Δασυνόμενες λέξεις ...

Μα hουπάρκhεϊ ακόμεε ντασέια; (Μα υπάρχει ακόμη δασεία ;)

iliekater είπε:
Πάντως , αξίζει να μην αγνοούμε και ένα πράγμα : οι ίδιοι ο ιαρχαίοι δεν ήταν φανατικοί με τους τόνους και τα πνεύματα . Αυτή η πολυτονία και η πολυπνευμονία ( ! ) ήταν ιδέα των λόγιων , σε μία εποχή που ήδη είχε ξεχαστεί η αρχαία προφορά .
Σωστόν!!! Αν και, για να είμαστε ακριβείς, μόνο τα πνεύματα έγραφαν κι όχι τους τόνους. Οι αρχαίοι, σε αντίθεση μ' εμάς, ήταν λογικοί και πρακτικοί άνθρωποι. Γύρω στο 400 π.Χ. δεν δίστασαν να κάνουν μία ριζική μεταρρύθμιση στον τρόπο γραφής τους. Μιλάμε για μεταρρύθμιση πολύ πιο σημαντική από αυτή που ζήσαμε εμείς με την κατάργηση του πολυτονικού. Για παράδειγμα η ΚΟΡΗ, πριν τη μεταρρύθμιση γραφόταν ϘΟΡΕ. Το πρώτο γράμμα ήταν το κόππα, ένα λαρυγγικό κάππα που καταργήθηκε αλλά επέζησε στο αριθμητικό σύστημα και συμβολίζει το 90. Ο συγγενής του στο λατινικό αλφάβητο είναι το Q, στο εβραϊκό αλφάβητο το qôph (ק), και στο αραβικό το qāf (ﻕ).

Η προσωπική μου θέση είναι κατά του πολυτονικού. Το βρίσκω εντελώς ασύμβατο με τη Νεοελληνική. Δεν έχω βέβαια κανένα πρόβλημα να το βλέπω στα γραπτά άλλων, εφόσον το έχουν ως αισθητική επιλογή, αλλά όπως και να 'χει θεωρώ ότι φορτώνει άσκοπα τον γραπτό λόγο.

Τον προφορικό, φυσικά τον αφήνει αδιάφορο, εφόσον δεν κάνουμε ούτε το ανέβασμα της οξείας, ούτε το ανεβοκατέβασμα της περισπωμένης, ούτε προφέρουμε τις (πρώην) δασυνόμενες λέξεις ως πραγματικά δασυνόμενες. Αν νιώθαμε τη δασεία στις λέξεις ήλιος και ημέρα, θα λέγαμε αυτομάτως ανθηλιακό και πενθήμερη. Έλα όμως που ο απλός ομιλητής θέλει να το ακούει το "τ" του αντί- και του πέντ-, κι έτσι είναι σαφής η ετυμολογία και δεν πηγαίνει το μυαλό του σε άνθος και πένθος! Το λαϊκό αντηλιακό καλά κρατεί, ενώ απ' την άλλη την πενταήμερη των σχολείων την θεωρούν αδίκως βαρβαρισμό, ενώ είναι μία απόλυτα φυσιολογική λέξη, σχηματισμένη με τους κανόνες της Νέας Ελληνικής.

Παραθέτω μερικά ακόμη πράγματα για τη δασεία όπως ακριβώς τα έχω γράψει σε κάποιο άλλο φόρουμ (Λέσχη του Βιβλίου):

Λέμε π.χ. από συνήθεια «αφʼ ότου έφυγα», επειδή το ότου δασυνόταν. Αυτό όμως είναι ένα απολίθωμα της αρχαίας γλώσσας μέσα στη νέα. Θ' ακουστεί γελοίος ή ακατανόητος όποιος επιμένει να μετατρέπει το π σε φ πριν από κάθε δασυνόμενη λέξη. Ποιός θα πει π.χ. «αφʼ όσο ξέρω» ή «πάμε αφʼ όποιον δρόμο θέλεις»;

Και φυσικά το σημερινό φ δεν είναι δασυνόμενο αλλά τριβόμενο, επομένως η σημερινή προφορά του είναι διαφορετική από αυτήν που είχε στην κλασική Ελληνική, που στην ουσία ήταν ένα π συνοδευόμενο από εκπνοή (το h που λέγατε). Γι' αυτό και η λατινική μεταγραφή του είναι ph κι όχι f (philosophia, Phaestus, Delphi).

Άλλο παράδειγμα: η λέξη καθημερινός δεν λέει από μόνη της στον απλό Νεοέλληνα ότι το πρώτο συνθετικό της είναι το κατά. Οι πιο πολλοί νομίζουν ότι είναι το κάθε. Φυσικά, αν είχαμε ακόμα την αρχαία προφορά όλα θα ήταν διαφανέστατα: κατά + hημερινός = κατ' + hημερινός = κατhημερινός. Κι επειδή υπήρχε ιδιαίτερο σύμβολο για το δασυνόμενο τ, το θήτα, θα έγραφαν βεβαίως καθημερινός και θα πρόφεραν /katʰēmerinós/ (ē = μακρό ε). Έλα όμως που δεν την έχουμε πια αυτήν την προφορά...
 
Sofologiotatos είπε:
Σωστόν!!! Αν και, για να είμαστε ακριβείς, μόνο τα πνεύματα έγραφαν κι όχι τους τόνους. Οι αρχαίοι, σε αντίθεση μ' εμάς, ήταν λογικοί και πρακτικοί άνθρωποι.
Αν και οι γνωσεις μου στο συγκεγκριμμενο θεμα ωχρειουν σε σχεση με αντιστοιχες αλλων ,θα τολμησω να πω ...

Ναι αλλα οι αρχαιοι δεν ειχαν τις δικες μας ευκολιες οσων αφορα τα μεσα γραφης (στυλο-blanco-φτηνο χαρτι - τυπογραφια e.t.c.) .Καποιες <<θυσιες>>

στο γραπτο λογο μπορει να εγιναν στο βωμο της αναγκαιοτητας προς οφελως της μαζικοτητας/ταχυτητας λογω των υπάρχοντων μεσων γραφης και οχι τοσο της ευκολιας εκμαθησης .

Μια υποθεση κανω ...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και σωστά την κάνεις. Αλλά η καταγραφή της τονικής μελωδίας είναι μάλλον περιττή. Κι εφόσον η απουσία της στον γραπτό λόγο δεν προκαλεί αμφισημίες, είναι κάτι που δεν το κάνει καμία γλώσσα - τουλάχιστον της δικής μας γλωσσικής οικογένειας, της Ινδοευρωπαϊκής.*

Ακόμα και γλώσσες που σήμερα εξακολουθούν να έχουν περίπλοκες τονικές μελωδίες, δεν τις καταγράφουν. Τα Σερβοκροατικά είναι ένα καλό παράδειγμα, ειδικά όπως ομιλούνται στη Βοσνία. Αλλά στη γραφή, ούτε καν σημειώνουν τον βασικό τονισμό. Το ίδιο και τα Νορβηγικά, τα Σουηδικά, τα Λιθουανικά. Κανένα τονικό σημάδι. Και μιλάμε για γλώσσες που οριστηκοποίησαν τη γραφή τους σε μετα-Γουτεμβέργια εποχή. Δεν είναι λοιπόν τεχνικό το ζήτημα, αλλά έχει να κάνει με το πόσο ουσιώδης είναι αυτή η καταγραφή.

Είναι τόσο περιττό όσο θα ήταν να γράφαμε την προφορά με κάθε λεπτομέρεια. Π.χ. στη λέξη κακή, να γράφαμε το δεύτερο "κ" με άλλο σύμβολο επειδή δεν προφέρεται στον λάρυγγα αλλά στον ουρανίσκο. Μία τέτοια διάκριση την έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες στην προ-Ευκλείδια γραφή (πριν τη μεταρρύθμιση), όταν έγραφαν το ένα με κόππα και το άλλο με κάππα. Αλλά όπως είπα πριν, κατάργησαν τη γραπτή αυτή διάκριση. Η εκάστοτε προφορά του "κ" είναι ξεκάθαρη πλέον ανάλογα με το φωνήεν που ακολουθεί.

Στη γλώσσα μας, ο μουσικός τονισμός της κλασικής Ελληνικής έχει πάψει να υπάρχει ήδη από την προ Χριστού εποχή.

* Υπάρχουν όμως και οι λεγόμενες τονικές γλώσσες, όπου η καταγραφή του τονισμού έχει απόλυτη σημασία. Π.χ. στα Γιορούμπα (μία γλώσσα της Νιγηρίας), bẹ̀ (με βαρεία, δηλ. χαμηλή νότα) σημαίνει «ικετεύω», bẹ (άτονο, δηλ. με μεσαία νότα) σημαίνει «μπροστά», και bẹ́ (με οξεία, δηλ. ψηλή νότα) σημαίνει «κόβω». Η πιο διάσημη τονική γλώσσα είναι τα Κινέζικα, με άπειρα παραδείγματα ανάλογα με αυτά που έδωσα για τα Γιορούμπα.
 
Νομίζω οτι και στα Ελληνικά οφείλει σε ορισμένες περιπτώσεις να υπάρχει κάποιος τονισμός. Για παράδειγμα: "Ευλογία και Ευλογιά"
 
Φυσικά. Γι' αυτό και έχουμε κρατήσει τον απλό τόνο, είναι χρήσιμος. Εγώ έλεγα ότι καλώς καταργήθηκε το πολυτονικό, εφόσον ένα σημάδι είναι υπεραρκετό.

Απλώς ανέφερα ότι υπάρχουν και γλώσσες που δεν έχουν καν τόνο, αν και θα τους ήταν εξίσου απαραίτητος όσο είναι και στα Ελληνικά (π.χ. Βουλγαρικά, Σλοβενικά, Ρουμανικά, Ρωσικά, Αλβανικά). Κλασικό παράδειγμα από τα Ρωσικά: мукá (μουκά) = αλεύρι, мýка (μούκα) = βάσανο. Αλλά οι Ρώσοι γράφουν τόνους μονάχα στα σχολικά βιβλία. Στα βιβλία και στον Τύπο, τα Ρωσικά γράφονται ατόνιστα. Επιλογή τους. :)
 
Για παράδειγμα η ΚΟΡΗ, πριν τη μεταρρύθμιση γραφόταν ϘΟΡΕ. Το πρώτο γράμμα ήταν το κόππα, ένα λαρυγγικό κάππα που καταργήθηκε
Βέβαια , αυτό το αλλόφωνο συνεχίζει να ζει και στις μέρες μας , γι'αυτό και είναι το αγαπημένο μου γράμμα !

Αν κοιτάξετε αριστερά , θα δείτε γιατί είμαι ένας γνήσιος φωτισμένος (iluminati) :D

Για παράδειγμα λέμε κοιμάμαι , αλλά λέμε qόσμος !
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για παράδειγμα η ΚΟΡΗ, πριν τη μεταρρύθμιση γραφόταν ϘΟΡΕ. Το πρώτο γράμμα ήταν το κόππα, ένα λαρυγγικό κάππα που καταργήθηκε
Βέβαια , αυτό το αλλόφωνο συνεχίζει να ζει και στις μέρες μας , γι'αυτό και είναι το αγαπημένο μου γράμμα !

Αν κοιτάξετε αριστερά , θα δείτε γιατί είμαι ένας γνήσιος φωτισμένος (iluminati) :D

Για παράδειγμα λέμε κοιμάμαι , αλλά λέμε qόσμος !
 
Kambia είπε:
Πρόσφατα είχα μια ωραία συζήτηση περί πολυτονικού συστήματος η οποία με έκανε να "δω" το θέμα τελείως διαφορετικά. Μάλιστα έχω αρχίσει να μαθαίνω πολυτονικό σύστημα :D (μέχρι πρότινος έγραφα άτονα!!!)
Δυστυχώς δεν είχα την τύχη να το διδαχθώ καθόλου μια και όταν ξεκίνησα το σχολείο ήταν η πρώτη χρονιά που εφαρμόστηκε το μονοτονικό.

Γενικά:

Η χρήση της δασείας ήταν ουσιαστικά ένα γράμμα που προφερόταν παλαιότερα πάνω-κάτω οπως τὸ γερμανικο h (καὶ γραφόταν Η). Όταν ἔπαψε νὰ προφέρεται, αρχισε νὰ χρησιμοποιείται η δασεία σὰν πιὸ διακριτικὸς τρόπος γιὰ νὰ σημειωθεί η θέση του Η. Η δὲ ψιλὴ ήταν τὸ συμμετρικό της δασείας: ἡ έλλειψη του παλαιότερου Η.

Επίσης ισχύουν και τα όσα ανέφερε η Juanita στο παραπάνω ποστ της :)
Αυτά ακριβώς έλεγα κι εγώ στην κόρη μου όταν πήγαινε στο Γυμνάσιο και για πρώτη φορά ήρθε σε επαφή με το πολυτονικό...

Της έλεγα για τη διαφορά ενός δασεινόμενου φωνήεντος και αυτό το h που θα ακουγόνταν στην αρχή της λέξης...

Και ξέρεις τι μου απάντησε το ****παιδο;

"hέστηκα!!! με δασεία"
 
Kambia είπε:
Πρόσφατα είχα μια ωραία συζήτηση περί πολυτονικού συστήματος η οποία με έκανε να "δω" το θέμα τελείως διαφορετικά. Μάλιστα έχω αρχίσει να μαθαίνω πολυτονικό σύστημα :D (μέχρι πρότινος έγραφα άτονα!!!)
Δυστυχώς δεν είχα την τύχη να το διδαχθώ καθόλου μια και όταν ξεκίνησα το σχολείο ήταν η πρώτη χρονιά που εφαρμόστηκε το μονοτονικό.

Γενικά:

Η χρήση της δασείας ήταν ουσιαστικά ένα γράμμα που προφερόταν παλαιότερα πάνω-κάτω οπως τὸ γερμανικο h (καὶ γραφόταν Η). Όταν ἔπαψε νὰ προφέρεται, αρχισε νὰ χρησιμοποιείται η δασεία σὰν πιὸ διακριτικὸς τρόπος γιὰ νὰ σημειωθεί η θέση του Η. Η δὲ ψιλὴ ήταν τὸ συμμετρικό της δασείας: ἡ έλλειψη του παλαιότερου Η.

Επίσης ισχύουν και τα όσα ανέφερε η Juanita στο παραπάνω ποστ της :)

Maverick είπε:
Αυτά ακριβώς έλεγα κι εγώ στην κόρη μου όταν πήγαινε στο Γυμνάσιο και για πρώτη φορά ήρθε σε επαφή με το πολυτονικό...Της έλεγα για τη διαφορά ενός δασεινόμενου φωνήεντος και αυτό το h που θα ακουγόνταν στην αρχή της λέξης...

Και ξέρεις τι μου απάντησε το ****παιδο;

"hέστηκα!!! με δασεία"
Lol ... κορυφαιο .

Νομιζω εχει θεση εδω

"Best GRM post of...2009 (πλέον) !!"

http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?p=186235#post186235
 
"Θεωρώ εγκληματικό να διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά από το Γυμνάσιο. Πρέπει να μείνουν μόνο στο Λύκειο. Μόνο αφού βασικά κατακτήσει ο μαθητής τη γλώσσα του (και ξέρουμε σε τι κατάσταση γλωσσικώς έρχεται σήμερα ο μαθητής στο Γυμνάσιο), μόνο τότε θα μπορέσει κάτι να κερδίσει από τη γνωριμία του με την αρχαία γλώσσα. Διαφορετικά, βαδίζουμε νομίζω σε γλωσσική Βαβέλ»"

 


Εμμανουήλ Κριαράς, Ομότιμος, από το 1968, καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, ετων 103!

Από: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artid=296020&dt=27/10/2009

Η ευρύτητα και η φρεσκάδα της σκέψης ουδεμία σχέση έχουν με την ηλικία, αλλά με την αντίληψη.
 
Τὸ πολυτονικὸ παιδιά, δυστυχῶς, ταυτίστηκε στὴν Ἑλλάδα μὲ τοὺς φασίστες, τοὺς κακοὺς ἐκκλησιαστικοὺς λειτουργοὺς μὲ τὰ κολλημένα μυαλά καὶ τοὺς μισαλλόδοξους. Δὲν ὑπάρχει ἀμφιβολία ὅτι εἶναι πολυπλοκότερο τοῦ μονοτονικοῦ, δὲν ὑπάρχει ἀμφιβολία ὅτι ἀπαιτεῖ παραπάνω κόπο γιὰ νὰ τὸ μάθεις ἢ γιὰ νὰ γράφεις μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο.

Ἡ πολυπλοκότητα ἑνὸς ἀντικειμένου ὅμως δὲν τὸ καθιστᾶ ἄχρηστο, γραφικὸ ἢ ἐπικίνδυνο. Τὸ πολυτονικὸ εἶναι σπουδαῖο ἐργαλεῖο γιὰ νὰ κατανοήσουμε τὴ γλώσσα μας σὲ μεγαλύτερο βάθος.

Ὕστερα, δὲν πιστεύω ὅτι ἡ πολιτικὴ ἔχει δικαίωμα νὰ παρεμβαίνει στὸ ἔργο τῶν φιλολόγων, τῶν δασκάλων. Τὸ μονοτονικὸ καταργήθηκε ἀπὸ καμιὰ 20αριὰ βουλευτὲς, ὄχι ἀπὸ εἰδήμονες.

Ἂν τὸ καταργοῦσαν 25.000 (λέμε τώρα) καθηγητές, δάσκαλοι, φιλόλογοι, γλωσσολόγοι, φιλόσοφοι, παιδαγωγοὶ καὶ ἄλλοι διανοούμενοι ἴσως νὰ μὴ διαμαρτυρόμουν.

Ἀποδείχτηκε στὴν πράξη ὅτι τὰ τελευταῖα 30 χρόνια ποὺ δουλεύουμε καὶ λειτουργοῦμε ὡς χώρα σὲ μονοτονικό, γλωσσικὰ ἔχουμε πάει ἄλλα τόσα χρόνια πίσω. Τὰ παιδιὰ κάνουν φρικαλέα ὀρθογραφικὰ λάθη ποὺ ὅμοιά τους δὲν κάνουνε παπποῦδες καὶ γιαγιάδες ποὺ βγάλανε μὲ τὸ ζόρι τὴν Δ' Δημοτικοῦ πρὶν ἀπὸ 60 χρόνια. Ἐδῶ συνάδελφοί μου σὲ πολυτεχνεῖα καὶ πανεπιζήμια ἔχουν μεγάλο πρόβλημα σὲ ὀρθογραφία καὶ γενικῶς σὲ γλωσσικὴ ἔκφραση (ὤπα ρὲ λόγιε!). Βεβαίως, ἡ πτώση καὶ ἡ κατρακύλα δὲν ὀφείλεται μόνο στὸ μονοτονικό. Τὰ τελευταῖα χρόνια ἡ ζωὴ ἔχει ἀλλάξει, ἡ τηλεόραση ἔχει λεηλατήσει κάθε ἔννοια ἀξιοπρέπειας, ἠθικῆς καὶ Παιδείας, στὴ γλώσσα θὰ κολλοῦσε; Σήμερα τὰ παιδιὰ τὰ μαθαίνουνε νὰ λένε «λολ» καὶ «ουάου». Γι' αὐτὴν τὴν ξεφτίλα βέβαια δὲ φταῖνε τὰ παιδιά, φταῖμε ἐμεῖς καὶ ἡ γενιὰ τῶν γονιῶν μας.

Ἐγὼ σθεναρὰ θὰ ἐπιμείνω στὸ «Πωπώ!» καὶ στὸ «χαχαχά!» ἀρνούμενος τὸ πνευματικὸ κατέβασμα τῶν βρακιῶν στὴν πολτοποιημένη κουλτούρα τοῦ σήμερα. Κι ἂς μὲ ποῦνε καὶ φασίστα ἢ τρελὸ τοῦ χωριοῦ. Στὴν Ἑλλάδα τῆς «ταμπέλας» ἡ εὔκολη λύση εἶναι νὰ σου κολλήσουν, τί ἄλλο; - τὴν ταμπέλα! Προσωπικὰ, ἂν ἀριστερὰ σὰν στάση ζωῆς εἶναι ἡ προσπάθεια γιὰ ἴσες εὐκαιρίες καὶ γιὰ ἄμβλυνση -ἂν ὄχι ἐξαφάνιση- τῶν κοινωνικῶν ἀδικιῶν, τότε εἶμαι καρὰ-ἀριστερός, καρὰ-ἀναρχικὸς (ὄχι μπάχαλος) καὶ ὅ,τι ἄλλο θέλετε. Ἀπὸ τὴν ἄλλη, ἂν ὅποιος ἀγαπάει τὴν πατρίδα καὶ τὸν πολιτισμό της, θεωρεῖται φασίστας, τότε ναί, εἶμαι καρὰ-φασίστας.

Στὸ πολυτονικὸ γραφτήκανε ὅλα τὰ ἀριστουργήματα τῆς ἑλληνικῆς λογοτεχνίας. Σύμφωνοι, οἱ ἀρχαῖοι ἡμῶν πρόγονοι ἔγραφαν μὲ κεφαλαία, ἀλλὰ μὲ τὴν πάροδο τῶν αἰώνων ὅσα ἀριστουργήματα διεσώθηκαν γράφτηκαν μὲ πνεύματα καὶ τόνους. Φτάσαμε μέχρι τὸ 1981 ποὺ μπερδέψαμε τὴν πολιτικὴ μὲ τὴ γλώσσα. Στὴν ἁπλὴ δημοτικὴ χωρὶς γλωσσικὲς ἀκρότητες γράψανε τὰ ἀριστουργήματά τους ἐκατοντάδες Ἕλληνες καλλιτέχνες μεγάλου βεληνεκοῦς, οἱ περισσότεροι μάλιστα ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν ἀριστερῶν καταβολῶν. Μιλᾶμε γιὰ ὁλόκληρες στρατιὲς διανοητῶν, ποὺ προσωπικὰ τοὺς ἀγαπάω πιὸ πολὺ ἀπὸ τοὺς ἀρχαίους Ἕλληνες.

Τὸ γλωσσικὸ ζήτημα εἶναι τεράστιο καὶ δὲν γίνεται νὰ ἀναλυθεῖ οὔτε σὲ ἕνα μήνυμα οὔτε ἐνδεχομένως καὶ σὲ ἕνα ὁλόκληρο φόρουμ. Δὲν προσπαθῶ νὰ πείσω ἐξάλλου κανένα γιὰ τὴν ἀξία τοῦ πολυτονικοῦ. Αὐτὸ ποὺ θὰ ἤθελα νὰ πῶ γιὰ ὅσους τὸ σκέφτονται εἶναι ἡ προσωπική μου ἐμπειρία. Τὸ διδάχτηκα σὰν παιδὶ σκάρτες δύο τάξεις στὸ Δημοτικό, μέχρι τὸ 1982. Δώδεκα περίπου χρόνια μετά, ἀποφάσισα νὰ τὸ υἱοθετήσω. Γιὰ νὰ πῶ τὴν ἁμαρτία μου, στὴν ἀρχὴ ζορίστηκα λιγάκι, ὄχι ἰδιαίτερα ὅμως. Ἂν κάτι μὲ ταλαιπώρησε ἦταν ἡ πληκτρολόγηση στὸν ὑπολογιστὴ ποὺ μετὰ τὴν πάροδο δύο ἑβδομάδων ἔγινε συνήθεια κι αὐτή. Μετὰ ἀπὸ ἕνα μῆνα δακτυλογράφησης ἔφτασα σὲ σημεῖο ποὺ νὰ μὲ μπερδεύει πιὰ τὸ μονοτονικό. Γιὰ ὅσους ψήνονται δύο χρήσιμες ἱστοσελίδες μὲ τοὺς κανόνες τονισμοῦ καὶ ἄλλα ὡραῖα πραγματάκια:

http://users.hol.gr/~anpele/polytonika/index.html

καὶ

http://www.polytoniko.org

http://www.polytoniko.org/kano.php?newlang=el&font=Times&right=no

Ἂν κάτι θὰ ἀπαιτοῦσα ἀπὸ τὸ κράτος εἶναι νὰ ἐπιτρέπει τὴ χρήση τοῦ πολυτονικοῦ στὰ σχολεῖα καὶ γενικὰ στὴ Δημόσια Διοίκηση παράλληλα μὲ τὸ μονοτονικό. Δὲν εἴπαμε νὰ γυρίσουμε στὴν καθαρεύουσα, ἥμαρτον! Δημοτικὴ μὲ πολυτονικό, ἁπλὰ πράγματα! Θὰ ἤθελα νὰ διδασκόμαστε τὸ πολυτονικὸ κι ἀπὸ 'κεῖ καὶ πέρα ὅποιου δὲν τοῦ κάνει κέφι νὰ μὴν τὸ χρησιμοποιεῖ καὶ νὰ μὴν ὑφίσταται τὶς παραμικρὲς κυρώσεις. Λ.χ. νὰ μπορεῖ νὰ δώσει γραπτοὺς διαγωνισμοὺς γράφοντας μὲ μονοτονικό. Ἂν τότε ποὺ δίναμε πανελληνίες ἢ προφανῶς καὶ σήμερα, γράφαμε σὲ πολυτονικὸ ἡ κόλλα μας θὰ διαγραφόταν αὐτομάτως. Αὐτὸ τὸ θεωρῶ χουντικὸ καὶ συνᾶμα παρακμιακό.
 
Joy-toy από το μήνυμά σου κρατώ το ''πανεπιζήμια'' :D που νομίζω πως περιγράφει τέλεια τα ελληνικά ιδρύματα. ως προς το πολυτονικό όμως, δε νομίζω πως είναι τόσο απλό το θέμα. να γίνεται δεκτό παράλληλα με το μονοτονικό ώστε να επιτύχουμε τί? αυτό θα ήθελα να μας εξηγήσεις. αρκετά μας έχει ταλαιπωρήσει τους περασμένους αιώνες ο εξαναγκασμός σε διγλωσσία σ΄αυτή τη χώρα, και πιστεύεις πως θα ήταν σκόπιμο να την επαναφέρουμε? γιατί φυσικά δεν πιστεύω πως είναι πολλοί οι έλληνες που θα χαρούν αν επιτραπεί όπως προτείνεις η χρήση του πολυτονικού στα σχολεία πχ απ΄τη στιγμή που δεν θα διδάσκεται. οπότε, μάλλον θα ήθελες να ξαναγυρίσουν τα παιδιά μας να αποστηθίζουν με τις ώρες άχρηστα ποιηματάκια, πράγμα το οποίο θεωρώ τερατώδες, εγώ που το έχω υποστεί.

η αγάπη για τη γλώσσα περνάει απ΄το σωστό εκπαιδευτικό σύστημα. το σωστό σύστημα δε νομίζω ότι περνάει αναγκαστικά μέσα απ΄τους τόνους. μήπως τα έχεις λίγο μπλέξει?
 
Τὸ γλωσσικὸ ζήτημα εἶναι τεράστιο καὶ δὲν γίνεται νὰ ἀναλυθεῖ οὔτε σὲ ἕνα μήνυμα οὔτε ἐνδεχομένως καὶ σὲ ἕνα ὁλόκληρο φόρουμ
Ας το εχουμε υποψη μας αυτο ;)
 
Θὰ σοῦ ἀπαντήσω Clemence. Ἐδῶ ὑπάρχει ἕνα λεπτὸ θέμα, πολὺ λεπτὸ θέμα ποὺ μπορεῖ νὰ δημιουργήσει μπερδέματα. Ἡ διγλωσσία καὶ τὸ πρόβλημα ποὺ δημιούργησε ὀφείλεται ἀκριβῶς σὲ αὐτό: ὑπῆρχαν δύο γλῶσσες. Ἀπὸ τὴ μία ἡ καθαρεύουσα, μία γλῶσσα ποὺ ἔτεινε στὴν κοινὴ τῶν Ἀλεξανδρινῶν. Τὰ σύνορά της μὲ τὴν Κοινὴ πιστεύω ὅτι εἶναι δυσδιάκριτα γιὰ κάποιον ποὺ δὲν ἔχει σπουδάσει Φιλολογία. Ἡ γλώσσα αὐτὴ ἦταν ἡ γλώσσα τῶν λογίων καὶ ἡ γλώσσα τῶν μορφωμένων Ἑλλήνων ποὺ ζοῦσαν -ἐννοεῖται- μακρυὰ ἀπὸ τὴν Τουρκοκρατούμενη βασανισμένη Ἑλλάδα.

Ἀπὸ τὴν ἄλλη ἔχουμε τὴ γλώσσα τοῦ λαοῦ: τὴ δημοτική.

Ἡ δημοτικὴ γλώσσα, εἴτε ἐκφρασμένη ἀπὸ τὰ ἀπομνημονεύματα τῶν ἡρῶων τοῦ '21 (Μακρυγιάννης), εἴτε τραγουδισμένη ἀπὸ τὰ δημοτικὰ τῆς Βυζαντινῆς περιόδου ἴσαμε 'κεῖνα τοῦ προηγούμενου αἰώνα, εἴτε γραμμένη ἀπὸ τοὺς λογοτέχνες τῆς ἀποκαλούμενης «Νέας Ἑλληνικῆς Λογοτεχνίας» ἦταν πάντοτε γραμμένη σὲ πολυτονικό. Ἀπὸ τὸν Καβάφη μέχρι τὸν Παλαμά, τὴ Λιλίκα Νάκου καὶ τὸν Καρκαβίτσα, τὸ Ρίτσο καὶ τὸ Βάρναλη, ὅλοι οἱ λογοτέχνες ἢ σχεδὸν ὅλοι γράφανε σὲ πολυτονικό.

Ἑπομένως, μὲ τὸ νὰ ὑφίσταται δημοτικὴ γλώσσα στὸ πολυτονικὸ σύστημα δὲν τίθεται θέμα διγλωσσίας. Ἀπὸ τὸ 1976 μέχρι τὸ 1982 ἐξάλλου ἡ ἐπίσημη γλώσσα τοῦ κράτους ἦταν ἡ δημοτική μὲ πολυτονικό. Τίθεται λοιπὸν θέμα ἀρτιμέλειας τῆς δημοτικῆς γλώσσας σὲ γραπτὸ ἐπίπεδο. Ἡ διδασκαλία τοῦ πολυτονικοῦ θὰ μπορεῖ νὰ βοηθήσει τὰ παιδιὰ νὰ κατανοοῦν τὴ γλώσσα καλλίτερα καὶ φυσικὰ τὴν Ἀρχαία γιὰ ὅσους ἐπιθυμοῦν νὰ ἀκολουθήσουν φιλολογικὲς σπουδές.

Ὅταν ἔδινα πανελλήνιες γιὰ 3η φορά ἔγραφα πιὰ σὲ πολυτονικό. Καμιὰ σχέση μὲ 3η δέσμη. Πρωτοδεσμίτης γκάγκαρος ἤμανε. Ἂν ὅμως ἔκανα καμιὰ γκέλα στὴν Ἔκθεση καὶ μοῦ ξέφευγε καμιὰ δασεία «τὴν εἶχον βαμμένη». Τὸ ἑλληνικὸ κράτος ἀπαγόρευε (καὶ ἐξακολουθεῖ νὰ ἀπαγορεύει) τὸ πολυτονικό καὶ ἡ κόλλα μου θὰ διαγραφόταν. Ἐπιπλέον, θὰ θεωροῦσαν κάποιοι ἄρρωστοι, ὅτι τὸ γράψιμο σὲ πολυτονικὸ λ.χ. στὴ Χημεία ἢ τὴ Φυσικὴ θὰ μποροῦσε νὰ θεωρηθεῖ ὡς «συνωμοτικὸ» γιὰ πιθανό δόλο, σὰν ἕνα σινιάλο σὲ κάποιον καθηγητὴ-διορθωτὴ ποὺ μὲ ἔμμεσο τρόπο θὰ ἀνεγνώριζε τὸ γραπτό μου καὶ θὰ τὸ βαθμολογοῦσε «γενναιόδωρα». Μιλᾶμε γιὰ ἄρρωστες καταστάσεις ἢ ὅπως ἔλεγε μιὰ καθηγήτρια στὸ ΑΠΘ, «καταστάεις», καλή της ὥρα.

Στὸ γραπτὸ λόγο τὸ μονοτονικὸ εἶναι σὰν μιὰ φαφούτα βαρύκοη γριὰ ποὺ γιὰ νὰ τὴν καταλάβεις πρέπει νὰ τῆς κάνεις δυὸ καὶ τρεῖς ἐρωτήσεις νὰ ἐπαναλάβει τὰ ὅσα εἶπε, τουτ' ἔστιν νὰ ἀνατρέξεις στὰ συμφραζόμενα. Τὸ πολυτονικὸ δὲν χρειάζεται συμφραζόμενα κι ἂν τὰ χρειάζεται αὐτὸ γίνεται σὲ ἀπείρως μικρότερο βαθμό σὲ σχέση μὲ τὸ πολυτονικό.

Τὰ παραδείγματα εἶναι χιλιάδες. Ὁ δὲ μηχανισμὸς κατανόησης τῶν γλωσσικῶν φαινομένων καὶ τῆς ἑτυμολογίας τῶν ἑλληνικῶν λέξεων εἶναι ἐκπληκτικὰ σαφῆς μὲ τὸ πολυτονικό. Τώρα, γιὰ τὸ ἄλλο ποὺ ἔθιξες…

Οἱ νεοέλληνες δὲ θὰ χαροῦν ἂν ἐπανέλθει τὸ πολυτονικό, γιατὶ ἁπλούστατα εἴμαστε μαθημένοι στὸ τεμπελιό. Ὄχι ἀσφαλῶς ὅλοι, ἀλλὰ πάρα πολλοί. Σὰ λαὸς καλλιεργήσαμε τὰ τελευταῖα χρόνια τὴ νοοτροπία τῆς ἐλάχιστης ἢ μηδαμινῆς ἐργασίας μὲ τὸ μέγιστο καὶ γρήγορο ὤφελος. Ποῦ νὰ μπλέκει τώρα ἕνα ἑλληνάκι μὲ τὰ πνεύματα καὶ τὶς περισπωμένες ὅταν τὰ ἐρεθίσματα ποὺ παίρνει ἀπὸ οἰκογένεια, σπίτι, τηλεόραση, σχολεῖο εἶναι κυρίως τὸ ἰδανικὸ τῆς καφετέριας (νυχθημερόν), τῆς ἀντιγραφῆς, τῆς εὔκολης λύσης, τῆς ἁρπακτῆς καὶ τῆς λαμογιᾶς. Ἐπαναλαμβάνω, ὅτι δὲν εἶναι ὅλοι οἱ Ἕλληνες ἔτσι, ἀλλὰ αὐτὴ εἶναι ἡ τάση ποὺ δυστυχῶς γίνεται ἐπικρατέστερη.

Τὰ ἀποτελέσματά της τὰ βλέπουμε σήμερα φυσικὰ μὲ τὸ μπράφ τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας, ποὺ γιὰ μένα δὲν εἶναι οἰκονομικό, ἀλλὰ ἠθικό. Προτιμοῦμε λ.χ. νὰ μπαίνουν σὲ πανεπιζήμια καὶ ΤΕΙ ἄτομα ἐπιστημονικὰ ἀναλφάβητα (μιλᾶμε γιὰ ντουβάρια) γιὰ νὰ «δουλεύουν» κάποια ἱδρύματα (ΤΕΙ καὶ ΑΕΙ Πετρομαγούλας) ποὺ στηθήκαν στὸ πόδι πρὸς ὄφελος τῶν μικρῶν τοπικῶν συμφερόντων στὰ ὁποῖα ἀνήκουν. Θὲς κι ἄλλα; Γεμίσαμε ἀπὸ νεόπλουτους μὲ Καγιὲν καὶ τζιποτράκτερα πολυτελείας ποὺ δὲ δουλέψανε κατὰ βάση στὴ ζωή τους, κλέβοντας ἀπὸ 'δῶ κι ἀπὸ 'κεῖ καὶ φτάσαμε νὰ ἔχουμε ἐμπεδώσει μιὰ κουλτούρα ποὺ νὰ ἐπιβραβεύει τὸν ἀλήτη τὸν πολιτικὸ (δήμαρχο, βουλευτή, νομάρχη, τοπάρχη), τὸν ξεφτίλα «ἐπαγγελματία», τὸ ρουφιάνο «δημοσιογράφο» κοκ, ἄτομα τὰ ὁποῖα δὲ γίνανε κάτι ἐπειδὴ φτύσανε αἷμα, ἀλλὰ ἐπειδὴ προτιμήσανε τὴν εὔκολη λύση, ποὺ συνήθως εἶναι καὶ ἡ παράνομη καὶ ἡ τεμπέλικη καὶ ἡ ἀνήθικη.

Σὲ κλίμακα λαοῦ, ἔρχονται τώρα οἱ Εὐρωπαῖοι ἡγέτες καὶ μᾶς ζητᾶνε «θυσίες» (καλὰ κουμάσια κι αὐτοί, ἀλλὰ νὰ μὴν ἀνοίξω τὸ στόμα καλλίτερα). Δέχομαι ὅτι πολλὰ ἀπὸ αὐτὰ ποὺ παίζονται σήμερα (τὰ περισσότερα ἴσως) εἶναι κερδοσκοπικὰ παιχνίδια ἀπὸ τὰ ὁποῖα ζημιωμένοι θὰ βγοῦμε οἱ πιὸ πολλοί, ἀλλὰ ἂν διαλέγαμε σὰ λαός τὴν λύση τῆς δουλειᾶς, τῶν χαμηλῶν τόνων, τῆς οὐσίας καὶ τῆς αὐτοσυγκράτησης δὲ θα φτάναμε ὥς ἐδῶ. Προτιμήσαμε δυστυχῶς τὴν εὔκολη λύση, τὴν καβάτζα, τὴν ἁρπαχτὴ σὰν λαός, γι' αὐτὸ ἐξάλλου βγάζαμε κι αὐτοὺς τοὺς πολιτικούς καὶ αὐτοὺς τοὺς «ταγοὺς» καὶ πιάσαμε πάτο. Ὄχι μόνο οἰκονομικό, ἐπαναλαμβάνω, ἀλλὰ κυρίως ἠθικό.

Φτάσαμε λοιπὸν, γιὰ νὰ ἐπανέλθω στὸ γλωσσικό θέμα, νὰ μπαίνουμε ὅλοι στὰ πανεπιζήμια, ἀδιαφορῶντας γιὰ τὸ ἂν τὸ ἀξίζουμε, ἀδιαφορῶντας γιὰ τὸ τί θὰ γίνει μὲ ὅλους αὐτοὺς τοὺς «ἐπιστήμονες» στὴν εὕρεση ἐργασίας (ἡ λέξη «ἀγορὰ ἐργασίας μοῦ προκαλεῖ ἀλλεργία). Πρὸς Θεοῦ, δὲ λέω πῶς ὅποιος χρησιμοποιεῖ ἢ θέλει νὰ χρησιμοποιεῖ μονοτονικὸ εἶναι τεμπέλης, λαμόγιο ἢ ἀνήθικος. Λέω ὅτι αὐτὴ ἡ «χαλάρωση» τῆς κοινωνίας μετὰ τὴ Χούντα γιὰ νὰ μὴν πῶ μετὰ τὸ 1981 δὲν ἔπρεπε νὰ ξεσπάσει στὰ θέματα τῆς Παιδείας καὶ ἀσφαλῶς στὸ ἕρμο τὸ πολυτονικό.

Ἡ κοινωνία τότε, κουρασμένη καὶ βασανισμένη ἀπὸ ἐμφύλιους, χοῦντες, βασιλιάδες ζητοῦσε περισσότερη «ἐλευθερία». Ταυτίστηκε τὸ πολυτονικὸ μὲ τοὺς φασίστες καὶ ἔδεσε ἡ μανέστρα. Πᾶμε τώρα στὸ τελευταῖο.

Τὸ νὰ ἀποστηθίζουν τὰ παιδιὰ ποιηματάκια μπορεῖ νὰ γίνει ἀσφαλῶς καὶ μὲ ποιήματα γραμμένα στὸ μονοτονικό. Θυμᾶμαι τότε ποὺ ἔδινα Χημεῖα καὶ Φυσικὴ πῶς μᾶς ἀναγκάζανε νὰ παπαγαλίζουμε τὴ θεωρία -σὲ μονοτονικὸ ἀσφαλῶς!- καὶ πόσο εἶχα μισήσει τὰ βιβλία τοῦ Σακκελαρίδη στὴ Χημεία καὶ τῶν ἄλλων στὴ Φυσική. Ἐπειδὴ δὲν ἤμουν καλὸς στὴν παπαγαλία τὸ πλήρωσα στὶς Πανελλήνιες, πίστεψέ με.

Ἡ ἀποστήθηση σὰν τρόπος μετάδοσης τῆς γνώσης εἶναι ἀποτυχημένη καὶ δὲν ἔχει καμιὰ σχέση μὲ τὸ πολυτονικό. Ἂν ὑποστηρίξεις ὅτι πρέπει νὰ ἀποστηθίσω λ.χ. τὶς λέξεις ποὺ παίρνουν δασεία, θὰ σοῦ πῶ ὅτι τὰ πράγματα δὲν εἶναι καθόλου τραγικά! Οἱ λέξεις αὐτὲς εἶναι λίγες καὶ πίστεψέ με ὑπάρχουν ὡραῖοι καὶ πρακτικοὶ τρόποι γιὰ νὰ βρίσκεις ἂν μιὰ λέξη εἶναι δασυνώμενη ἢ ὄχι χωρὶς νὰ ζουλᾶς τὰ κύταρρα τοῦ ἐγκεφάλου! Μεταξύ μας, ἀπομνημόνευση πέφτει κάργα καὶ στὶς θετικὲς ἐπιστῆμες ἀκόμα καὶ σὲ περιβάλλοντα ἄλλων χωρῶν ποὺ δὲν ἀποθεώνουν τὴν παπαγαλία ὅπως ἐδῶ. Σὰν μηχανικὸς ἐπιβάλλεται νὰ ξέρω ἐκ τῶν πραγμάτων ἁπλοὺς μαθηματικοὺς τύπους ὅπως τῆς περιφέρειας καὶ τοῦ ἐμβαδοῦ ἑνὸς κύκλου, ἴσαμε τὶς ταυτότητες (διαφορὰ τετραγώνων, κύβων, τριγωνομετρικές, κλπ) ποὺ κάναμε ἀπὸ τὸ Λύκειο καὶ μετά, εἴτε δουλεύω στὴν Ἑλλάδα εἴτε στὴν Εὐρώπη.

Τώρα, καὶ 'μένα μοῦ 'μεινε τὸ «Πάτερ Ἡμῶν» ἢ τὰ τραγούδια ποὺ λέω στὸ Καραϊσκάκη γιὰ τὸ Θρύλο, μαζὺ μὲ τὰ πολυώνυμα καὶ τὶς δασυνώμενες λέξεις. Ὄχι ὅμως μέσα ἀπὸ μιὰ διαδικασία καταναγκαστικῆς παπαγαλίας. Εἶμαι παπαγάλος; Δὲ νομίζω!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγώ θυμάμαι απλώς έναν ορισμό σε σταυρόλεξο της δεκαετίας του ' 70 που έλεγε:Είναι συνηθισμένη αιτία ορθογραφικού λάθους (πληθ.). Το ζητούμενο ήταν ΠΝΕΥΜΑΤΑ.
 
Joy-toy είπε:
Ἑπομένως, μὲ τὸ νὰ ὑφίσταται δημοτικὴ γλώσσα στὸ πολυτονικὸ σύστημα δὲν τίθεται θέμα διγλωσσίας. Ἀπὸ τὸ 1976 μέχρι τὸ 1982 ἐξάλλου ἡ ἐπίσημη γλώσσα τοῦ κράτους ἦταν ἡ δημοτική μὲ πολυτονικό. Τίθεται λοιπὸν θέμα ἀρτιμέλειας τῆς δημοτικῆς γλώσσας σὲ γραπτὸ ἐπίπεδο.

...

Τὸ ἑλληνικὸ κράτος ἀπαγόρευε (καὶ ἐξακολουθεῖ νὰ ἀπαγορεύει) τὸ πολυτονικό καὶ ἡ κόλλα μου θὰ διαγραφόταν.

...

Στὸ γραπτὸ λόγο τὸ μονοτονικὸ εἶναι σὰν μιὰ φαφούτα βαρύκοη γριὰ ποὺ γιὰ νὰ τὴν καταλάβεις πρέπει νὰ τῆς κάνεις δυὸ καὶ τρεῖς ἐρωτήσεις νὰ ἐπαναλάβει τὰ ὅσα εἶπε, τουτ' ἔστιν νὰ ἀνατρέξεις στὰ συμφραζόμενα.

...

Οἱ νεοέλληνες δὲ θὰ χαροῦν ἂν ἐπανέλθει τὸ πολυτονικό, γιατὶ ἁπλούστατα εἴμαστε μαθημένοι στὸ τεμπελιό.

...

Ποῦ νὰ μπλέκει τώρα ἕνα ἑλληνάκι μὲ τὰ πνεύματα καὶ τὶς περισπωμένες ὅταν τὰ ἐρεθίσματα ποὺ παίρνει ἀπὸ οἰκογένεια, σπίτι, τηλεόραση, σχολεῖο εἶναι κυρίως τὸ ἰδανικὸ τῆς καφετέριας (νυχθημερόν), τῆς ἀντιγραφῆς, τῆς εὔκολης λύσης, τῆς ἁρπακτῆς καὶ τῆς λαμογιᾶς.

...

Τὰ ἀποτελέσματά της τὰ βλέπουμε σήμερα φυσικὰ μὲ τὸ μπράφ τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας, ποὺ γιὰ μένα δὲν εἶναι οἰκονομικό, ἀλλὰ ἠθικό.

...

Προτιμοῦμε λ.χ. νὰ μπαίνουν σὲ πανεπιζήμια καὶ ΤΕΙ ἄτομα ἐπιστημονικὰ ἀναλφάβητα (μιλᾶμε γιὰ ντουβάρια) γιὰ νὰ «δουλεύουν» κάποια ἱδρύματα (ΤΕΙ καὶ ΑΕΙ Πετρομαγούλας) ποὺ στηθήκαν στὸ πόδι πρὸς ὄφελος τῶν μικρῶν τοπικῶν συμφερόντων στὰ ὁποῖα ἀνήκουν.

...

Γεμίσαμε ἀπὸ νεόπλουτους μὲ Καγιὲν καὶ τζιποτράκτερα πολυτελείας ποὺ δὲ δουλέψανε κατὰ βάση στὴ ζωή τους, κλέβοντας ἀπὸ 'δῶ κι ἀπὸ 'κεῖ καὶ φτάσαμε νὰ ἔχουμε ἐμπεδώσει μιὰ κουλτούρα ποὺ νὰ ἐπιβραβεύει τὸν ἀλήτη τὸν πολιτικὸ (δήμαρχο, βουλευτή, νομάρχη, τοπάρχη), τὸν ξεφτίλα «ἐπαγγελματία», τὸ ρουφιάνο «δημοσιογράφο» κοκ, ἄτομα τὰ ὁποῖα δὲ γίνανε κάτι ἐπειδὴ φτύσανε αἷμα, ἀλλὰ ἐπειδὴ προτιμήσανε τὴν εὔκολη λύση, ποὺ συνήθως εἶναι καὶ ἡ παράνομη καὶ ἡ τεμπέλικη καὶ ἡ ἀνήθικη.

...

Σὲ κλίμακα λαοῦ, ἔρχονται τώρα οἱ Εὐρωπαῖοι ἡγέτες καὶ μᾶς ζητᾶνε «θυσίες» (καλὰ κουμάσια κι αὐτοί, ἀλλὰ νὰ μὴν ἀνοίξω τὸ στόμα καλλίτερα).

...

Προτιμήσαμε δυστυχῶς τὴν εὔκολη λύση, τὴν καβάτζα, τὴν ἁρπαχτὴ σὰν λαός, γι' αὐτὸ ἐξάλλου βγάζαμε κι αὐτοὺς τοὺς πολιτικούς καὶ αὐτοὺς τοὺς «ταγοὺς» καὶ πιάσαμε πάτο.

...

Σὰν μηχανικὸς ἐπιβάλλεται νὰ ξέρω ἐκ τῶν πραγμάτων ἁπλοὺς μαθηματικοὺς τύπους ὅπως τῆς περιφέρειας καὶ τοῦ ἐμβαδοῦ ἑνὸς κύκλου, ἴσαμε τὶς ταυτότητες (διαφορὰ τετραγώνων, κύβων, τριγωνομετρικές, κλπ) ποὺ κάναμε ἀπὸ τὸ Λύκειο καὶ μετά, εἴτε δουλεύω στὴν Ἑλλάδα εἴτε στὴν Εὐρώπη.

...

Τώρα, καὶ 'μένα μοῦ 'μεινε τὸ «Πάτερ Ἡμῶν» ἢ τὰ τραγούδια ποὺ λέω στὸ Καραϊσκάκη γιὰ τὸ Θρύλο

...

Εἶμαι παπαγάλος; Δὲ νομίζω!

:please:

Τι εγινε ρε παιδια? Μας πιασανε? Στον"ντακο" αναφερομενοι οι του μονοτονικου για 10 μερες Φ?
 
Tywien είπε:
:please: Τι εγινε ρε παιδια? Μας πιασανε? Στον"ντακο" αναφερομενοι οι του μονοτονικου για 10 μερες Φ?
κωλοψαρο θα λιωσεις! :rofl:
 
Εσβησα καποια offtopic thread - και ειναι η τελευταια φορα που το κανουμε χωρις την περαιτερω εφαρμογη του κανονισμου λειτουργιας.

Απο σημερα και στο εξης - μεχρι να ηρεμησουν λιγο τα πραγματα - θα ειμαστε πιο τυπικοι.

Ελπιζω να το εγραψα αρκετα ευγενικα και να εγινα κατανοητος.
 
Φίλε paspartoo μὲ λύπη διαπίστωσα ὅτι σβήστηκαν τὰ δικά μου μηνύματα στὸ νῆμα. Κι ὅμως, δὲν προσέβαλα κανένα καὶ οὕτε ἀφόρισα κανένα. Ἀντίθετα ὑπάρχουν μηνύματα φίλων ἄκρως ἀφοριστικῶν γιὰ τὸ πολυτονικὸ καὶ τὶς δασυνόμενες λέξεις τὰ ὁποῖα δὲ σβήστηκαν.

Τὸ ὅτι μηδενιζόταν τὸ ὁποιοδήποτε γραπτὸ στὶς Πανελλήνιες μὲ πολυτονικὴ γραφὴ ἦταν λ.χ. μιὰ ἐμπειρία σχετικὴ καὶ μὲ τὸ νῆμα καὶ φυσικὰ μιὰ πραγματικότητα, ποὺ γιὰ μένα ἦταν καταπιεστικὴ καὶ φασιστική.

Καὶ ἥρεμα μιλᾶμε καὶ μὲ λογικὰ ἐπιχειρήματα. Ἡ φίμωση ὅμως ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ δὲν προσβάλλει τὴν προσωπικότητα τοῦ ἄλλου εἶναι ἄδικη. Ἴσως σὰν διαχεριστὲς νὰ μπορούσατε νὰ ἀνοίξετε ἕνα νῆμα ἀλλοῦ σχετικὰ μὲ τὴ σύγκριση πολυτονικοῦ καὶ μονοτονικοῦ, ὄχι νὰ σβήσετε ἔτσι μηνύματα ρὲ παιδιά.
 
Πίσω
Μπλουζα