serano915 έχεις δίκιο. Δεν εμβαθύνει ο Ξενόπουλος. Περιγράφει όμως πολύ καλά.
Η "Μεγάλη Αγάπη" δεν σου άρεσε; Εμένα είναι από τα αγαπημένα μου. Ρωμαίος και Ιουλιέτα με χάπι εντ
. Παίρνουμε εκδίκηση από τον Σαίξπηρ
Δεν διαδραματίζεται στην Κέρκυρα αλλά στη Ζάκυνθο και μάλιστα στις πρώτες σελίδες οι ήρωες αντικρύζονται σε μια παράσταση όπερας στο νησί και ο συγγραφέας δείχνει την περηφάνια των Ζακυνθινών που φιλοξενούσαν στο θέατρό τους διάσημους ιταλικούς θιάσους.
Η Κέρκυρα εμφανίζεται σε πολλά βιβλία ως σταθμός του πλοίου στα ταξίδια προς Ιταλία αλλά, όσο μπορώ να θυμηθώ, μόνο έτσι.
Η "Αναδυομένη", αν και διάσημη, δεν μου άρεσε ως βιβλίο. Η επιλογή της Κλέλιας μου φαινόταν χαζή (και σ' αυτό θα συμφωνήσω μαζί σου). Και το δραματικό τέλος, εντελώς άσκοπο. Ο "Κόκκινος Βράχος" αντίθετα δικαιολογούσε πλήρως το τραγικό κλείσιμο.
Το "Αρραβωνιασμένοι στα Ψέματα" μου είχε φανεί ανόητο σε σημείο αηδίας και πολύ κακογραμμένο. Καθόλου δεν κατάφερε να με κερδίσει η ιστορία.
Το "Στέλλα Βιολάντη" δυνατό. Από τα καλύτερα του Ξενόπουλου. Μου τα χαλούσε μόνο το τραγικό του θέματος.
Το "Άπιστη" ούτε που το θυμάμαι #) Είναι αυτό με τον πρωταγωνιστή να παντρεύεται διαδοχικά δύο αδελφές;
Ο "Κατήφορος", άλλη διασημότητα του Ξενόπουλου, δεν κατάφερε να μ' αγγίξει, ακριβώς εξαιτίας του θέματος. Ίσως, αν το διάβαζα τώρα, του έδινα μεγαλύτερο βαθμό
. Στην εφηβεία μου όμως (όπου ήμουν και τρελά ρομαντική σε όλα τα περί έρωτα) αδυνατούσα να καταλάβω μια ηρωίδα που φαίνεται να αγαπάει το σεξ για το σεξ. Γιατί είναι φανερό ότι στα πρώτα "σκαλοπάτια" που κατεβαίνει η Ρόζα, γουστάρει και το κάνει. Κι αυτό καλογραμμένο όμως. Ιδιαίτερη εντύπωση μου είχε κάνει η σκηνή με τον αδελφό της να πηγαίνει ως πελάτης στο πορνείο και να φρικάρει.
Το "Φάντασμα" ομοίως πέρασε και δεν άγγιξε για μένα. Δεν με τρόμαζε το θέμα αλλά δεν μ' αφορούσε. Ούτε η σειρά με την Κονιόρδου μου άρεσε.
Το "Γκιοβάννα" αγοράστηκε και διαβάστηκε μαζί με το "Λίζα" και γι' αυτό πήγε άπατο
. Άσε που το "ψυχολογικό" του θέματος μου φαινόταν μεγάλη μπαρούφα. Γίνεται να γουστάρεις τόσο πολύ μια γυναίκα κι όταν επιτέλους την κρατάς στην αγκαλιά σου και την φιλάς, να ξενερώνεις τόσο αυτόματα; Υποθέτω ότι ο Ξενόπουλος προσπαθούσε να προσεγγίσει έμμεσα τη διαφορά μεταξύ ομορφιάς και σεξουαλικότητας αλλά μάλλον το πήγε τόσο έμμεσα που δεν του βγήκε. Για μένα τουλάχιστον.
Το "Οι σύζυγοι της Νίνας" ούτε κρύο ούτε ζέστη. Μου άφησε και πικρή αίσθηση τότε η επιστροφή στον μεγαλύτερο σύζυγο (αχ η απολυτότητα της νιότης
)
Το "Αφροδίτη" συμπαθητικό. Δεν με τρέλανε όμως. Το έσωσε λίγο η επιστροφή της παιδικής φίλης Αγνής στο τέλος.
Γενικά τον Ξενόπουλο τον διάβασα σε μια προηγούμενη φάση της ζωής μου. Εξαιτίας του νεαρού της ηλικίας, του συγχωρούσα πιο εύκολα τις λογοτεχνικές ελλείψεις, γι' αυτό και κόλλησα με τα έργα του. Εξαιτίας του ίδιου νεαρού όμως, είχα και πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις. Συμπαθητική ηρωίδα (κανόνας απαράβατος) ερωτεύεται συμπαθητικό ήρωα (ή έστω παραστρατημένο που μπαίνει στον ίσιο δρόμο) κι ο έρωτάς τους τελειώνει με χάπι εντ. Απλά πράγματα
Γι' αυτό δράματα, τραγικά φινάλε, πιο μπλεγμένες πορείες, δεύτεροι γάμοι, απιστίες κι άλλα τέτοια ρεαλιστικά δεν φιγουράρουν στις προτιμήσεις μου.