ARETARA
RetroNuts!
- Joined
- 1 Σεπ 2010
- Μηνύματα
- 2.088
- Αντιδράσεις
- 2.084
Διακοπές στην Κύπρο μας (1971)
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Διακοπές_στην_Κύπρο_μας
Μια ανάλαφρη αισθηματική κωμωδία παραγωγής Διογένη Ηροδότου και Διονύση Κουρουνιώτη, σε σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη και σκηνοθεσία Ορέστη Λάσκου παρουσιάζω στο παρόν θέμα. Η ταινία που πήρε και τον δεύτερο τίτλο "Ο κυρ Γιώργης και οι τρέλλες του" γυρίστηκε το 1971 εξ' ολοκλήρου στην Κύπρο.
Η υπόθεση - Το καστ. Δύο αντίπαλοι οινοβιομήχανοι στην Κύπρο ο Χατζηγιάννης (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) και ο Χατζηπαύλου (Ανδρέας Ποταμίτης) σπουδάζουν τα παιδιά τους την Τζούλια (Δώρα Σιτζάνη) και τον Ανδρέα (Νίκος Δαδινόπουλος) στο Λονδίνο και στην Αθήνα αντίστοιχα και σχεδιάζουν γι' αυτά έναν πλούσιο γάμο με τον Τάκη Μπουμπούνα και τη Λουκία Κανελλίδη, που φυσικά δεν ενδιαφέρουν καθόλου τα παιδιά. Αντ' αυτού και οι δύο αποφασίζουν να κάνουν διακοπές ινκόγνιτο στην Πάφο με συντροφιά η Τζούλια την ξαδέρφη της Ρένα (Δήμητρα Δημητριάδου) και ο Ανδρέας τον φίλο του Σωτήρη (Γιώργος Κάππης) που θα εργαστούν ως ψαράδες στον καπετάν Νικόλα (Γιώργος Βελέντζας). Εκεί οι δύο νέοι θα γνωριστούν αποκρύπτοντας την πραγματική τους ταυτότητα και θα συνεχίσουν τις διακοπές παρέα. Η άφιξη όμως του πατέρα Χατζηγιάννη θα σταθεί αιτία να διαλυθούν όλα. Η Τζούλια γυρνάει στο σπίτι υπό επιτήρηση. Ο Ανδρέας όμως δεν θα το βάλει κάτω. Θα οργανώσει επιχείρηση απαγωγής της Τζούλιας. Οι δύο νέοι θα εκβιάσουν καταστάσεις για να πάρουν την συγκατάθεση των γονιών τους η οποία με αρκετή δυσκολία και περιπέτειες θα έρθει στο τέλος.
Σχόλια. Μια ακόμη εύπεπτη κωμωδία από εκείνες που γυρίστηκαν κατά κόρο εκείνη την περίοδο και απηχούν τις συνθήκες και το πνεύμα της εποχής. Σε μια περίοδο οικονομικής ευμάρειας δύο πλουσιόπαιδα που θέλουν να παντρευτούν παρά τις αντιθέσεις των οικογενειών τους. Η σημαντική διαφορά που εντοπίζεται εδώ είναι ο χώρος που εκτυλίσσεται η υπόθεση και είναι η πανέμορφη και άκρως τουριστική Κύπρος. Δεν θα ήταν υπερβολή αν κάποιος παρομοίαζε την ταινία ως εκτεταμένο τουριστικό τρέιλερ προβολής υπό την επίφαση στοιχειώδους σεναρίου. Ακόμη κι έτσι όμως δεν είναι διόλου άσχημο να πάρουμε μια εικόνα της γεωγραφίας της (ενιαίας τότε) Κύπρου και των αναρίθμητων τοπίων φυσικού κάλλους (Πάφος, Κυρήνεια, Αμμόχωστος, Πλάτρες, Σαλαμίνα, Κολώσι). Υπό την έννοια αυτή είναι μία από τις πιο τουριστικές ταινίες της περιόδου. Κατά τον ίδιο τρόπο προβάλλονται και οι αντίστοιχες ξενοδοχειακές υποδομές που αφθονούσαν. Πέραν αυτών η ταινία δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας. Υπάρχουν κάποιες κωμικές στιγμές λόγω Παπαγιαννόπουλου και δευτερευόντως Κάππη, χωρίς βέβαια να είναι κάτι το ιδιαίτερο. Πολύ σημαντικό το μουσικό στοιχείο, είναι ένα από τα απόλυτα συν όπως θα αναλυθεί ιδιαιτέρως παρακάτω.
Η μουσική. Στην ταινία δίνεται η ευκαιρία να προβληθεί ευρύτατα η τότε συνεργασία των Λευτέρη Παπαδόπουλου και Μάνου Λοίζου που εκφράστηκε με πολύ επιτυχημένες παραγωγές δίσκων. Συγκεκριμένα ακούμε τα α) Δέκα παλικάρια σε δεύτερη εκτέλεση από τον Μιχάλη Βιολάρη β) το Μόλις φανείς από τη Δώρα Σιτζάνη γ) Ειν' η αγάπη μας μεγάλη από τον Νίκο Δαδινόπουλο και δ) Κουτσή κιθάρα σε πρώτη εκτέλεση και από τους δύο πρωταγωνιστές. Επίσης ακούγονται μόνο μουσικά τα Καβάλα στο δελφίνι, Το παλιό ρολόι και Τα πλεούμενα, όλα σπουδαίες επιτυχίες του ανεβασμένου εκείνο τον καιρό Γιάννη Καλατζή. Στους ίδιους κεφάτους ρυθμούς και η μουσική επένδυση της ταινίας από τον πολύπειρο Χρήστο Μουραμπά.
Να σημειωθεί επίσης ότι η ταινία στάθηκε αιτία να γνωριστούν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων η Δώρα Σιτζάνη και ο Μάνος Λοίζος οι οποίοι και παντρεύτηκαν 7 χρόνια αργότερα, το 1978.
Μικρά μικρά. Κατά την χρονιά που γυρίστηκε η ταινία συνέπεσε και η ίδρυση του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου που προσέλαβε στο ξεκίνημά του αρκετούς ηθοποιούς ανάμεσά τους και τη Δήμητρα Δημητριάδου (Ρένα), σημαντική παρουσία στους Κύπριους ηθοποιούς με σπουδές στο εξωτερικό. Μια πρόσφατη μελέτη-αναδρομή στην θεατρική ιστορία της Κύπρου μπορείτε να δείτε εδώ.
Φωτογραφίες.
1. Ανδρέας και Τζούλια στο King George της Αμμοχώστου με θέα το εξαιρετικό παραλιακό μέτωπο της πόλης.
2. Τζούλια και Ρένα λίγο πριν η πρώτη δοκιμάσει ένα μπάνιο στον καταρράκτη στις μαγευτικές Πλάτρες.
3. Χατζηγιάννης και Χατζηπαύλου στον αστυνομικό διοικητή. Διακρίνουμε το πορτραίτο του Μακάριου.
4. Ο πατήρ Χατζηγιάννης έχει αλλάξει λάστιχο υπό το βλέμμα της οικογένειας Μπουμπούνα. Διακρίνουμε το δεξί τιμόνι και την πινακίδα στα δεξιά που γράφει μεταξύ άλλων και Λουτρά Αφροδίτης.
5. Ανδρέας και Σωτήρης στο Apollonia beach hotel.
Video.
1. Τα Δέκα παλικάρια σε δεύτερη εκτέλεση από το Μιχάλη Βιολάρη στο Ledra Palace. Κατά την διάρκεια της εισβολής το ξενοδοχείο περικλείστηκε και από τις δύο αντιμαχόμενες δυνάμεις. Υπό έντονα πυρά Καναδοί αλεξιπτωτιστές κατάφεραν να διασώσουν τους ενοίκους. Στη συνέχεια έπαιξε ρόλο διοικητηρίου για τα στρατεύματα του ΟΗΕ. Πηγή.
2. Η Κουτσή κιθάρα σε ντουέτο από τους Δώρα Σιτζάνη και Νίκο Δαδινόπουλο στην Κερύνεια. Τραγική ειρωνεία όπως φαίνεται και στα σχόλια η παρουσία 3 νεαρών αντρών (προς το τέλος του κλιπ) που σκοτώθηκαν 3 χρόνια αργότερα πολεμώντας στην εισβολή. Από το 8:55 περίπου και μετά.
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Διακοπές_στην_Κύπρο_μας
Μια ανάλαφρη αισθηματική κωμωδία παραγωγής Διογένη Ηροδότου και Διονύση Κουρουνιώτη, σε σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη και σκηνοθεσία Ορέστη Λάσκου παρουσιάζω στο παρόν θέμα. Η ταινία που πήρε και τον δεύτερο τίτλο "Ο κυρ Γιώργης και οι τρέλλες του" γυρίστηκε το 1971 εξ' ολοκλήρου στην Κύπρο.
Η υπόθεση - Το καστ. Δύο αντίπαλοι οινοβιομήχανοι στην Κύπρο ο Χατζηγιάννης (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) και ο Χατζηπαύλου (Ανδρέας Ποταμίτης) σπουδάζουν τα παιδιά τους την Τζούλια (Δώρα Σιτζάνη) και τον Ανδρέα (Νίκος Δαδινόπουλος) στο Λονδίνο και στην Αθήνα αντίστοιχα και σχεδιάζουν γι' αυτά έναν πλούσιο γάμο με τον Τάκη Μπουμπούνα και τη Λουκία Κανελλίδη, που φυσικά δεν ενδιαφέρουν καθόλου τα παιδιά. Αντ' αυτού και οι δύο αποφασίζουν να κάνουν διακοπές ινκόγνιτο στην Πάφο με συντροφιά η Τζούλια την ξαδέρφη της Ρένα (Δήμητρα Δημητριάδου) και ο Ανδρέας τον φίλο του Σωτήρη (Γιώργος Κάππης) που θα εργαστούν ως ψαράδες στον καπετάν Νικόλα (Γιώργος Βελέντζας). Εκεί οι δύο νέοι θα γνωριστούν αποκρύπτοντας την πραγματική τους ταυτότητα και θα συνεχίσουν τις διακοπές παρέα. Η άφιξη όμως του πατέρα Χατζηγιάννη θα σταθεί αιτία να διαλυθούν όλα. Η Τζούλια γυρνάει στο σπίτι υπό επιτήρηση. Ο Ανδρέας όμως δεν θα το βάλει κάτω. Θα οργανώσει επιχείρηση απαγωγής της Τζούλιας. Οι δύο νέοι θα εκβιάσουν καταστάσεις για να πάρουν την συγκατάθεση των γονιών τους η οποία με αρκετή δυσκολία και περιπέτειες θα έρθει στο τέλος.
Σχόλια. Μια ακόμη εύπεπτη κωμωδία από εκείνες που γυρίστηκαν κατά κόρο εκείνη την περίοδο και απηχούν τις συνθήκες και το πνεύμα της εποχής. Σε μια περίοδο οικονομικής ευμάρειας δύο πλουσιόπαιδα που θέλουν να παντρευτούν παρά τις αντιθέσεις των οικογενειών τους. Η σημαντική διαφορά που εντοπίζεται εδώ είναι ο χώρος που εκτυλίσσεται η υπόθεση και είναι η πανέμορφη και άκρως τουριστική Κύπρος. Δεν θα ήταν υπερβολή αν κάποιος παρομοίαζε την ταινία ως εκτεταμένο τουριστικό τρέιλερ προβολής υπό την επίφαση στοιχειώδους σεναρίου. Ακόμη κι έτσι όμως δεν είναι διόλου άσχημο να πάρουμε μια εικόνα της γεωγραφίας της (ενιαίας τότε) Κύπρου και των αναρίθμητων τοπίων φυσικού κάλλους (Πάφος, Κυρήνεια, Αμμόχωστος, Πλάτρες, Σαλαμίνα, Κολώσι). Υπό την έννοια αυτή είναι μία από τις πιο τουριστικές ταινίες της περιόδου. Κατά τον ίδιο τρόπο προβάλλονται και οι αντίστοιχες ξενοδοχειακές υποδομές που αφθονούσαν. Πέραν αυτών η ταινία δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας. Υπάρχουν κάποιες κωμικές στιγμές λόγω Παπαγιαννόπουλου και δευτερευόντως Κάππη, χωρίς βέβαια να είναι κάτι το ιδιαίτερο. Πολύ σημαντικό το μουσικό στοιχείο, είναι ένα από τα απόλυτα συν όπως θα αναλυθεί ιδιαιτέρως παρακάτω.
Η μουσική. Στην ταινία δίνεται η ευκαιρία να προβληθεί ευρύτατα η τότε συνεργασία των Λευτέρη Παπαδόπουλου και Μάνου Λοίζου που εκφράστηκε με πολύ επιτυχημένες παραγωγές δίσκων. Συγκεκριμένα ακούμε τα α) Δέκα παλικάρια σε δεύτερη εκτέλεση από τον Μιχάλη Βιολάρη β) το Μόλις φανείς από τη Δώρα Σιτζάνη γ) Ειν' η αγάπη μας μεγάλη από τον Νίκο Δαδινόπουλο και δ) Κουτσή κιθάρα σε πρώτη εκτέλεση και από τους δύο πρωταγωνιστές. Επίσης ακούγονται μόνο μουσικά τα Καβάλα στο δελφίνι, Το παλιό ρολόι και Τα πλεούμενα, όλα σπουδαίες επιτυχίες του ανεβασμένου εκείνο τον καιρό Γιάννη Καλατζή. Στους ίδιους κεφάτους ρυθμούς και η μουσική επένδυση της ταινίας από τον πολύπειρο Χρήστο Μουραμπά.
Να σημειωθεί επίσης ότι η ταινία στάθηκε αιτία να γνωριστούν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων η Δώρα Σιτζάνη και ο Μάνος Λοίζος οι οποίοι και παντρεύτηκαν 7 χρόνια αργότερα, το 1978.
Μικρά μικρά. Κατά την χρονιά που γυρίστηκε η ταινία συνέπεσε και η ίδρυση του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου που προσέλαβε στο ξεκίνημά του αρκετούς ηθοποιούς ανάμεσά τους και τη Δήμητρα Δημητριάδου (Ρένα), σημαντική παρουσία στους Κύπριους ηθοποιούς με σπουδές στο εξωτερικό. Μια πρόσφατη μελέτη-αναδρομή στην θεατρική ιστορία της Κύπρου μπορείτε να δείτε εδώ.
Φωτογραφίες.
1. Ανδρέας και Τζούλια στο King George της Αμμοχώστου με θέα το εξαιρετικό παραλιακό μέτωπο της πόλης.
2. Τζούλια και Ρένα λίγο πριν η πρώτη δοκιμάσει ένα μπάνιο στον καταρράκτη στις μαγευτικές Πλάτρες.
3. Χατζηγιάννης και Χατζηπαύλου στον αστυνομικό διοικητή. Διακρίνουμε το πορτραίτο του Μακάριου.
4. Ο πατήρ Χατζηγιάννης έχει αλλάξει λάστιχο υπό το βλέμμα της οικογένειας Μπουμπούνα. Διακρίνουμε το δεξί τιμόνι και την πινακίδα στα δεξιά που γράφει μεταξύ άλλων και Λουτρά Αφροδίτης.
5. Ανδρέας και Σωτήρης στο Apollonia beach hotel.
Video.
1. Τα Δέκα παλικάρια σε δεύτερη εκτέλεση από το Μιχάλη Βιολάρη στο Ledra Palace. Κατά την διάρκεια της εισβολής το ξενοδοχείο περικλείστηκε και από τις δύο αντιμαχόμενες δυνάμεις. Υπό έντονα πυρά Καναδοί αλεξιπτωτιστές κατάφεραν να διασώσουν τους ενοίκους. Στη συνέχεια έπαιξε ρόλο διοικητηρίου για τα στρατεύματα του ΟΗΕ. Πηγή.
2. Η Κουτσή κιθάρα σε ντουέτο από τους Δώρα Σιτζάνη και Νίκο Δαδινόπουλο στην Κερύνεια. Τραγική ειρωνεία όπως φαίνεται και στα σχόλια η παρουσία 3 νεαρών αντρών (προς το τέλος του κλιπ) που σκοτώθηκαν 3 χρόνια αργότερα πολεμώντας στην εισβολή. Από το 8:55 περίπου και μετά.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: