Διακοπές στην Κύπρο μας (1971)

ARETARA

RetroNuts!
Joined
1 Σεπ 2010
Μηνύματα
2.134
Αντιδράσεις
2.279
Διακοπές στην Κύπρο μας (1971)


RetroDB:
http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Διακοπές_στην_Κύπρο_μας

Μια ανάλαφρη αισθηματική κωμωδία παραγωγής Διογένη Ηροδότου και Διονύση Κουρουνιώτη, σε σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη και σκηνοθεσία Ορέστη Λάσκου παρουσιάζω στο παρόν θέμα. Η ταινία που πήρε και τον δεύτερο τίτλο "Ο κυρ Γιώργης και οι τρέλλες του" γυρίστηκε το 1971 εξ' ολοκλήρου στην Κύπρο.

Η υπόθεση - Το καστ. Δύο αντίπαλοι οινοβιομήχανοι στην Κύπρο ο Χατζηγιάννης (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) και ο Χατζηπαύλου (Ανδρέας Ποταμίτης) σπουδάζουν τα παιδιά τους την Τζούλια (Δώρα Σιτζάνη) και τον Ανδρέα (Νίκος Δαδινόπουλος) στο Λονδίνο και στην Αθήνα αντίστοιχα και σχεδιάζουν γι' αυτά έναν πλούσιο γάμο με τον Τάκη Μπουμπούνα και τη Λουκία Κανελλίδη, που φυσικά δεν ενδιαφέρουν καθόλου τα παιδιά. Αντ' αυτού και οι δύο αποφασίζουν να κάνουν διακοπές ινκόγνιτο στην Πάφο με συντροφιά η Τζούλια την ξαδέρφη της Ρένα (Δήμητρα Δημητριάδου) και ο Ανδρέας τον φίλο του Σωτήρη (Γιώργος Κάππης) που θα εργαστούν ως ψαράδες στον καπετάν Νικόλα (Γιώργος Βελέντζας). Εκεί οι δύο νέοι θα γνωριστούν αποκρύπτοντας την πραγματική τους ταυτότητα και θα συνεχίσουν τις διακοπές παρέα. Η άφιξη όμως του πατέρα Χατζηγιάννη θα σταθεί αιτία να διαλυθούν όλα. Η Τζούλια γυρνάει στο σπίτι υπό επιτήρηση. Ο Ανδρέας όμως δεν θα το βάλει κάτω. Θα οργανώσει επιχείρηση απαγωγής της Τζούλιας. Οι δύο νέοι θα εκβιάσουν καταστάσεις για να πάρουν την συγκατάθεση των γονιών τους η οποία με αρκετή δυσκολία και περιπέτειες θα έρθει στο τέλος.

Σχόλια. Μια ακόμη εύπεπτη κωμωδία από εκείνες που γυρίστηκαν κατά κόρο εκείνη την περίοδο και απηχούν τις συνθήκες και το πνεύμα της εποχής. Σε μια περίοδο οικονομικής ευμάρειας δύο πλουσιόπαιδα που θέλουν να παντρευτούν παρά τις αντιθέσεις των οικογενειών τους. Η σημαντική διαφορά που εντοπίζεται εδώ είναι ο χώρος που εκτυλίσσεται η υπόθεση και είναι η πανέμορφη και άκρως τουριστική Κύπρος. Δεν θα ήταν υπερβολή αν κάποιος παρομοίαζε την ταινία ως εκτεταμένο τουριστικό τρέιλερ προβολής υπό την επίφαση στοιχειώδους σεναρίου. Ακόμη κι έτσι όμως δεν είναι διόλου άσχημο να πάρουμε μια εικόνα της γεωγραφίας της (ενιαίας τότε) Κύπρου και των αναρίθμητων τοπίων φυσικού κάλλους (Πάφος, Κυρήνεια, Αμμόχωστος, Πλάτρες, Σαλαμίνα, Κολώσι). Υπό την έννοια αυτή είναι μία από τις πιο τουριστικές ταινίες της περιόδου. Κατά τον ίδιο τρόπο προβάλλονται και οι αντίστοιχες ξενοδοχειακές υποδομές που αφθονούσαν. Πέραν αυτών η ταινία δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας. Υπάρχουν κάποιες κωμικές στιγμές λόγω Παπαγιαννόπουλου και δευτερευόντως Κάππη, χωρίς βέβαια να είναι κάτι το ιδιαίτερο. Πολύ σημαντικό το μουσικό στοιχείο, είναι ένα από τα απόλυτα συν όπως θα αναλυθεί ιδιαιτέρως παρακάτω.

Η μουσική. Στην ταινία δίνεται η ευκαιρία να προβληθεί ευρύτατα η τότε συνεργασία των Λευτέρη Παπαδόπουλου και Μάνου Λοίζου που εκφράστηκε με πολύ επιτυχημένες παραγωγές δίσκων. Συγκεκριμένα ακούμε τα α) Δέκα παλικάρια σε δεύτερη εκτέλεση από τον Μιχάλη Βιολάρη β) το Μόλις φανείς από τη Δώρα Σιτζάνη γ) Ειν' η αγάπη μας μεγάλη από τον Νίκο Δαδινόπουλο και δ) Κουτσή κιθάρα σε πρώτη εκτέλεση και από τους δύο πρωταγωνιστές. Επίσης ακούγονται μόνο μουσικά τα Καβάλα στο δελφίνι, Το παλιό ρολόι και Τα πλεούμενα, όλα σπουδαίες επιτυχίες του ανεβασμένου εκείνο τον καιρό Γιάννη Καλατζή. Στους ίδιους κεφάτους ρυθμούς και η μουσική επένδυση της ταινίας από τον πολύπειρο Χρήστο Μουραμπά.

Να σημειωθεί επίσης ότι η ταινία στάθηκε αιτία να γνωριστούν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων η Δώρα Σιτζάνη και ο Μάνος Λοίζος οι οποίοι και παντρεύτηκαν 7 χρόνια αργότερα, το 1978.

Μικρά μικρά. Κατά την χρονιά που γυρίστηκε η ταινία συνέπεσε και η ίδρυση του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου που προσέλαβε στο ξεκίνημά του αρκετούς ηθοποιούς ανάμεσά τους και τη Δήμητρα Δημητριάδου (Ρένα), σημαντική παρουσία στους Κύπριους ηθοποιούς με σπουδές στο εξωτερικό. Μια πρόσφατη μελέτη-αναδρομή στην θεατρική ιστορία της Κύπρου μπορείτε να δείτε εδώ.

Φωτογραφίες.

1. Ανδρέας και Τζούλια στο King George της Αμμοχώστου με θέα το εξαιρετικό παραλιακό μέτωπο της πόλης.

















2. Τζούλια και Ρένα λίγο πριν η πρώτη δοκιμάσει ένα μπάνιο στον καταρράκτη στις μαγευτικές Πλάτρες.



3. Χατζηγιάννης και Χατζηπαύλου στον αστυνομικό διοικητή. Διακρίνουμε το πορτραίτο του Μακάριου.



4. Ο πατήρ Χατζηγιάννης έχει αλλάξει λάστιχο υπό το βλέμμα της οικογένειας Μπουμπούνα. Διακρίνουμε το δεξί τιμόνι και την πινακίδα στα δεξιά που γράφει μεταξύ άλλων και Λουτρά Αφροδίτης.

















5. Ανδρέας και Σωτήρης στο Apollonia beach hotel.



Video.

1. Τα Δέκα παλικάρια σε δεύτερη εκτέλεση από το Μιχάλη Βιολάρη στο Ledra Palace. Κατά την διάρκεια της εισβολής το ξενοδοχείο περικλείστηκε και από τις δύο αντιμαχόμενες δυνάμεις. Υπό έντονα πυρά Καναδοί αλεξιπτωτιστές κατάφεραν να διασώσουν τους ενοίκους. Στη συνέχεια έπαιξε ρόλο διοικητηρίου για τα στρατεύματα του ΟΗΕ. Πηγή.

2. Η Κουτσή κιθάρα σε ντουέτο από τους Δώρα Σιτζάνη και Νίκο Δαδινόπουλο στην Κερύνεια. Τραγική ειρωνεία όπως φαίνεται και στα σχόλια η παρουσία 3 νεαρών αντρών (προς το τέλος του κλιπ) που σκοτώθηκαν 3 χρόνια αργότερα πολεμώντας στην εισβολή. Από το 8:55 περίπου και μετά.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οπως παντα...εξαιρετικη παρουσιαση!

Και αρπαζοντας την ευκαιρια θα εκφρασω και μια εκτος θεματος απορια μου:

Μου κανει εντυπωση που

1)Εχουμε σχεδον μηδενικη συμμετοχη στη κοινοτητα μας απο Κυπριους φιλους. Νομιζω οτι θα εχουμε αρκετα κοινα στις αναμνησεις και αρκετα πραγματα να αλληλοσυμπληρωσουμε...

2)Δεν υπαρχει ενα αντιστοιχο retromaniax στη Κυπρο...
 
Την είχα δει την ταινία τόοοοτε, αλλά νομίζω την έλεγαν απλώς "Διακοπές στην Κύπρο", υποψιάζομαι ότι το "μας" το απόκτησε αργότερα, για λόγους εμπορικούς, όπως άλλωστε (σίγουρα) και τον ανόητο και άσχετο δευτερεύοντα τίτλο που ήταν σαφής προσπάθεια εκμετάλλευσης της δημοτικότητας του "Λούνα Παρκ" και του ρόλου του κυρ Γιώργη που έπαιζε ο Παπαγιαννόπουλος.

Δεν είναι μόνο το υποτυπώδες και αφελέστατο σενάριο που κάνει την ταινία μόλις ανεκτή (το σχόλιο της ARETARA "Δεν θα ήταν υπερβολή αν κάποιος παρομοίαζε την ταινία ως εκτεταμένο τουριστικό τρέιλερ προβολής υπό την επίφαση στοιχειώδους σεναρίου" είναι απόλυτα καίριο). Πολλές κλασσικές κωμωδίες είχαν απλοϊκό σενάριο που όμως ήταν σκελετός για αστείες ατάκες και καταστάσεις από καλούς κωμικούς. Εδώ δεν υπήρχε τίποτε τέτοιο. Ο Παπαγιαννόπουλος έκανε ό,τι μπορούσε αλλά δεν είχε βοήθεια από το κείμενο ούτε είχε ενδιαφέροντα ρόλο, έπαιζε τον ίδιο χαρακτήρα που είχε παίξει σε άπειρες ταινίες. Ο Κάππης έκανε τα συνηθισμένα καραγκιοζιλίκια του. Αλλά το βασικό πρωταγωνιστικό ζευγάρι ούτε ιδιαίτερη χημεία είχε μεταξύ του, ούτε σπουδαίο κωμικό τάλαντο, ούτε από φωνητικές ικανότητες έλεγε πολλά. Άντε να πει κανείς ότι ήταν σχετικά εμφανίσιμοι, εμφανίζονταν και με μαγιώ για να χαζεύει το κοινό, αλλά και πάλι δεν νομίζω ότι η Σιτζάνη συγκρινόταν π.χ. με τη Ναθαναήλ στο "Επιχείρησις Απόλλων", ταινία ανάλογη με αυτήν αλλά που επιδείκνυε τις Ελληνικές καλλονές, άψυχες και ζωντανές, με πολύ μεγαλύτερη επιτυχία. Ακόμη και τα τραγούδια πιο πολύ ήταν για να γεμίζει η ώρα ώστε να αυξηθεί εύκολα το μήκος της ταινίας.

Έχω και μια προκατάληψη εναντίον του Λάσκου που γενικά δεν μου άρεσε ως σκηνοθέτης ανάλαφρων κωμωδιών, δεν ήταν το στυλ του αυτό. Πρέπει άλλωστε αυτή να ήταν μια από τις τελευταίες του ταινίες, οπότε ήταν στην παρακμή του.
 
Η ταινία είναι υποφερτή, χάρη στην ωραία έγχρωμη φωτογραφία που προβάλλει τις ομορφιές της Κύπρου και στη μουσική του Λοϊζου. Ο Λάσκος και ο Παπαγιαννόπουλος έχουν κάνει πολύ πιο εμπνευσμένες δουλειές στο σινεμά.
 
Απορω πως πηρε τον 2ο τιτλο "Ο κυρ Γιώργης και οι τρέλλες του" το 1971 αφου το "Λουνα-Παρκ" ξεκινησε στην Ελληνικη τηλεοραση το 1974
 
lolota είπε:
Απορω πως πηρε τον 2ο τιτλο "Ο κυρ Γιώργης και οι τρέλλες του" το 1971 αφου το "Λουνα-Παρκ" ξεκινησε στην Ελληνικη τηλεοραση το 1974

Η απάντηση εδώ. Δες παράγραφο Trivia.
 
Ξερω ακριβως τι εγινε. Ο αρχικος τιτλος ηταν Διακοπες στην Κυπρο μας.

Οταν μετα απο λιγα χρονια, το Λουνα Παρκ και ο Διονυσης Παπαγιαννοπουλος εκαναν τη μεγαλη επιτυχια που εκαναν, η εταιρια παραγωγης εκμεταλλευομενη αυτη την επιτυχια, μετονομασε την ταινια στο Ο κυρ Γιωργης και οι τρελες του.
 
Πολύ καλή παρουσίαση από την Αρετάρα, αλλά η ταινία αυτή άνετα θα έμπαινε στις 5 χειρότερες ελληνικές ( εντάξει ίσως υπερβάλω)...
 
Μια που πιάσαμε ταινίες γυρισμένες στην Κύπρο, ποιο καλό παιδί θα μου λύσει την εξής απορία; :)

Ταινία με τον Δαδινόπουλο και μία που παίζει να είναι η ξαδέλφη Ρένα αυτής της ταινίας (Δήμητρα Δημητριάδου απ' ότι μαθαίνω). Γυρισμένη στην Κύπρο. Πάλι φίλος του Δαδινόπουλου ο Γιώργος Κάππης. Τελευταία σκηνή ο αναπόφευκτος γάμος και στα σκαλοπάτια της εκκλησίας ακούγεται το "για κοίτα πώς αργεί, για κοίτα πώς αργεί, για κοίτα πώς αργεί ο ήλιος να φανεί". Νομίζω Βιολάρης.

Ξέρουμε τι ακριβώς γινόταν κι ο Δαδινόπουλος είχε τέτοιο "σουξέ" σε ρόλους Κυπρίου;
 
Προκειται για την ταινια Ο τραγουδιστης της Κυπρου και η Νεραϊδα, γυρισμενη το 1972.

Η ταινια φερει επισης τους τιτλους, Κλεμμενος ερωτας και Αναζητωντας την ευτυχια (τρια σε ενα!). Σωστα αναγνωρισες retrofan. Παιζει και η Δημητρα Δημητριαδου!

Τωρα γιατι τετοιο σουξε ο Νικος στην Κυπρο, θα σε γελασω....
 
Ευχαριστώ bambi!


Θα ήθελα να την ξαναπετύχαινα την ταινία. Έχω μια πολύ ηλιόλουστη εικόνα της :)
 
Την ειχα πετυχει εγω πριν απο δυο - τρια χρονια σε ενα Κορινθιακο τηλεοπτικο καναλι.
 
σκηνοθετικα το [κλεμμενος ερωτας] πολλα αλμανακ κινηματογραφου το χρεωνουν λανθασμενα στον χρηστο κυριακοπουλο
 
RIO είπε:
.... αλλά η ταινία αυτή άνετα θα έμπαινε στις 5 χειρότερες ελληνικές ( εντάξει ίσως υπερβάλω)...
Αυτή είναι κι η δική μου άποψη : Από τις πιο μέτριες ελληνικές ταινίες !!! Όμως ... δεν έχω κανένα πρόβλημα να την δω μέχρι τέλους !!! Έτσι, αν κάποιο απόγευμα την προβάλει η tv κι εγώ δεν έχω τι άλλο να κάνω, δεν αποκλείεται να την παρακολουθήσω !!! Πόσο, μάλλον, που είναι πλημμυρισμένη με τραγούδια του πολυ-αγαπημένου μου Μάνου Λοϊζου !!! Αλλά και με τα πολύ όμορφα τοπία της Κύπρου ...

Αγαπημένη μου σκηνή : Στην Κερύνεια, όπου την παρέα την "δέρνει η πείνα" και για να βγάλουν χαρτζιλικάκι για να εξασφαλίσουν κάνα πιάτο φαί, γίνονται ... μουσικοί του δρόμου [!!!] και αρχίζουν το τραγούδι !!! Και η Δώρα Σιτζάνη τραγουδά : "Τέσσερα πόδια δυνατά, και μια κουτσή κιθάρα", σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου [το τραγούδι αυτό το γνωρίζουμε από τον δίσκο "Για μια μέρα ζωής", εκδόσεως 1980, με την ερμηνεία της Δήμητρας Γαλάνη !!! Δυστυχώς, αυτός ο δίσκος αποτελεί το "κύκνειο άσμα" του τόσο αγαπημένου συνθέτη, που "έφυγε νωρίς":( :( ] .... Πραγματικά, πολύ ωραία σκηνή, η δε Σιτζάνη, παρόλο που δεν είναι τραγουδίστρια, το αποδίδει μια χαρά το άσμα ....
 
2 μουσικές στιγμές από την ταινία με ερμηνευτές τους πρωταγωνιστές της ταινίας.

 
Τα δέκα παλικάρια στο Ledra Palace με τον Μιχάλη Βιολάρη σε δεύτερη εκτέλεση.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
RIO είπε:
Πολύ καλή παρουσίαση από την Αρετάρα, αλλά η ταινία αυτή άνετα θα έμπαινε στις 5 χειρότερες ελληνικές ( εντάξει ίσως υπερβάλω)...

Τώρα μόλις το πρόσεξα. Συγγνώμη Aretara για το την, με είχε μπερδέψει το ψευδώνυμο... :xm:
 
Εγω παντως αν αποφασισω να ξαναδω την ταινια, θα το κανω μονο για να ακουσω τον Νικο Δαδινοπουλο να τραγουδαει "Ειναι η αγαπη μας μεγαλη".
 
bambinella 100 είπε:
Εγω παντως αν αποφασισω να ξαναδω την ταινια, θα το κανω μονο για να ακουσω τον Νικο Δαδινοπουλο να τραγουδαει "Ειναι η αγαπη μας μεγαλη".
...και τη δροσιά της Τζούλιας...

Για την ιστορία συμπληρώνω και τα ονόματα των ηρώων που φαίνονται στο 3:10-3:14 του κλιπ της Κουτσής κιθάρας και έπεσαν μαχόμενοι το 1974 κατά την εισβολή των Τούρκων στο νησί. Χρήστος Καρεφυλλίδης, Γιώργος Μουστάκας και Φοίβος Φιερός, όλοι 17 ετών από την Κερύνεια.

https://www.youtube.com/watch?v=NuwqX_j0Ws4
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το σενάριο αυτής της ταινίας θυμίζει τη ταινία "Η νεράιδα και το παλικάρι":

Σε δυο οικογενειες που τις χωρίζει μίσος (Φουρτουνάκηδες-Βροντάκηδες στη Κρήτη, Χατζηγιάννη-Χατζηπαύλου στην Κυπρο) ερωτεύονται τα παιδιά τους (Κατερινιώ-Μανουσος, Τζούλια-Ανδρέας) χωρίς να γνωρίζει ο ένας την ταυτότητα του άλλου.

Οι οικογένειες εναντιώνονται στο δεσμο, με αποτελεσμα ο ερωτευμένος (Μανούσος, Ανδρέας) να κλέψει την αγαπημένη του (Κατερινιώ, Τζούλια) και κάτω απο τις πιεσεις των νεων να συμφιλιώθουν οι οικογενειες και να ερθει το πολυποθητο happy end. H ουσιαστική διαφορά στο σενάριο ειναι οτι στη "Νεράιδα και το Παλικάρι" οι δυο νεοι παντρευονται κρυφά, ενω στο "Διακοπες στην Κυπρο μας" εκβιάζουν την κατάσταση προκειμενου να πεισουν τους δικους τους να πουν το ναι για το γαμο.

Αξιζει βεβαια να πουμε οτι και στις δυο ταινιες σεναριογραφος ήταν ο Λάκης Μιχαηλίδης. Οπως επισης οτι και "πατερας" ήταν ο Διονύσης Παπαγιαννοπουλος.
 
Πίσω
Μπλουζα