Διαφημίσεις παλιών αυτοκινήτων

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας RIO
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Αυτά όποιος τα πήρε ήταν τυχερός αφού έγιναν αμέσως συλλεκτικά...Μακάρι να υπάρχουν ακόμα τέτοια γνήσια σε κάποιο γκαραζ....
Δεν θα γράψω τίποτα παραπάνω για το mkII! Τι να πω για το αυτοκίνητο που έμαθα να οδηγώ;
 
κάπου στο 1987-1988 είχε γίνει εκθεση αύτο μοτο στο σεφ! Είχα παει με τον πατερα μου και τον αδερφό μου...σε αυτη την έκθεση μας ειχαν δωσει το φυλλάδιο αυτό από το περιπτερο της λαντα...το θυμαμαι χαρακτηριστικά. Στο ίδιο φυλλάδιο είχε και μια έκδοση 1500 πιο φτιαγμένη ακόμα με νίκελ μασκα ψυγειου! Εγω σαν παιδι μάζευα όλα τα διαφημιστικά φυλλάδια και τις τσαντες μαζί με τα αυτοκόλλητα και θυμαμαι χαρακτηριστικά την ιεροτελεστια να τα διαβαζω στο σπιτι μετα...
 
Κάνω σύγκριση των 3-4 παραπάνω διαφημίσεων και συνειδητοποιώ ότι όσο πιο πρόσφατο είναι το μοντέλο τόσο λιγότερες τεχνικές λεπτομέρειες περιγράφονται στο κείμενο. Ας πούμε, για το Simca S που πρέπει να είναι γύρω στο '69-'70 (κρίνοντας από τον τηλ. αριθμό της αντιπροσωπείας) περιγράφει σχεδόν όλα όσα θα ήθελε ένας υποψήφιος αγοραστής που γνωρίζει πέντε (ίσως και περισσότερα) πράγματα από τεχνολογία αυτοκινήτου.
Αντιθέτως για το Fiat 127, που αν κρίνω από το μονοτονικό κείμενο, πρέπει να είναι κάπου στο 1983 (τελευταία χρονιά ίσως που κατασκευάστηκε αυτή η έκδοση), η περιγραφή δίνει περισσότερες λεπτομέρειες "εντυπωσιασμού", δηλαδή για το αμάξωμα και τους εσωτερικούς χώρους. Δεν ξέρω αν ήταν η τακτική της κάθε εταιρείας ή αντιπροσωπείας να απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό με τη διαφήμιση του εκάστοτε μοντέλου ή αν με τα χρόνια τα τεχνικά στοιχεία στις διαφημίσεις περνούσαν σε δεύτερη μοίρα και δινοταν περισσότερο βάρος στην εικόνα.
 
Αυτό με το βανκελ μοτερ του, ήταν πραγματικά ευκαιρία για να αποκτήσει κανείς ένα αυτοκίνητο επιδόσεων εκείνη την εποχή, αφού, παρεκαμπτε όλα τα φορολογικά τερτιπια της χώρας μιας και φορολογούνταν σαν 1300! Εντάξει ήταν "ειδικό" αυτοκίνητο για ψαγμένους, έκαιγε λαδια σαν τρελό λόγω τεχνολογίας κινητήρα, είχε μεγάλη κατανάλωση και περίεργη τουλάχιστον αξιοπιστία όμως ήταν ένα future classic!
 
Πίσω
Μπλουζα