Γραφικά VS Gameplay

Εάν ένα παιχνίδι δεν έχει αξιοπρεπές gameplay μηχανισμούς όσο όμορφα και αν είναι τα γραφικά, δεν μπορεί να θεωρηθεί καλό. Εδώ όμως θα συμφωνήσω με τον Wally, οι μεγάλες triple AAA παραγωγές δεν νοείται να μην έχουν καλά γραφικά. Με καλά γραφικά βέβαια, υπονοώ αυτά που εκμεταλλεύονται στο μέγιστο τις τεχνικές δυνατότητες κάθε κονσόλας - Η/Υ. Αλλιώς π.χ. θα κρίνω τα καλά γραφικά στο Wii και αλλιώς στο PS3. Για indie παραγωγές μπορούμε να κάνουμε κάποια παραχώρηση στα γραφικά.

Τελικά όμως, ψηφίζω gameplay.
 
Πάντως, όσον αφορά τα γραφικά, προτιμώ artistic design από τεχνικά χαρακτηριστικά. Ποιο πολύ με νοιάζει αυτό που βλέπω να είναι ωραία σχεδιασμένο παρά να έχει πιο μεγάλη ανάλυση, normal mapping ή περισσότερα πολύγωνα. Προτιμώ τα γραφικά του Metroid Prime στο GC παρά τα γραφικά του Halo 3 στο 360 για παράδειγμα. Επίσης θεωρώ το Oboro Muramasa στο Wii ένα από τα πιο εντυπωσιακά games της γενιάς αυτής.
 
Για να μην υπαρξουν παρεξηγησεις...οταν μιλαω για γραφικα δεν εννοω αποκλειστικα αριθμο τριγωνων. Μιλαω και για το καλλιτεχνικο και το τεχνικο κομματι και οοοολλαααααα αυτα σε σχεση με τις δυνατοτητες της πλατφορμας,τη χρονολογια αναπτυξης και το οικονομικο μεγεθος του publisher.

Συμφωνω οτι το Muramasa (και το Odin Sphere) ειναι υπεροχα, λυπηθηκα που δεν τα ειδα στο 360 και περιμενω να δω την εκδοση του Muramasa στο Vita που θα ειναι ακομα καλυτερη.
 
Θα σταθώ στο πρώτο post που άνοιξε και τη κουβέντα…

Αναφορά στη Nintendo (για άλλη μια φορά) και το Wii U και τις επερχόμενες κονσόλες από Microsoft και Sony για να καταλήξουμε στην ερώτηση «gameplay ή γραφικά»

Τα παιχνίδια που δίδονται ως παράδειγμα, εκτός του ότι είναι μιας άλλης εποχής ακόμα και μεταξύ τους (pacman 80ʼ, golden axe ʼ89…), ήταν παιχνιδάρες με μοναδικό gameplay ΚΑΙ γραφικά!

Για τα σημερινά Halo, assassinʼs, κλπ…το ότι δεν αρέσουν σε κάποιους, δε σημαίνει ότι δεν διαθέτουν gameplay ή γραφικά…εντελώς υποκειμενικό!

Θα ρωτήσω το εξής…το Kick Off όλοι το ξέρετε, όσοι το έχετε παίξει σε ST και σε Amiga τι συμπέρασμα βγάλατε;;; Τότε που το έπαιζα στον ST μου και στην Amiga ενός φίλου, λόγω των ανύπαρκτων σχεδόν γραμμών του γηπέδου έχανα τον προσανατολισμό μου στον ST! Τα γραφικά ήταν σημαντικότατο μέρος του gameplay (πόσο τυχαίο είναι ότι ακόμα και σήμερα τα τουρνουά γίνονται σε Amiga και όχι σε ST…)

Δυσκολεύομαι να θυμηθώ καλογυαλισμένα παιχνίδια πατάτες…ακόμα και το Space Ace το έλιωσα στον ST μου ψάχνοντας μανιωδώς την επόμενη σωστή κίνηση.

Νομίζω ότι μπερδεύουμε εποχές, ηλικίες, διαφορετικά είδη παιχνιδιών (και εδώ χωράει πολύ κουβέντα)…για μένα δεν υπάρχει ganeplay ή γραφικά…το ένα συμπληρώνει το άλλο για να έχουμε το αποτέλεσμα που λέγεται video game και αυτό κρίνεται!

Και συμφωνώ με τα όσα έγραψε ο Wally!
 
grinder είπε:
Θα σταθώ στο πρώτο post που άνοιξε και τη κουβέντα…
Αναφορά στη Nintendo (για άλλη μια φορά) και το Wii U και τις επερχόμενες κονσόλες από Microsoft και Sony για να καταλήξουμε στην ερώτηση «gameplay ή γραφικά»

Τα παιχνίδια που δίδονται ως παράδειγμα, εκτός του ότι είναι μιας άλλης εποχής ακόμα και μεταξύ τους (pacman 80ʼ, golden axe ʼ89…), ήταν παιχνιδάρες με μοναδικό gameplay ΚΑΙ γραφικά!

Για τα σημερινά Halo, assassinʼs, κλπ…το ότι δεν αρέσουν σε κάποιους, δε σημαίνει ότι δεν διαθέτουν gameplay ή γραφικά…εντελώς υποκειμενικό!

Θα ρωτήσω το εξής…το Kick Off όλοι το ξέρετε, όσοι το έχετε παίξει σε ST και σε Amiga τι συμπέρασμα βγάλατε;;; Τότε που το έπαιζα στον ST μου και στην Amiga ενός φίλου, λόγω των ανύπαρκτων σχεδόν γραμμών του γηπέδου έχανα τον προσανατολισμό μου στον ST! Τα γραφικά ήταν σημαντικότατο μέρος του gameplay (πόσο τυχαίο είναι ότι ακόμα και σήμερα τα τουρνουά γίνονται σε Amiga και όχι σε ST…)

Δυσκολεύομαι να θυμηθώ καλογυαλισμένα παιχνίδια πατάτες…ακόμα και το Space Ace το έλιωσα στον ST μου ψάχνοντας μανιωδώς την επόμενη σωστή κίνηση.

Νομίζω ότι μπερδεύουμε εποχές, ηλικίες, διαφορετικά είδη παιχνιδιών (και εδώ χωράει πολύ κουβέντα)…για μένα δεν υπάρχει ganeplay ή γραφικά…το ένα συμπληρώνει το άλλο για να έχουμε το αποτέλεσμα που λέγεται video game και αυτό κρίνεται!

Και συμφωνώ με τα όσα έγραψε ο Wally!
[EDITED] Η αναφορα στο Wii U και στης νεες κονσολες εγειναι σαν προλογος για να φερω το θεμα εκει που ηθελα επειδη εδω μεσα σε ενα σωρο θεματα αναλωνομαστε σε κουβεντες για την ισχυ της καθε κονσολας για τα γραφικα κλπ.Που ειδες να συγκρινω εγω το Ghosts'n'Goblins πχ με το Halo 4 [EDITED];Aυτο που ανεφερα ειναι οτι πολλα παιχνιδια που καποτε ειχαν γραφικα που δεν συγκρινονται με την τωρινη γεννια ειχαν περισσοτερο ενδιαφερον σαν παιχνιδια γενικοτερα και τα θυμομαστε και τα τιμουμε μεχρι και σημερα και μερικοι απο μας φανατικα ενω παιχνιδια που κυκλοφορησαν ακομα και πριν δυο χρονια που λεει ο λογος ασχετα αν τα παιξαμε η οχι μας ειναι αδιαφορα καταληγοντας οτι δεν παιζουν ρολο τα γραφικα αλλα το Gameplay για μενα.Δεν συγκρινα τα γραφικα του Karnov και του shinobi για το αν ηταν καλα η οχι την εποχη που κυκλοφορησαν γιατι εννοοιται οτι δεν γεινεται να συγκρινουμε στον τεχνικο τομεα παιχνιδια του 80 με του 2013.Το Halo 4 μπορει να μην το γουσταρω για πολλους λογους αλλα δεν ειμαι τυφλος ωστε να μην παραδεχτω οτι ειναι υπεροχο και πανεμορφο οπτικα και για το Assassins Creed III που ανεφερα και το εχω το παιχνιδι και το εχω τερματισει αλλα ειπα ομως και οτι δεν γουσταρω παιχνιδια που ειναι σαν να παρακολουθω ταινια στον κινηματογραφο και το gameplay του ειναι ειναι ελαχιστο η χρειαζεται σε συγκεριμενα σημεια να παταω κανενα κουμπι η να κουναω το μοχλο μονο και μονο για να εξελιχθει καπως το gameplay και μετα να με πεταξει παλι κανενα βιντεο και να συνεχιστει η ωραια αυτη ταινια που καλητερα να παρουμε μπυρες και να αραξουμε παρα να κραταμε το gamepad νομιζοντας οτι παιζουμε.[EDITED]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ενα game που κατα την γνωμη μου συνδυαζε και τα δυο (γραφικα/gameplay)

και ηταν το κορυφαιο για την εποχη του,ηταν το Metal Gear Solid για το PS1. :)

 
grinder είπε:
Θα ρωτήσω το εξής…το Kick Off όλοι το ξέρετε, όσοι το έχετε παίξει σε ST και σε Amiga τι συμπέρασμα βγάλατε;;; Τότε που το έπαιζα στον ST μου και στην Amiga ενός φίλου, λόγω των ανύπαρκτων σχεδόν γραμμών του γηπέδου έχανα τον προσανατολισμό μου στον ST! Τα γραφικά ήταν σημαντικότατο μέρος του gameplay (πόσο τυχαίο είναι ότι ακόμα και σήμερα τα τουρνουά γίνονται σε Amiga και όχι σε ST…)
st είχα και έχω, έπαιζα μανιωδώς τότε kick off στον st μου και σε amiga φίλου αλλά και σε μαγαζια, όπως και εκείνος στον st μου. Δεν αποπροσανατολίστηκα ποτέ, όχι μόνο εγώ αλλά και οι amigoβιοι φίλοι που παίζαμε στον st.

Tα τουρνουά γίνονται σε amiga γιατί έχω την εντύπωση ότι οι πιο πολλοί παίκτες το γνώρισαν μέσω amiga και όχι λόγω κάποιας αρχικής επιλογής λόγω καλύτερων -αδιαμφισβήτητα- γραφικών (εάν κάνω λάθος ας με διορθώσουν οι γνώστες που ξέρω ότι έχουμε μεταξύ μας)

Οσον αφορά το gameplay vs graphics, η εύκολη απάντηση (και όχι λανθασμένη) είναι προφανώς ΚΑΙ τα δύο, αλλά...:

Δεν είναι τα καλά γραφικά εκείνο το στοιχείο που θα με κρατήσει σε ένα παιχνίδι στην περίπτωση που ως gameplay αρχίζει και πατατιάζει. Το έχω παρατήσει δίχως ενδοιασμούς.

Είναι όμως το καλό gameplay το στοιχείο εκείνο που με κρατάει σε ένα παιχνίδι που οπτικά/αισθητικά χωλαίνει...

Παράδειγμα: πριν λίγες μέρες έγραψα για το πόσο μου άρεσε το πιξελιασμένο resonance. Δεν ξέρω αν πρόκειται για μεγάλη ή μικρή εταιρία αλλά το αποτέλεσμα συνολικά ως παιχνίδι με ικανοποίησε απόλυτα!

Αντιλαμβάνομαι ότι τον νέο ηλικιακά gamer θα τον ξενίσει η δουλειά που έχει γίνει στα γραφικά αλλά αν σταθεί μόνο σε αυτό τότε χάνει την ουσία του παιχνιδιού έχοντας μάθει σε κάτι επιφανειακό.

Για τον γερο-gamer φυσικά απολύτως κανένα πρόβλημα αφού το πιξέλιασμα μαζί με το achievement score μου θύμισε και το GK1 το οποίο ξαναξεκίνησα μετά από... πολλά χρόνια.

Oπότε, προσωπικά ψηφίζω gameplay, αναζητώντας τα καλά γραφικά δίχως όμως να συμμετέχουν ισοβαρώς με το gameplay στην διαμόρφωση της άποψής μου για κάποιο παιχνίδι.
 
θα επιλέξω gameplay αν και είχα αμφιβολίες μέχρι που απέκτησα το πρώτο wii και αναθεώρησα εντελώς. ping pong με αστεία γραφικά τα οποία όμως καθόλου δε με χάλαγαν!!! :D Τέλος όσο πιο λίγα απαιτεί το gameplay για τα δικά μου θέλω τόσο το καλύτερο
 
Παρόλο που ασχολούμαι με graphics programming και θαυμάζω τις σύγχρονες engines, σνομπάρω απίστευτα τα γραφικά αν υπάρχει εθιστικό gameplay και με κρατήσει. Έχει τύχει να παίζω κάτι σαπίλες από άποψη γραφικών. Π.χ. Gurk στο android, μάλιστα όχι όπως φαίνεται στα screenshots αλλά χειρότερα, με unscaled screen, κουμπάκια από Java GUI, και να αναρωτιέμαι πως ένα τόσο primitive παιχνίδι που θα έβρισκες στα παλιά mobiles κάθομαι και ασχολούμαι μαζί του; Θυμάμαι και άλλες σαπίλες που έπαιζα (π.χ. kingdom of kroz 2) και σκεφτόμουνα πως δεν υπάρχει άλλος άνθρωπος που θα αφιέρωνε τον χρόνο του σε αυτό. Δεν ξέρω, έχω ανοσία. Πολλοί μου λένε ότι τα παιχνίδια που παίζανε παλιά στον Amstrad ή ακόμα και στην Amiga τα βλέπουν και αναρωτιούνται πως τα παίζανε αυτά! Εγώ στην καλύτερη ακόμα τα ψηφιδώτα pixels μου φαίνονται θεσπέσια, στην χειρότερη θα τα αγνοήσω. Μια εξαίρεση είναι τα πρώτα 3d games, ήταν τόσο χαμηλό το polygon count και τετραγωνισμένοι οι ήρωες που προτιμούσα 2d από αυτό. Αλλά πάλι δεν θα με χαλάσουν (πρόσφατα έπαιξα max payne ξανά, αστεία 3d models, lowres textures, αλλά κορυφαία εμπειρία). Από την άλλη μπορεί να το βλέπω ιστορικά. Αλλά και προγραμματιστικά. Δεν κυνηγώ το eye candy. Αν υπάρχει δεν με χαλάει και θα το θαυμάσω. Αλλά δεν τρελαίνομαι κιόλας.

Από την άλλη δεν μπορώ να καταλάβω κάποιον που με ρωτάει με απορία για ένα σύγχρονο παιχνίδι π.χ. "Μα πως παίζεις το Borderlands, δεν έχει ωραία γραφικά. Γιατί δεν παίζεις Call of Duty;". Δηλαδή άμα βλέπανε και τα πιο retro που παίζω κατά καιρούς θα πηδούσαν! :)

p.s. Και κλασικό παράδειγμα το Wii. Πέρα από το ότι δεν με νοιάζουν τα γραφικά αφού είναι πολύ έξυπνο μηχάνημα με φοβερούς τίτλους, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί λένε όλοι "Ααα τι χάλια είναι τα γραφικά του Wii, αίσχος!". Μου φαίνονται αρκετά, και σε μερικούς πολύ καλούς τίτλους φοβερά. Φυσικά δεν συγκρίνω με PS3 ή Xbox360 ή PC. Αλλά νοιώθω πως η τεχνολογία έχει ξεφύγει τόσο πολύ που ότι παιχνίδι και να διάλεγα στην τύχη πριν από 5-6 χρόνια τα γραφικά του θα ήταν τουλάχιστον φοβερά. Το ξέρω πως υπάρχουν ατέλειες, δεν υπάρχει antialiasing, τα textures είναι lowres, δεν έχει φοβερές σκιές, κλπ. άμα κάνεις τη σύγκριση δεν είναι τόσο καλά όσο άλλες κονσόλες, αλλά στα μάτια μου είναι περισσότερο από ικανοποιητικά. Έτσι παραξενεύομαι με τον κόσμο που λέει "Ααα, το Wii-U πάλι αίσχος specs έχει". Τελευταία φορά που τα είδα ήταν πολύ καλά, μπορεί όχι nextgen, αλλά αν ένα αρχαίο Wii έβγαζε τέτοια παιχνίδια who cares? Οι graphics hogs μήπως :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Optimus είπε:
Από την άλλη δεν μπορώ να καταλάβω κάποιον που με ρωτάει με απορία για ένα σύγχρονο παιχνίδι π.χ. "Μα πως παίζεις το Borderlands, δεν έχει ωραία γραφικά. Γιατί δεν παίζεις Call of Duty;". Δηλαδή άμα βλέπανε και τα πιο retro που παίζω κατά καιρούς θα πηδούσαν! :)
Το call of duty παίζει να έχει και τα χειρότερα γραφικά ανάμεσα στα FPS.
 
Android είπε:
Το call of duty παίζει να έχει και τα χειρότερα γραφικά ανάμεσα στα FPS.
Ναι, δεν τα πολυξέρω. Call of Duty ήταν, Battlefield ήταν, θα σε γελάσω, κάποιο από αυτά. Πρέπει να μου είχε δείξει κάποιος φίλος το Battlefield, μου φάνηκε σαν επισόδεια από διαφορετικά σενάρια μάχης, στην θάλασσα, στην έρημο με τανκς, σαν στρατιώτης, σαν πολλά μικρά γραμμικά κομμάτια δράσης για να χαζεύεις τα γραφικά απλά. Αυτό είναι και μια άλλη μάστιγα της μανίας με τα graphics. Cut scene, linear πορεία, cut scene ξανά, κλπ. Γιατί ο κόσμος θέλει να δει ταινία και λίγο μόνο μπαμ μπουμ. Μου λείπουν τα παλιά fps που είχε και λίγο exploration, easter eggs, κλπ.

p.s. Να προσθέσω, εξαίρεση στο technical κομμάτι είναι αν μια κακιά engine κάνει κακό στο gameplay, π.χ. πολύ χαμηλό frame rate. Εκεί και πάλι θα προτιμήσω λίγο χειρότερα γραφικά για χάρη της ταχύτητας (άμα δεν μπορούν ή δεν προλαβαίνουν να κάνουν optimizations στον κώδικα δηλαδή).

p.p.s. Και μετά είναι και θέμα αισθητικής. Βγαίνουν κάτι FPS με τις super-duper engines ας πούμε, αλλά τα γραφικά μια μουντίλα. Παλαιότερα ας πούμε βρίσκαμε πολύ πιο όμορφα τα γραφικά του Unreal Tournament 2004 σε σχέση με το Doom 3 που είχε πιο καινούρια engine. Γιατί το πρώτο είχε πολύ ωραία χρώματα και το δεύτερο μουντίλα και σκοτίνια. Που είναι οι υπέροχοι κόσμοι με έντονα χρωματάκια; Πρέπει να παίξω Nintendo για να ξαναζήσω λίγο χρώμα; (Επίσης αυτή η εξέλιξη μου άρεσε στο Borderlands 2 έναντι του 1. Χρωματιστοί ουρανοί και διαφορετικά χρωματικά τοπία σε αντίθεση με μουντίλα γκριζίλα ερημίλα).
 
stayros είπε:
Ενα game που κατα την γνωμη μου συνδυαζε και τα δυο (γραφικα/gameplay)και ηταν το κορυφαιο για την εποχη του,ηταν το Metal Gear Solid για το PS1. :)
Ναι όντως το MGS συνδύαζε και τα δύο και έδινε ένα καλό αποτέλεσμα. Αν μιλάμε όμως για την εποχή που κυκλοφόρησε, το Ocarina είχε πιο δυνατά γραφικά, ίσως και το Banjo Kazooie ή το Turok 2. Βέβαια μιλάμε για διαφορετικές κατηγορίες παιγνιδιών, στη μία απεικονίζονται μυθικοί κόσμοι και στην άλλη ρεαλιστικοί, όμως η διαφορά στα γραφικά είναι αισθητή.
 
Θα 'θελα να προσθέσω ότι ένα πράγμα που μ' εκνευρίζει σε αρκετά indie games είναι ότι προσπαθούν να σε ξεγελάσουν με τα "αρτιστικά" γραφικά τους και το ελκυστικό τους γενικά παρουσιαστικό ενώ το gameplay τους είναι μια απ' τα ίδια και εντελώς βαρετό. Επίσης μ' εκνευρίζουν τα indie games που ποντάρουν στο "retro feeling" με τα ψευτο-ρετρό γραφικά τους ενώ από άποψης gameplay τους λείπει η μαγεία που είχαν αρκετά παλιά παιχνίδια και μας έκαναν να τ' αγαπήσουμε. Λίγα είναι τα καλά indie games που και σωστό retro feeling έχουν και μερικές φορές βελτιώνουν παλιές φόρμουλες από άποψης gameplay.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και τα δύο από μένα καθώς

α) τι να το κάνω το παιχνίδι να έχει τέλεια γραφικά φοβερά χρώματα και δε συμμαζεύεται και όταν πας να κουνήσεις τον χαρακτήρα σέρνεται

β) ωραία να είναι το παιχνίδι με φοβερό gameplay και να κάνεις παπάδες αλλά αν το φόντο είναι ένα μουντό μονόχρωμο, ε δε σε πολυτραβάει κιόλας να το προχωρήσεις.
 
Εννοειται για μενα οπως και για τους περισσοτερους και τα 2 χρειαζονται.Δυστυχως αυτη η γενια δεν εφτασε τα γραφικα που περιμενα να δω σε fps σε racing κλπ.Με το xbox 360 πριν 12-13 χρονια ημουν ευχαριστημενος και ειχα χορτασει παιχνιδι με το επιπεδο γραφικων-gameplay που ειχαν τα παιχνιδια αλλα οχι με αυτη την γενια.Εχει παιχνιδια με καλα γραφικα αλλα εμενα δεν μου αρκουν.Αν δεν δω φωτορεαλιστικα γραφικα στο επιπεδο που θελω δεν θα ασχοληθω.

Το επιπεδο που θελω το φτανει η unreal engine 5 με το βιντεο που ειδαμε.Περιμενω λοιπον αναλογη ποιοτητα σε παιχνιδια fps-racing κλπ με διαφορες τοποθεσιες οπως ζουγκλα-πολεις κλπ.Για να δουμε αν θα εχουν αυτη την ποιοτητα τα παιχνιδια του ps5.Φαινεται αρχιζει να εχει ενδιαφερον ο οπτικος τομεας μετα απο πολλα χρονια.

Γενικα το ενδιαφερον για τα πολυ καλα γραφικα το βλεπουμε και στο ενδιαφερον απο τους gamers για αγορα μιας καλυτερης καρτας γραφικων.Αν δεν υπηρχε τεραστιο ενδιαφερον για νεα καλυτερα γραφικα θα ειχαν μεινει οι περισσοτεροι gamers με καρτες γραφικων 10ετιας.


Tωρα οσον αφορα τα ρετρο η εικονα στα γραφικα για μενα παιζει τεραστιο ρολο.Τα ιδια ρετρο παιχνιδια τα εχω δει σε τρισαθλια απεικονιση hd που δεν μπορω να τα παιξω με τιποτα η με μετρια προς καλη απεικονιση με καλα φιλτρα σε hd αλλα και σε απεικονιση που τα γραφικα τους με μαγευουν και μου φαινονται απιστευτα σε μια ποιοτικη crt.

Δεν ηταν ομως απλα τα πραματα για να δω τα γραφικα που θελω στα ρετρο.Πιο δυσκολα ηταν για τους emulators.Χρειαζοταν υπομονη-τυχη-ψαξιμο-γνωσεις + extra χρηματα για να μπορω εκτος το απιστευτο game play στα ρετρο παιχνιδια να εχω και τα φοβερα τους ρετρο γραφικα.

Οταν λεω ρετρο γραφικα αναφερομαι στην αυθεντικη απεικονιση των παιχνιδιων που σημαινει crt τεχνολογια.Δηλαδη μια τεχνολογια που ανηκει στο παρελθον.

Δεν ηταν ευκολο να βρω τις crt τηλεορασεις που ηθελα.Δεν εχουν ολες οι crt την ιδια ποιοτητα και πολλες εχουν γραψει πολλες χιλιαδες ωρες λειτουργιας και μπορει να ειναι στα τελευταια τους.Εχει και καποιο ρισκο η αγορα μιας παλιας crt τηλεορασης.Ευτυχως οι crt που εχω εχουν την εικονα που θελω και ειναι μεχρι στιγμης κομπλε.

Γενικα δεν μου αρκει μονο η φοβερη και σωστη αναλυση των παιχνιδιων.Πρεπει και η λαμψη του χρωματος απο τον φωσφορο να ειναι σε υψηλα επιπεδα και οι ιντσες της τηλεορασης να ειναι κομπλε για την απεικονιση.Στην crt μου βλεπω το crt χρωμα στα ρετρο σε φοβερα επιπεδα που δεν μπορει να το δειξει ετσι σε καμια συγχρονη οθονη.To χρωμα σε συνδυασμο με το πολυ υψηλο contrast της crt τηλεορασης μου βγαζει ενα μαγευτικο αποτελεσμα χρωματων για τα ρετρο που δενει με την σωστη αναλυση και γενικα με τις αναλυσεις της crt (aperture grille η shadow mask) και βλεπω ενα φοβερο αποτελεσμα.Με την κινηση στις crt ειμαι κομπλε για το θεμα της καθαροτητας.

Ειχα παρει και μια samsung crt tv που αν και ειχε φοβερη αναλυση στα παιχνιδια δεν εφτανε το contrast και η λαμψη στο χρωμα στα επιπεδα που ηθελα.Ειχε μεγαλυτερο contrast και λαμψη χρωματος σε σχεση με καινουργιες led-oled που εχω δει αλλα εγω ηθελα και αλλο για να ειμαι ευχαριστημενος.

Ευτυχως εψαξα ολο το service menu και ειχε καποιες επιλογες ωστε να φτασει την ποιοτητα που ηθελα σε contrast και λαμψη χρωματων.Τωρα τα παλια παιχνιδια δειχνουν απιστευτα και στην crt tv samsung.Πχ λαμπυριζουν χωρις να δειχνουν κορεσμενα τα χρωματα η υπερβολικα.Στις αντιθεσεις με το μαυρο βλεπω μια πανδαισια λαμπερων χρωματων και το φοβερο χρωμα σε συνδυασμο με την μασκα της crt βγαζει ενα απιστευτο αποτελεσμα.Απιστευτο για εμενα γιατι καποιος αλλος πχ μπορει θελει λιγοτερη λαμψη η διαφορετικη εικονα με φιλτρα στην lcd και
γενικα με τις απαιτησεις που εχει καποιος απο τα ρετρο.

Οπως και στα ρετρο ετσι και με την συγχρονη εικονα στα καινουργια παιχνιδια αλλος ειναι ευχαριστημενος με τα 720p αλλος με 1080p αλλος μονο με 4k+ και αλλος δεν εχει κανενα προβλημα να παιζει συγχρονα παιχνιδια στα 480p η να βλεπει ταινιες με 144p που εχει το youtube στην χαμηλοτερη αναλυση.Αλλος αγοραζει oled με αρκετες χιλιαδες ευρω για περισσοτερο contrast και καλυτερο χρωμα στις hd και αλλος ειναι κομπλε με ενα χαμηλο contrast και φτωχα χρωματα.Αλλος ειναι ευχαριστημενος με 60hz στα συγχρονα παιχνιδια και αλλος μονο με 240hz στην hd κλπ κλπ
 
Τελευταία επεξεργασία:
Το επιπεδο που θελω το φτανει η unreal engine 5

Tελικα τα φοβερα γραφικα που ειχα δει στο βιντεο για ps5 στο demo παιχνιδι που ειναι σαν το tomb raider δεν τα ξαναειδα στα gameplay παιχνιδια που παρουσιαστηκαν μετα...Ειπα και εγω...μα τοσο ωραια γραφικα θα εχουν τα παιχνιδια?? :biglaugh::biglaugh::biglaugh:

Παντως στο θεμα των γραφικων για τα παλια παιχνιδια 80ς 90ς γινεται χαμος με upscalers - hdmi μετατροπεις κλπ και σε καποιους πιο πολυ κοστιζουν τα παλια γραφικα στις ρετρο κονσολες 80ς 90ς απο τα καινουργια γραφικα στις κονσολες αυτης της γενιας.

Αλλοι εχουν δωσει 400 - 500 ευρω για να αγορασουν το framemeister ωστε τα γραφικα των ρετρο κονσολων να ταιριαζουν στις hd τηλεορασεις της εποχης και αλλοι με λιγοτερα χρηματα αγοραζουν καινουργιες καρτες γραφικων και καινουργιες κονσολες αυτης της γενιας για καλα γραφικα στα συγχρονα παιχνιδια...
 
Και ενα βιντεο που βλεπουμε πως φαινονται τα γραφικα σε hd οθονη σε ενα retro παιχνιδι με τρομερο gameplay με η χωρις φιλτρο hlsl.Οσο καλο και να ειναι το gameplay στα retro παιχνιδια τα γραφικα μπορουν να μειωσουν η να ανεβασουν την διασκεδαση.

 
Πίσω
Μπλουζα