Διαφημίσεις παλιών αυτοκινήτων

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας RIO
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
@spyros_s Σπύρο, ξέρουμε περίπου πότε η Βόξολ σταμάτησε να κυκλοφορεί στην Ελλάδα; Σαν σε όνειρο θυμάμαι κανά δυο μοντέλα της να κυκλοφορούν στην πόλη που έμενα, γύρω στις αρχές του 80.
 
@spyros_s Σπύρο, ξέρουμε περίπου πότε η Βόξολ σταμάτησε να κυκλοφορεί στην Ελλάδα; Σαν σε όνειρο θυμάμαι κανά δυο μοντέλα της να κυκλοφορούν στην πόλη που έμενα, γύρω στις αρχές του 80.
Η βόξολ είναι ουσιαστικά η όπελ στην Βρετανία ή όπως η χόλντεν στην Αυστραλία δηλαδή το ίδιο μοντέλο με τοπικες διαφοροποιήσεις για την εκάστοτε αγορά. Τότε ήταν όλες κάτω από την σκέπη της τζενεραλ μοτορς και τουλάχιστον μέχρι τα μέσα των 70'ς ξέρω οτι ερχόντουσαν και μοντέλα της βοξολ αριστεροτίμονα στην χωρα προφανώς από άλλον εισαγωγέα ή με όποιον τρόπο ερχόταν τέλος πάντων ! Εκείνα το χρόνια αυτό ήταν σύνηθες! Παραδειγμα στα φορντ είχαμε το στρογγυλοφαναρο εσκορτ μκ2 απο uk και το γερμανικο εσκορτ με τα τετραγωνα φανάρια και μικροαλλαγες στην γραμματοσειρα του πίνακα οργάνων ή στο χρώμα των προφυλακτήρων κ.α. Θυμάμαι και εγώ σαν παιδάκι βοξολ στους δρόμους στη δεκαετία του 80 αλλά ήταν από προηγούμενες δεκαετίες όλα!
 
αυτό μας έλεγε ο καθηγητής μας στα ΤΕΙ Κοζάνης, καλά να είναι, όπου και αν είναι, δηλ. ότι οι Γερμαναράδες παίρνουν φτηνά πράγματα, όπως μετάλλευμα σιδήρου, ή σήμερα σκραπ, πετρέλαιο κλπ. και τα μετατρέπουν σε πανάκριβα πράγματα, δηλ. σε αυτοκίνητα και καυτηρίαζε ότι η Ελλάδα, τότε, έπαιρνε δάνεια σε ρήτρα γεν, για να μπορέσει να εισάγει τέτοιου είδους αγαθά.
 
προπορεία η (τεχνολ.) η ρύθμιση που καθορίζει την παραγωγή του σπινθήρα, πριν να φτάσει το έμβολο στο άνω νεκρό σημείο (μέσα στον κύλινδρο μηχανών εσωτερικής καύσης)· αβάνς.
[λόγ. < ελνστ. προπορεία `προηγούμενη πορεία΄ σημδ. γαλλ. avance]
 
Βλέποντας το θέμα αυτό, με πιάνει μια θλίψη για την εξέλιξη της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε βάθος χρόνου. Από κει που είχε πολυδύναμες εταιρείες όπως Autobianchi (πιθανόν τα δυσφήμισε ο Τουρνάς με το γνωστό κομμάτι του) και Lancia, τώρα έχει μόνο Fiat & Alfa Romeo οι οποίες φυτοζωούν. Η Fiat έκανε ένα δυναμικό ντου στην αλλαγή της χιλιετίας με το Punto 2 και λίγο αργότερα με το Panda, μοντέλα τα οποία έχουν ξετιναξει και με το παραπάνω τη ρετσινιά των προηγούμενων δεκαετιών (ειδικά Γαλλικα οχήματα της εποχής, είναι χάρβαλα ενώ το Punto εκείνης της γενιάς, είναι μάχιμο ακόμα και τώρα) μετέπειτα με το 500 και πραγματικά είναι να απορεί κανείς τι έγινε από κει και έπειτα, εκτός της οικονομικής κρίσης.

Η Lancia μας άφησε χρόνους αν και τώρα τελευταία, κάτι κινείται και η Alfa, νομίζω είναι λάθος το ότι περιορίζεται στην premium κατηγορία, ενώ ήταν και πιο προσιτή εταιρεία κάποτε, με μοντέλα όπως η 33, οι 145/146 και η 147 τα οποία είχαν κάνει επιτυχία. Ιταλόφιλος παιδιόθεν, η πρώτη αυτοκινητιστική καψούρα μου ήταν η Alfa, απογοητεύομαι με το ότι με τα χρόνια, έχει χαθεί η δυναμική των εταιρειών αυτών, δεν έχουν παίξει σωστά τα χαρτιά τους, ενώ ως προϊόντα πλέον μπορούν να σταθούν, δυστυχώς αλλού χάνεται το πράμα....
 
Αμαξάρα στην εποχή του το συγκεκριμένο χόντα αδιαμφισβήτητα...Γεμάτο προσόντα λοιπόν και με "οικονομικότητα" παρακαλώ. Μπορεί να μην ξέρω τι είναι αυτή η οικονομικότητα αλλά για να το έχει το χόντα μάλλον κάτι πολύ καλό θα είναι, καλύτερο από το οικονομικό! Είναι σαν το λευκότερο λευκο που έλεγε και η διαφήμιση απορρυπαντικού κάποτε... :)
 
Πίσω
Μπλουζα