Εντυπωσιακά 3D DOS games με Software Rendering

Καταπληκτικό θεματάκι, πάντα μου έβγαζε μια φοβερή αίσθηση το software rendering, δεν ξέρω αν είναι νοσταλγία ή όχι, μου είναι πιο εντυπωσιακές αυτές οι engines όμως από ότι οποιοδήποτε σημερινό AAA game.

Θα προσθέσω και εγώ μερικά. Τα Ecstatica είχαν πολύ ιδιαίτερο τρόπο rendering, δεν είμαι σίγουρος πως ακριβώς, έχουν κάτι ελιψοειδή για rendering των χαρακτήρων (τα background είναι στατικά φυσικά). Κάτι σαν vector balls αλλά πιο εξελιγμένα. Αυτό μου αρέσει σε αρκετές παλιές engines, ο τρόπος rendering είναι εντελώς προτώτυπος, δεν μπορεί να κατηγοριοποιηθεί σε αυτά που έχουμε συνηθήσει. Όταν ο καθένας πειραματιζόταν και δεν είχες 2-3 generic polygon engines.

Ecstatica 2 σε 640x480

https://www.youtube.com/watch?v=FPXJUXQzfpw
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ecstatica 2 σε 640x480
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Επίσης ένα τελευταίο (δεν φαίνεται να μπορώ να ενώσω 3 youtube videos σε ένα post), το Chasm the Rift ήταν η απάντηση στο Quake, θυμάμαι η engine την ψιλοπάλεβε σε 486dx4 στα 100mhz, και είχε μερικά ωραία weather effects στην αρχή, διαφάνιες και άλλα εντυπωσιάκα στοιχεία.
 
Ειχα ξεκινησει ενα αλλο σχετικο θεματακι για τα πρωιμα 3δ γραφικα, μονο που επικεντρωνομουν σε εποχη Amiga, δηλαδη στην "προηγουμενη γενια" (αν μπορουμε να το πουμε ετσι) απο τα παιχνιδια που συζηταμε τωρα.

http://www.retromaniax.gr/vb/forum/%CF%81%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8C-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82/16bit-32bit-home-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82/amiga/22324-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1-3d-%CE%AE-%CE%BC%CE%B5-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%8D%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B1
 
Το Darker υπήρχε σε demo στην δισκέτα του PC MASTER Οκτωβρίου 1995 τεύχος 66

Σε κάποια σημεία έμοιαζε με το Terminal Velocity αν και το δεύτερο είχε πολύ ανώτερα γραφικά.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Rakeesh[/USER] . Ναι είναι η επόμενη γενιά των 3D graphics. Τέλη '80s αρχές '90s έχουμε παιχνίδια που χρησιμοποιούν filled polygons ενώ κάπου στο '92-'95 υπάρχει σημαντική εξέλιξη στο 3D είτε με την εισαγωγή texture mapping, raycasting (από την id για τα FPS της), voxels, κλπ. Είναι μια μεταβατική περίοδος πριν την επικράτηση των 3D accelerators στα PC και των κονσολών που ήταν φτιαγμένες για να σπρώχνουν πολύγωνα (Playstation, Saturn, N64) όπου υπήρχε πολύ πειραματισμός. Νομίζω είναι ενδιαφέρουσα περίοδος γιατί εκεί φυτεύονται οι σπόροι του σύγχρονου gaming.

Πρέπει να φτιάξουμε και ένα θεματάκι για τα οκτάμπιτα τρισδιάστατα παιχνίδια όπου έχουμε τους πιονιέρους του είδους (Elite, Mercenary, Tau Ceti, Driller, Rescue on Fractalus, κλπ.).

Το Ecstatica μου άρεσε πολύ αλλά νομίζω ότι ήταν πολύ ατυχές που προσπάθησαν να το κάνουν "survival horror" αλά Alone in the Dark. Τα ελλειψοειδή γραφικά του έδιναν ένα καρτουνίστικο λοοκ και θα ταίριαζε περισσότερο κάτι σε παραμύθι, σαν ταινία της Disney.

Να αναφέρω και δύο RPG που είναι μάλλον ξεχασμένα.

Shadowcaster

Από την Raven Software ένα action RPG που χρησιμοποιεί μια μηχανή γραφικών από τον Carmack ανάμεσα σε αυτή του Wolfenstein 3D και του Doom. Δυστυχώς σε αντίθεση με τα υπόλοιπα παιχνίδια που χρησιμοποιούν μηχανές γραφικών της id δεν έχει γίνει μεταφορά του σε σύγχρονα λειτουργικά συστήματα από όσο γνωρίζω.







 
LIBAVIUS είπε:
Το Darker υπήρχε σε demo στην δισκέτα του PC MASTER Οκτωβρίου 1995 τεύχος 66Σε κάποια σημεία έμοιαζε με το Terminal Velocity αν και το δεύτερο είχε πολύ ανώτερα γραφικά.

A, μπράβο βρε Libavius, και αναρρωτιώμουν απο πού το είχα παίξει !! :) Η πολύ αρχική εντύπωση με είχε παραπέμψει σε κάτι παραπλήσιο με τα κλασσικά Moonfall και Mercenary και ομολογουμένως είχα "ιντριγκαριστεί" (αν και τελικά δεν ασχολήθηκα) - αλλά τώρα απ' ότι καταλαβαίνω είχαμε να κάνουμε με κάτι πιό γραμμικό και λιγότερο "βαθύ"...
 
Έτσι κι εγώ...τα περισσότερα από αυτά μου έφαγαν (ευχάριστα) ατέλειωτες ώρες ! Το MDK το είχα τερματίσει, το ίδιο και το ECSTATICA I, το SCREAMER με είχε καθηλώσε...Πολύ όμορφο thread !

To Virtuoso το θυμάστε ?

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To Cybermage ήταν πολύ καλό FPS, άλλο ένα ξεχασμένο παιχνίδι που δυστυχώς δεν πήγε καλά στις πωλήσεις. Το Virtuoso δεν γνώριζα ότι υπήρχε έκδοση για PC νόμιζα ότι ήταν μόνο για 3DO.
 
Τα Virtuoso και το CyberMage: Darklight Awakening δεν τα ήξερα. Εντυπωσιακά παιχνίδια με πολύ καλά γραφικά για 1995 που θα απαιτούσαν υψηλές επιδόσεις από τα PC της εποχής.Μοιάζουν να έχουν μηχανή γραφικών του Doom.
 
Το Cybermage είχε παρουσιαστεί στα περιοδικά της εποχής (PC Master ή USER, ή ίσως και στα δύο), οπότε και έσπευσα να το αποκτήσω. :) Για το Virtuoso, δεν είμαι σίγουρος αν είχα δεί παρουσίασή του...
 
Θα αναστεναξουν τα DOSBox...θα φαμε παλι την ωρα μας στα σεταρισματα...
 
Πραγματι πολυ ενδιαφερον θεμα :)
 
Wally είπε:
Θα αναστεναξουν τα DOSBox...θα φαμε παλι την ωρα μας στα σεταρισματα...
Χαχαχα !! ...συ είπας. :D

Πλάκα-πλάκα, νομίζω πως θυμάμαι που έχω φυλαγμένα κάποια απο τα games που ανέφερα στην αρχική σελίδα (και συγκεκριμένα τα Slipstream 5000, Ecstatica, και TFX. Τα υπόλοιπα μάλλον είναι πιό βαθιά καταχωνιασμένα... :p ). Θέλω πολύ να τα ξεθάψω και να τα βάλω και πάλι "μπροστά", αλλά με φρενάρει η ασφυκτική πίεση της δουλειάς... :(
 
[video=youtube_share;Uroo3r0STV0]

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
H αναφορά του Nemo στο Shattered Steel, μου θύμισε άλλον ένα τίτλο παρόμοιο με το Mechwarrior (και εν συνεχεία το ΜW2, που έδωσε νέα "πνοή" στο είδος), το επίσης πολύ γνωστό Earthsiege.

Aλλος ωραίος τίτλος που τυχαίνει να θυμάμαι, είναι και το Darklight Conflict.

Mερικά ακόμα αξέχαστα games (AD&D rpgs αυτή τη φορά), ήταν και το Menzoberranzan καθώς και τα δύο Ravenloft.

Yπήρχαν και "υβριδικά" παιχνίδια με 3D, οπως το αγαπημένο Birthright (πάλι προερχόμενο απο TSR) που "στη βάση του" ήταν παιχνίδι στρατηγικής. Ηταν απο τα πρώτα games για χάρη του οποίου σύχναζα στα forums της sierra, αντλώντας πληροφορίες και περιμένοντας τις κυκλοφορίες των patches. (ήμουν και μόλις κάποιων μηνών χρήστης -της δικής μου- σύνδεσης internet, τότε :) )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Magic Carpet και Dungeon Keeper της Bullfrog
 
Συμφωνώ και επαυξάνω. Ηταν και τα δύο φοβερά games.

(Δες την αρχική σελίδα, btw. ;) Ψάξε με Ctrl F. Δεν βάζω bold, και έτσι αρκετοί τίτλοι τείνουν να γίνονται "αόρατοι" :D )
 
Να προσθέσω και τα Archimedean Dynasty, και τo Independence War, τα οποία είχαν εξαιρετικούς software renderers, αλλά έγιναν ακόμα πιο εντυπωσιακά με τα glide patches. (Να ένα καλό θεματάκι για thread).

Θα αναστεναξουν τα DOSBox...θα φαμε παλι την ωρα μας στα σεταρισματα...
Ένα βασικό έχω πλέον, με υποστήριξη D3D, και πάνω σε αυτό παίζω με ένα δύο ρυθμίσεις (συνήθως cycles).
 
Φοβερά παίγνια Captain - Eιδικά το I-War. :) Δεν θυμάμαι όμως αν είχε και dos installer. Μήπως ήθελε αποκλειστικά windows για να τρέξει;
 
Πίσω
Μπλουζα