζήτησε και ο Wally.

Λοιποοόν...

Και μόνο που ξεκινάς λέγοντας "για την εποχή" απλώς αποδεικνύεις τα λεγόμενά μου. Και το 1980 έπαιζα Adventure στο Atari 2600 και ήταν απίστευτο αίσθημα για την εποχή, το ίδιο και το 1983 ο Spectrum που αγόρασα. Το ίδιο και το 1990 που πρωτοείδα το Golden Axe σε Megadrive. Αλλά η ερώτηση στο poll μιλάει για τα καλύτερα παιχνίδια γενικά και όχι "για την εποχή".

Imgema είπε:
Μονο όταν ήρθε η 5η γενιά και τα 3D γραφικά μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν κάπως τον χώρο αφού τα textures απαιτούσαν πολλά MB. Ακόμα και τότε όμως τα περισσότερα παιχνίδια τα γέμιζαν με FMV και άλλα "extra"

.........

Kαι τώρα που έχουν "άπειρη" χωρητικότητα με τα Dual Layer DVD και τα blu-ray τί κάνουν? Τα παραγεμίζουν με ποζέρικα hi-def videos. Εχουν καταντήσει τα games να μοιάζουν με ταινίες με αποτέλεσμα να χάνεται το interaction και ο παίκτης να κάθεται παθητικά και απλά να παρακολουθεί, συμμετέχοντας ελάχιστα.
Συγγνώμη, εγώ τι διαφορετικό γράφω;

Maddog είπε:
Εξηγούμαι: στην 6η γενιά θεωρώ ότι φτάσαμε σε σημείο εξαιρετικής ωριμότητας στα παιχνίδια ενώ παράλληλα υπήρχε ακόμα ένα αρκετά μεγάλο "εύρος" επιλογών.Την "ωριμότητα" θα την αντιπαραθέσω με την 5η γενιά που υπόφερε από τα πρωτόγονα 3D γραφικά και τα κολλήματα των κατασκευαστών με τεχνολογίες χωρις μέλλον (πχ FMV) και το εύρος επιλογών με την 7η γενιά που κατάντησε στο μεγαλύτερο ποσοστό να προσφέρει τα ίδια και τα ίδια, κυρίως FPS και Racing με τον αριθμό sequels να ξεπερνάει κάθε προηγούμενο.
Όσο για το RE2 του N64 που αναφέρεις, το θεωρώ ατυχές παράδειγμα. Κατ' αρχήν όταν βγήκε στο N64 η κονσόλα ήταν στο τέλος της ζωής της και προσπαθούσαν να μεγαλώσουν όσο γίνεται τα carts για να αντέξουν στον αδυσώπητο ανταγωνισμό. Ακόμα και έτσι, χρειάστηκε να κάνουν θαύματα συμπίεσης (μήπως γι'αυτό άργησε τόσο πολύ να βγεί; ) για να βολέψουν το RE2 την στιγμή που οι "άλλοι" έπαιζαν RE3 και το Code:Veronica απείχε ελάχιστους μήνες (που πολύ θα ήθελα να δω πως θα χώραγαν τα 2 GD-ROM του σε N64 cart...)
 
Αυτό που ήθελα να πω με το post μου είναι ότι όσο περισσότερο χώρο και άνεση έχουν οι developers, με τόσα ανούσια πράγματα τον γεμίζουν (που δεν έχουν να κάνουν με game content δηλαδή). Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, αλλά γενικά αυτήν την αίσθηση μου έδωσε η γενιά των CD, DVD κλπ. Ειδικά το άλμα από τα cartridge (1-4 ΜΒ) στα CD (600+MB) ήταν πολύ μεγάλο και οι developers δεν μπόρεσαν να το αξιοποιήσουν σωστά, για αρκετό καιρό.
 
Ας μεινουμε στο θεμα. Συζηταμε για το ποια γενια προσεφερε τα ποιοτικως καλυτερα παιχνιδια.
 
ευχαριστω για το βιντεο circleag
 
Για να επιστρέψουμε στο θέμα, εγώ θα πώ 4η γενιά. Ήταν η γενιά που έδωσε τίτλους που διαμόρφωσαν το gaming όπως το γνωρίζουμε σήμερα... Πολλά σημερινά παιχνίδια είναι sequels από τότε...
 
Πίσω
Μπλουζα